ID: 156992
Norwegia wprowadza zmiany w wyposażeniu zimowym
ID: 156992
ID: 156992
Od Nowego Roku wprowadzony będzie obowiązek wyposażenia w opony zimowe przyczep/naczep o DMC powyżej 3500 kg.
Od Nowego Roku wprowadzony będzie obowiązek wyposażenia w opony zimowe przyczep/naczep o DMC powyżej 3500 kg.
~etransport.pl
Posty (15)
~Expert Norwegia | Warto zerkać na stronę vegvesen. no - jest obecnie wprowadzony okres przejściowy dla opon chwiliowo niedostępnych (np. wybrane rozmiary opon zionowych do naczep typu MEGA, których nie było w ciągłym dostępie u producentów). W przypadku typowych opon - nie warto ryzykować, bo w przypadku stwierdzenia braku opon zimowych - kary są dotkliwe, a norweska Policja kieruje do teoretycznie najbliższego serwisu na przekładkę, która w Norwegii do tanich nie należy (zarówno opony M+S jak i sama robocizna). Uwaga!!! Ważne - gdyby zaszła konieczność dokonania przekłądki opon (kierowcy się "zapomni" albo przewoźnik się "obudzi bez opon zimowych a tu nagle dobry fracht na Norwegię") już poza Polską (po zjechaniu z promu w Szwecji - najlepiej przekładkę zrobić jeszcze w Szwecji. Nie próbujcie tego nawet na granicy (Swinesund) bo tam już nie będzie tłumaczenia, że "kolega busem właśnie dowozi opony zimowe" - nawet jak kolega dowiezie - Policja nie pozwoli ich przełożyć tylko skieruje do najbliższego warsztatu. Warto też pamiętać u zaopatrzeniu się w nowy AutoPass do opłat dróg płatnych, tuneli i mostów etc. Od stycznia Norwegia wymaga nowych urządzeń (jeśli ktoś już nie wymienił w 2014) i kary za brak są dość dotkliwe. | |||
~sid | to już nasze dziady tam nie pojezdza za swoje smieszne stawki | |||
~olo | opony zimowe i ciągniki trzy osiowe będą wymagane tez szykują taki przepis. | |||
~marecki | no i co w norwegii tez juz im sie tak nie powodzi jak kiedyś jedynie polska jako zielona wyspa i ludzie mega zadowoleni | |||
~Marcin SE | Wszyscy przewoźnicy zagraniczni korzystajacy z dróg norwegii mogą używać na naczepę i osie podnoszone opony typu M+S, nie muszą być typowo zimowe :-) | |||
~szybki | a jak to sie ma do szwecji tam nie sa wymagane zimówki bo słyszałem ze na koniu trzeba miec? prawda to? | |||
~Wielki Szu | polski dziad już nie pojedzie na chińskich oponach. Będą wymagane tylko " firmówki " z odpowiednimi oznaczeniami. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | czego ty jeszcze nie rozumiesz, nikt ci nie zagwarantuje ze w chwili kiedy bedziesz tam jechal przejazd bedzie mozliwy. ogolnie mozliwosc jest, oplate za tunele tez masz podana. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | wroc to nie tu | |||
~Marcin SE | W Szwecji nie ma obowiązku, są zalecane :-) | |||
Jonathan
| Przecież to proste... cel... eliminacja taniej konkurencji. Bardzo dobrze, oby tylko nie odbiło sie na wynagrodzeniu polskich kierowców. | |||
~Expert Norwegia | To dopiero początek. Dzięki nowemu AutoPassowi mają 100% kontrolę nad kabotażem. Poczytajcie ile będzie od stycznia kosztowało złamanie zasad kabotażu w Norwegii i Szwecji. Myślę, że za rok-dwa czeka nas wprowadzenie opłat drogowych zależnych od eco klasy silnika w Szwecji. To dopiero będzie różnica. W Szwecji można mieć zimówki, opony z kolcami lub komplet łańcuchów ale bieżnik min 6mm z tego co pamiętam... | |||
~Expert Norwegia | Marcin SE - zgadza się, na Norwegii M+S wystarcza... | |||
~322tys km2 goowna | Po co ten płacz? Największym problemem są romki i spóła koczująca tam po kilka miesięcy. | |||
Locio
| I bardzo dobrze przecież to dla naszego bezpieczeństwa - a ciągniki trzy osiowe to plotki. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz