ID: 157225
Nadmiar kierowców na polskim rynku pracy
ID: 157225
ID: 157225
Podobno transport się rozwija i rośnie zapotrzebowanie na kierowców. Rzeczywistość, przynajmniej w Polsce, jest jednak inna. Unijne dotacje na szkolenia zawodowe, bezrobocie, to wszystko sprawiło, że na rynku pracy pojawiło się mnóstwo kierowców. Dziś nawet tzw. "dziad-transy" wymagają od kierowców wieloletniego doświadczenia i przebierają w ofertach osób szukających pracy jak w ulęgałkach. Na moim przykładzie: Zrobiłem niedawno kat. C+E, mam też ADR, uprawnienia na wózki widłowe, aktualne badania sanitarno-epidemiolo giczne, i co?! I nikt ze mną nawet rozmawiać nie chce! Pieniądze wydane na kursy i szkolenia traktuję jako wyrzucone w błoto. Moim zdaniem albo mamy do czynienia z nadmiarem kierowców na rynku pracy, albo coś złego dzieje się z transportem. Co o tym sądzicie?
Podobno transport się rozwija i rośnie zapotrzebowanie na kierowców. Rzeczywistość, przynajmniej w Polsce, jest jednak inna. Unijne dotacje na szkolenia zawodowe, bezrobocie, to wszystko sprawiło, że na rynku pracy pojawiło się mnóstwo kierowców. Dziś nawet tzw. "dziad-transy" wymagają od kierowców wieloletniego doświadczenia i przebierają w ofertach osób szukających pracy jak w ulęgałkach. Na moim przykładzie: Zrobiłem niedawno kat. C+E, mam też ADR, uprawnienia na wózki widłowe, aktualne badania sanitarno-epidemiolo giczne, i co?! I nikt ze mną nawet rozmawiać nie chce! Pieniądze wydane na kursy i szkolenia traktuję jako wyrzucone w błoto. Moim zdaniem albo mamy do czynienia z nadmiarem kierowców na rynku pracy, albo coś złego dzieje się z transportem. Co o tym sądzicie?
Posty (186)
~pic | Dżastafajf. Trochę dziwne, kołchoz za wszystko płaci, a zarobki te same. Potrafisz to wytłumaczyć? | |||
~pocztowy:) | __ a zarobki te same Potrafisz to wytłumaczyć? __ Picek, porownaj druk ZUS RMUA a moze Zrozumiesz:) | |||
strażaksam
| jacek gdynia schowaj prawo jazdy na 1, 5 roku do szuflady i zacznij naukę języka. potem zatrudnij sie do jazdy pod jakąś biedronka na 3 miesiąe, gdzie biora podwykonawcy wszyscy jak leci. Po 3 miesiącach pracy potrafisz cofać lepiej niż 90% maryanów w białych chodaczkach znasz juz język, masz kategorie prawa jazdy CE dwa lata, uderasz na wyspy i dobrze kombinując jezdząc po sklepach zarobisz i 800f na tydzien, a na sklepach praca caly rok czy to za mniejsza kase na kontrakcie czy za wieksza na samozatrudnieniu. Transport w Polsce to straata kasy, nerwów i czasu. Chyba ze lubisz ryzykować zeby ci jakiś f. r. a. j. e. r kazal jezdzic na dwie karty czy na magnesie | |||
~konrafal | Tyle firm bierze bez doswiadczenia tylko trzeba chciec robic. podam jeden adres: Trans Plus Tomaszów Mazowiecki. Ogloszenie wisi i szukaja kierowców na chlodnie. Dla mlodego jak znalazl. Firma dobra co wikent zjazdy do domu, 37gr z km 12000 zrobisz na legalu. Matematyke pozostawiam mlodemu (stazem). | |||
~konrafal | Scania R w globie biala tacho a*alog wiec wiesz co masz z tym zrobic? Jest kasa, jest jazdy w opor dla mlodego glodnego jazdy. Po roku podszlifujesz jezyk i cheja za granice i kasa bedzie na start nawet na szukanie za granica zeby sie utrzymac. Druga firma Zary De ROY. Biora, wyszkola czego chciec wiecej? Od razu bedziesz mial na UE doswiadczenie. | |||
Alex:-}
| po zrobieniu uprawnień najpierw szkółka.. czyli wszystkie pieprzone kołchozy.. przerobisz 2-3, nabierzesz doświadczenia to i potem gadka będzie inna. Co Ty myślałeś. . ? .. nasłuchałeś się opowiadań dziwnej treści i już postawa roszczeniowa? najpierw naucz się pokory a potem zawodu... będzie Ci łatwiej. | |||
~Cezary_5 | jak znasz j. angielski to tak jak ktoś juz napisał na początku eurobulk. dk Trzeba dużo szukać i nic więcej. | |||
jacek_gdynia
| Dziś pojawiło się w końcu jedno nowe ogłoszenie o pracę dla kierowcy na kat. C+E. I tak wygląda szukanie pracy na pomorzu. Jedno nowe ogłoszenie co kilka dni - i pewnie 100 ofert kierowców szukających pracy. W ciągu tych dwóch tygodni szukania pracy miałem tylko jedną ofertę pracy - za 1200zł na rękę. Praca z wyjazdem w poniedziałek i powrotem na weekend, czyli jakieś 4 zł na godzinę i spanie w budzie... Zdecydowałem się nawet przyjąć tę ofertę, choćby dla doświadczenia. W ciągniku nie działało ogrzewanie (webasto również), a jak tylko wyjechałem z portu przestało też działać tylne oświetlenie, pojawiły się błędy układu hamulcowego (czerwone kontrolki). Wróciłem do portu odstawić naczepę i powiedziałem do dziada, że niesprawnym ciągnikiem jeździć nie będę. Tak się skończyła moja przygoda z pierwszą pracą w zawodzie kierowcy ciągnika siodłowego. Na solówce pracowałem po 16 godzin dziennie, też za grosze. Zrobiłem C+E licząc na więcej ofert pracy.. :- ( ~strażaksam myślimy podobnie, język już mam, brakuje mi tylko tylko kilku miesięcy pracy, choćby u jakiegoś dziada, nieważne za jaką kasę i jakim ciągnikiem, byle sprawnym technicznie. ~konrafal TransPlus wymaga doświadczenia. ~Alex:-} Żadna postawa roszczeniowa i żadne "co myślałeś?". Ja opisuje nie to co mi ktoś naopowiadał czy napisał, tylko to, czego sam doświadczam. Tym, że najpierw trzeba gdziekolwiek popracować Ameryki nie odkryłeś - nie tylko w tym zawodzie. Temat dotyczy nadmiaru kierowców na rynku. Czym jest ich więcej, tym trudniej znaleźć pracę nie tylko początkującemu. | |||
jacek_gdynia
| ~Cezary_5 Na to wygląda, że na początek łatwiej znaleźć pracę w międzynarodówce i pewnie w tym kierunku zacznę szukać. Uparłem się trochę na tę krajówkę, to fakt. Zaskoczyło mnie jak mało pracy jest w kraju. | |||
~Cezary_5 | Na krajówce to o wiele więcej nerwów stracisz. Hsf, h. essers, ND, heisterkamp molochy które mogą Cie przyjąć bez doświadczenia | |||
Alex:-}
| Jacek, to nie ja wymyśliłem... przez lata widzę co się dzieje, pamiętam jak ja zaczynałem i nie było to tam to.. do pracy jeździłem tam gdzie była... ; -} | |||
Alex:-}
| hehe... zapomniałem dodać-teraz też... ; -} | |||
~konrafal | 1200 mehehehe. | |||
~Dryliński | Szanowoni Moi koledzy weżmy się wreszcie za te białoruskie i ukraińskie wszy, które obsiadły Polskie łono albo zostaniemy wygryzieni z Naszej Polski, chce być w pierwszej linii do usuwania tego wschodniego gnoju który tylko bierze i nie daje swojego udziału | |||
~Dryliński | którego nie ma. | |||
~savag | W Gdyni to wolałbym zrobić papiery sternika niż kierowcy | |||
~Dryliński | mam dość tej planety w związku z tym co mam z nią zrobić, . Cłek | |||
~tomi | nadmiar kierowcow??? hahaha dobre. | |||
~adam | ja jakos nie narzekam... zwolnilem sie z miedzynarodowki bo zapomnialem jak dom wyglada i w zasadzie po 3 dniach juz bylem zatrudniony w innej firmie... albo kiepsko szukasz albo szukasz tak by nie znalezc... no chyba ze twoj zyciorys to co miesiac inna firma to nie ma sie co nawet dziad transowi dziwic ze z takim nie rozmawia | |||
~pic | strażaksam. Już widzę te twoje 800 funtów na tydzień. Ale wy się rajcujecie, napalacie się jak małpy na kit. A ty chłopcze dodaj drugie 800 i będziesz miał realne zarobki za miesiąc pracy. Są jeszcze kr*yni kupujący bajki o 3200 funtach na miesiąc /4x800=3200/? | |||
~Gość | Do Jacka-gdynia! Jeśli chcesz to dam Ci namiary na firmę w woj. dolnośląskim, jazda po ue, system 4/1, podwójna obsada, płacą na czas, auta i naczepy nowe, głównie kurierka 90% jazdy nocą, poszukasz sobie kogoś do pary i szlifujesz umiejętności za kółkiem. Lekko nie jest, ale od czegoś trzeba zacząć, potem uczyć się języka i uciekać na zachód, Niemcy, Holandia. Cóż frycowe zapłacić trzeba wszędzie i dopiero za kilka lat ktoś Cię doceni, raczej nie w Polsce, tylko na zachodzie, kasa na konto nie pod stołem, tacho czyste i pracujesz jak człowiek, sam jestem na etapie ucz się, doświadczaj i uciekaj. Pozdrawiam. | |||
~konrafal | co miesiac inna firma bo jak sie zobaczy te wyplate to sie szuka lepszej a nie jezdzi u dziada za darmo. najlepiej neiwolnika w dziad transie do smierci miec. teraz sa inne czasy i sie tam idzie gdzie kasa i nie ma sentymentow bo kasa rzadzi. jezeli mi nie pasuje to ide gdzie indziej. jezeli by te matoly placili jak nalezy to nikt by nie szukal lepszej pracy ale po co? leiej zatrudnic 3 w miesiacu i zwolnic niz dac wiecej. maja z czego dac ale nie chca. | |||
~pic | Dryliński. Co du pę ściska wschodnia konkurencja? Jakimi ty kategoriami myślisz ciołku? Kim są polscy kierowcy na zachodnim rynku pracy? Chyba takimi samymi wszami? Typowy przykład mentalności polskiego burka zza kierownicy. | |||
~pic | Czekam na chwilę, w której jakiś przygłup napisze : "mam 1000 funtów tygodniowo ". | |||
Dżastafajf
| pic, jasne że moge Ci wytłumaczyć. Pracuje w jednym z tych kołchozów. Podstawy mam 3 tysie brutto z nadgodzinami jak wypacaja premie kwartalne to paski przychodza ponad 4koła brutto do domu. Do tego dieta oczywiście, kasa na swieta (rok temu 800pln), kasa za urlop, wczasy pod grusza, ubranko robocze, kurtka, spodnie, podkoszulki, ubezpieczenie grupowe place 2 dyszki bo reszte doplaca kołchoz, rzadko który weekedn spedzam na parkingu, na bazach prysznic, wifi. Jak jade do roboty to szofer busa zapodaje film na ekranie rozładam siedzenie i jedziemy. Za adr-y placi kołchoz i za wszystkie badania tez. Niedawno mialem kurs oszczednej jazdy za friko. Normalnie kosztuje 600zł bo sprawdzalem. Oczywiscie sa d. au. ny ktore tego nie doceniaja ale w d. u. pach sie im poprzewracalo i nie docenia tego dopoki tego nie stracą. Nigdy wiecej dziada. Trzymaj sie wodzu! | -1 | ||
~pic | Dżastafajf. I co, zarabiasz więcej niż u dziadtransa? Zapomn iałeś wspomnieć o potrąceniach za spóźnienia, za paliwko. Celowo zapomniałeś?Nie znam kołchozu, który nie stosowałby wyżej wymienionych praktyk. Mam rozumieć, że na weekendy nie zostajesz na parkingach? Korzystasz z "miłych przytulnych "kołchozowych baz. Typowy przykład transportowej miernoty. Potrafi sobie wytłumaczyć wyższość kaszany nad szynką. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | pracy to nie ma dla tych co szukaja 1000 metrow pod zamieszkania. wszyscy co przekrocza ta granice pracer znajda. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | pic a czy dziad nie potraca za paliwo i spoznienia? | |||
~pic | Wesołe teksty Dżastafajf, ty nie pier dol koleś o zarobkach brutto, napisz o kasie w kieszeni. Jesteś osłem czy tylko hipokrytą? | |||
Dżastafajf
| koniec gadki, z buta i wypad z bazy c. h. a. m. i. e, tak sie u nas robi z takim jak ty Zarobki podaje się gła. bie brutto bo za ta czesc której nie dostajesz "kupujesz" ubezpieczenia i odkładasz skłądki, na zachodzie masz netto ale sam kupujesz ubezpieczenia np NL, co se zaplacisz to tyle bedziesz mail ubezpieczenia zdrowtonego, chorobowego i emerytury. snij dalej o zarobkach po 3tys e parkingowy pajacu. | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.