Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Kara za "brak dodatku dyżurowego"?

ID: 151294


Witam,
W ostatnim miesiącu po zczytaniu karty kierowcy wyskoczyła mi informacja o karze na kwotę 2600zł za "brak dodatku dyżurowego". Za cholerę nie wiem co to jest i nikt w firmie nie potrafi mi tego wytłumaczyć.

Mianowicie po kliknięciu w programie ITD, wyskakuje informacją o braku:

1) Brak dodatku dyżurowego 15 min. - 4 błędy
2) Brak dodatku dyżurowego 30 min. - 5 błędów

Wytłumaczy mi ktoś co to cholerka jest? I skąd te błędy się biorą?

Dodam że pracuje jako kierowca, lecz czasami - parę dni w miesiącu, nie mam wyjazdów tylko wykonuje inną pracę w firmie. Piszę to dlatego, że muszę oprócz pauz kierowcy, robić tak zwaną pauzę śniadaniową w cięgu pierwszych 6h pracy (pauza min. 15min).

proszę o pomoc

Posty (37)

~pestka
ktosik gdybyś kiedykolwiek obsługiwał jakikolwiek program do rozliczeń czasu kierowcy to wiedziałbyś ze nalezy do niego wklepać to co jest na umowę by naliczyć wynagrodzenie. Ale skąd bezrobotny to może wiedzieć
~ktosik
a ktory program pobierajacy dane z karty kierowcy rozlicza tez czas pracy kierowcy.

pytam jako bezrobotny oczywiscie

1

~pestka
ktosik każdy stworzony do tego ale prócz tego są moduły które dodatkowo naliczają wynagrodzenie by nie robić tego ręcznie. Samo rozliczenie czasu pracy to nie wszystko w firmie transportowej. Trzeba skrupulatnie naliczyć nadgodziny, dyżury, prace w godzinach nocnych i w święta i oczywiście od tego dodatkowe wynagrodzenie zgodnie z KP a czuwa nad tym PIP.
~pestka
a który program? najbardziej znane tachospeed i 4trans
~pestka
ale ktosik tego w ramach aktywizacji bezrobotnych nie nauczysz się
~ktosik
a jaki jest potrzebny modul do tachoscan zeby takie cos robil.
bo sam w sobie tego nie robi
~pestka
może warto poszukać na stronie tachospeed takich informacji a jak nie znajdziesz to zadzwoń na infolinię tam pomogą ci
~ktosik
a ja chcialem poprzez forum...
no nic.
jakos sobie poradze

ale w razie jakby co to moge sie powolac na ciebie?

1

~pestka
ktosik powołaj się na siebie, ze nic nie wiesz, przynajmniej prawdę powiesz

-1

~ktosik
pestka - jestem kierowca.
od babrania sie w cyferkach to ja mam ludzi.
nie musze znac sie na wszystkim.
ale staram sie

2

~pestka
to z racji niewiedzy udzielanie się jest zbyteczne

-1

~ktosik
no to sie nie udzielaj.

2

~pestka
ktosik nie mozna byc dobrym we wszystkim, lepiej skupić się nad tym co jest ci dobrze znane i dalej doskonalić by być jeszcze lepszym ale w tym czym się jest dobrym
~pestka
ale dobrym to ty chyba w niczym nie jesteś

-1

~pestka
dodam ze bez odbioru
~LoQ
przerwy robię tylko te 45min po 4, 5h jazdy i 1x 15min w czasie pierwszych 6h pracy, tylko takie coś "kazali" mi robić. normalnie non toper na młotkach, bo każde oczekiwanie pod rampą itp to młotki a nie łóżko przecież.

z tego co napisaliście to problem jest po stronie pracodawcy? Czy jak... bo na prawdę dalej nie rozumiem...
~ah jo
Problem jest po stronie pracodawcy - ale to kierowca zapisuje jak pracował. Mamy rozporządzenie 2002/15/WE z przepisami "socjalnymi" które potem soztały ctrl+c - ctrl+v (skopiowane i wklejone) do ustawy o czasie pracy kierowcy i...
pracodawca powinien nam "zaplanować" przerwę 15 minut jeśli mamy "zaplanowanej" pracy na mniej niż 6 godzin - "zaplanować" jest w cudzysłowiu gdyż to kierowca zmienia selektor na pracę lub odpoczynek i tyle ma pracodawca z planowania, zaś "zaplanowanej" jest w cudzysłowiu gdyż kto tak naprawdę wie ile czasu będzie pracować / czekać na załadunek - bo obsługa załadunku nie wie ile będą się z tym cackać, czy nie będzie jechać w korku lub nie trafi na zwężenie gdyż ktoś zapragnie się wbić w drzewo - itp.
Wracając do sedna - jeśli załadunków i innych czynności zapisanych jako "inna praca" plus czas jazdy będzie
* poniżej 6 godzin - to powinien kierowca zarejestrować 15 minut przerwy nazywanej często "śniadaniową"
*od 6 godzin do max 9 godzin - 30 minut możliwych do odebrania na 2 części 15 + 15
* powyżej 9 godzin - 45 minut, także możliwych do odebrania w częściach minimum po 15minut

Związek z przerwą 45minut z rozporządzenia 561 ma tylko taki że jeżeli ją rozpoczniemy nim przekroczymy zarejestrowanie 6 godzin pracy (suma czasów innej pracy + jazdy) - np 1:30 inn. pracy + 4:30 jazdy - to możemy stwierdzić że odebraliśmy obie. Jeśli nie - np zrobiliśmy 2:00 innej pracy i chcemy jechać 4:30 - to musimy w trakcie zrobić te przerwy z ustawy o czasie pracy kierowcy. Sprawa się komplikuje jeśli lubimy odbierać przerwę 45 minutową z 561 jako dzieloną 15+30. Wtedy musimy uważać czy nie zrobimy części 30 minutowej tam gdzie nie planowaliśmy.
LoQ
hmm nadal nie rozumiem tego BRAKU DODATKU DYŻUROWEGO. Przykładowo 2h młotki, 3h jazdy, 15min pauza dalej jazda i 45 pauza. Wiec gdzie ja tu robię błąd? Mógłby ktoś łapatologicznie mi powiedzieć że to czy tamto.
Mięsnyjeż
://etransport. pl/forum90914. 0. html
Mięsnyjeż
Tu masz wszystko.
visitors
LoQ
(2014-09-01 18:26:39) hmm nadal nie rozumiem tego BRAKU DODATKU DYŻUROWEGO. Przykładowo 2h młotki, 3h jazdy, 15min pauza dalej jazda i 45 pauza. Wiec gdzie ja tu robię błąd? Mógłby ktoś łapatologicznie mi powiedzieć że to czy tamto.



a ile miales w sumie pracy?
visitors
Przykładowo 2h młotki, 3h jazdy, 15min pauza dalej jazda i 45 pauza


ile tej jazdy po 15min przerwy?
~ah jo
2h [Inna Praca]
+
3h [Jazda]
= 5 h PRacy ogólnie. Jeśli nie przekroczymy 5:59 - wystarczy 1 przerwa 15minut
+15 min [Przerwa]
(dodajemy na przykład)
+1 h [Jazda] (*)
= 6 h PRacy: należy się już 30 minut przerwy oraz trzeba już zacząć odpoczynek
+15 minut [Przerwa] = razem 2x15 = 30 przerwy

(*) jeśli zamiast 1h zrobimy 1:30 jazdy to przekroczymy limit 6 godzin pracy a pauza (jej 2 część) zostanie rozpoczęta dopiero PO 6:30 godzinach pracy = naruszenie.

Dla wersji z ponad 9 godzinami pracy zmieni się głównie że suma przerw do odebrania zwiększy się z 30->45 minut
~ktosik
w skrocie

w wersji do 9h pracy
przerwa w ciagu 6h pracy ma wyniesc minimum 30minut

w wersji powyzej 9h pracy
przerwa w ciagu 6h pracy ma wyniesc minimum 45minut


w obu wersjach przerwe mozna dzielic na okresy 15minutowe
LoQ
ale w obu wersjach jak w ciągu 6h pracy zrobie pauzę 45min (tą po 4, 5h jazdy) to już nie muszę robić dodatkowych przerw? Dobrze rozumiem?
LoQ
jeszcze prosze tylko o odpisanie mi czy jak w tych 6h zrobie przerwę 45min (tą po 4, 5h jazdy) to muszę jeszcze dodatkowo robić jakąś przerwę czy nie (bo ta 30 czy 45 min "śniadaniowa") się w to wliczy?
~ktosik
w skrocie

w wersji do 9h pracy
przerwa w ciagu 6h pracy ma wyniesc minimum 30minut

w wersji powyzej 9h pracy
przerwa w ciagu 6h pracy ma wyniesc minimum 45minut


w obu wersjach przerwe mozna dzielic na okresy 15minutowe








ktorej opcji nie rozumiesz?
LoQ
KTOSIK:
"jeszcze prosze tylko o odpisanie mi czy jak w tych 6h zrobie przerwę 45min (tą po 4, 5h jazdy) to muszę jeszcze dodatkowo robić jakąś przerwę czy nie (bo ta 30 czy 45 min "śniadaniowa") się w to wliczy?"

resztę rozumiem już ; ) chodzi mi tylko o tą ostatnią rzecz
~ktosik
po piersze - musisz zrozumiec ze kierowca musi przestrzegac roznych przepisow.

jedne sie nakladaja, inne sie uzupelniaja, inne zaostrzaja.

jesli w ciagu 6h pracy masz co najmniej 4, 5h jazdy to po jezdzie musisz miec przerwe 45min, ktora mozna podzielic na dwie czesci - 15min + 30min ( tylko i wylacznie w ten sposob )

jesli w ciagu 6h pracy nie masz 4, 5h jazdy, a praca lacznie nie wyniosla 9h to wystarczy ze zrobisz jak wyzej napisalem

jesli masz wiecej niz 9h pracy w dobie to j. w

wystarczy ze zrobisz jedna z tych przerw
LoQ
no i git; ) dzięki za wyjasnienia, niestety moja Pani "spedytor" ma braki w wiedzy, a na szkoleniach jak widze nie wszystkiego uczą...

jeszcze raz dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.137.217.179

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels