ID: 150432
Najazd ( autolaweta ) + lawta jakie prawko?
ID: 150432
ID: 150432
Witam,
mam pytanie bo ciężko gdzie kolwiek uzyskać konkretną odpowiedz, mianowicie chodzi mi o to jakie uprawnienia powinien posiadać kierowca zestawu AUTOLAWETA DMC 3, 5T ( ZAREJESTROWANY JAKO SAMOCHÓD SPECJALNY ) Z LAWETĄ DMC 2, 5T. Czy wystarczy na to B+E i czy w Nieczech obowiązuje na taki zestaw tacho czy wystarczy książka??
Z góry dzięki za odpowiedź.
Witam,
mam pytanie bo ciężko gdzie kolwiek uzyskać konkretną odpowiedz, mianowicie chodzi mi o to jakie uprawnienia powinien posiadać kierowca zestawu AUTOLAWETA DMC 3, 5T ( ZAREJESTROWANY JAKO SAMOCHÓD SPECJALNY ) Z LAWETĄ DMC 2, 5T. Czy wystarczy na to B+E i czy w Nieczech obowiązuje na taki zestaw tacho czy wystarczy książka??
Z góry dzięki za odpowiedź.
Posty (17)
cromcar
| jak w temacie... | |||
visitors
| wystarczy B + E ma byc tacho laczne DMC przekracza 3, 5T | |||
cromcar
| A jak auto nie ma tacha w de się czepiają? ? | 1 | ||
visitors
| nie. poglaskaja po glowce, dadza lizaka i pomachaj husteczka na pozegnanie | 1 | ||
Kierownik
| B+E jest na zestaw do 3, 5 tony. Jeżeli dmc przekracza 3, 5 potrzebne jest C+e wystarczy te z grupy C1+E1 | 1 | ||
cromcar
| No i nie ma do końca jasności... A w takim razie jak tacho to taka sytuacja... : jadę do de z lawetą na grzbiecie czyli auto na kat. B do 3. 5t czyli tacho nie potrzebne... jak wogóle rozliczać tu czas pracy? | |||
visitors
| tak jak tutaj opisano ://gitd. gov. pl/content/przepisy- dotyczace-przewozow- na-terenie-niemiec-w ykonywanych-pojazdam i-o-dopuszczalnej-ma s-0 | |||
visitors
| dla ulatwienia - tacho niepotrzebne w pl. w niemczech obowiazuje od 2, 8T DMC rejestracja czasu pracy | |||
visitors
| efeendi - lecz sie, po drodze wstap do slepu po farbki, bo ci zabraknie tego czerwonego | |||
visitors
| oto fragment : "- zgodnie z § 1, ust. 1, pozycja 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (Fahrpersonalverordn ung) kierowcy pojazdów, których ciężar całkowity wraz z przyczepą/naczepą wynosi więcej niż 2, 8 t, a maksymalnie 3, 5 t, zobowiązani są do dokumentowania czasu jazdy, przerw, innego czasu pracy i odpoczynku w myśl § 1, ust. 6 powyższego Rozporządzenia. Obowiązek dokumentacji oznacza, że kierowcy pojazdów o masie powyżej 2, 8 t i mniejszej niż 3, 5 t, w których nie jest zamontowany tachograf, muszą zgodnie z § 1, ust. 6 Rozporządzenia, w połączeniu z § 17 Ustawy o czasie pracy (Arbeitszeitgesetz) o ile nie są objęci wyjątkami uregulowanymi w Rozporządzeniu codziennie zapisywać czas jazdy, wszelkie inne czasy pracy, przerwy i okresy odpoczynku. " | 1 | ||
~laweta | Ja jeździłem potrzebujesz b+e nic więcej i tacho tzn książkę piszesz różnie 4lata jeździłem i nikt o tacho nie pytał i prędkość max 90km/h | |||
~piotr | Visitors czepiasz się sam jezdze raz na jakiś czas takim sprzętem i to jeszcze z wypożyczalni jak cie, szkopy, zatrzymają mów ze transport prywatny i nic ci nie moga zrobić, najwazniejsze jest żeby sprzet był w dobrym stanie technicznym i zamocowanie ładunku, prawko to B+E i w droge, najwięcej kontroli jest na DDR-ku tam dalej nawet nikt na ciebie nie będzie patrzył | |||
cromcar
| Ok prawko b+e wystarczy. A co z tacho w pl czyli do granicy co? Urlopówka? | |||
~kierowca | Kolego kierownik -B+E uprawnia do jazdy zestawem ale o dmc 7t. Z kat B tylko przyczepa lekka do 750 kg. | |||
~drajwer | na potrzeby własne do 7, 5 tony nie potrzebujesz tacho. Prawo jazdy B+E wystarczy. A ten co pisze że min C1 i E1 nie ma zielonego pojęcia o tym. | |||
~drajwer | W Polsce tak samo. Niemcy dawno temu zaostrzyli przepisy i jest obowiązek rejestracji czasu pracy w np. kontrollbuch od 2, 8 tony do 3, 5 tony ale jeśli jest to transport zarobkowy. I podstawa jak już ktoś pisał wyżej dobry sprzęt, ładne pasy do spinania i dobrze spięte najlepiej przez koło 4 szt. na auto. | |||
~akr | A mam pytanie do laweciarzy jakie auto najlepsze pod najazd? Rozne slyszalem opinie ze lepsze tylne napedy. Dodam ze szukam podwójnej kabiny, na jakim aucie uzyskam największą ładowność przy aluminiowej zabudowie i czy dokach jest konieczność przedłużania ramy? Budżet do 35 tys na auto gołe. Opcje do wyboru : - VW LT 35 2, 5 TDI 109 KM ( chyba troche malo mocy pod najazd z laweta ) - Sprinter 2, 2 cdi 129 km - boxer, jumper 2, 2 hdi 120km przedni naped - ducato 2, 3 multijet 120km - mastr movano 2, 5 120km ktora opcja najlepsza, moze ktos jezdzi na takich jak to sie ma ze spalaniem i żywotnością. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz