Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Praca

ID: 158308


Witam. Pracuje na pelny etat w wojsku na stanowisku kierowcy. Mam stosunkowo duzo czasu wolnego. Mam tez znajomego ktory ma firme transportowa i potrzebuje kierowcy z doskoku. Teraz moje pytanie: jakie musze miec dokumenty przy sobie w razie kontroli. Jaka umowe sporzadzic zeby wszystko bylo zgodnie z prawem tzn umowa o dzielo? zlecenie? Prosze o wypowiedzenie sie ; )

Posty (26)

chudyrr
jak w temacie...
karzełreakcji
PIerwsze podstawowe pytanie to, czy masz kwalifikacje wstępną (kurs na przewóz rzeczy) ?
chudyrr
Jesli chodzi o moje dokumenty to mam kompletne prawo jazdy ze wszystkimi wpisami i badaniami. Jezdzilem 5 lat temu w miedzynarodowce ale od tamtej pory przepisy sie pozmienialy i interesuje mnie jak to jest w praktyce.
jaja
masz w prawo jazdy wbity kod 95
karzełreakcji
KOD 95 masz???
chudyrr
Czy inspektor patrzy tylko na moje prawko + karte kierowcy i dokumenty typu dowody ubezpiecznia i licencje czy jeszcze sprawdza np umowe o prace tak jak kiedys ze musisz miec zaswiadczenie ze jestes pracownikiem w danej firmie...
chudyrr
Tak kod 95 mam tzn wszystkie przewozy rzeczy osob badania lekarskie...
karzełreakcji
Odpisz na poprzednie pytanie, bo jak nie, to temat się kończy
karzełreakcji
Masz mieć 28 dni w stecz zapis czynności. A ponieważ, Ty nie bedziesz miał, musisz mieć papier, że dopiero zaczynasz czyli np. umowe
chudyrr
Aha czyli jakas umowe ze np dzis zaczalem prace w tej firmie np umowe o dzielo a reszta zapisuje sie na karcie w miedzyczasie gdy nie jezdzilem urlopowke?
karzełreakcji
Dokładnie, tak.
chudyrr
W takim razie dziekuje za odpowiedz ; )
karzełreakcji
Inną kwestią jest oczywiście Twój czas pracy na 2 etety. Ale tego nie poruszam, bo rozumiem, że i tak będziesz kombinował.
chudyrr
Czas pracy czasem pracy ale jak np. mam 2 tyg wolnego w wojsku za ponadnormatywny czas pracy badz za sluzby to chyba moge podjechac na zaladunek ALBO zrobic jakies krotkie kolko w kolo komina?
karzełreakcji
Tygodniowy czas pracy kierowcy, łącznie z godzinami nadliczbowymi, nie może przekraczać przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy. Tygodniowy czas pracy, może być jednak przedłużony do 60 godzin w konkretnym tygodniu (w stosunku do innych pracowników takiego ograniczenia nie ma), jeżeli średni tygodniowy czas pracy nie przekroczy 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy.

Wskazany wyżej wymiar czasu pracy obowiązuje także kierowcę zatrudnionego u więcej niż jednego pracodawcy. Przyjęto zatem zasadę, zgodnie z którą czas pracy kierowcy stanowi sumę godzin pracy w ramach wszystkich zawartych przez tę osobę umów o pracę.
karzełreakcji
Skoro w wojsku już walisz grube nadgodziny, to może być różnie z robotą jako kierman. Oczywiście teoretycznie i pod warunkiem, ze bedzie sie komuś chciało sprawdzić.
karzełreakcji
No i bedziesz musiał podpisać pracodawcy takie oświadczenie o tym czy pracujesz gdzie indziej i w jakim wymiarze.
karzełreakcji
Także możesz jeździć ale nie zawsze:-)
DanielRymarz
sprawa wygląda tak...
... przy kontroli musisz mieć udokumentowane ostatnie 28 dni aktywności zawodowej,
generalnie możesz pracować u dwóch lub więcej pracodawców jeśli twój czas nie przekracza norm czasu pracy i czasu jazdy.
Natomiast chcąc jeździć u innego pracodawcy musisz być zatrudniony na umowę o pracę (umowa zlecenie i dzieło nie wchodzą w grę).
chudyrr
Skoro musze byc zatrudniony na umowe o prace to juz troche komplikuje bo nie wiem czy pracodawcy bedzie sie oplacalo placic za mnie "zus" skoro nie jest powiedziane ze w danym miesiacu bede jezdzil tyle zeby mu sie to kalkulowalo. Czyli zeby to wszystko robic w miare legalnie moze byc ciezko?
karzełreakcji
Jezeli pracujesz w mundurze, to najpierw spytaj się dowódcy jednostki, czy możesz dorobić. To może być Twój najwiekszy problem.
DanielRymarz
ależ nie... nie wiem teraz czy dobrze mysle... ale drugi pracodawca chyba nie musi płacić za ciebie pełnych składek. tj. tylko ubezpieczenie. chyba
ja pracując na etacie miałem zarejestrowaną własną działalność i płaciłem tylko dodatkowe ubezpieczenie. być może tu też tak sie da. musisz sie dowiedziec
chudyrr
O tym wiem ze dowodca musi wyrazic zgode na dodatkowa prace a czasem wyraza jesli nie bedzie kolidowalo z moimi obowiazkami sluzbowymi.
chudyrr
Z tego co wiem jesli jestem zarejestrowany na pelny etat to kolejny pracodawca placi tylko ubezpiecznie zdrowotne.
chudyrr
W tej pracy nie chodzi mi glownie o zarobek - z tego nie wyzyje, Glownie chodzi mi o to by nie wypsc z wprawy jazdy zestawem a jezdzic lubie i z checia zrobilbym kilka KM. Wojsko to nie firma transportowa a w naszych jednostkach ciagle mozna spotkac Stara 200 jak i 266.
Sergiej-TG
Podgląd konta DanielRymarzDanielRy marz
(2015-01-04 22:44:57)
(... ) Natomiast chcąc jeździć u innego pracodawcy musisz być zatrudniony na umowę o pracę (umowa zlecenie i dzieło nie wchodzą w grę).

Dlaczego umowa zlecenie lub o dzieło nie wchodzą w grę? ??
Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels