~2 PAG
| * y niech zaczna jeździć za normalne stawki, to będzie Ich stać na wszystko. Na godną pensję dla kierowcy i na sprawny "zestaw". A nie, jeden przez drugiego, kto za mniej pojedzie, byle się koła kręciły. | | | |
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\
| maly
-wynagrodzenie zasadnicze 1680pln brutto powiekszone o godz nadliczbowe i nocne
-dieta na kraju 30pln
-dieta zagraniczna 30pln ( dieta zagr nie moze byc nizsza niz dieta krajowa )
-ryczalt za nocleg srednio 40euro
wszystko full legal. teraz maly zadowolony? | 1 | | |
~Marcin SE
| Ten list jest najwyższych lotów HIPOKRYZJĄ !!! | | | |
~olek
| co samemu brak jaj zeby firme otworzyc lepiej robic u kogos i biadolic frajerzyny | 1 | | |
~J44
| część kierowców już liczyła co kupi za ryczałty... droga daleka, tak się cieszycie że jest luka w prawie? jeżeli kierowca dostawał tyle na ile się umawiał to " przypominanie" sobie po czasie że jednak dostał za mało jest niemoralne. Jeżeli go pracodawca oszukał to niech idzie do Sądu ale nie w takim przypadku | 1 | | |
~J44
| puchatek, oceniasz mnie po sobie? zawsze co do grosza wypłacam tyle na ile się umawiałam, jestem złodziejem? dlaczego? | 1 | | |
~maxx
| Diety i ryczałty nie są opodatkowane a można to wliczyć w koszty. Dziad trans wasze diety i ryczałty wlicza w swoje koszty a wam figę. Urząd skarbowy i inspekcja pracy nic nie może zrobić bo przecież dziad trans na papierze ma legal. Poza kasą której nie ma w kieszeni kierowcy. | | | |
~J44
| nie powiem o tobie że jesteś złodziejem- nie znam Ciebie, a wyzwiska to jedyne argumenty tych co nie mają nic ciekawego do powiedzenia. | | | |
~J44
| maxx są firmy które tak nie robią - nie wrzucaj wszystkich do jednego worka | | | |
~maxx
| ~J44 jak byś miał firmę w transporcie krajowym to na jednego kierowce wychodzi ci delegacji i diety około 1500 zł. Zależy ile dni w kabinie. Jedna doba to 75zł. To nie wliczył byś tego w koszty??? Mając narzędzia prawne do tego (do tej pory) | | | |
~kierowca 61
| "nastąpi spadek konkurencyjności w stosunku do przewożników zagranicznych "- dobre sobie. Włąsnie Belgijskie firmy transportowe mają problem z przewożnikami typu PL. BG, RU, którzy jak szarańcza opanowali tamtejsze rynki, a parkingi portowe pełne są różnej maści przewożników zagranicznych, którzy to reg pauzę 45 godzinną wykonują w pojazdach na nie przystosowanych do tego typu praktyk parkingach portowych. Przepis wyrażnie mówi- "dopuszcza się pauzy dobowe i skrócone pauzy weekendowe odbyć w pojeżdzie, pod warunkiem, ze taki pojazd stoi, mówiąc najogólniej, więć a*alogicznie do tego przepisu, pauzy reg 45 godzinne należy odbywać poza pojazdem w miejscu do tego przystosowanym. | | | |
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\
| max
przy tych wymarzonych przez ciebie stawkach full legal wynagrodzenie na kraju nie przekraczaloby 3000pln na miesiac. | | | |
~kierowca 61
| jeżeli chodzi o ryczałty za nocleg w kabinie pojazdu, to nie ma tu nic do rzeczy wielkość i stopień wyposażenia kabiny pojazduWszystko uzależnione jest od umowy o pracę, jej zapisów i li tylko reg wynagradzania. Reg pracy nie ma tu nic do rzeczy. Jezeli istnieje zapis mowiacy o tym, ze kierowcy bedacemu w podrozy sluzbowej nalezec sie beda naleznosci zgodnie z przepisami prawa- to ostatni wyrok SN zalatwia to wszystko definitywnie. | | | |
~J44
| puchatek i maxx- przeczytajcie jeszcze raz co wcześniej napisałam bo wydaje mi się że nie zrozumieliście | 1 | | |
~maxx
| Przekraczało by nalegalu. Najniższa krajowa + nocne+ nadgodziny (najniższa krajowa jest liczona za 8 godzin pracy na dobę a kierowca pracuje dłużej) + delegacje i diety. Policz sobie jak cie łoi pracodawca. | | | |
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\
| max liczyles bo ja w to watpie. | 1 | | |
~J44
| no o to mi chodziło - jeżeli kierowca dostał wszystko na co się umawiał to wykorzystywanie luk w prawie jest niemoralne- a tak jest z ryczałtami. Co innego jeżeli pracodawca wpisywał je w koszt a nie wypłacał... | 2 | | |
~J44
| napisałam to samo | | | |
~J44
| kierowca 61 - zgadza się tylko z związku z niejasnością przepisów wiele firm nie rozpisało tego co wypłacano kierowcom na diety i ryczałty a wypłacały tylko diety. Ciężko ustalić w regulaminie zasady skoro przepisy i ich interpretacja przez urzędy jest niejasna. | 1 | | |
~J44
| w 2008 wiele firmy transportowych zapłaciło olbrzymie kary w ZUS za to że wypłacali ryczałt który w ocenie tych urzędów kierowcom zawodowym się nie należał. Diety są bezpiecznie ale interpretacje w sprawie ryczałtów nie. | 1 | | |
~czesiek
| .. idioci kontrolują wpisy.. ? ? | | | |
~J44
| no proszę - brak komentarzy? | | | |
~olek
| brak mozgi sie przegrzaly | | | |
~Daniel
| Bardzo zadowolił mnie ten wyrok sądu mam pod koniec lipca pierwszą sprawę właśnie o ryczałt za noclegi. Zobacze co mój prawnik na to jak przeczyta ten list biednych przewoznikow. Tych 19 to same p... im zawsze mało. | | | |
~olek
| na razie jakos nikt sie nie chwali ile wygral a przed toba Danielu daleka droga do i duzo kasy do wydania na kokosy bym nie liczyl | | | |
~J44
| to była tylko jedna z wielu petycji- tych firm jest wiele, | | | |
~J44
| czy to tak ciężko zrozumieć że jest luka w prawie którą trzeba zlikwidować a nie pozwalać wykorzystywać przez tych co chcą sobie dorobić | | | |
~piotr
| Schavmaker przegrało ostatecznie w uchwale której dotyczy list. Elegancko. Przegrać i nadal dążyć do niepłacenia. | | | |
~J44
| przegrali bo jest luka w prawie- Piotr ciężko u ciebie z zrozumieniem tematu. | 1 | | |
~J44
| Piotr gdyby jutro ktoś powiedział że masz zapłacić za 3 lata wstecz za nocleg w kabinie na koszt pracodawcy bo takie weszłoby prawo np. jutro - zapłaciłbyś??? | 1 | | |