ID: 145219
"95 km/h we mgle"
ID: 145219
ID: 145219
Kierowca ciężarówki zatrzymany po tragicznym wypadku na S8.
Kierowca ciężarówki zatrzymany po tragicznym wypadku na S8.
~etransport.pl
Posty (120)
~grzyb z torunia | Kur... wa po co w tym kraju prokuratorzy, dochodzeniowcy, przecież są kierowcy, oni jak nikt inny wiedzą wszystko najlepiej, na wszystkim sie znają itd itp. A propos prędkości i tacha nawet w najnowszym modelu mogę sobie na serwisie ustawic 95km. Gdyby miał mózg w głowie a nie w dup.. ie prawdopodobnie skutki były by mniejsze no ale po co pomyślec że we mgle może coś się dziać itd. Głu.. pia baba też powinna beknąć za to co zrbiła. Ale nie mnie to oceniać choć ku zdziwieniu innych tez jestem kierowcą. pozdrawiam | 2 | ||
Wesoły
| grzyb z torunia,... to po co oceniasz? Pozwól ustalić więcej faktów a poukłada się to w całość. Wina pewnie leży po wielu stronach. | |||
~lkj | jechał za szybko i zderzył sie z mgła... | |||
~lkj | a głopia baba powinna pokryc koszty związane katastrofą lądową, jak tez odpowiadać za spowodowanie katastrofy w ruchu lądowym... tak z 5 lat np?... | |||
~Ambrozy | Jeden mówi, że ciężarówką można jechać 89, a drugi, że 70 w tym miejscu, kto wam prawo jazdy kupił? | 2 | ||
Yva[R]
| Ambrozy moze nie kupili, ale na pewno zapomnieli o przepisach o których się kiedyś uczyli. | |||
~lkj | a mnie uczyli zeby dostosowac predkosc do warunków jazdy... a co z kobieciną która sie we mgle zatrzyma bo sie jej boi? ile nalezy wtedy jechac? | |||
zibi1906
| A A A WORD WORD Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego Aktualn ości Znaki drogowe Ustawy Roz porządzenia Inne ustawy Kodeks drogowy Ustawa prawo o ruchu drogowym Stan prawny: kwiecień 2014r. wyszukaj Linki sponsorowane RUCH DROGOWY Rozdział 5 - Ruch pojazdów Oddział 8 - Ostrzeganie oraz jazda w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza Art. 29. 1. Kierujący pojazdem może używać sygnału dźwiękowego lub świetlnego, w razie gdy zachodzi konieczność ostrzeżenia o niebezpieczeństwie. 2. Zabrania się: nadużywania sygnału dźwiękowego lub świetlnego; używania sygnału dźwiękowego na obszarze zabudowanym, chyba że jest to konieczne w związku z bezpośrednim niebezpieczeństwem; ostrzegania światłami drogowymi w warunkach, w których może to spowodować oślepienie innych kierujących. Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto: kierując y pojazdem silnikowym jest obowiązany: włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie, poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania; kierujący innym pojazdem niż pojazd, o którym mowa w pkt 1, jest obowiązany: włączyć światła, w które pojazd jest wyposażony, korzystać z pobocza drogi, a jeżeli nie jest to możliwe, jechać jak najbliżej krawędzi jezdni i nie wyprzedzać innego pojazdu. 2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego. 3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła. | |||
zibi1906
| Zasada ograniczonego zaufania oznacza, iż każdy uczestnik ruchu może zakładać, iż inni będą przestrzegać zasad ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na coś odmiennego. Zasada ta oznacza, że kierowca może zakładać przestrzeganie przepisów przez innego współuczestnika ruchu, chyba że jego zachowanie wskazuje na coś innego (tak Sąd Najwyższy w orzeczeniu z 6 czerwca 1962 r. o sygn. Rw 589/62). Sygnałem do utraty zaufania i zwiększenia ostrożności mogą być wszelakie okoliczności (także te atmosferyczne jak mokra droga). Okolicznością, która każe uczestnikowi ruchu wzmóc poziom ostrożności, a więc ograniczyć zaufanie jest m. in. obecność dzieci na drodze lub poboczu bez opieki dorosłych (Sąd Najwyższy, sygn. III K 1143/57). Sama w sobie obecność dzieci wcale nie musi prowadzić do obowiązku utraty zachowania. Liczy się przede wszystkim ocena całokształtu zachowania dzieci, która może wskazywać na możliwość naruszenia zasad ruchu drogowego (np. nagłego wkroczenia na jezdnię) – por. postanowienie Sądu Najwyższego z 10 sierpnia 2005 r. o sygn. III KK 323/04. | 2 | ||
~leon | jej zabrac prawojazdy jak nie umie sie poruszac we mgle i do garow na zmywak a baszmakowi dopieprzyc bo to de*il jakich malo jechac z taka predkoscia w takich warunkach. a mowie tak bo sam jezdze tak zwanym i tylko mlody niedoswiadczony albo de*il i idiota moglby taka predkoscia jechac w takiej mgle | |||
~lkj | moze tez byc ze ktos z boku przejedzie na czerwonym, pomimo ze ja ma zielone, na zasadzie dowcipu,... " ze moze szwagier jedzie"?, reasumując, zielone? trzeba sie zatrzymac... sprowadzając przepisy do skrajnej głupoty, należalo by taj ej interpretowac | |||
J-23-23
| zibi1906 po kiego grzyba cytujesz prawo, prawo i przepisy to tu zdecydowana większość ma głęboko w d. pie, np. zielonego pojęcia nie ma w temacie dopuszczalnej prędkości z jaką ich klamot może się poruszać ! Szkoda ludzi i ich rodzin. | |||
J-23-23
| Kobieta która się zatrzymała na lewym pasie i słynny tłuk gotujący ziemniaczki na pasie awaryjnym u Angola to przykład, że czy "amator" czy "zawodowy" oczy trzeba mieć nawet w d.. pie bo o tragedię łatwo... | |||
~lkj | j... mam nadzieje ze ty nie masz prafka jazdy i jedzisz tylko mzk... , a skoro bylo by inaczej to odstaw furmanke i kup miesieczny... może kila osób dojedzie dzieki temu do domu... | |||
~SOS | Krótko, baba stanęła na środku drogi co spowodowało śmierć ludzi i to ją trzeba winić. Jak by ją nauczyli jeździć a nie zdawać egzamin to może by do tego nie doszło. | |||
~lkj | nakusie to uczą ich tylko parkować na cm... zadnej umiejętności zachowania sie na drodze, żadnego myślenia jakie sobą sie stwarza zagrożenie irracjonalnym zachowaniem sie na drodze a potem fanaberie ze baba staneła bo sie mgły wystrasza i nalezało by taką fanaberie przewidzieć, niech zaplaci za wszystko, 5 lat paki i moze sie zastanowi nast razem co robi zanim wyjedzie... udane zdanie prafka jazdy nie swiadzczy o umiejętnosci jezdzenia, ew o tym ze mozna swoim zachowaniem ludzi pozabijac | |||
~ktos tam | zeby zatrzymac sie na "esce" na lewym pasie to troche tego nie rozumiem. a jesli mialbym sie ogolnie zatrzymywac na "esce" to bym spieprzal na prawa strone ile sie da zwlaszcza ze mgla byla. wg mnie kierowca ciezarowki powinien tylko odpowiadac za przekroczenie predkosci. nawet przy predkosci 60 nie wyhamowalby - skutki byly by mniejsze ale nie mozliwe do ominiecia. mowia ze nie dostosowal predkosci do warunkow a ci co sie zatrzymali? ? ja bym to nazwal niedostosowanie sie do warunkow (chodzi mi o to ze zatrzymanie we mgle ne esce. poto wkoncu jest pas poboczny zeby wrazie czegos (nie byle *ly) sie zatrzymac noi oczywiscie zeby sluzby ratunkowe szybciej dojechaly jakby korek byl. to moje zdanie | |||
~Kierowca | A ja mysle ze wszyscy ktorzy krzycza ze jechal za szybko znaalezli dla siebie pokute a Wy sami jak jezdzicie? Ile razy TIR kiedy jade 90 autobanem u niemca trabi lub kiero polski krzyzy kur... Szybciej blokujesz mnie a jak bede cie wyprzedzal to rok minie mam podniesione o dwa oczka Ludzie stalo sie bo mialo sie stac Owszem szkoda kazdego czlowiek ale nie wieszajcie psow na jednym kierowcy Ktos byl pierwszy i to nie byl kiero TIRA on tylko wjechal w auta przed jego pojazdem Klania sie fizyka dla panow oskarzajacych i proponuje uzyc mozgu Masa razy predkosc mamy ped o ile bedzie mniejszy przy 89 km/h na tyle mniejszy ze zapobiegl by tragedii? Polacy jest okazja no to zrobmy ofiare A jak bylo w przypadku Polakow na niemieckiej autostradzie kiedy to niemiec wjechal w ciezarowke ta w druga i w efekcie jedna z nich spadla z mostu Wine niemcy orzekli polakow ale wtedy wszyscy krzyczeli ze to niemior winny a g... Prawda Polacy stali na autostradzie w miejscu do tego nie przeznaczonym i przepisami zabronionymi Ot tacy jestescie Panowie krzykacze | |||
~lkj | jak kogos piorun zabije, czy sie utopi podczas kapieli to tez szkoda człowieka... ale jak ktos prosi sie o smierc, i jeszcze przy okazjii innych zabiera ze sobą bo boi sie jechac, ma sieczke w głowie a nie przepisy czy tez wyobraznie, to po co wyjeżdza? kto mu dał prawo jazdy?! | |||
~noniegadaj | W tym kraju co by się nie wydarzyło z udziałem auta ciężarowego będzie z winy kierowcy tegoż auta. Zawsze jest winny "TIR". Tak to niestety u nas wygląda. | |||
~Tołdi | Mój szwagier wracał wczoraj zakopianką ze zlotu motocyklowego - jechał swoją "jamaszką" na pewnym odcinku ok 115 km/h, ale musiał przyspieszyć i wyprzedzić Litwina, który szedł chłodnią też 115 km/h i wcale nie było z górki! Chociaż może szwagier się czepia?... | |||
~gała | ze niby tacy jestescie przepisowi??? jest 30 to jedziecie 30 tak... itd itp... *lenie o szopenie... i tyle!!!gdziekolwiek w wypadku nie uczestniczylaby ciezarowka zawsze zaczynaja maglowac kierowce tegoz auta... tak to niestety wyglada... a nikt nie zauwaza jaka robote robimy!!!prosze bardzo dajcie transport na tory jak to czesto ludzie skanduja zobaczymy jak na tym wyjdziemy wszyscy!!! rece opadaj na te komentarze... | |||
~marecki | a prawda jest taka żę wszyscy mamy coś za uszami większość z nas uważa się za super kierowców ale do czasu... | 1 | ||
~Tołdi | Panowie - zrozumcie wreszcie, że pierwszą i podstawową przyczyną i sprawcą, nie tyle samych wypadków, bo srał pies żelastwo, tylko ciężkich obrażeń i ofiar śmiertelnych jest PRĘDKOŚĆ! Wszystko inne to tylko, nazwijmy to, współprzyczyny. To prędkość zabija lub okalecza. To prędkość powoduje, że albo masz czas na reakcję, albo nie masz czasu już na nic. A co najgorsze i może też najśmieszniejsze jest to, ze prędkość kontrolujemy sobie sami czyli tym samym mamy pełny wpływ na to, z jaką się poruszamy i na jej potencjalne efekty, a jednak mamy to szczerze w doopie... I to jest przykre. Bo jak ty stoisz na światłach a od tyłu najedzie na ciebie tzw. TIR to OK - nie mogłeś nic zrobić. Ale on mógł, a nie zrobił. | 2 | ||
~noniegadaj | Tołdi, litwini to insza inszość... :/ | |||
~Słonecznik | Wszyscy tacy mądrzy a nikt nie zwrócił uwagi że rusek żeby ratować się przed wypadkiem poszedł przez bariery na pas przeciwległy a ci którzy zginęli, uderzyli w naczepę tego drugiego zestawa. Mieli niestety pecha bo ich potem docisły inne auta plus dostawczak. Prędkość prędkością ale kurcze, kto normalny wykonuje taki manewr jak ta kobitka? W Niemczech poszła by siedzieć od razu i to bez gadania. Niestety, w widocznie jest ona na jakichś specjalnych prawach skoro szuka się kozła ofiarnego, już powinna mieć postawione zarzuty spowodowania katastrofy w ruchu lądowym zamiast szukać dodatkowych szlaków. | |||
~Kris | Poprostu łatwiej prokuratorowi jest się przyczepić do kierowcy dużego auta bo... ma tacho. Tyle w temacie. Jakby osobówki były wyposażone w podobnie rejestrujace urządzenia było by więcej "winnych". | |||
Maciek
| Nie chce mi się wszystkiego czytać, ale jedno wam napiszę. W miejscu gdzie doszło do wypadku było lekko z górki więc jak go odcięło na 90 to mógł się troszkę bardziej rozpędzić z tej górki (a może kaganiec miał zdjęty - nie wiem) Jechałem tą drogą tak z 30 - 45 minut przed wypadkiem i były fale mgły, tzn mgła zaczynała się nagle i za pól kilometra równie nagle się kończyła. Raz było coś tam w niej widać, a w następnej takiej fali było już gorzej. Także tego "jechał 95km/h we mgle" to bym tak nie nadużywał. | |||
~kajman | dlaczego nie robią porządku z dziad-transami co płacą za km | |||
skoti67
| leon, weż nie p... ol!! to ile miał jechać na ekspresówce?64 wg Ciebie?czy może 63 na przykład?co by to zmieniło w tym przypadku? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.