ID: 140529
niedopuszczalny nacisk osi
ID: 140529
ID: 140529
Witam
Czy ktoś może spotkał się z Was z problemem nałożenia kary przez ITD w związku z przekroczeniem nacisku na oś napędową? Jak w takim przypadku zabezpieczyć się przed nałożeniem kary, skoro kierowca nie ma wpływu na sposób rozmieszczenia ładunku na naczepie?
Witam
Czy ktoś może spotkał się z Was z problemem nałożenia kary przez ITD w związku z przekroczeniem nacisku na oś napędową? Jak w takim przypadku zabezpieczyć się przed nałożeniem kary, skoro kierowca nie ma wpływu na sposób rozmieszczenia ładunku na naczepie?
~pollop*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (36)
~pollop | No dobra, a co myślicie by do CMR dopiąć to co radzi Gnębca? W końcu CMR wystawia nadawca, więc nie bardzo coś tam można do niego dopisać... | |||
Macius
| ale CMR-ke podpisuje kierowca... więc w rubryce uwagi wpisuje odpowiednią adnotację! | |||
~pollop | myślisz, że mógły tam wpisać uwagę, że przewoźnik nie odpowiada za rozmieszczenie ładunku? | |||
Macius
| proponuje nie pisać tego dosłownie, lepiej zastąpić to sformułowaniem: Załadunek bez udziału kierowcy - brak możliwości weryfikacji ilości jakości i wagi towaru. ew. towar zapakowany na palety i... lub podobne. nie piszesz czy towar zpaletowany czy sypki itp, jaka zabudowa auta... | |||
~gnebca gamonii | wszystko wpisuj, nawet jak bedziesz stal i patrzyl ile sztuk palet (pudelek) laduja (ale sie pomylisz w liczeniu bo kazdemu moze sie mylic) wiec wpisz ze nie liczyles i nie wazyles po zaladunku. | |||
~kiero. | Wpisać możesz. Tyle, że dla ITD to nic nie znaczy. Co ich tam to interesuje kto to załadowywał. Przekroczone naciski to Blok na pokutu. Norme musza wyrobić by premie na koniec miesiąca dostać. Zwiazki zawodowe czy stoważyszenie przewoznikow powinno ten temat drażyc by go prawnie rozwiazac. Oni to mają gdzieś. | |||
~kiero. | Zas. rany. m obowiazkiem kierowcy jest być przy załadunku. Jedynie gdy auto jest przez załadowce plombowane to nie odpowiada ile czego sie tam znajduje. | 1 | ||
~pollop | Artykuł 8. 1. Przy przyjęciu towaru przewoźnik jest obowiązany sprawdzić: a) dokładność danych listu przewozowego dotyczących ilości sztuk, jak również ich cech i numerów; b) widoczny stan towaru i jego opakowania. | |||
~gnebca gamonii | pollop - im wiecej wpiszesz tym mniej bekniesz, na te artykuly to nie patrz bo jak bys mial palete zawinieta tasma a na niej 1200 malych pudeleczek to jak bys to mial policzyc? | |||
~kiero. | ilosciowo to co najwyżej mozesz sobie palety policzyc. Jedzisz sobie do producenta srubek. Laduja ci np 20 skrzyn a w kazdej ma byc po 8 tys srub. Miesiaca by ci zabraklo by to policzyć jakbys sie gdzies pomylił. | |||
~Młody Lisek | orientuje sie ktos ile jest na osi ciagnacej przy pustej naczepie?? | |||
~diabel | Zalezy od marki sprzetu, Man Tga i naczepa stara i ciezka Kogel na pusto na ciagnacej ok 3500 kg | |||
~Młody Lisek | chodzi o krone firanke. Jutro mam zaladowac na 5metrach 9ton i pytanie czy nie przeladuje osi.. | |||
~diabel | zalezy jaki bedziesz mial dalszy ladunek, ale na 5 m 9 ton to juz bedzie przeladowane, na naczepie od 7 do 8 m zaczyna sie rowny rozklad masy na osie naczepy i ciagnika, poza tym na osie naczepy. | |||
Hesher
| bo najlepiej w ciagniku miec trzy oski | |||
~Młody Lisek | no wlasnie na pozostalych 8metrach 1 tona.. jak zaladuje na odwrot to siodlo zero dociazenia jak na odwrot to os przeladowana.. nie wiem jak to ugryz.. | |||
~diabel | no to jaki masz problem zeby rozlozyc ten towar inaczej skoro ogolnie bedziesz mial 10 ton, nie musisz ladowac wszystkiego na oske ciagnaca | |||
~Młody Lisek | no wlasnie nie moge tego rozlozyc, w tym problem.. to sa dwa osobne ladunki. 5m 9t i 8m 1t.. | |||
~diabel | no ze niby ten drugi to jest powiedzmy nie do rozlozenia tylko te 8mb nierozbieralna calosc. | |||
~Młody Lisek | nie sa rozbieralne wlasnie.. | |||
~diabel | a skad i dokad z tym pojedziesz | |||
~Młody Lisek | do kochanych zachodnich sasiadow.. | |||
~diabel | Czyli po drodze zadnych stalych punktow wagowych nie bedziesz mial | |||
~diabel | no a ten pierwszy ladunek te 9 ton to palety czy tez nie mozna tego rozlozyc | |||
~Młody Lisek | mierzylem na naczepie jakby te 9t od przodu zaladowac to okolo 1metr za pierwsze przeslo bedzie to juz troche 1os naczepy odciazy, szkoda ze nie mam wagi na osi, jak zaladuje na odwrot to jak popada to zero jazdy wtedy.. Ani tak ani tak.. | |||
~diabel | No odwrotnie to calkiem porazka bo nie ujedziesz, nie mysl tez o osi naczepy bo z takim ladunkiem ich nie przeladujesz ale o ciagnacej osce bo tu moze byc problem, pierwsze 5m to dokladnie wszystko idzie na siodlo, wg '' madrej ksiazki'' to dokladnie od 6, 1 do 7, 8 liczac od przodu powinien byc srodek ciezkosci. | |||
~Młody Lisek | ok diabel, dzieki, cos bede kombinowal na zaladunkach.. | |||
~ziomal | Koledzy, ja swoim kierowcom wydrukowałem kilka zagadnień w związku załadunkiem i nie ma problemu. Tam gdzie załadunek, kierowca wyjmuje odpowiednią kartkę i załadowca musi ją podpisać. | |||
~gnebca gamonii | zasada jest taka ze do lap naczepy moze wejsc max 4, 5tony | |||
Hesher
| niemiec jak widzi trzy oski w koniku to mu wazenie przez mysl nie przechodzi |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.