ID: 149992
Mobilizacja kierowców - Strajk, Petycja
ID: 149992
ID: 149992
Na jednym z forum motoryzacyjnym z branży :P nie będę podawał nazwy z oczywistych względów (chyba że mogę:), powstała pewna intencja napisania petycji. Tak też powstała...
CYTAT: ''Petycja ma zostać skierowana do Ministra Pracy, a stroną tej petycji są zawodowi kierowcy. Jest to kopia robocza, pismo nie ma brzmienia końcowego i może ulec zmianie. Pismo zawiera także błędy stylistyczne i ortograficzne :) Jednak wszystkie osoby które podzielają zdanie, powinni na facebooku dać lajka, a tym samym, potwierdza zasadność tej petycji. Jeżeli lajków (lubie to) będzie dużo, a tym samym poparcie, petycja zostanie wysłana do ministerstwa. Pamiętajcie, że należy się spieszyć bo już niedługo Minister Pracy przedstawi rozwiązania dotyczące ryczałtów za hotel.
Dlaczego facebook? Jest to portal społecznościowy dzieki któremu najłatwiej będzie się zorganizować. Dając lajka (lubie to), potwierdzasz zasadność tej petycji i ją popierasz. Adres gdzie trzeba dać lajka to: facebook. com/ jestemkierowca
We rsja robocza listu do Ministra Pracy. List zostanie wysłany, kiedy dokument zostanie poparty odpowiednią liczbą głosów. Do chwili wysłania, brane będą pod uwagę wszystkie zmiany. Jeżeli popierasz, kliknij na ''Lubię To'' KONIEC CYTATU
Szanowny Panie Ministrze,
Społeczność zawodowych kierowców, która powstała i gromadzi się na portalu społecznościowym, apeluje i jednocześnie Prosi o wszczęcie kontroli w firmach transportowych, w szczególności wykonujących przewóz rzeczy. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieprzestrzeganie przez pracodawców podstawowych praw jakie przysługują każdemu pracownikowi. Informacje jakie posiadamy są przerażające i świadczą o nagminnym łamaniu prawa, przez polskich przewoźników. Z tego powodu, postanowiliśmy Prosić Pana Ministra o zapoznanie się z uwagami jak i postulatami, które zostały opracowane przez samych kierowców:
1. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu czasu pracy w rozumieniu z przepisami kodeksu pracy:
- Pracodawcy posiadają niezbędne dowody świadczące o łamaniu prawa wobec swoich pracowników. Dowodami na nieprzestrzeganie prawa i nie wypłacanie przez nich wynagrodzenia za chociażby nadgodziny, są zapisy z tachografów i kart kierowcy, które już od dawna automatycznie rejestrują rzeczywisty cały przebieg pracy kierowcy.
2. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu wynagrodzeń za wykonaną pracę:
- Uważamy, że w masowym stopniu zostaliśmy wręcz zmuszeni do podpisania umów o pracę, w której wynagrodzenie zostało ustalone w wysokości 1680 zł brutto. W rzeczywistości pracę podjęliśmy na warunkach innych niż zawarte w umowach. Nasza praca rozliczana jest na podstawie przejechanych kilometrów, której stawka często została ustalona na ~30 gr/km (+-). Chcemy zwrócić szczególną uwagę na diety, których w rzeczywistości nie otrzymujemy, za to pracodawca te diety rozlicza ''na swój sposób'' jako nasze wynagrodzenie proporcjonalnie do przejechanych kilometrów. Tym sposobem, przewoźnicy omijają przepisy prawa, nie opodatkowując rzeczywistego wynagrodzenia jakie otrzymują kierowcy.
Zwracamy uwagę, że diety nie mogą stanowić części wynagrodzenia, ponieważ samą intencją ustawodawcy było zagwarantowanie wszystkim pracownikom, pokrycia przez pracodawcę zwiększonych kosztów wyżywienia jakie powstają w czasie podróży służbowej. Niewątpliwie kierowca samochodu ciężarowego na takie koszty jest narażony, tym bardziej, że w czasie wykonywanej pracy ze względu na jej charakter, zmuszony jest żywić się w miejscach w których może dojechać tylko ciężarówką, a tymi miejscami są odpowiednie parkingi z punktami usługowo-handlowymi i gastronomicznymi. Co ważne, kierowca w transporcie międzynarodowym za wyżywienie musi płacić często w obcej walucie, co skutkuje dodatkowym znaczącym wzrostem kosztów.
3. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu ustawowych odpoczynków kierowców zawodowych:
- Uważamy, że większość pracodawców nie zagwarantowała nam odpowiedniego miejsca do spania, odbycia odpoczynku, które jesteśmy zobowiązani odbywać. Naszym zdaniem, samo łóżko w samochodzie ciężarowym nie jest wystarczające do odbywania odpoczynku gwarantującego regenerację psychiczną i fizyczną. Dlatego postulujemy o niezbędny montaż klimatyzacji postojowej, we wszystkich samochodach w których kierowca jest zmuszony odbywać każdy regularny odpoczynek o których mowa w rozporządzeniu WE nr 561/2006.
Pragniemy, aby klimatyzacja postojowa była takim samym standardem w samochodach jak ogrzewanie postojowe, często już instalowane w pojazdach na poziomie produkcyjnym, które niewątpliwie jest niezbędne w warunkach srogiej zimy. Natomiast klimatyzacja jest niezbędna w czasie wysokich temperatur jakie panują w okresie letnim, nie wspominając o temperaturach jakie panują w nagrzanym samochodzie.
Pragniemy poinformować, że zawodowi kierowcy w szczególności wykonujący transport międzynarodowy, przez cały okres wykonywania pracy (często ten okres wynosi 30 dni), przebywają tylko i wyłącznie w kabinach samochodu. Jednocześnie głęboko wierzymy, że jest spora grupa przewoźników, która już dzisiaj zapewnia najwyższe z możliwych standardów jakie mogą zapewnić swoim pracownikom.
Z poważaniem,
Społeczność zawodowych kierowców, www. facebook. com /jestemkierowca
Na jednym z forum motoryzacyjnym z branży :P nie będę podawał nazwy z oczywistych względów (chyba że mogę:), powstała pewna intencja napisania petycji. Tak też powstała...
CYTAT: ''Petycja ma zostać skierowana do Ministra Pracy, a stroną tej petycji są zawodowi kierowcy. Jest to kopia robocza, pismo nie ma brzmienia końcowego i może ulec zmianie. Pismo zawiera także błędy stylistyczne i ortograficzne :) Jednak wszystkie osoby które podzielają zdanie, powinni na facebooku dać lajka, a tym samym, potwierdza zasadność tej petycji. Jeżeli lajków (lubie to) będzie dużo, a tym samym poparcie, petycja zostanie wysłana do ministerstwa. Pamiętajcie, że należy się spieszyć bo już niedługo Minister Pracy przedstawi rozwiązania dotyczące ryczałtów za hotel.
Dlaczego facebook? Jest to portal społecznościowy dzieki któremu najłatwiej będzie się zorganizować. Dając lajka (lubie to), potwierdzasz zasadność tej petycji i ją popierasz. Adres gdzie trzeba dać lajka to: facebook. com/ jestemkierowca
We rsja robocza listu do Ministra Pracy. List zostanie wysłany, kiedy dokument zostanie poparty odpowiednią liczbą głosów. Do chwili wysłania, brane będą pod uwagę wszystkie zmiany. Jeżeli popierasz, kliknij na ''Lubię To'' KONIEC CYTATU
Szanowny Panie Ministrze,
Społeczność zawodowych kierowców, która powstała i gromadzi się na portalu społecznościowym, apeluje i jednocześnie Prosi o wszczęcie kontroli w firmach transportowych, w szczególności wykonujących przewóz rzeczy. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieprzestrzeganie przez pracodawców podstawowych praw jakie przysługują każdemu pracownikowi. Informacje jakie posiadamy są przerażające i świadczą o nagminnym łamaniu prawa, przez polskich przewoźników. Z tego powodu, postanowiliśmy Prosić Pana Ministra o zapoznanie się z uwagami jak i postulatami, które zostały opracowane przez samych kierowców:
1. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu czasu pracy w rozumieniu z przepisami kodeksu pracy:
- Pracodawcy posiadają niezbędne dowody świadczące o łamaniu prawa wobec swoich pracowników. Dowodami na nieprzestrzeganie prawa i nie wypłacanie przez nich wynagrodzenia za chociażby nadgodziny, są zapisy z tachografów i kart kierowcy, które już od dawna automatycznie rejestrują rzeczywisty cały przebieg pracy kierowcy.
2. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu wynagrodzeń za wykonaną pracę:
- Uważamy, że w masowym stopniu zostaliśmy wręcz zmuszeni do podpisania umów o pracę, w której wynagrodzenie zostało ustalone w wysokości 1680 zł brutto. W rzeczywistości pracę podjęliśmy na warunkach innych niż zawarte w umowach. Nasza praca rozliczana jest na podstawie przejechanych kilometrów, której stawka często została ustalona na ~30 gr/km (+-). Chcemy zwrócić szczególną uwagę na diety, których w rzeczywistości nie otrzymujemy, za to pracodawca te diety rozlicza ''na swój sposób'' jako nasze wynagrodzenie proporcjonalnie do przejechanych kilometrów. Tym sposobem, przewoźnicy omijają przepisy prawa, nie opodatkowując rzeczywistego wynagrodzenia jakie otrzymują kierowcy.
Zwracamy uwagę, że diety nie mogą stanowić części wynagrodzenia, ponieważ samą intencją ustawodawcy było zagwarantowanie wszystkim pracownikom, pokrycia przez pracodawcę zwiększonych kosztów wyżywienia jakie powstają w czasie podróży służbowej. Niewątpliwie kierowca samochodu ciężarowego na takie koszty jest narażony, tym bardziej, że w czasie wykonywanej pracy ze względu na jej charakter, zmuszony jest żywić się w miejscach w których może dojechać tylko ciężarówką, a tymi miejscami są odpowiednie parkingi z punktami usługowo-handlowymi i gastronomicznymi. Co ważne, kierowca w transporcie międzynarodowym za wyżywienie musi płacić często w obcej walucie, co skutkuje dodatkowym znaczącym wzrostem kosztów.
3. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu ustawowych odpoczynków kierowców zawodowych:
- Uważamy, że większość pracodawców nie zagwarantowała nam odpowiedniego miejsca do spania, odbycia odpoczynku, które jesteśmy zobowiązani odbywać. Naszym zdaniem, samo łóżko w samochodzie ciężarowym nie jest wystarczające do odbywania odpoczynku gwarantującego regenerację psychiczną i fizyczną. Dlatego postulujemy o niezbędny montaż klimatyzacji postojowej, we wszystkich samochodach w których kierowca jest zmuszony odbywać każdy regularny odpoczynek o których mowa w rozporządzeniu WE nr 561/2006.
Pragniemy, aby klimatyzacja postojowa była takim samym standardem w samochodach jak ogrzewanie postojowe, często już instalowane w pojazdach na poziomie produkcyjnym, które niewątpliwie jest niezbędne w warunkach srogiej zimy. Natomiast klimatyzacja jest niezbędna w czasie wysokich temperatur jakie panują w okresie letnim, nie wspominając o temperaturach jakie panują w nagrzanym samochodzie.
Pragniemy poinformować, że zawodowi kierowcy w szczególności wykonujący transport międzynarodowy, przez cały okres wykonywania pracy (często ten okres wynosi 30 dni), przebywają tylko i wyłącznie w kabinach samochodu. Jednocześnie głęboko wierzymy, że jest spora grupa przewoźników, która już dzisiaj zapewnia najwyższe z możliwych standardów jakie mogą zapewnić swoim pracownikom.
Z poważaniem,
Społeczność zawodowych kierowców, www. facebook. com /jestemkierowca
Posty (342)
~Jan-niewolnik | J44 - dobrze wiem kogo co i jak nazwał. Oglądałem to z niedowierzaniem, jaka tam hołota na wiejską wpadła (czy gdzie tam). '' My naszych kierowców traktujemy jak swoich, przyjaciół'' hahahah DAJ PAN SPOKOJ, ja nie chce swego szefa znać. Wiem gdzie mieszka tylko i wylacznei dlatego ze prowadzi malutka firme która zdycha przy każdym wdechu!!! GŁOSOWĄĆ KIEROWCY I NIE GADAĆ!!! BO DOJDZIE ŻE NA CHLEB NAWET NIE WYSTARCZY Z TEJ ŻAŁOSNEJ WYPŁACINY!!! | |||
~J44 | Jan niewolnik, to zbieraj banany w Afryce to więcej zarobisz... Nie musisz być kierowcą | |||
~malone74 | do dobry szef-to sobie wsadz ten cały płot do kabin swoich autek i niech ten płot jeżdzi, za chwile za te 3, 5 tys które oferujesz to będziesz mógł firme zamknąć z braku tego płotu chcacego jeżdzic... rumuni i ukraincy wiecej zarabiają cwaniaczku | |||
~TIR | Od 1 sierpnia wielu kierowców przystąpiło do strajku. Większość z nich jeździło na Rosję. Batiuszka Putin widzi strajk ogromny i dość długi. | |||
~kiero | Przewoźnicy jak widać potrafili się zjednoczyć, a kierowcy? Kierowcy to bydło, które nie myśli. Te tzw dziadtransy jak widać mają więcej oleju w głowie od was. Okradają kierowców i śmieją się wam prosto w pysk! Kierowcy może warto byłoby nauczyć się czytać ze zrozumieniem i pisać. | |||
~TIR | Tysiące ofert z " uczciwych " firm, a kolesie z uporem barana pracują u oszustów. Czy ktoś potrafi to wytłumaczyć? | |||
wrocek13
| WIELKA PROŚBA!!! Jeżeli szef to złodziej, mało płaci to wszystko prawda, ale mam takie pytanie niby dla tych dobrych kierowców, DLACZEGO U NIEGO PRACUJESZ< NO DLACZEGO, tego nie rozumie | |||
jan-niewolnik
| J44 - ja chcę zarabiać tyle ile zarabiać i nie postuluję za ryczałtami. Charakter pracy dobrze znam i miałem świadomość co niesie za sobą praca na ciężarówkach. Jednak jak zauważyłeś, a jednocześnie próbujesz sztucznie zniekształcić rzeczywistość to postulaty jakie są zawarte w ''petycji'' to tylko i wyłącznie zwykłe prawa pracownicze które w nielegalny sposób zostały zabrane przez polskich przewoźników. Jak na posiedzeniu tych że obrad, sami wspomnieli o tym, że jest bida i dlatego trzeba kosztem pracownika oszczędzać. Ja polubiłem ten temat na facebooku tylko i wyłącznie dla tych argumentów, ponieważ nie chcę aby kierowcy byli dyskryminowani. Uważam, że ta bida której dopuścili się polscy przewoźnicy to tylko i wyłacznie ich wina! ja tylko zamiatam i ''zrywam banany jak murzyn'' | |||
jan-niewolnik
| wrocek - dlaczego go zatrudniasz, tak postaw pytanie. Zatrudniasz bo Ty sam jeździć nie będziesz. Tak to już jest, jest pracownik i jest pracodawca! Nie rozumiem dlaczego tego nie trawisz :) | |||
~J44 | Uczciwy kierowca pracuje w uczciwej firmie, temu który nie jest uczciwy wystarczy taki sam pracodawca. Jak się ma np. komornika na głowie to zawsze lepiej dostać kasę "pod stołem" - prawda? Dobry kierowca= dobre wynagrodzenie. Kierowca do d.. y + takie samo wynagrodzenie. PROSTE | |||
jan-niewolnik
| i dalej Panie wrocek ! Szef to nie złodziej? W biały dzień nie płaci ryczałtów, diet i nie opodatkowuje Twojego wynagrodzenia! Traci na tym panstwo ale przede wszystkim Ty, bo nie dostaniesz emerytury, a za marną stawkę jaką odprowadza Twój pracodawca, stoisz w kolejce za lekarzem, do specjalisty kilka miesięcy! | |||
~J44 | Jan niewolnik, dzisiejsza sytuacja w transporcie to nie tylko wina pracodawców. Kierowcy złodzieje, oszuści, niszczący sprzęt etc. też się do tego znacząco przyczynili. | |||
jan-niewolnik
| Nie ma W OGÓLE O CZYM MÓWIĆ! PRAWA SĄ I TRZEBA ICH PRZESTRZEGAĆ! kto za niech polubi ten projekt a auto wyśle go do MINISTRA!!! bo później minister powie, że kierowcy nigdy nie protestowli, a jak nie protestowali to znaczy ze się podba! | |||
jan-niewolnik
| J44 ja już powiedziałem o co chodzi w petycji. Nie potrafisz merytorycznie rozmawiać, więc lepiej będzie jak się uciszysz. | |||
~byly | Wiecie co szkoda mi was... nie myslal zadne z was ze jak sie pozamyka firmy tranportwoe to was bedzie na rynku za duzo a wtedy co? no a wtedy pracowdawca bierze lepszego, bo kazda firma co sie szanuje czemu juz niepracujesz tam gdzie pracowales. Teraz bardzo lato zatrudnic ukrainca, litwina i romka ktory jeszcze weksel podpisze a wy? no coz zawsze wam wiatr w oczy trzeba bylo sie uczyc zeby w biurze pracowac i innymi kierowac nikt wam na kierowce nie kazal isc. moze ktos dostanie zalegle pensje itd. ale to na krotka mete bedzie dla was pomyslcie o konsekwencjach w czasie 2-3lat, tu nie placa tak jak na zachodzie a jezeli uwazacie ze malo zarabiacie to wyjechac zmienic zawód prace kazdy normalny czlowiek tak robi bo kazdy czlowiek jest wolny z szefem podpisujesz umowe o prace swiadomie to po co sie na nia zgadzac? ! malo to innych firm jest glupie tlumaczenie i glupia petycja. | |||
g-a
| Z poważaniem, Społeczność zawodowych kierowców, www. facebook. com /jestemkierowca M ów kolego za siebie. Nie mianuj się "głosem ludu". | |||
g-a
| jan-niewolnik (2014-08-04 12:46:16) Nie ma W OGÓLE O CZYM MÓWIĆ! PRAWA SĄ I TRZEBA ICH PRZESTRZEGAĆ! kto za niech polubi ten projekt a auto wyśle go do MINISTRA!!! bo później minister powie, że kierowcy nigdy nie protestowli, a jak nie protestowali to znaczy ze się podba! Nie zawracaj d... y ministrowi... nie widzisz, że kelnerzy niosą talerze z ośmiorniczkami? | |||
jan-niewolnik
| Były, prowadzisz już własną firmę? musisz przestrzegać PRAWA PRACY! Jak chcesz to zatrudnij nawet chińczyka za saszetkę ryżu. Jednak tym samym, musisz mu zapewnić odpowiednie warunki zgodne z polskimi przepisami prawa. Możesz także zarejestrować firmę na Ukrainie a nawet na Syberii. Z powodu tych trudnych czasów w jakim przyszło prowadzić firmę polskim transportowcom, należy zatrudnić z prawdziwego zdarzenia finansjera który to wyprowadzi firmę na prostą, bo pan stasiek z biurem w stodole jest w stanie jedynie przerzucić siano! | |||
jan-niewolnik
| Mówię za siebie sieroto marginesowa. (g-a) | -1 | ||
jan-niewolnik
| Już dostałem minusa. Ok przepraszam, nie będę już nikogo obrażał. Znikam jednocześnie popierając petycję, jeżeli rzeczywiście ona powstanie. Na razie warto popierać autora na facebooku | |||
g-a
| I na tym wirtualnym poparciu się skończy. | |||
~Seff | Jan dostales minusa ty powinienies dostac kopa petycij sie zachciewa do roboty choloto nieudolna a nie tylko diety i ryczalty w glowie | |||
jan-niewolnik
| Właśnie dzwonił do mnie szef i mówił, że trasa jest do odjeb**ia. Jestem wytyrany jak koń po wybiegu, po weekendzie, ale co tam. Już mam podobno przygotowany samochód z magnesikiem na stanie, także do zobaczenia na drodze koledzy :) Jak mnie rozpoznać? Jeżdżę z flagą solidarności zamocowaną na lusterku! | |||
~ziolo | kiedy ten strajk | |||
~ziolo | jedziemy jedziemy | |||
~ZEBI ORGINAŁ | nie rozumiem jednego jedno auto trasa 10-tyś kilometrów ZYSK NA CZYSTO Z ZAGRANICY TO 16-20 TYŚ ZŁ... W KRAJU ZYSK TO 8-10 TYŚ WIĘC PO CO UKRYWAĆ I DLA CZEGO TO KOMUŚ ! | |||
~J44 | ZEBI jeżeli jest taki zysk to nic tylko firmę transportową otworzyć... Nie rozumiem na co czekasz. Interesująca kalkulacja, chętnie zatrudnię ciebie żebyś mi tak firmę poprowadził abym tyle zarobiła. Wynagrodzenie do uzgodnienia. | -1 | ||
~J44 | tak się zastanawiam tylko zastanawiam skąd biorą się takie przygłupy jak ZEBI ( chyba miało być oryginał) | -1 | ||
wrocek13
| DO NIEWOLNIK PANOWIE PRZEPRASZAM BARDZO JA JESTEM KIEROWCA OD@*LAT I ZNAM SIE NA TYM | |||
~TIR | Ten niewolnik wygląda mi na pocztowego przygłupa w nowym wcieleniu. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.