ID: 156992
Norwegia wprowadza zmiany w wyposażeniu zimowym
ID: 156992
ID: 156992
Od Nowego Roku wprowadzony będzie obowiązek wyposażenia w opony zimowe przyczep/naczep o DMC powyżej 3500 kg.
Od Nowego Roku wprowadzony będzie obowiązek wyposażenia w opony zimowe przyczep/naczep o DMC powyżej 3500 kg.
~etransport.pl
Posty (15)
~Expert Norwegia | Warto zerkać na stronę vegvesen. no - jest obecnie wprowadzony okres przejściowy dla opon chwiliowo niedostępnych (np. wybrane rozmiary opon zionowych do naczep typu MEGA, których nie było w ciągłym dostępie u producentów). W przypadku typowych opon - nie warto ryzykować, bo w przypadku stwierdzenia braku opon zimowych - kary są dotkliwe, a norweska Policja kieruje do teoretycznie najbliższego serwisu na przekładkę, która w Norwegii do tanich nie należy (zarówno opony M+S jak i sama robocizna). Uwaga!!! Ważne - gdyby zaszła konieczność dokonania przekłądki opon (kierowcy się "zapomni" albo przewoźnik się "obudzi bez opon zimowych a tu nagle dobry fracht na Norwegię") już poza Polską (po zjechaniu z promu w Szwecji - najlepiej przekładkę zrobić jeszcze w Szwecji. Nie próbujcie tego nawet na granicy (Swinesund) bo tam już nie będzie tłumaczenia, że "kolega busem właśnie dowozi opony zimowe" - nawet jak kolega dowiezie - Policja nie pozwoli ich przełożyć tylko skieruje do najbliższego warsztatu. Warto też pamiętać u zaopatrzeniu się w nowy AutoPass do opłat dróg płatnych, tuneli i mostów etc. Od stycznia Norwegia wymaga nowych urządzeń (jeśli ktoś już nie wymienił w 2014) i kary za brak są dość dotkliwe. | |||
~sid | to już nasze dziady tam nie pojezdza za swoje smieszne stawki | |||
~olo | opony zimowe i ciągniki trzy osiowe będą wymagane tez szykują taki przepis. | |||
~marecki | no i co w norwegii tez juz im sie tak nie powodzi jak kiedyś jedynie polska jako zielona wyspa i ludzie mega zadowoleni | |||
~Marcin SE | Wszyscy przewoźnicy zagraniczni korzystajacy z dróg norwegii mogą używać na naczepę i osie podnoszone opony typu M+S, nie muszą być typowo zimowe :-) | |||
~szybki | a jak to sie ma do szwecji tam nie sa wymagane zimówki bo słyszałem ze na koniu trzeba miec? prawda to? | |||
~Wielki Szu | polski dziad już nie pojedzie na chińskich oponach. Będą wymagane tylko " firmówki " z odpowiednimi oznaczeniami. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | czego ty jeszcze nie rozumiesz, nikt ci nie zagwarantuje ze w chwili kiedy bedziesz tam jechal przejazd bedzie mozliwy. ogolnie mozliwosc jest, oplate za tunele tez masz podana. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | wroc to nie tu | |||
~Marcin SE | W Szwecji nie ma obowiązku, są zalecane :-) | |||
Jonathan
| Przecież to proste... cel... eliminacja taniej konkurencji. Bardzo dobrze, oby tylko nie odbiło sie na wynagrodzeniu polskich kierowców. | |||
~Expert Norwegia | To dopiero początek. Dzięki nowemu AutoPassowi mają 100% kontrolę nad kabotażem. Poczytajcie ile będzie od stycznia kosztowało złamanie zasad kabotażu w Norwegii i Szwecji. Myślę, że za rok-dwa czeka nas wprowadzenie opłat drogowych zależnych od eco klasy silnika w Szwecji. To dopiero będzie różnica. W Szwecji można mieć zimówki, opony z kolcami lub komplet łańcuchów ale bieżnik min 6mm z tego co pamiętam... | |||
~Expert Norwegia | Marcin SE - zgadza się, na Norwegii M+S wystarcza... | |||
~322tys km2 goowna | Po co ten płacz? Największym problemem są romki i spóła koczująca tam po kilka miesięcy. | |||
Locio
| I bardzo dobrze przecież to dla naszego bezpieczeństwa - a ciągniki trzy osiowe to plotki. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.