Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Ile godzin jazdy w ciagu doby?

ID: 153176


Witam! Czy po 9 godzinach jazdy i po pauzie 9 godzin mozna jechac następne 9 lub 10 godzin w tej samej dobie?

~Magda
*.dynamic.inetia.pl

Posty (42)

~RIP
Doba kierowcy moze wynosić 30 godzin jeżeli jadą w 2osoby. Tylko w ciagu tych 30h jest wliczone pauzy oraz odpoczynek dzienny. A co do jazdy 30h to sie da tylko bez tacho.
~realista
Maksymalny czas jazdy w ciągu 24-ech godzin wynosi 13. 5 godziny. ? ?? ale pierda!
~akazamis
Zibi tacho liczy tylko godziny jazdy lub pracy, więc tu jest nasz plus że jeśli po 11stce rozpoczynamy, to godziny tygodniowe i dwutogodniowe się do tego nie liczą. Pauzy rób 11stki, 9tki zostawiaj na powrót do domu no chyba że w ostateczności. Belgowie i Francuzi nas tępią, dlatego po każdej dyszce rób 11stkę, co by uniknąć kłótki z inspektorem mimo że Tobie to gówno da
~Skania 1
Kolezanka sie ladnie pyta a jakis p[alant co 3 dni jezdzi sie sra jak by30 lat jezdzil nie odpowie i nie pomoze normalnie bo sam niewie jezdzi, jak potrafi???z chlebem i sie sra a to raczej trzeba pomoc!!!
~ren
kierowca jako wół roboczy może orać 15h bez płaconych nadgodzin za psie pieniądze, ewenement na skalę światową nawet chinczykom płacą za nadgodziny
Locio
MI wyszło tak jak to zibi obliczył 13h 30 minut. Więcej się nie da.
~Hopek
zibi1906, więcej najzwyczajniej się nie da. Oczywiście są agenty co potrafią :D
z_dzichu
9 godzin pauzy to skrócony odpoczynek, regularny powinien wynosić 11 godzin, przynajmniej tu tak piszą: ://www. czaspracykierowcow. com/czas-pracy-kiero wcow/odpoczynek-dzie nny/
~DC Krk
czas pracy :
13 h pauza 9 ( skrócona) lub 11 h normalna
15 h pauza 9 h
czas jazdy :
9h
10h max 2 razy na tydzień
~ren
~DC Krk wyjaśnił ci wszystko pan ~DC Krk nie wspomniał że tyrasz te 15h za 1200zł jak wół ale to szczegół
zibi1906
~realista
(2014-10-02 23:06:29) Maksymalny czas jazdy w ciągu 24-ech godzin wynosi 13. 5 godziny. ? ? ale pierda!

Jeśli używa się "wspomagaczy to nawet wielka "pierda".
aRaon
zibi1906:

9h jazdy = 00:00 -> 9:45 (45 minut pauzy)
+ 9h pauzy = 9:45 -> 18:45
nowy cykl po 9h pauzy ale ten sam dzień
+4, 5h jazdy = 18:45 -> 23:15

W sumie jazdy 13, 5h. Jakby nie było w jeden dzień można zrobić maks 13, 5h :)
aRaon
Cholera mała pomyłka. powyższa wypowiedź nie do zibi1906 a do realista
~ana
ale dajecie się robić w ciula co to jest kierowca może jechac tylko 8 godzin i nic więcej
~Sławek
Raczej pracować
~fryc
Przeciętnie 8 godzin dziennie w ustalonym okresie rozliczeniowym.
PavelSPM
~Magda

Kierowca w jednej DOBIE może mieć czasu pracy (jazda+młotki) nie więcej niż 12 godzin, a z czasem pracy w porze nocnej tylko 10 godzin.

Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 8. 1. Dla celów rozliczania czasu pracy i ustalania uprawnienia do wynagradzania za pracę w godzinach nadliczbowych, przez DOBĘ należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy.
Art. 15. 1. Do kierowców wykonujących przewóz drogowy mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 12 godzin na DOBĘ w ramach systemu równoważnego czasu pracy.
Art. 21. W przypadku gdy praca jest wykonywana w porze nocnej, czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej DOBIE.
Art. 2. 6a. Pora nocna - okres czterech godzin pomiędzy godziną 00. 00 i godziną 07. 00 ; definicję pory nocnej zawartą w tym przepisie stosuje się wyłącznie do celów ustalania czasu pracy;
~czesio
dzisiaj mam 3godz jazdy, 13godz pracy, 160e netto za godziny plus 38e za nocleg w kabinie. pozdrawiam
~czesio
no i oczywiście wszystko legal, podatki zapłacone składki zdrowotne też i wszystko co trzeba a polskie dziady wiecznie swoje że transport sie nie opłaca.
~czesio
jeżeli święto wypadnie w środku tygodnia to leżę w domu a szef płaci 8godz ale po 22e brutto
~Pajsek
To czyli jezeli skończyłem dziś 16 30 to koge wyruszyć spokojnie o 01 30 tak? Skończę kolo. 14 zrobię znow 9 pauzę i o 23. 00 moge znow ruszyć czy nie? ??
~Don
~Pajsek

Jako informacja.

Kierowca w jednej DOBIE pracowniczej / roboczej (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy) może mieć czasu pracy ("jazda" i/lub "młotki") nie więcej niż 12 godzin (Uoczpk Art. 8 ust. 1, Art. 15 ust. 1).

Zaczynając nową DOBĘ pracowniczą / roboczą, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej DOBIE pracowniczej, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej DOBIE poprzedniej, jak i pilnować czasu pracy z godzinami pracy w pore nocnej (maksymalnie10 godzin pracy) w okresie zmiany pracowniczej (po kraju) / w okresie doby pracowniczej (poza krajem w UE).

UWAGA!!!
Ograni czenie 10 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") z godzinami pracy w pore nocnej dotyczy okresu między dwoma kolejnymi okresami dziennego odpoczynku albo dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku (Uoczpk Art. 2 pkt. 6a, Art. 21 od lutego 2022 r. ).
Wiadomość : "Co przyniesie przewoźnikom nowy rok?"
Utworzona : 2021-12-28 Źródło : etransport. pl
"... Styczeń 2022 - NOWE PRZEPISY KRAJOWE...
Zmiany w USTAWIE O CZASIE PRACY KIEROWCÓW...
- Zmieniono zasady organizacji pracy nocnej - ograniczenie do maksymalnie 10 godzin pracy będzie dotyczyło okresu pomiędzy dwoma odpoczynkami dziennymi, a nie, jak było dotychczas, okresu 24 godzinnego (doby pracowniczej). ZMIANA NIEZGODNA Z PRAWEM EU (sprzeczna z art. 7 ust. 1 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego - PRZEPIS jeszcze nie wszedł w życie, a już NIE MOŻE BYĆ STOSOWANY ZE WZGLĘDU NA SUPREMACJĘ PRAWA UE NAD KRAJOWYM)... "

Ograniczenie 12 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę (Uoczpk Art. 8 ust. 1, Art. 15 ust. 1).
Ograniczenie 9 lub 10 godzin JAZDY dotyczy okresu "dziennego czasu prowadzenia pojazdu" od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku ( Rozp. (WE) nr 561/2006/2020 Art. 4 pkt. k, Art. 6).

Czas PRACY ("jazda"+"młotki") reguluje Ustawa o czasie pracy kierowców i ogranicza w okresie zmiany pracowniczej (od lutego 2022 r. ), w okresie doby pracowniczej (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy), w okresie jednego tygodnia, w przyjętym okresie rozliczeniowym i w okresie roku.
Czas JAZDY reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 i ogranicza w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazdu, w okresie jednego tygodnia i w okresie dwóch tygodni.
Każdego czasu, zależnie od konieczności, trzeba pilnować i dotrzymywać (żadnego priorytetu Rozporządzenie nad Umową, lub odwrotnie, nie ma i Rozporządzenie z Umową nie są sprzeczne).

Kodeks pracy i Ustawę o czasie pracy kierowców - kontroluje PIP.
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 - kontroluje ITD

Kodeks Pracy, jak i wszystkie przepisy na które powołuje się, jest obowiązkowy dla wszystkich pracowników zatrudnionych na Umowie o pracy i jest też obowiązkowy dla ich pracodawców wobec wszystkich stref (budżetowych i poza budżetowych).
Ustawa o czasie pracy kierowców jest zobowiązująca dla wszystkich kierowców, zatrudnionych na podstawie stosunku pracy (Ustawa, w pytaniach o godzinach pracy i odpoczynku, zasadniczo nie różni się od Kodeksu).
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 jest zobowiązujące nie dla wszystkich kierowców objętych Ustawą o czasie pracy kierowców.
Zależnie od konieczności, jedną Ustawę albo jednocześnie Ustawę razem z Rozporządzeniem na raz (SYNCHRONIZUJĄC RAZEM) trzeba pilnować i dotrzymywać (żadnego priorytetu Rozporządzenie nad Umową, lub odwrotnie, nie ma). Razem te przepisy poszerzają możliwości i dopełniają jeden jednego, czyli nie są sprzeczne.
g-a
Chciałbym nieśmiało zauważyć że wątek ma 10 lat.
~Kasztan
Szoszon idiota znów wklejki pomylił.
Tak to bywa, gdy się wkleja gotowe teksty, których się nie rozumie.
~Dak
Jako informacja o zakompleksiono szokniętym durnio paranoiku "mądralo znawcy". ; -)

Wątek " Nowa karta kierowcy"
~Kasztan

"... Logując nową kartę wpis manualny można zrobić tylko od początku daty jej ważności... "

Wyjaśnienie.
h t t p s://www. youtube. com/watch?v=Go2QAj88 MFM
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim wszystkie odstępy)
W tamtym nagraniu polskiego kierowcy (polskomownego z polską KK i z monitorem tachografu ustawionym w języku jednym z unijnych) jest (jako przykład) dokładnie pokazano, że przy logowaniu nowej (ważna od 28. 09. 17r. ) KK w tachografie podczas wpisu manualnego tachograf zażąda zaznaczyć czynność okresu czasu aż od 31. 08. 17r. 00:00h (czas UTC).

Jeśli jakiś okres czasu już jest zaznaczony w pamięci starej KK, jak i w pamięci tachografu, to w nowej KK podczas wpisu manualnego wystarczy go zaznaczyć tylko jednym ogólnym piktogramem "?" (nieznana aktywność) żeby nie powtarzać się z danymi starej KK i pamięci tachografu (ta i "jazdę" ani jak nie uda się zaznaczyć) a resztę czasu zaznaczyć zgodnie faktycznej czynności.
Podczas wymiany starej KK w tachografie na nową, bezpośrednio o północy (czas UTC) z powodu końca daty ważności starej KK, można (najlepiej) w ogóle ominąć wpis manualny za niepotrzebnością, bo będzie (po fakcie) nieprzerwane użycie kart.

~Kasztan
"... jest... wg przepisów dzienny okres pracy... "
"... Rozp 165 /2015... jest tam kilkukrotnie używane... "

Wyjaśnienie.
W Rozp. (WE) nr 561/2006/2020, Uoczpk, Rozp. 165-2014 w sprawie tachografów z korektą od 2020r., jak i w żadnym innym przepisie dotyczącym kierowcy zawodowego, definicji wyrażenia "dzienny okres pracy" nie ma.
Takiego Rozp. 165 /2015 (dla zapoznania się), co najmniej w google i onet, nie ma.
=>
~Dak
=>
~Kasztan
"... Kierowcy ciężarówek nie pracują na zmiany. Zmiany to w fabrykach, magazynach... zakładach gdzie można pracować na dwie lub trzy zmiany... "
"Kierowca... nie ma żadnej zmiany, nikt inny go nie zmienia na tym stanowisku pracy... "

Wyjaśnienie.
W polskich, jak i w innych unijnych fabrykach, magazynach i zakładach, a mianowicie związanych z montażem samochodów / samolotów i związanych z pocztą, kierowcy ciężarówek przeważnie pracują na dwie lub trzy zmiany z wyjazdem poza tereny fabryk, magazynów i zakładow ponad 50 km z obowięzującym używaniem tachografu.
Jest to fakt powszechnie znany, szczególnie tym, którzy mają choć trochę doświadczenia w transporcie zawodowym.

~Kasztan
"... zmiana nie jest synonimem dziennego okresu pracy... "

Wyjaśnienie.
Instrukcji tachografu cyfrowego VDO DTCO 1381 wersja 4. 0 (tak zwany inteligentny, czyli rejestruje automatycznie dane dotyczące lokalizacji) w języku polskim 09. 2018r. :
"... Piktogramy:
"I>" - rozpoczęcie zmiany (początek dziennego okresu pracy)
"I>I" - zakończenie zmiany (koniec dziennego okresu pracy)
"o I>" - miejsce (kraj / region), w którym rozpoczęto dzień pracy (zmianę)
"I>I o" - miejsce (kraj / region), w którym zakończono dzień pracy (zmianę)... "
h t t p s://www. fleet. vdo. com/media/1974/ba_dt co_40_pl_internet. pdf
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nich wszystkie odstępy)

Wyrażenie "denny okres pracy" to jest ogólno objednane wyrażenie i ma ogólno objednane znaczenie, bo kierowcy (ze specyfiki pracy) nie pracują wyłącznie tylko w dziennych okresach pracy a i w nocnych, rannych, wieczorowych... , i wszystkie te (dzienny, nocny, ranny, wieczorowy... ) okresy pracy mają (jak wskazuje instrukcja tachografu) ogólno objednany synonim - zmiana (w sensie pracownicza).
=>
~Dak
=>
Wątek "Ktoś wytłumaczy mi?"
~Kasztan
"... po każdym odpoczynku tygodniowym minimum 24 masz prawo do kolejnych 6×24... "

Wyjaśnienie.
WCZEŚNIEJSZE CZYNIENIE tygodniowego okresu ODPOCZYNKU (znacznie wcześniej niż przed bezpośrednio zakończeniem sześciu okresów 24 godzinnych - 144 godzin) w odpowiednich okolicznościach MOŻE BYĆ OBOWIĄZKOWYM do wykonania (jak przykład, wykonując w dowolnych okresach dwutygodniowych kalendarzowych co najmniej dwa WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej jeden musi być regularnym lub (w drodze ODSTĘPSTWA) wykonując w dowolnych okresach czterotygodniowych kalendarzowych co najmniej cztery WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej dwa muszą być regularnymi (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 8 ust. 6) albo odbierając rekompensatę oraz po wykorzystaniu jednego z limitów - ograniczenie 56 godzin "jazdy" w tygodniu kalendarzowym, 60 godzin pracy - "jazda" plus "inna praca" w tygodniu kalendarzowym i średnie 48 godzin pracy w tygodniu kalendarzowym w okresie rozliczeniowym (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12), 90 godzin "jazdy" w dwóch kolejnych tygodniach kalendarzowych (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 3) ).
Jako przykłady :
1. Nie korzystając odstępstwem.
Tydzień 0 - 45h
Tydzień 1 - 24h-44:59h (co najmniej 24 godziny odpoczynku są zmieszczone do Nd 24:00)
Tydzień 2 - 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00)
Tydzień 3 - 24h-44:59h (co najmniej 24 godziny odpoczynku, jak i rekompensanta, są zmieszczone do Nd 24:00)
2. W drodze ODSTĘPSTWA.
Tydzień 0 - 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
Tydzień 1 - 45h
Tydzień 2 - 24h-44:59h
Tydzień 3 - 24h-44:59h
Tydzień 4 - 9/11h plus 2x1min-21h plus 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Śr 24:00/22:00 - Pt 17:58/15:58 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
Tydzień 5 - 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00)
lub
Tydzień 0 - 45h plus 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
Tydzień 1 - 24h-44:59h
Tydzień 2 - 24h-44:59h
Tydzień 3 - 9/11h plus 2x1min-21h plus co najmniej 1min tygodniowego odpoczynku 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Pt 20:59/18:59 - Nd 14:57/12:57 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
Tydzień 4 - 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00)
3. Wystarczy kierowcy wypracowywać od Pn codziennie powiedzmy 8 godzin "jazdy" z 4 godzinami "innej pracy" co nie jest z powodu specyfiki pracy czymś niemożliwym i kierowca będzie miał OBOWIĄZKOWY do wykonania tygodniowy odpoczynek w Sb do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12).
4. Wystarczy kierowcy, który MA PRACĘ związaną PRZEWAŻNIE TYLKO Z JAZDĄ na pojazdach objętych przepisami Rozp. nr 561/2006/2020, wypracować w pierwszym tygodniu 56 godzin "jazdy" (od Pn do Pt lub Sb) a w drugim (od Pn do Cz) 34 godziny i kierowca będzie musiał czynić tygodniowy odpoczynek (zza braku innej pracy) w Pt do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2-3. ).

W Kodeksie Pracy (Art. 129. § 1) jest coś takiego jak obowiązek zmieścić się w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym.
Nic dziwnego że, po kolejnych dwóch przedłużonych tygodniach po 6 dni pracy w tygodniu (lub tygodniowym odpoczyneku 24h), trzeba w trzecim tygodniu obowiązkowo skrócić ilość dni pracy (nawet do 3 dni), żeby spełnić odpowiednie zobowiązania pewnych przepisów.
~Dak
=>
Wątek "Czy moge w dobie rozpoczac prace drugi raz???"
"... Jeżeli wystartuje o godz wystartowałem w srode o 3:20 skończyłem 16:30 to czy ruszając w czwartek o 1:20 (po. pauzoe 9) jest ok? I później w czwartek skończę kolo 14 :00 I chciałbym. wystartowac w tym samym dniu o 23 (po pauzę 9) "
~Kasztan
"Możesz bez problemu. "

Wyjaśnienie w górę.

Nic tak nie identyfikuje / charakteryzuje "człowieka" jak jego cytaty. :-)

Choć nerwowo wyzywaj, groź palcem i wypędzaj przed monitorem, bluzgaj śliną i sikaj wrzątkiem na klawiaturę a i tak zakompleksiono zakłamanym durnio wasalo plebiejem szocoprzekającym na zawsze pozostaniesz. :-)
~Kasztan
Szoszon przecież twego bełkotu nie sposób zrozumieć.
~Dik
Zakompleksiono szoknięty durnio paranoik (~Kasztan), od tego że kogoś kłamliwie nazwiesz szoszonem sam (parobko wasalo plebej) byś szoszonem zaoceańskiego chadziaja (terorysto sodomito satanisty, uzurpatora korzennych narodów) nie przestanesz. :-)
Przeczytaj uważnie ze zrozumieniem jeszcze raz to -
Wątek "Czas pracy kierowcy - wątek zbiorczy kołchoźnika"
~kumid an
2023-03-13 12:08:56
"... Szkopy zwą nas poloczkami, tak tak... to taki wzorzec tego synonimu Polaka, inni to ciapaci, jeszcze inni to szoszony, zupełnie inni to ciemne Cygany i Rumuny, a tak zupełnie inni są oczywiście ''czarnuchy''... ''
, i więcej nie przekładaj swoje kompleksy (zwłaszcza związane z różnymi wyzywaniami cię) na inną osobę, mniej w przyszłości ośmieszysz się., ta, i nie obrażaj szokaniem przodków (ukraińców, zwolenników bandery) swojego prezydenta - duudy (wnuczka banderowca), a skacz i krzycz zigując - "slawa ukrainie... ukraina ponad use... ", bo inaczej na giliaku (na gałąź) bo kto nie skacze zigując ten moskal (ruski, kacap, kołchoźnik... ). :-)

Wyzywaj, wyzywaj... , szopieliawo szokając, a "Wołyń 2. 0" cię, twoją rodzine i krajanów nie ominie bo, widzi bóg, sam tego mocno pragniesz.
Wiadomo, że lach to tylko (ta i króciutko) po tragedii mądrzeje. :-)
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.142.198.250

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels