ID: 140717
pauzy tygodniowe
ID: 140717
ID: 140717
koledzy pytanie mam dotyczace przerw wekendowych. nie wykorzystuje pelnych 90 g jazdy w ciagu 2 tyg, czasem jezdze mniej niz 45 g w tyg (czesto jezdze w kolo komina i jest wiecej zmiany naczep itp niz jazdy) dni pracy wygladaja roznie czasem 3 dni pod rzad, 1 dzien przerwy i kolejne 2, 3 dni, stad moje pytanie czy jezeli nie wykorzystuje pelnych 90 godz jazdy to czy musze za kazdym tygodniem robic 45 przerwy?? czy dwutygodniowy czas jazdy na tachografie liczony jest od mojej ostatniej przerwy 45 godz i tachograf liczy automatycznie od pon godz 0:00 do niedz 24 i sumuje 2 tyg??
koledzy pytanie mam dotyczace przerw wekendowych. nie wykorzystuje pelnych 90 g jazdy w ciagu 2 tyg, czasem jezdze mniej niz 45 g w tyg (czesto jezdze w kolo komina i jest wiecej zmiany naczep itp niz jazdy) dni pracy wygladaja roznie czasem 3 dni pod rzad, 1 dzien przerwy i kolejne 2, 3 dni, stad moje pytanie czy jezeli nie wykorzystuje pelnych 90 godz jazdy to czy musze za kazdym tygodniem robic 45 przerwy?? czy dwutygodniowy czas jazdy na tachografie liczony jest od mojej ostatniej przerwy 45 godz i tachograf liczy automatycznie od pon godz 0:00 do niedz 24 i sumuje 2 tyg??
Posty (32)
drajweruk
| jak w temacie... | |||
zibi1906
| Artykuł 8 1. Kierowca korzysta z dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku. 2. W każdym 24 godzinnym okresie po upływie poprzedniego dzienn ego okresu odpoczynku lub tygodniowego okresu odpoczynku kierowca musi wykorzystać kolejny dzienny okres odpoczynku. Jeśli część dziennego okresu odpoczynku zawarta w 24 godzinnym okresie wynosi co najmniej 9 godzin, ale mniej niż 11 godzin, wówczas ten dzienny okres odpoczynku uznaje się za skrócony dzienny okres odpoczynku. 3. Dzienny okres odpoczynku może zostać przedłużony do rozmiarów regularnego lub skróconego tygodniowego okresu odpoczynku. 4. Kierowca może mieć najwyżej trzy skrócone dzienne okresy odpoczynku pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku . 5. Na zasadzie odstępstwa od przepisów ust. 2, w ciągu 30 godzin od zakończenia dziennego lub tygodniowego okresu odpoczynku, kierowca należący do kilkuosobowej załogi musi skorzystać z kolejnego dziennego okresu odpoczynku trwające go co najmniej 9 godzin. 6. W ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje co najmniej: — dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub — jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jedno razowo przed końcem trzeciego tygodnia następując ego po danym tygodniu. Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego | 2 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.