ID: 147737
Witam mam problem z wibracjami w rurze.
ID: 147737
ID: 147737
Witam, posiadam Scanie R420 2010 rok.
Mój problem polega na tym, że kiedy jestem załadowany od 1100 do 1400 obrotów zaczynają wibracje w rurze wydechowej co wychodzi z turbo, najbardziej wibruje na 5 i 6 biegu jak przychodzi pod górę wyjechać.
Proszę o szybką pomoc bo nie chcę, żeby coś się rozleciało na drodze.
Pozdr.
Witam, posiadam Scanie R420 2010 rok.
Mój problem polega na tym, że kiedy jestem załadowany od 1100 do 1400 obrotów zaczynają wibracje w rurze wydechowej co wychodzi z turbo, najbardziej wibruje na 5 i 6 biegu jak przychodzi pod górę wyjechać.
Proszę o szybką pomoc bo nie chcę, żeby coś się rozleciało na drodze.
Pozdr.
Posty (38)
zetek
| Mgr. Parkingowy, "zachodzę w głowę co oznacza- dymotryczny? A tak, klucze wskazane przy naprawach. Tylko nie widzę związku przyczynowo -skutkowego związanego z wibracjami. Ale nie będę się spierał. | |||
~kiero | co to za klucz? pracowałem kilkanaście lat przy autach ale z kluczem dymotrycznym nie spotkałem się, z dynamometrycznym już tak | 1 | ||
~kiero | tak czy siak ja zacząłbym od poskręcania auta, turbinę zostawiłbym na sam koniec bo szczerze wątpię że drgania mogą od niej powstawać. No i wał, przestawialiście na frezie a wyważany był? | |||
Tadeusz22
| Wiesz ten samochód był bity z prawej strony i był ściągany wał. | |||
~Mgr. Parkingowy | Jak był bity to sprawdż czy nie robi czterech śladów, wtedy znaczy że jest przekoszony. A serwis dużo kasuje za prostowanie podłużnic, więc może lepiej auto sprzedać. | |||
Tadeusz22
| Ona nie była bita aż tak żeby podłużnica poszła lekko leżała w rowie i kabina do góry podbita. | |||
Tadeusz22
| Jeśli by była rama skrzywiona to bym nie kupił takiej ale nie była skrzywiona bo tylko przód był walnięty i bok i dół lekko. | |||
~Mgr. Parkingowy | Jakby była dobra to ktoś by nie sprzedawał. Może nie dochodzi Ci paliwo i auto szarpie. Wymień filtr paliwa i powietrza, bo to też może być problem. Albo do wulkanizatora i wyważyć koła. | |||
Tadeusz22
| Koła odpadają były wyważone a filtry również wymieniane. Ale czemu na każdym biegu a najbardziej na 5 i 6 | |||
Tadeusz22
| + że to wibruje tam gdzie wylot z turbo | |||
~Mgr. Parkingowy | No to moja wiedza już się tu konczy, myślę, że nawet serwis Ci nie pomoże. | |||
Tadeusz22
| no nie wiem zobaczymy jutro zerkniemy do intercoolera z ciekawości bo raz się pokazał olej, ale przy kolektorze ssącym. Bardzo dziękuje za pomoce jak dalej nie wykryje to albo tu napisze albo na serwis zadzwonie jeszcze raz bardzo dziekuję wszystkim co mi podesłali jakieś wskazówki. | 1 | ||
~energy | a ja mysle, ze juz czas wymienic bateryjki w wibratorze na na nowe. najlepiej energier, ponoc lepiej trzymaja | |||
zetek
| Wibracje mogą być przenoszone na inne podzespoły. Jeśli wykluczyłeś ewentualne usterki wału (co zaszkodzi ponownie sprawdzić) to szukaj gdzie indziej. | |||
Tadeusz22
| Zgadzam się z Tobą. Ale pytanie gdzie sprzęgło nie, no skrzynia napewno nie to gdzie szukać | |||
~kiero | sprzęgło wykluczyłbym (chyba że się ślizga). Sprzęgło szarpałoby przy ruszaniu a nie podczas normalnej jazdy. Trudno na "sucho" diagnozować. | |||
Tadeusz22
| No tak sprzęgło wiem jak chodzi miałem zbyt dużo razy styczność z nim. Ale czemu to cholerstwo wibruje kierowca mnie cały czas nudzi bo go to denerwuje no jak cię nie będzie denerwować jak coś jest nie tak a jak się rozleci to będzie za późno bo nie wiadomo gdzie się rozkroczy i trzeba holować. | |||
Tadeusz22
| Autko zbyt młode żeby się przegrzał a tam nie było widać, że przepalone. | |||
Tadeusz22
| To autko to Euro4 | |||
~TIR | Trzęsie przy jakich prędkościach? | |||
Tadeusz22
| Wibruje jak coś przy każdej prędkości ale pod obciążeniem i na 5 i 6 biegu najmocniej. | |||
~TIR | To jakieś jaja, stado parkingowych ekspertów widzi turbinę za źródło wibracji całej fury. Eksperci, wiecie z jaką prędkością kręci się turbina? Niewyważon a turbina w kilka sekund rozpada się. | |||
~TIR | Tadeusz, przy jakich prędkościach? Nie pytam na którym biegu. | |||
Tadeusz22
| Przy każdej prędkości. | |||
~TIR | To nie wał. Jeżeli fura była walnięta warto sprawdzić stan poduszek zawieszenia silnika i skrzyni. | |||
~Mgr. Parkingowy | Dokladnie! Może nie być oleju w skrzyni, albo zębatki są wytarte. | |||
~... @ | TIR chcesz speców parkingowych wpedzić w depresję? zetek lub mgr nie mogą się aż tak pomylić ! | |||
zetek
| dymometrycznie misiu; -) | |||
~max | Tłumik drgań silnika jest uszkodzony. | |||
~joł | trza jechoć i jak się uwali to byndzie wiadomo co szfankowało |:-) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.