ID: 146296
wyjęta karta na pauzie i zaświadczenie
ID: 146296
ID: 146296
Witam
Dzisiaj byłem na rozmowie w sprawie pracy. Praca wygląda następująco. Wsiadam do auta ok 6. 30 jazda po placu na tachu cyfrowym na opcji OUT, następnie wydruk i opisanie wydruku JAZDA PO TERENIE PRYWATNYM, potem załadunek, jazda w koło komina, wieczorem zjazd na tern firmy w której rozpocząłem pracę, wyciągnięcie karty i powrót do domu. Następny dzień taki sam jazda na OUT itd itd.
Czy wyciągając kartę z tacho muszę mieć zaświadczenie od pracodawcy o odpoczynku czy wystarczy wpis manualny?? Czy jazda na OUT jest dozwolona po placu??
Dziękuję z góry za mądre odpowiedzi??
Witam
Dzisiaj byłem na rozmowie w sprawie pracy. Praca wygląda następująco. Wsiadam do auta ok 6. 30 jazda po placu na tachu cyfrowym na opcji OUT, następnie wydruk i opisanie wydruku JAZDA PO TERENIE PRYWATNYM, potem załadunek, jazda w koło komina, wieczorem zjazd na tern firmy w której rozpocząłem pracę, wyciągnięcie karty i powrót do domu. Następny dzień taki sam jazda na OUT itd itd.
Czy wyciągając kartę z tacho muszę mieć zaświadczenie od pracodawcy o odpoczynku czy wystarczy wpis manualny?? Czy jazda na OUT jest dozwolona po placu??
Dziękuję z góry za mądre odpowiedzi??
Posty (39)
~marcin | OUT - POZA AETR, często śmigałem polnymi drogami z dowózką na farmy, czyli wciskam OUT? | -1 | ||
visitors
| od kiedy polna droga nie jest droga publiczna? | |||
~marcin | OUT - poza drogami publicznymi :-) ale nikt z nas nie jest omnibusem | |||
visitors
| teren prywatny, ogrodzony jest terenem NIEPUBLICZNYM i tam mozna stosowac funkcje OUT | |||
visitors
| taki terenami sa miedzy innymi: place zaladunkowe na firmach ( musza byc odgrodzone wjazdy i wyjazdy ) place firm transportowych serw isy itp | |||
visitors
| i marcin - przeczytaj czym sie rozni AETR od rozporzadzenia 561/06 | |||
Cieniak
| sorki za znak zapytania w podziękowaniu | |||
~Adios Amigo | visitors jazda po plau to tez praca, marcin ma racje, a ty chrznisz jak przysypany gruzem. | |||
Mięsnyjeż
| Czy wyciągając kartę z tacho muszę mieć zaświadczenie od pracodawcy o odpoczynku czy wystarczy wpis manualny?? Na 100 % wystarczy wydruk i wpis manualny. Co do OUT. Tu się niczego nie dowiesz. Jest to dość kontrowersyjna rzecz. Co kierowca to inne zdanie. Najlepiej będzie poszukać samemu w necie lub zadzwonić do ITD. | |||
Mięsnyjeż
| Jedna z interpretacji: Podsumowanie: Kiero wcy prowadzący pojazdy o dcm powyżej 3. 5 tony nie wjeżdżając przy tym na drogi publiczne, nie mają obowiązku przestrzegania przepisów rozporządzenia 561/2006 oraz rejestrowania aktywności za pomocą tachografu. W takim przypadku w cyfrowym urządzeniu rejestrującym należy ustawić opcję „ out”, w a*alogowym zaś można nie wkładać wykresówki. Pamiętać jednak należy, że przedsiębiorca ma obowiązek zaopatrzyć w odpowiednie zaświadczenie kierowcę, zwłaszcza jeżeli po okresie jazdy na terenie prywatnym realizować ma zadanie przewozowe poruszając się po drodze publicznej. Praca kierowcy realizującego zadania przewozowe poza drogami publicznymi nie może być zarejestrowana jako odpoczynek. Zgodnie z art. 6 ust. 5 rozporządzenia 561/2006 5 kierowca zapisuje jako inną pracę cały czas określony w art. 4 pkt. e), a także cały czas spędzony na prowadzeniu pojazdu używanego do działalności zarobkowej nieobjętego zakresem stosowania niniejszego rozporządzenia oraz zapisuje wszelkie okresy gotowości określone w art. 15 ust. 3 lit. c) rozporządzenia (EWG) nr 3821/85 od ostatniego dziennego lub tygodniowego okresu odpoczynku. Zapisu tego dokonuje się ręcznie na wykresówce, na wydruku lub przy użyciu funkcji ręcznego wprowadzania danych do urządzenia rejestrującego. | |||
~marcin | wyobraź sobie sytuacje że na firmie właśnie odbywa sie kontrola inspektoratu transportu, a tu obok ZATRUDNIONY KIEROWCA przez 3 godziny nap.. rdala i przestawia naczepy bez karty. nonsens | -1 | ||
Mięsnyjeż
| W/g tego co tu wkleiłem nie robi nic złego. | |||
Mięsnyjeż
| Tyle, że potrzebuje zaświadczenie o tym, że "przez 3 godziny nap.. rdala i przestawia naczepy bez karty. " No i musi "rozliczyć"ten czas gdy będzie wykonywał normalny transport. | |||
~marcin | jeżeli jesteś zatrudniony w firmie transportowej na stanowisku kierowcy, automatycznie obowiązuje cie ustawa o normowanym czasie pracy. przecież jak przyjmujesz sie do nowej firmy to przed wyjazdem w 1szą trase z miejsca dostajesz urlopówke | |||
~marcin | to jeż twoim zdaniem przestawiając te naczepy to kierujesz czy nie | |||
~marcin | możesz se jeździć CE DLA PRZYJEMNOŚCI aż padniesz na ryj na opcji OUT ( poza ustawą o czasie pracy), ale już ZAROBKOWO to obowiązuje cie owa dyrektywa 561/06 | |||
visitors
| Adios Amigo (2014-05-23 18:57:29) visitors jazda po plau to tez praca, marcin ma racje, a ty chrznisz jak przysypany gruzem. visitors (2014-05-23 17:59:55) Czy jazda na OUT jest dozwolona po placu?? tak. ale ta jazde liczysz do czasu PRACY. a co ja tutaj napisalem? | |||
Mięsnyjeż
| Przeczytaj to co wkleiłem. Tam jest odpowiedz na Twoje pytanie. Oczywiście to tylko jedna z interpretacji. Ciężki temat : ( | |||
Mięsnyjeż
| ~marcin (2014-05-23 19:51:32) to jeż twoim zdaniem przestawiając te naczepy to kierujesz czy nie Odp do tego. | |||
~marcin | opcja OUT - cyrkowców nie obowiązuje tacho, pomimo iż jest zamontowane ''z urzędu'' w pojazdach ponad 3, 5T, mechanika nie obowiązuje tacho, strażaka, i inne przykłady, ale kierowca firmy transportowej kiedy miałby skorzystać z tej opcji? jak na 45tce jedzie po zakupy??? | |||
~Pan Henio | za brak karty 50 zeta a magnez idzie w tysiach po co sie głowić, | |||
~marcin | to cie np. BAGowiec wyśmieje, bo przecież tacho ma być wypauzowane zgodnie z ustawą | |||
visitors
| marcin (2014-05-23 20:48:10) opcja OUT - cyrkowców nie obowiązuje tacho, pomimo iż jest zamontowane ''z urzędu'' w pojazdach ponad 3, 5T, mechanika nie obowiązuje tacho, strażaka, i inne przykłady, ale kierowca firmy transportowej kiedy miałby skorzystać z tej opcji? jak na 45tce jedzie po zakupy??? nie. kierowca moze skorzustac z opcji OUT ZAWSZE na drogach NIEPUBLICZNYCH marcin (2014-05-23 20:53:23) to cie np. BAGowiec wyśmieje, bo przecież tacho ma być wypauzowane zgodnie z ustawą a nie kierowca?? | |||
~marcin | OUT jest po to żeby tacho nie wyrzucało błędu - jazda bez karty. wyobraź sobie sytuacje że na firmie właśnie odbywa sie kontrola inspektoratu transportu, a tu obok ZATRUDNIONY KIEROWCA przez 3 godziny nap.. rdala i przestawia naczepy bez karty. nonsens jesteś szefem... poszedłbyś na to? | |||
~byly nievolnik | czego to nasi pryncypalowie nie wymysla napisz prosze nazwe firmy gdzie i miejscowosc jak taka interpretacja obowiazuje, ITD chetnie sie przyjrzy takim rozwiazaniom :), czyli idac tokiem takiego rozumowania to na terenie BY wpisujemy OUT, FUNKCJA OUT obowiazuje wtedy gdy pojazd nie opuszcza np. terenu budowy i w czasie swojej pracy kierowca nie wyjezdza na drogi publiczne nawet na metr, wtedy obowiazuje rozliczenie czasu pracy zgodnie z kodeksem pracy. | |||
~marcin | jasne, a jeżeli kierowca zawija na takie budowy 5 razy dziennie to nie ma mowy o opcji OUT | |||
visitors
| marcin - a) "przewóz drogowy" oznacza każdą podróż odbywaną w całości lub części po drogach publicznych przez pojazd, z ładunkiem lub bez, używanym do przewozu osób lub rzeczy wiec jesli choc na chwile wjezdza ow kierowca na droge publiczna, to stosuje sie do 561/06 bedac na budowie liczy czas pracy, a nie jazdy | |||
~marcin | kierowca samochodu ciężarowego w obrębie budowy to nie to samo co kierowca firmy transportowej świadczącej transport drogowy | |||
~marcin | ciężarówka w firmie bubowlanej świadcząca transport na potrzeby własne może wyskoczyć na ulice i wtedy owszem, ma obowiązek stosować sie do aetr, ale nigdy ciężarówka świadcząca komercjalny transport drogowy nie wjedzie na budowe na opcji OUT | |||
~marcin | polak jadąc do pakistanu jest pod aetr, pakistan u siebie ma w D... ale jadąc do polski jest już pod aetr |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.