ID: 150432
Najazd ( autolaweta ) + lawta jakie prawko?
ID: 150432
ID: 150432
Witam,
mam pytanie bo ciężko gdzie kolwiek uzyskać konkretną odpowiedz, mianowicie chodzi mi o to jakie uprawnienia powinien posiadać kierowca zestawu AUTOLAWETA DMC 3, 5T ( ZAREJESTROWANY JAKO SAMOCHÓD SPECJALNY ) Z LAWETĄ DMC 2, 5T. Czy wystarczy na to B+E i czy w Nieczech obowiązuje na taki zestaw tacho czy wystarczy książka??
Z góry dzięki za odpowiedź.
Witam,
mam pytanie bo ciężko gdzie kolwiek uzyskać konkretną odpowiedz, mianowicie chodzi mi o to jakie uprawnienia powinien posiadać kierowca zestawu AUTOLAWETA DMC 3, 5T ( ZAREJESTROWANY JAKO SAMOCHÓD SPECJALNY ) Z LAWETĄ DMC 2, 5T. Czy wystarczy na to B+E i czy w Nieczech obowiązuje na taki zestaw tacho czy wystarczy książka??
Z góry dzięki za odpowiedź.
Posty (17)
cromcar
| jak w temacie... | |||
visitors
| wystarczy B + E ma byc tacho laczne DMC przekracza 3, 5T | |||
cromcar
| A jak auto nie ma tacha w de się czepiają? ? | 1 | ||
visitors
| nie. poglaskaja po glowce, dadza lizaka i pomachaj husteczka na pozegnanie | 1 | ||
Kierownik
| B+E jest na zestaw do 3, 5 tony. Jeżeli dmc przekracza 3, 5 potrzebne jest C+e wystarczy te z grupy C1+E1 | 1 | ||
cromcar
| No i nie ma do końca jasności... A w takim razie jak tacho to taka sytuacja... : jadę do de z lawetą na grzbiecie czyli auto na kat. B do 3. 5t czyli tacho nie potrzebne... jak wogóle rozliczać tu czas pracy? | |||
visitors
| tak jak tutaj opisano ://gitd. gov. pl/content/przepisy- dotyczace-przewozow- na-terenie-niemiec-w ykonywanych-pojazdam i-o-dopuszczalnej-ma s-0 | |||
visitors
| dla ulatwienia - tacho niepotrzebne w pl. w niemczech obowiazuje od 2, 8T DMC rejestracja czasu pracy | |||
visitors
| efeendi - lecz sie, po drodze wstap do slepu po farbki, bo ci zabraknie tego czerwonego | |||
visitors
| oto fragment : "- zgodnie z § 1, ust. 1, pozycja 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (Fahrpersonalverordn ung) kierowcy pojazdów, których ciężar całkowity wraz z przyczepą/naczepą wynosi więcej niż 2, 8 t, a maksymalnie 3, 5 t, zobowiązani są do dokumentowania czasu jazdy, przerw, innego czasu pracy i odpoczynku w myśl § 1, ust. 6 powyższego Rozporządzenia. Obowiązek dokumentacji oznacza, że kierowcy pojazdów o masie powyżej 2, 8 t i mniejszej niż 3, 5 t, w których nie jest zamontowany tachograf, muszą zgodnie z § 1, ust. 6 Rozporządzenia, w połączeniu z § 17 Ustawy o czasie pracy (Arbeitszeitgesetz) o ile nie są objęci wyjątkami uregulowanymi w Rozporządzeniu codziennie zapisywać czas jazdy, wszelkie inne czasy pracy, przerwy i okresy odpoczynku. " | 1 | ||
~laweta | Ja jeździłem potrzebujesz b+e nic więcej i tacho tzn książkę piszesz różnie 4lata jeździłem i nikt o tacho nie pytał i prędkość max 90km/h | |||
~piotr | Visitors czepiasz się sam jezdze raz na jakiś czas takim sprzętem i to jeszcze z wypożyczalni jak cie, szkopy, zatrzymają mów ze transport prywatny i nic ci nie moga zrobić, najwazniejsze jest żeby sprzet był w dobrym stanie technicznym i zamocowanie ładunku, prawko to B+E i w droge, najwięcej kontroli jest na DDR-ku tam dalej nawet nikt na ciebie nie będzie patrzył | |||
cromcar
| Ok prawko b+e wystarczy. A co z tacho w pl czyli do granicy co? Urlopówka? | |||
~kierowca | Kolego kierownik -B+E uprawnia do jazdy zestawem ale o dmc 7t. Z kat B tylko przyczepa lekka do 750 kg. | |||
~drajwer | na potrzeby własne do 7, 5 tony nie potrzebujesz tacho. Prawo jazdy B+E wystarczy. A ten co pisze że min C1 i E1 nie ma zielonego pojęcia o tym. | |||
~drajwer | W Polsce tak samo. Niemcy dawno temu zaostrzyli przepisy i jest obowiązek rejestracji czasu pracy w np. kontrollbuch od 2, 8 tony do 3, 5 tony ale jeśli jest to transport zarobkowy. I podstawa jak już ktoś pisał wyżej dobry sprzęt, ładne pasy do spinania i dobrze spięte najlepiej przez koło 4 szt. na auto. | |||
~akr | A mam pytanie do laweciarzy jakie auto najlepsze pod najazd? Rozne slyszalem opinie ze lepsze tylne napedy. Dodam ze szukam podwójnej kabiny, na jakim aucie uzyskam największą ładowność przy aluminiowej zabudowie i czy dokach jest konieczność przedłużania ramy? Budżet do 35 tys na auto gołe. Opcje do wyboru : - VW LT 35 2, 5 TDI 109 KM ( chyba troche malo mocy pod najazd z laweta ) - Sprinter 2, 2 cdi 129 km - boxer, jumper 2, 2 hdi 120km przedni naped - ducato 2, 3 multijet 120km - mastr movano 2, 5 120km ktora opcja najlepsza, moze ktos jezdzi na takich jak to sie ma ze spalaniem i żywotnością. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.