ID: 152041
Czy embargo rosji wpłynie na wartość frachtów...
ID: 152041
ID: 152041
Jak sądzicie czy rosyjskie embargo wpłynie na obniżenie cen za frachty po Europie? Z jednej strony frachtów na wschód będzie mniej (chociaż jadą owoce przez Białoruś) a z drugiej kończy się kryzys w Europie i frachtów powinno przybywać... Zauważyłem też spadek cen ciągników i naczep używanych. Oferty spedycji jeżdżących za zachód są nadal na stałym poziomie. Jak waszym zdaniem będą się kształtowały ceny frachtów na wiosnę?
Jak sądzicie czy rosyjskie embargo wpłynie na obniżenie cen za frachty po Europie? Z jednej strony frachtów na wschód będzie mniej (chociaż jadą owoce przez Białoruś) a z drugiej kończy się kryzys w Europie i frachtów powinno przybywać... Zauważyłem też spadek cen ciągników i naczep używanych. Oferty spedycji jeżdżących za zachód są nadal na stałym poziomie. Jak waszym zdaniem będą się kształtowały ceny frachtów na wiosnę?
Posty (47)
~TIR | Kolorowo to jest tylko na parkingach, zwłaszcza z piątku na sobotę. | |||
jacek-kuba
| Zgadza się -ale w godzinach wieczornych i tam kolory robią się wyblakłe. Często potem dominuje tylko czerń-taka lekka metafora. | |||
~mowie jak jest | panowie wiadomo ze kolorowo nie jest i nigdy nie bylo dla takich przewoznikow jak "TIR/Ł YSY/ NOMAD/ typowe dziady ktore maja kilka samochodów nigdy nie beda mialy dobrej pracy bo z czym oni moga konkurowac? ze swoimi samochodami 3do 5zestawow o ile mozna to nazwac zestawem? EURO 2-3 PLUS NACZEPA? za 15 tysiecy ze szrota? | |||
~mowie jak jest | sa kolego jacek firmy co zmieniaja samochody gdy maja wiecej niz 2-3 lata dlatego jest ich duzo a nie wiem czy zaobserwowalem ze polski "przewoznik" typu lysy nawet takiego nie kupi bo woli wyjezdzana paryzanke z 15letnim exp. bo mowi ze bardziej doswiadczone | |||
~ciapowaty | Tak sobie z niego drwicie, a Łysy (w wątku : R-PREMIUM 450DXI AUTOMAT OPINIE ) ujawnił właśnie, że jego premiumki z pedałem w podłodze spalają średnio 27 litrów. | |||
~scottie | Wyzywacie się tylko tutaj. Brakuje merytorycznych wypowiedzi. Banda wozaków. | 1 | ||
~Ł ysy | ciapowaty. Skłamałem, na Premium 450 za ostatni miesiąc wyszło spalanie 25, 3l. Dane z infomaxu i gps. Specjalnie sprawdziłem. Nie automat, a manual. Na drogach po których my jeździmy, automaty kupują tylko idioci. | |||
~Ł ysy | bomba. Musisz być zajebiście inteligentnym gościem. Takie twórcze tezy? | |||
~scottie | Frachty poszły w górę bo na rynku nie ma nielegalnie importowanego taniego paliwa z Rosji. Kto miał zbankrutować to zbankrutował. Sprzęt transportowy nie tanieje bo żadna duża firma nie upadła tak jak to było po Ricoe. Wszystkie trupy (kryzys finansowy i wojna) już wypadły z szafy. Wiadomo czego można się spodziewać. Nadszedł czas na powolne trwałe odbicie. Zapraszam do merytorycznej dyskusji nie odbiegającej od tematu wątku. | 1 | ||
~Wielki Szu | Ł ysego kierowcy bez jedynek z przodka, nie dosyć że grosze zarabiają to jeszcze muszą paliwo ze swojej wypłaty kupować. Samochód zawsze musi palic 40 litrów. Przynajmniej w księgach szoferskich. | |||
~scottie | d.. il chodzący, wspominałem o wozakach - to g... ny kierowca jakich jest 99% | |||
Deposit
| ~scottie Więc frachty na wschód nie tanieją? pytam poważnie bo nie znam tematów wschodnich, a wszyscy mówią że będzie taniej... | |||
~moze nastepca lysego | a czy to wazne niech tanieja niech padaja firmy ) mniejsza konkurecja to i sie swoj zestaw kupi ) | |||
~Seff | tak tak hołota kupi sobie zestawy i dopiero stawki pojda w dół | |||
~ciapowaty | Jaka jest różnica pomiędzy hołotą która dopiero zamierza kupić sobie zastawy, a tymi którzy zrobili to wcześniej? | |||
krzychu88
| lysy to te twoje "auta" mniej od nowych manow e6 beda palily patrz kretonie ja PL-P-PL manem w automacie 23. 9 l/100 przy ladunkach 24. 700 i powrot 25. 600kg i co automat zatkalo mowilem ci zostaw ten komputer bo nie umiesz sie obslugiwac to nie sluchasz i pajaca z siebie ciagle robisz | |||
~scottie | do Deposit - pisałem o całym rynku transportowym. | |||
~egon | tez obserwuje, że jest coraz lepiej, roboty w bród, paliwo tanieje - juz poniżej 5zł /l | |||
~Tołdi | egon, serio jest tak kolorowo??? | |||
~Tołdi | tanie paliwo na obecne czasy to poziom max. 4zł/1 litr. Ale póki co trwa chocholi taniec wokół 5 zeta i tak już od kilku lat a obniżki typu z 5, 20 na 5, 05 wnoszą tyle co nic... | |||
~scottie | Niestety na ceny paliwa nie mamy wpływu. Od stycznia 2011 akcyza została zrównana z UE i na obniżkę nie ma szans. Poniżej 5 PLN tankować nie będziemy. Chodzi o to aby inni przewoźnicy nie jeździli na nielegalnym imporcie ze wschodu. Wtedy frachty powinny rosnąć. | |||
~Tołdi | scottie - to tylko teoria. Co raz zepsuto do szczętu, nie będzie łatwo naprawić - niektórzy będą woleli powoli się wykańczać, niż podnieść ceny swoich usług skazując się tym samym na natychmiastowe zerwanie kontraktu. Tzw. gospodarka wolnorynkowa wcale tak fajnie nie działa, jakby można było tego oczekiwać, rzekłbym nawet, że działa czasem nielogicznie - świadczy o tym chociażby sytuacja z ostatnich kilku lat w transporcie, gdzie doszła cala masa nowych opłat, a te istniejące podrożały, przy jednoczesnym zniżaniu się frachtów do granicy absurdu. Nie widzę więc nie tyle powodu, co jakiegoś mechanizmu, który nagle i od teraz miałby sprawić, że fracht zaczną iśc nagle w górę. | |||
~Tołdi | Bo samo zaprzestanie importu taniego paliwa z Rosji tutaj nie wystarczy. | |||
~scottie | Niektóre koszty są wyższe (ZUS, płaca minimalna, MAUT na landówkach w D i F) część się nie zmienia (opłata za licencję, OCP) ale jest też szereg kosztów które spadły (opłaty za drogi w Polsce, części zamienne) albo spadną (legalne paliwo bo tanieje ropa a co za tym idzie bardzo ważne opony które są pochodną ropy). Dużo obsrańców za 1 EUR już się wykończyło. Tak musiało być. Sam fakt że wątek ma tak mało postów świadczy że właściciele firm mają teraz dużo pracy. Pieniądze są tam gdzie jest cisza. | |||
~misza | Ł ysy, ty od 2005r przepowiadasz ten zbliżający się kryzys. Nie jest to czasem objaw jakiejś paranoi? Skonsultuj się z lekarzem. | |||
~Konar | Panowie a nie chciałby ktoś na powrocie do Polski wozić drzewo pocięte pospinane w kubiki z Białorusi? Płacę 400 euro za zestaw w okolice warszawy, zawsze to na paliwo się zwróci niż wracać na pusto. Interesuje mnie docelowo 4-5 zestawów tygodniowo | |||
kartypaliwowe
| Opłat drogowych za landówki w FR nie będzie. Stawki Toll Collect od 1. 01. 2015 ida w dół. Połowa "importerów" ON z BY i RUS juz zniknęła. Druga połowa sie pakuje. A cena hurtowa ON w PL na długo zakotwiczy ponizej 5 zł. Oficjalna sprzedaż 2 naszych rafinerii w hurcie spadła o blisko 20%. A ponieważ kto mial sie najeśc to juz sie najadł, to cena bedzie długo ciekawa. A z kim nie rozmawiam kto jezdzi na Zachod to zarobiony po pachy - wiec chyba roboty jest sporo. | |||
~qwerty | Nie bedzie niczego. | |||
Deposit
| Nie znam sytuacji z ładunkami na wschodzie ale słyszałem, że z Pl na wschód nie brakuje bo warzywa jadą przez Białoruś, bez polskich oznaczeń, ale ciężko jest o powroty do PL | |||
BEDAM
| lysy nie kompromituj się, kraczesz tak od 10lat i nic się nie sprawdzilo z twoich bredni. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.