ID: 157976
Kolejny problem z urlopówką
ID: 157976
ID: 157976
Witam!
Otóz od nowego roku zaczynam pracę na solówce, tachograf cyfrowy. Praca w dzien od poniedzialku do piatku, wieczorami zjazd do domu. Pytanie jest czy potrzebne mi sa urlopówki jesli codziennie bede wyjmował karte bo auto zostawiam na parkingu, a baza firmy miesci sie 300km dalej i nie mam jak ich pobierać od szefa. Zgóry dzięki za pomoc!
Witam!
Otóz od nowego roku zaczynam pracę na solówce, tachograf cyfrowy. Praca w dzien od poniedzialku do piatku, wieczorami zjazd do domu. Pytanie jest czy potrzebne mi sa urlopówki jesli codziennie bede wyjmował karte bo auto zostawiam na parkingu, a baza firmy miesci sie 300km dalej i nie mam jak ich pobierać od szefa. Zgóry dzięki za pomoc!
~tomek*.9.154.178
*.9.154.178
Posty (119)
karzełreakcji
| PS. nie robię na frachty czy km. 2800 podstawy i 47e | |||
karzełreakcji
| ktosik- napisałem wyraźnie "jak trafisz wariata". A teraz wiesz, że 90 proc. jest ciętych na PL i RO. To, że nie mają racji, to inna sprawa. Kwestia ile nerwów stracisz i czy masz jaja i firma ma pomoc prawną. | |||
~marcin | no nie wiem... nie ma różnicy w rozumieniu programu do rozliczania czasu pracy | |||
~ktosik | no wlasnie ze jest marcin tacho ci zaliczy przerwe, a program do rozliczania naliczy mandat. inspektor tez zreszta wg prawa: Art4 d) "przerwa" oznacza okres, w którym kierowca nie może prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy, wykorzystywany wyłącznie do wypoczynku; f) "odpoczynek" oznacza nieprzerwany okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem; e) "inna praca" oznacza czynności zdefiniowane jako czas pracy w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, z wyjątkiem "prowadzenia pojazdu", włącznie z wszelką pracą dla tego samego lub innego pracodawcy, w sektorze transportowym lub poza nim Art. 6. 1. Czasem pracy kierowcy jest czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, która obejmuje wszystkie czynności związane z wykonywaniem przewozu drogowe-go, w szczególności: 1) prowadzenie pojazdu; 2) załadowywanie i rozładowywanie oraz nadzór nad załadunkiem i wyładun-kiem; 3) nadzór oraz pomoc osobom wsiadającym i wysiadającym; 4) czynności spedycyjne; 5) obsługę codzienną pojazdów i przyczep; 6) inne prace podejmowane w celu wykonania zadania służbowego lub zapew-nienia bezpieczeństwa osób, pojazdu i rzeczy; 7) niezbędne formalności administracyjne; 8) utrzymanie pojazdu w czystości. 2. Czasem pracy kierowcy jest również czas poza przyjętym rozkładem czasu pra-cy, w którym kierowca pozostaje na stanowisku pracy kierowcy w gotowości do wykonywania pracy, w szczególności podczas oczekiwania na załadunek lub rozładunek, których przewidywany czas trwania nie jest znany kierowcy przed wyjazdem albo przed rozpoczęciem danego okresu. 3. Do czasu pracy kierowcy wlicza się przerwę w pracy trwającą 15 minut, którą pracodawca jest obowiązany wprowadzić, jeżeli dobowy wymiar czasu pracy kierowcy wynosi co najmniej 6 godzin. Art. 10. 1. Okresy pozostawania do dyspozycji oznaczają okresy, inne niż przerwy i czas odpoczynku, podczas których kierowca nie jest obowiązany pozostawać na sta-nowisku pracy kierowcy, będąc jednocześnie w gotowości do rozpoczęcia albo kontynuowania prowadzenia pojazdu albo wykonywania innej pracy. Okresy pozostawania do dyspozycji obejmują w szczególności czas, w którym kierowca towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub pociągiem, czas oczeki-wania na przejściach granicznych oraz w związku z ograniczeniami w ruchu drogowym. to tak pokrotce na chybcika | |||
~ktosik | koncentruj ogniskowa na Art10 | |||
~Robson | Pauza 9/11 godzin wystarczy wpis manualny (nie potrzeba urlopówki) Pauza 24/45 godzin musisz posiadać urlopówkę (nawet jak trzymasz kartę w tacho przez ten czas) | |||
~porzadny kierowca | Podgląd konta karzełreakcjikarzełr eakcji (2014-12-29 00:28:41) Obzerwator - moja firma, po zakończeniu zmiany wymaga ode mnie zrobienia 9h pauzy zanim udam się w podróż do chaty. A jak zakończysz pracę w po szóstej dobie i musisz zrobić 24 lub 45, to też siedzisz w aucie na bazie, czy jedziesz do domu? ??. Bo rozumiem, że pracujesz na tzw przerzutach. | |||
~ktosik | nie musi. chyba ze podasz jakis przepis na to | |||
~ktosik | Robson (2014-12-29 00:53:05) Pauza 24/45 godzin musisz posiadać urlopówkę (nawet jak trzymasz kartę w tacho przez ten czas) ktosik (2014-12-29 00:55:11) nie musi. chyba ze podasz jakis przepis na to | |||
~porzadny kierowca | ~ktosik (2014-12-29 00:55:11) nie musi. chyba ze podasz jakis przepis na to Teraz nie wiem. To była odpowiedź do mojego pytania?? | |||
~ktosik | ktosik (2014-12-29 00:56:00) Robson (2014-12-29 00:53:05) Pauza 24/45 godzin musisz posiadać urlopówkę (nawet jak trzymasz kartę w tacho przez ten czas) ktosik (2014-12-29 00:55:11) nie musi. chyba ze podasz jakis przepis na to | |||
~ktosik | porzadny kierowca (2014-12-29 01:00:03) ~ktosik (2014-12-29 00:55:11) nie musi. chyba ze podasz jakis przepis na to Teraz nie wiem. To była odpowiedź do mojego pytania?? rozni ca 3 sekund pomiedzy wpisami. az tak szybko nie pisze | |||
~porzadny kierowca | Kurde dalej nie wiem. Faktycznie jest już późno. Czyli nie musi robić puazy 24 lub 45. Nawet jak wraca do domu jako kierowca osobówki??? | |||
~ktosik | serio pytasz? jasne ze nie musi. powinien wtedy jednak zaznaczyc - dyzur a w drodze do auta - prace | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | forumowy wazniak w swoim zywiole. kopiuj wklej ciag dalszy. | |||
~Robson | Ktosik w całej UE poza Polską nikt o urlopówke sie nie czepi bo jesli karta na łózku w tacho to kierowca odpoczywa, ale w Pl inspektory tłumaczą, że jesli ty masz kartę w tacho to możesz jechać autem z manualnym tachografem, tłumaczyłem to panom zielonym tak na chłopski rozum, że jesli nawet pojade autem manualnym to tego liscia mi wiatr zabierze po skonczeniu jazdy, odpowiedz była zawsze ta sama, takie są przepisy w PL, pytałem o to kilku inspektorów w tym jednego byłego który w naszej firmie jezdzi jako kierowca teraz i kazdy to samo mowił, w miarę mozliwości zapytam tego "naszego"aby mi podał przepis na to i tu ci przedstawie, ja zawsze jak jestem na bazie biore urlopowke, a mało tego jesli mam nawet wyjetą karte i biore urlopówke to i tak robie wpis manualny, żeby wariaty mieli mniej roboty bo zaraz będą szukac luki w karcie. | |||
~porzadny kierowca | ~ktosik (2014-12-29 01:10:48) serio pytasz? jasne ze nie musi. powinien wtedy jednak zaznaczyc - dyzur a w drodze do auta - prace Pytam zupełnie serio. Bowiem, ze prowadzenie auta w drodze do domu jest -pracą. Taki miałem przypadek z BEAG. Panowie wytłumaczyli mi jasno i klarownie, ze jak prowadzę osobówkę w drodze do i z domu mam mieć młotki a jak jadę jako pasażer dyżur i mam to zaznaczyć na wydruku lub zrobić wpis manualny. Więc po szóstej dobie muszę zrobić pauzę-nie mogę pracować. | |||
~ktosik | Robson, a jak mam " urlopowke" to juz nie moge jechac innym autem? dlaczego? w celej UE i w Polsce rowniez, glownym elementem kontroli kierowcy jest KK lub wykresowki. jezeli sa luki w zapisie automatycznym, lub manualnym na nic, to wtedy an-alizowane sa inne dokumenty takie jak "urlopowka " czekam na ten przepis od inspektora ps. a byl jakis ktory zawolal urlopowke jak miales zalogowana kk? na ten sam okres? | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | porzadny kierowca (2014-12-28 23:43:45) Nie ma żadnego problemu kolego. Robisz po włożeniu karty wpis manualny i po kłopocie. teraz napisz mu co ma zrobic po weekendzie bo nie kazde tacho przyjmuje wpis manualny dluzszy niz 24h. | |||
~ktosik | porzadny - to walka z wiatrakami, ale dyzur to nie dyspozycja. dyzur musi byc poza normalnymi godzinami pracy. fakt, ze w art9 pkt3 jest taki zapis, ale to taki sam zapis jak odpoczynek 45h poza baza. nie da sie go sprawdzic | |||
~ktosik | ~\\\\\\\\\ \\ (2014-12-29 01:23:53) porzadny kierowca teraz napisz mu co ma zrobic po weekendzie bo nie kazde tacho przyjmuje wpis manualny dluzszy niz 24h. wpis odreczny na rewersie, łinteligencie | |||
~porzadny kierowca | \\\\\\\\\\ \\ (2014-12-29 01:23:53) porzadny kierowca (2014-12-28 23:43:45) Nie ma żadnego problemu kolego. Robisz po włożeniu karty wpis manualny i po kłopocie. teraz napisz mu co ma zrobic po weekendzie bo nie kazde tacho przyjmuje wpis manualny dluzszy niz 24h. Robi wydruk. Btw, nigdy się z takim przypadkiem nie spotkałem. Kobiety już mi odmawiały ale tacho - nigdy | |||
~ktosik | jamnik ma wszystko inne. | |||
~porzadny kierowca | ktosik (2014-12-29 01:25:46) porzadny - to walka z wiatrakami, ale dyzur to nie dyspozycja. dyzur musi byc poza normalnymi godzinami pracy. fakt, ze w art9 pkt3 jest taki zapis, ale to taki sam zapis jak odpoczynek 45h poza baza. nie da sie go sprawdzic Inspekt or zażyczył sobie od mojej skromnej osoby potwierdzenie co robiłem czasie dojazdu do domu. A miałem dokładnie tak jak opisałem. Mandatu nie dostałem- o dziwo- bo powiedziałem inspektorowi-prawdę. czyli, ze nie spałem z zona od 6 tygodni i pie-rdo-lę przepisy impotentów z Brukseli. Był tylko wybuch śmiechu w busie. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | wazniak mi doradzac nie musisz, nie raz juz udowadniles ze twoje madrosci co innego a przepisy co innego. | |||
~ktosik | a co by ci zrobil jakbys mu powiedzial ze jechales jako pasazer? warunek - powrot ani dojazd nie moze byc na odpoczynku. roznica polega na tym, ze jestes te 9 czy 11h wczesniej w domu | |||
~ktosik | tylko troll i de*il pyta o rzeczy na ktore zna odpowiedz. ale to akurat w twoim przypadku, jamnik, zadna nowina | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | jadac do bazy w szczecinie z domu w przemyslu, odpoczywamy a jak jedziemy czy tez idziemy z domu na parking po samochod to sie pracujemy i sie meczymy. | |||
~Robson | Ktosik, jak go tylko po Nowym Roku spotkam na placu to poproszę, żeby mi przedstawił akt prawny na to z tych swoich mundrych zielonych książek bo wiem, że wozi to ze soba cały czas :) | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | widze ze w ostatnim swoim wpisie przedstawiles sie z imienia i nazwiska, tylko dlaczego je wykropkowales.? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.