ID: 151294
Kara za "brak dodatku dyżurowego"?
ID: 151294
ID: 151294
Witam,
W ostatnim miesiącu po zczytaniu karty kierowcy wyskoczyła mi informacja o karze na kwotę 2600zł za "brak dodatku dyżurowego". Za cholerę nie wiem co to jest i nikt w firmie nie potrafi mi tego wytłumaczyć.
Mianowicie po kliknięciu w programie ITD, wyskakuje informacją o braku:
1) Brak dodatku dyżurowego 15 min. - 4 błędy
2) Brak dodatku dyżurowego 30 min. - 5 błędów
Wytłumaczy mi ktoś co to cholerka jest? I skąd te błędy się biorą?
Dodam że pracuje jako kierowca, lecz czasami - parę dni w miesiącu, nie mam wyjazdów tylko wykonuje inną pracę w firmie. Piszę to dlatego, że muszę oprócz pauz kierowcy, robić tak zwaną pauzę śniadaniową w cięgu pierwszych 6h pracy (pauza min. 15min).
proszę o pomoc
Witam,
W ostatnim miesiącu po zczytaniu karty kierowcy wyskoczyła mi informacja o karze na kwotę 2600zł za "brak dodatku dyżurowego". Za cholerę nie wiem co to jest i nikt w firmie nie potrafi mi tego wytłumaczyć.
Mianowicie po kliknięciu w programie ITD, wyskakuje informacją o braku:
1) Brak dodatku dyżurowego 15 min. - 4 błędy
2) Brak dodatku dyżurowego 30 min. - 5 błędów
Wytłumaczy mi ktoś co to cholerka jest? I skąd te błędy się biorą?
Dodam że pracuje jako kierowca, lecz czasami - parę dni w miesiącu, nie mam wyjazdów tylko wykonuje inną pracę w firmie. Piszę to dlatego, że muszę oprócz pauz kierowcy, robić tak zwaną pauzę śniadaniową w cięgu pierwszych 6h pracy (pauza min. 15min).
proszę o pomoc
Posty (37)
~pestka | ktosik gdybyś kiedykolwiek obsługiwał jakikolwiek program do rozliczeń czasu kierowcy to wiedziałbyś ze nalezy do niego wklepać to co jest na umowę by naliczyć wynagrodzenie. Ale skąd bezrobotny to może wiedzieć | |||
~ktosik | a ktory program pobierajacy dane z karty kierowcy rozlicza tez czas pracy kierowcy. pytam jako bezrobotny oczywiscie | 1 | ||
~pestka | ktosik każdy stworzony do tego ale prócz tego są moduły które dodatkowo naliczają wynagrodzenie by nie robić tego ręcznie. Samo rozliczenie czasu pracy to nie wszystko w firmie transportowej. Trzeba skrupulatnie naliczyć nadgodziny, dyżury, prace w godzinach nocnych i w święta i oczywiście od tego dodatkowe wynagrodzenie zgodnie z KP a czuwa nad tym PIP. | |||
~pestka | a który program? najbardziej znane tachospeed i 4trans | |||
~pestka | ale ktosik tego w ramach aktywizacji bezrobotnych nie nauczysz się | |||
~ktosik | a jaki jest potrzebny modul do tachoscan zeby takie cos robil. bo sam w sobie tego nie robi | |||
~pestka | może warto poszukać na stronie tachospeed takich informacji a jak nie znajdziesz to zadzwoń na infolinię tam pomogą ci | |||
~ktosik | a ja chcialem poprzez forum... no nic. jakos sobie poradze ale w razie jakby co to moge sie powolac na ciebie? | 1 | ||
~pestka | ktosik powołaj się na siebie, ze nic nie wiesz, przynajmniej prawdę powiesz | -1 | ||
~ktosik | pestka - jestem kierowca. od babrania sie w cyferkach to ja mam ludzi. nie musze znac sie na wszystkim. ale staram sie | 2 | ||
~pestka | to z racji niewiedzy udzielanie się jest zbyteczne | -1 | ||
~ktosik | no to sie nie udzielaj. | 2 | ||
~pestka | ktosik nie mozna byc dobrym we wszystkim, lepiej skupić się nad tym co jest ci dobrze znane i dalej doskonalić by być jeszcze lepszym ale w tym czym się jest dobrym | |||
~pestka | ale dobrym to ty chyba w niczym nie jesteś | -1 | ||
~pestka | dodam ze bez odbioru | |||
~LoQ | przerwy robię tylko te 45min po 4, 5h jazdy i 1x 15min w czasie pierwszych 6h pracy, tylko takie coś "kazali" mi robić. normalnie non toper na młotkach, bo każde oczekiwanie pod rampą itp to młotki a nie łóżko przecież. z tego co napisaliście to problem jest po stronie pracodawcy? Czy jak... bo na prawdę dalej nie rozumiem... | |||
~ah jo | Problem jest po stronie pracodawcy - ale to kierowca zapisuje jak pracował. Mamy rozporządzenie 2002/15/WE z przepisami "socjalnymi" które potem soztały ctrl+c - ctrl+v (skopiowane i wklejone) do ustawy o czasie pracy kierowcy i... pracodawca powinien nam "zaplanować" przerwę 15 minut jeśli mamy "zaplanowanej" pracy na mniej niż 6 godzin - "zaplanować" jest w cudzysłowiu gdyż to kierowca zmienia selektor na pracę lub odpoczynek i tyle ma pracodawca z planowania, zaś "zaplanowanej" jest w cudzysłowiu gdyż kto tak naprawdę wie ile czasu będzie pracować / czekać na załadunek - bo obsługa załadunku nie wie ile będą się z tym cackać, czy nie będzie jechać w korku lub nie trafi na zwężenie gdyż ktoś zapragnie się wbić w drzewo - itp. Wracając do sedna - jeśli załadunków i innych czynności zapisanych jako "inna praca" plus czas jazdy będzie * poniżej 6 godzin - to powinien kierowca zarejestrować 15 minut przerwy nazywanej często "śniadaniową" *od 6 godzin do max 9 godzin - 30 minut możliwych do odebrania na 2 części 15 + 15 * powyżej 9 godzin - 45 minut, także możliwych do odebrania w częściach minimum po 15minut Związek z przerwą 45minut z rozporządzenia 561 ma tylko taki że jeżeli ją rozpoczniemy nim przekroczymy zarejestrowanie 6 godzin pracy (suma czasów innej pracy + jazdy) - np 1:30 inn. pracy + 4:30 jazdy - to możemy stwierdzić że odebraliśmy obie. Jeśli nie - np zrobiliśmy 2:00 innej pracy i chcemy jechać 4:30 - to musimy w trakcie zrobić te przerwy z ustawy o czasie pracy kierowcy. Sprawa się komplikuje jeśli lubimy odbierać przerwę 45 minutową z 561 jako dzieloną 15+30. Wtedy musimy uważać czy nie zrobimy części 30 minutowej tam gdzie nie planowaliśmy. | |||
LoQ
| hmm nadal nie rozumiem tego BRAKU DODATKU DYŻUROWEGO. Przykładowo 2h młotki, 3h jazdy, 15min pauza dalej jazda i 45 pauza. Wiec gdzie ja tu robię błąd? Mógłby ktoś łapatologicznie mi powiedzieć że to czy tamto. | |||
Mięsnyjeż
| ://etransport. pl/forum90914. 0. html | |||
Mięsnyjeż
| Tu masz wszystko. | |||
visitors
| LoQ (2014-09-01 18:26:39) hmm nadal nie rozumiem tego BRAKU DODATKU DYŻUROWEGO. Przykładowo 2h młotki, 3h jazdy, 15min pauza dalej jazda i 45 pauza. Wiec gdzie ja tu robię błąd? Mógłby ktoś łapatologicznie mi powiedzieć że to czy tamto. a ile miales w sumie pracy? | |||
visitors
| Przykładowo 2h młotki, 3h jazdy, 15min pauza dalej jazda i 45 pauza ile tej jazdy po 15min przerwy? | |||
~ah jo | 2h [Inna Praca] + 3h [Jazda] = 5 h PRacy ogólnie. Jeśli nie przekroczymy 5:59 - wystarczy 1 przerwa 15minut +15 min [Przerwa] (dodajemy na przykład) +1 h [Jazda] (*) = 6 h PRacy: należy się już 30 minut przerwy oraz trzeba już zacząć odpoczynek +15 minut [Przerwa] = razem 2x15 = 30 przerwy (*) jeśli zamiast 1h zrobimy 1:30 jazdy to przekroczymy limit 6 godzin pracy a pauza (jej 2 część) zostanie rozpoczęta dopiero PO 6:30 godzinach pracy = naruszenie. Dla wersji z ponad 9 godzinami pracy zmieni się głównie że suma przerw do odebrania zwiększy się z 30->45 minut | |||
~ktosik | w skrocie w wersji do 9h pracy przerwa w ciagu 6h pracy ma wyniesc minimum 30minut w wersji powyzej 9h pracy przerwa w ciagu 6h pracy ma wyniesc minimum 45minut w obu wersjach przerwe mozna dzielic na okresy 15minutowe | |||
LoQ
| ale w obu wersjach jak w ciągu 6h pracy zrobie pauzę 45min (tą po 4, 5h jazdy) to już nie muszę robić dodatkowych przerw? Dobrze rozumiem? | |||
LoQ
| jeszcze prosze tylko o odpisanie mi czy jak w tych 6h zrobie przerwę 45min (tą po 4, 5h jazdy) to muszę jeszcze dodatkowo robić jakąś przerwę czy nie (bo ta 30 czy 45 min "śniadaniowa") się w to wliczy? | |||
~ktosik | w skrocie w wersji do 9h pracy przerwa w ciagu 6h pracy ma wyniesc minimum 30minut w wersji powyzej 9h pracy przerwa w ciagu 6h pracy ma wyniesc minimum 45minut w obu wersjach przerwe mozna dzielic na okresy 15minutowe ktorej opcji nie rozumiesz? | |||
LoQ
| KTOSIK: "jeszcze prosze tylko o odpisanie mi czy jak w tych 6h zrobie przerwę 45min (tą po 4, 5h jazdy) to muszę jeszcze dodatkowo robić jakąś przerwę czy nie (bo ta 30 czy 45 min "śniadaniowa") się w to wliczy?" resztę rozumiem już ; ) chodzi mi tylko o tą ostatnią rzecz | |||
~ktosik | po piersze - musisz zrozumiec ze kierowca musi przestrzegac roznych przepisow. jedne sie nakladaja, inne sie uzupelniaja, inne zaostrzaja. jesli w ciagu 6h pracy masz co najmniej 4, 5h jazdy to po jezdzie musisz miec przerwe 45min, ktora mozna podzielic na dwie czesci - 15min + 30min ( tylko i wylacznie w ten sposob ) jesli w ciagu 6h pracy nie masz 4, 5h jazdy, a praca lacznie nie wyniosla 9h to wystarczy ze zrobisz jak wyzej napisalem jesli masz wiecej niz 9h pracy w dobie to j. w wystarczy ze zrobisz jedna z tych przerw | |||
LoQ
| no i git; ) dzięki za wyjasnienia, niestety moja Pani "spedytor" ma braki w wiedzy, a na szkoleniach jak widze nie wszystkiego uczą... jeszcze raz dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.