Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

szef ktory nie placi

ID: 143333


witam jestem mlodym kierowca i ze slyszenia wiem ze w transporcie i budowlance czesto sa problemy z pieniedzmi za prace, czyli szef nie placi albo placi duzo mniej niz sie umowil, czy macie jakies sposoby zeby sie przed tym uchronic, na co zwrocic uwage jak zaczynasz nowa prace, wiem ze w budowlance malo kto chce pracowac za miesieczna stawke tylko za tygodniowki a jak jest w transporcie? dzieki za info pzdr

~mlodziak
*.54.35.27

Posty (51)

~mlodziak
jak w temacie...
~Srodak
Zostań w tej budowlance, prosze
~mlodziak
nie musisz mnie prosic, myslisz ze to wielki honor dla mnie jezdzic tirem a ty robisz wielka laske ze mnie zatrudnisz?chyba staremu co nic innego nigdy nie robil bo napewno nie mi
PrzPrz
Przeczytaj dokładnie umowę o pracę, regulamin pracy i wynagradzania (jeżeli firma takowe regulaminy posiada; w miarę możliwości zrób kopie). Notuj dokładnie szczegóły każdego dnia pracy (co najmniej miejsca i czasy rozpoczęcia i zakończenia pracy w poszczególnych dniach, a najlepiej - miejsca i stany liczników przy każdej zmianie aktywności), zbieraj kopie listów przewozowych, kseruj tarczki, regularnie dawaj do odczytu kartę kierowcy i żądaj wydania kopii pobranego pliku (pracodawca ma bezwzględny obowiązek na wniosek kierowcy wydać kopię danych pobranych z jego karty - art. 14 ust. 2 zdanie drugie R3821/85).

Notuj ilości tankowanego paliwa i stan w zbiorniku (kontroluj regularnie), żądaj pisemnego potwierdzenia stanu paliwa zwłaszcza podczas przyjęcia i zdania pojazdu.
Dopilnuj protokólarnego przyjęcia i zdania pojazdu (sprawdź stan i ilość pasów mocujących, narzędzi i innego wyposażenia pojazdu, stan paliwa i innych płynów eksploatacyjnych) - w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z podpisami Twoim i Szefa.

Przeczytaj uważnie Rozporządzenie 561/2006, Rozporządzenie 3821/85, Dyrektywę 2002/15/WE i Ustawę o czasie pracy kierowców, aby nie naruszać przepisów dotyczących czasu pracy, jazdy, przerw i odpoczynków.
Notuj i licz na bieżąco czas jazdy (dzienny, tygodniowy, dwutygodniowy), czas pracy (dobowy, tygodniowy, przeciętny w całym okresie rozliczeniowym) - większość z naruszeń może być podstawą do nałożenia mandatu na kierowcę.
Nie zgadzaj się na żadne przekroczenia czasu jazdy, pracy i skrócenia odpoczynków - ani na ładunki przekraczające ładowność i/lub naciski osi; nie podejmuj ładunków niebezpiecznych (ADR) bez uprawnień i/lub odpowiedniego wyposażenia do ich przewozu.

Absolutnie nie zgadzaj się na:
- "wsteczne urlopy" (rozliczanie urlopem czekania w domu pod telefonem) ;
- magnes, pstryczki i "lewe" karty (fałszowanie zapisów tachografu).
Rejestruj wszystkie aktywności zgodnie z prawdą (formalności biurowe, załadunki, rozładunki, tankowania i inne czynności na młotkach, a nie na łóżku) i R3821/85.

Żądaj rozliczenia wypłacanych kwot i upominaj się, jak coś jest źle.
Nie podpisuj "in blanco" rozliczeń podróży służbowych - kwituj tylko faktycznie otrzymane kwoty (najlepiej zażądaj przelewania wynagrodzenia i pozostałych świadczeń na swoje osobiste konto bankowe).

To tyle w skrócie. W razie czego - znajdziesz pomoc w PIP i ITD...

Roszczenia ze stosunku pracy przedawniają się po 3 latach. W razie, gdybyś doliczył się później, że pracodawca jednak czegoś nie zapłacił - jest sporo czasu na obliczenie właściwych kwot i wezwanie do zapłaty (nawet już po rozwiązaniu umowy o pracę).
Wniesienie pozwu do Sądu - przerywa bieg przedawnienia.

1

~Helwet
młodziak, ogarniesz to wszystko? Zrób sobie jakiś wydruk tego co napisał PrzPrz.

1

mlodriver
z tego co sie teraz interesowalem to duzo firm opoznia wyplaty, strach firme zmieniac, nie dobrze sie dzieje
PrzPrz
Zawsze można przeczekać, a potem pozbierać papiery i hurtem podliczyć wszystkie braki za trzy lata wstecz...
~hgghghg
co chcesz podliczac jak na umowie najnizsza krajowa a reszta pod stolem, kilometry frachty itd. jasne ze jak wszystko na umowie to co innego ale ile jest firm tak placi
PrzPrz
~hgghghg: Ustawa o czasie pracy kierowców oraz Kodeks pracy - dotyczą wszystkich pracodawców.
W konsekwencji - każdy pracodawca musi kierowcy zatrudnionemu na umowę o pracę wypłacać:
a) kwoty będące przedmiotem opodatkowania PIT i oskładkowania ZUS:
- wynagrodzenie za pracę (za faktycznie przepracowany czas - czyli podstawa z umowy + za czas pracy w godzinach nadliczbowych) ;
- dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych;
- dodatek za pracę w nocy;
- wynagrodzenie za dyżury (m. in. czas przerw z R561/2006) ;
b) świadczenia nie podlegające opodatkowaniu:
- ekwiwalent za korzystanie z własnej odzieży roboczej, obuwia roboczego i środków ochrony indywidualnej oraz utrzymanie i pranie we własnym zakresie (jeżeli zakład pracy tego nie zapewnił) ;
- diety, ryczałty za noclegi i inne należności związane z podróżami służbowymi.

Wszystkie powyższe świadczenia wynikają wprost z obowiązujących przepisów prawa.

Zgodnie z art. 18 Kodeksu pracy:
Art. 18.
§ 1. Postanowienia umów o pracę oraz innych aktów, na których podstawie powstaje stosunek pracy, nie mogą być mniej korzystne dla pracownika niż przepisy prawa pracy.
§ 2. Postanowienia umów i aktów, o których mowa w § 1, mniej korzystne dla pracownika niż przepisy prawa pracy są nieważne; zamiast nich stosuje się odpowiednie przepisy prawa pracy.

Wyjątkiem od powyższej reguły są jedynie należności związane z podróżami służbowymi (w tym diety i ryczałty za noclegi) - które
pracodawca może ustalić w nieco bardziej swobodny sposób; ograniczeniem jest art. 77. 5 Kp:
§ 4. Postanowienia układu zbiorowego pracy, regulaminu wynagradzania lub umowy o pracę nie mogą ustalać diety za dobę podróży służbowej na obszarze kraju oraz poza granicami kraju w wysokości niższej niż dieta z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju określona dla pracownika, o którym mowa w § 2 (tj. zatrudnionego w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej).
Natomiast w przypadku gdy układ zbiorowy pracy, regulamin wynagradzania lub umowa o pracę nie zawiera postanowień dotyczących należności z tytułu podróży służbowej - pracownikowi przysługują należności na pokrycie kosztów podróży służbowej według przepisów dotyczących pracownika zatrudnionego w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej.

To wszystko można obliczyć na podstawie wykresówek, danych z karty kierowcy i rzetelnych notatek.
Żeby natomiast skutecznie dochodzić należności przed Sądem - trzeba wszystkie okoliczności udowodnić (oprócz wykresówek, pomocne są również np. kopie dokumentów przewozowych, faktur za paliwo, fotografie SMSów od Szefa lub spedytora itp).

1

ese
Myslę, że temat można rozwiązać dużo prościej. Najlepiej zostać swoim własnym szefem i dać sobie takie warunki pracy i płacy jakie sie uważa za najlepsze. A od czasu do czasu zaskoczyć siebie samego wysoką premią

1

~Forest glemp
Ese nie broń gumofilców...
~kierowca kochanki
Najlepiej wygrać w lotto... dziś jest 25000000zł... i po kłopocie...
Sergiej-TG
Podgląd konta PrzPrzPrzPrz (2014-03-31 20:57:09)

- diety, ryczałty za noclegi i inne należności związane z podróżami służbowymi.

aa, możesz dopisać jakie to są te inne należności związane z podróżami służbowymi? dzięki :)

ode mnie masz "+"
Nadulak
ese. A kto ma jeszcze ambicję, to może zostać szefem wszystkich szefów ; -)

1

~PLĄBA
PrzPrz, myślę że przy pierwszym "żądaj" straci pracę, albo zwyczajnie jej nie znajdzie.
Zapominamy że to jest Polska.

1

~PLĄBA
PrzPrz, jeszcze "jedno" kiedy ty ostatnio powiedziałeś do szefa "żądam"? Może napisz ile firm już zmieniłeś od czasu wypowiedzenia magicznego słowa "żądam"?

1

PrzPrz
Sergiej-TG: Odnośnie "innych należności związanych z podróżami służbowymi" - miałem na myśli ryczałt na dojazd środkami komunikacji miejskiej - w sytuacji dojazdu np. pociągiem do ciągnika pozostawionego w innym mieście (poza bazą).
Parę razy miałem taką sytuację, że zostawiałem "żelazo" gdzieś w Polsce i wracałem pociągiem do domu. Zwrot kosztów dojazdu koleją czy autobusem międzymiastowym - oczywiście według biletów, natomiast zwrot kosztów dojazdu komunikacją miejską z ciągnika na dworzec kolejowy - może być dokonany na podstawie biletu lub właśnie takim ryczałtem (20% diety, czyli 6, 00 zł).

1

PrzPrz
~PLĄBA: Słowa "żądaj" użyłem w odniesieniu do:
- wydania kopii pliku z karty (żaden problem - wręczyć szefowi pendrive razem z kartą) ;
- pisemnego potwierdzenia stanu paliwa, zwłaszcza podczas przyjmowania i zdania pojazdu (jasna sytuacja, że nie mam nic do ukrycia w tym zakresie) ;
- rozliczenia wypłacanych kwot (wskazania, co jest za co) ;
- przelewania kwot na osobiste konto bankowe (umożliwi szefowi zgodną z prawem wypłatę wynagrodzenia - w terminie do 10 dnia następnego miesiąca).
W żadnym przypadku takie żądanie nie stało się bezpośrednią przyczyną rozwiązania stosunku pracy.
Faktyczne przyczyny - niestety leżały po drugiej stronie... : (

1

PrzPrz
ese: Własna firma - świetny pomysł... tylko jak konkurować z przewoźnikami mającymi pracowników za półdarmo?

1

Sergiej-TG
Podgląd konta PrzPrzPrzPrz (2014-04-01 13:22:09)

a jak wygląda kwestia dojazdu prywatnym autem? taka sytuacja: mieszkam w Tarnowskich Górach a zestaw parkuję na terenie zaprzyjaźnionej firmy w Gliwicach... w jedną stronę ok. 30 km, szef wie że dojeżdżam osobówką...
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.145.171.131

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels