ID: 145729
rozbicie pauzy na 3+8 a czas pracy kierowcy
ID: 145729
ID: 145729
Witam, kolejne nurtujące mnie pytanie.
O godzinie 19. 00 muszę wyjechać w trasę ponieważ o 21. 30 mam rozładunek w miejscu X.
Po tym rozładunku mam kolejny rozładunek w miejscu Y ale już o godzinie 5. 00. Potem wracam na bazę - ok 3h jazdy. Problem w tym że w tym drugim miejscu mogę czekać 2h a czasami i dłużej. Martwi mnie problem czy nie przekrocze czasu pracy 15h jaki mi przysługuje.
Teoretycznie 15h to czas od 19 - 10 następnego dnia jednakże chciałbym zrobić sobie jakiś zapas w razie problemów z rozładunkiem.
Stąd moje pytanie o rozbicie pauzy na 3+9. Czy jak po pierwszym rozładunku zrobie sobie 3h pauzy np o 23. 00 to czas pracy wydłuży mi się do godziny 13?
czyli.
19-23 jazda i rozładunek
23-02 pauza 3h
02-13 drugi rozładunek i powrót na bazę
13-22 pauza 9h
DOBRZE ROZUMIEM? Te 15h pracy przesunie się wtedy o te 3h w których odpoczywałem.
prosiłbym o w miarę łapatologiczne wytłumaczenie tego:)
pozdrawiam
Witam, kolejne nurtujące mnie pytanie.
O godzinie 19. 00 muszę wyjechać w trasę ponieważ o 21. 30 mam rozładunek w miejscu X.
Po tym rozładunku mam kolejny rozładunek w miejscu Y ale już o godzinie 5. 00. Potem wracam na bazę - ok 3h jazdy. Problem w tym że w tym drugim miejscu mogę czekać 2h a czasami i dłużej. Martwi mnie problem czy nie przekrocze czasu pracy 15h jaki mi przysługuje.
Teoretycznie 15h to czas od 19 - 10 następnego dnia jednakże chciałbym zrobić sobie jakiś zapas w razie problemów z rozładunkiem.
Stąd moje pytanie o rozbicie pauzy na 3+9. Czy jak po pierwszym rozładunku zrobie sobie 3h pauzy np o 23. 00 to czas pracy wydłuży mi się do godziny 13?
czyli.
19-23 jazda i rozładunek
23-02 pauza 3h
02-13 drugi rozładunek i powrót na bazę
13-22 pauza 9h
DOBRZE ROZUMIEM? Te 15h pracy przesunie się wtedy o te 3h w których odpoczywałem.
prosiłbym o w miarę łapatologiczne wytłumaczenie tego:)
pozdrawiam
Posty (82)
barracuda
| maciej, nie ma takiego przepisu. Ponieważ Francuzi upodobali sobie kiedyś karanie, polegające na nieuznaniu przeciągnięcia poza 15-stą godzinę, np. o 10 minut. Ponieważ jest to skrócenie odpoczynku dobowego-przy nieuznaniu go-następny dzień pracy kierowcy, był liczony jako niewykonanie odpoczynku dobowego i wychodziły kary za jazdę np. 18 godzin bez odpoczynku i za-w sumie niewielkie 10-min przekroczenie. Dlatego wprowadzono przepis, że jeśli kierowca skróci odpoczynek dobowy, ale o mniej niż 7 godzin, zaliczony będzie odpoczynek, ale będzie kara za jego skrócenie. To w taryfikatorze znacznie mniej, niż kara za 18 godz jazdy bez odpoczynku. | |||
~maciej | ok rozumiem | |||
barracuda
| Miało być "zostanie 7 godzin po skróceniu". | |||
~maciej | a dobowy odpoczynek można robić 3+8??? | |||
barracuda
| Nie. Można 3+9. | |||
~maciej | no tak robię do tej pory no ale dlaczego przecież 3+8 to 11 | |||
~ktosik | Dlatego 3+9 bo tak mówi przepis | |||
~maciej | no właśnie tego nie rozumiem przecież dobowy odpoczynek to 11godzin | |||
~ktosik | Lub 3+9 | |||
~maciej | a nie 12 | |||
~ktosik | Poza tym kierowca ma przestrzegać przepisy a nie rozumieć dlaczego tak a nie inaczej | |||
barracuda
| Rozp. 561. f) „ odpoczynek” oznacza nieprzerwany okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem; g) „ dzienny okres odpoczynku” oznacza dzienny okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem i obejmuje „ regularny dzienny okres odpoczynku” lub „ skrócony dzienny okres odpoczynku” : — „ regularny dzienny okres odpoczynku” oznacza nieprzerwany odpoczynek trwający co najmniej 11 godzin. Alternatywnie, regularny dzienny okres odpoczynku można wykorzystać w dwóch częściach, z których pierwsza musi nieprzerwanie trwać co najmniej 3 godziny a druga co najmniej 9 godzin, — „ skrócony dzienny okres odpoczynku” oznacza nieprzerwany odpoczynek trwający co najmniej 9 godzin, ale krócej niż 11 godzin, Coś jeszcze?:-) | |||
~ktosik | Pewnie chodzi, i o to że 8h to za mało żeby odpoczac | |||
~maciej | a pauza 24 godz to jaka to pauza | |||
~ktosik | Tygodniowa skrócona | |||
barracuda
| maciej-bez urazy-ale jak nie wiesz, że 24 godz to skrócony odpoczynek tygodniowy, to jesteś albo przedszkolakiem, albo... prowokatorem. | |||
~zły | Podgląd konta barracudabarracuda (2015-05-31 20:34:54) Postawiłbym na tą drugą opcję:) :) | |||
barracuda
| :-) | |||
~maciej | to jesteście w błędzie nie wiem jak wy ale jestem kierowcą | |||
~zły | To sie tera zacznie... ::) :) | |||
~ktosik | Jeśli masz pj i kierujesz to nie jesteś kierowca tylko lacznikiem | |||
barracuda
| Forum jest po to, żeby pytać, ale Twoje ostatnie pytanie było-nie przymierzając-jakby ksiądz pytał, jak się odmawia pacierz. :-) | |||
~maciej | słuchajcie ja nikogo nie obrażam i nie naśmiewam się nie wiem coś złego w tym że pytam??? | |||
~zły | Nie no skąd::) Wszystkie pytanka w normie:-) | |||
~maciej | wchodzę na tą stronę jak czegoś nie wiem to pytam chyba to nic złego | |||
~maciej | co taka cisza? ?? | |||
~szoferak | ktosik oczywiście Ty wiesz lepiej | |||
~maciej | witam mam pytanie czy jutro w zakaz mogę jechać na załadunek chłodnią po mrożonki | |||
barracuda
| maciej, możesz. Zakaz nie dotyczy pojazdów, które-na pusto-jadą po towar zwolniony z zakazu, lub wracają po rozładunku takowego. | 1 | ||
~okjlk | mi na kursie mówiono że można pauzę rozbić na dwie (weekendowe) pierwsza 3 druga 9 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.