Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Oszczędzamy nie tylko paliwo

ID: 137936


Praktyczna wiedza kierowców, jak ekonomicznie prowadzić samochód ciężarowy często pozostawia wiele do życzenia.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (56)

kierowcapoznan
czy to jakies KPINY !!!.. temat sugeruje ze kierowcy po przejechaniu paru milionów KM ą kompletnymi de*ilami i muszą się douczac od mniej doswiadczonych, lecz wyszkolonych na jakis tam "trenazerach"... a dla wiedzy panów z DAF-a o ile mnie wzrok nie myli prawo jazdy kat-C zdaje sie własnie na jakis archaicznych hybrydach z tamtego wieku !!!... a od oduchów warónkowych to są PSYCHOTESTY !!!...

-1

kierowca007
szkolenia dobra rzecz tylko dlaczego jak panom z volwo zaproponowałem że by mi swoje teorie udowodnił na trasie do portugali i powrotem nigdy się nie doczekałem a na szkoleniu gadał tylko o trasie do holandi jakie on tam wyniki miał jadąc metodą szkoleniowca do dani z polski potrafiłem zrobić lepszy wynik jak pan szkoleniowiec ale hiszpania czy portugalia ni jak się miała do ich zaleceń jazdy prędzej by mi biegów pod górę brakło jak bym podjechał może coś się zmieniło przez 7lat

-1

~waski
ha ah swieta racja u nas w firmie był ten nowy Actros na pokazach to go puscili trasami bez górek i załadowany jak w aptece towar na pierwsza listwe i rozłorzony a trzeba było bo Hiszpani z stala jechac i wrócic z owocem szkoda gadać. . ekonomika i kierowcy teoretycy
~prowokator
ale jaja
ciekawe, czy pan jarerek ożyński to były kierowca czy tzw. wirtualny kierowca
jak wirtualny, to jest dobani.
wiedza nigdy nie chadza z praktyką::).
~prowokator
kazda trasa jest inna a i kierowcy nie da sie wytresować jak małpę na drucie..
przypominam, jak w latach 70 na kursach na prawko instruktorzy i wykładowcy wszystko to mówili i uczyli, o czym teraz prawi p. jarek. :)

1

kierowca007
mało tego zobaczcie że na szkolenia firmy dają swoje auta nie chcą tego robić na firmowych a wiecie dlaczego? dziennikarze już dawno to udowodnili auta testowe mają pozmieniane ustawienia w sterowniku silnika można to tak zrobić że każdy kto pojedzie tym autem to mało mu spali, a rzeczywiste testy dziennikarskie wykazują potem co innego że pali więcej jak podaje producent
~koksu
juz byłem na takim szkoleniu podjechałem pod góre potem była zmiana instruktor zjeżdżając pokazywał jak sie jezdzi eco (za darmo)
~prowokator
koksu- tylko mi nie mów, że z góry zjeżdżał na luzie. :)

3

~xxx
swoją scanie do testów im dam dopiero rarytas na pusto w trasie komp pokazuje 18l/100km tak gdzieś o 5litry zaniża :)
gtriderxc
Witajcie Panowie! A ja jestem YETD:-) i wpadłem Was podenerwować:-) Tzn. to nie ja Was denerwował będę. To Wy będziecie się gotować przez Wasze górnolotne podejście do świata. Kto Was będzie oczerniał? 30-latek, który jeździł już wszystkim i ma świetne wyniki spalania i ekonomii. Wyniki i technikę do której nie przyczepi się NIKT. Żaden instruktor, żaden egzaminator, żaden szef. Wiecie dlaczego? Bo ktoś kiedyś nauczył mnie pokory. Miałem najlepszych nauczycieli, a że było ich wielu, uczyłem się na ich błędach. Czytając dwa pierwsze posty widzę od razu, poza ortografią, totalne zero pokory. Zero chęci rozumienia i próby wdrażania przekazanej informacji. Dlaczego? Rozumiem dlaczego. Bo szef ma Was w d... , bo marnujecie (marnujemy) życie blaszanej kabinie, bo nasze umowy o pracę to najczęściej oszczędzanie kosztem naszego życia. Szef się dobrze bawi, podpisał z nami jakąś dziwną umowę, naprawdę płacąc za kilometry czy kurs... ja to wszystko znam. Aby mogłabyć mowa o jakimkolwiek oszczędzaniu i uczciwym podejściu do naszej pracy, najpierw sami musimy być dobrze traktowani. Tego nie mówią o dziwo żadni specjaliści na kursach ekonomicznej jazdy. To są biurowi pracownicy, dla których świat jest idealny. Jajco wiedzą o tym, że jazda 89 zamiast 80 może uratować nam ostatnie wolne miejsce na parkingu przy autostradzie. Jajco wiedzą, że jeśli nie ruszymy w mieście z buta spod świateł (będziemy jechać oszczędnie, nie dynamicznie), będziemy przez nie jechać pół dnia. Zdejmując nogę z gazu 500m-1km przed zjazdem z autostrady, nie myślą o tym, że może przypadkiem właśnie blokujemy drogę jadącym z tyłu. Podobnie odpuszczając gaz na wzniesieniu. Fajnie było? To teraz druga strona medalu. Panowie. Przejechaliście pół Europy, miliony kilometrów w dziesiątki lat. Nie wiecie co to retarder i jak się nim posługiwać. Nie wiecie jak robić użytek z możliwości ręcznej zmiany biegów w automacie. Nie wiecie co to jest blokada mechanizmu różnicowego i jak się jej używa (jest taki wątek na tym forum). Nie wiecie, bo nie chcecie wiedzieć. Najczęściej nie wiecie jak wygląda instrukcja obsługi Waszego ciągnika ale ślinicie się na najnowszą Scanię czy Actrosa, nie mając pojęcia o prawidłowym prowadzeniu tych pojazdów. O ich możliwościach spalenia 24 zamiast 31 litrów. Nie wiecie tego wszystkiego, bo nie chcecie wiedzieć. Wy już wiecie wszystko i nie przyswajacie żadnych nowych informacji. To są wyniki moich obserwacji. Jeśli natomiast już ktoś Was zabierze na szkolenie, uczycie się "na sztywno" jak ma być, zamiast trochę myśleć kiedy jechać pod górę jak mówili na kursie, a kiedy odpuścić, bo np. zablokujecie pół autostrady. BTW wyprzedzając mnie na mojej blokadzie 83km/h nigdy o tym nie myślicie, jak również co ze mnie zostanie gdy zahamujecie zajeżdżając mi drogę z 20m odstępem. Osobiście miałem od małego dużo trudniejsze życie od Was i Waszych Hiszpańskich mandarynek. Miasta, przystanki, a teraz przejazdy pomiędzy magazynami, przez miasta z krótkimi odcinkami autostrad, czyli tam, gdzie naprawdę można coś pokazać. I co? I ja mam spalanie na poziomie 24-25litrów, gdzie moi koledzy najczęściej nie schodzą poniżej 30. Zgaszenie silnika podczas ładowania/rozładunku jest dla niektórych moich starszych kolegów czynnością tak skrajnie wycieńczającą, że awykonalną. Posumowując, kilka drobnych manewrów powoduje, że mam zestawem często mniejsze spalanie od kolegów na solówkach. A gdzie hamulce? Opony? Dążę do tego, by powiedzieć Wam, że nie jest durne to co ktoś Wam mówi na temat ekonomicznej jazdy. Dążę, do Waszego zamknięcia umysłowego. Do Waszej pewności siebie, blokującej możliwość przyswajania nowych wiadomości i ich analizy. "Prowokator": "koksu- tylko mi nie mów, że z góry zjeżdżał na luzie. :) ". A słyszałeś o takim czymś w najnowszej Scanii jak Ecoroll? Wyobraź sobie, że najnowszy streamline potrafi obliczyć sobie kiedy opłaca mu się toczyć na luzie ze spalaniem

3

gtriderxc
Wyobraź sobie, że najnowszy streamline potrafi obliczyć sobie kiedy opłaca mu się toczyć na luzie ze spalaniem
gustav
gtriderxc, słusznie prawisz, z jednym wyjątkiem;
Ruszanie dynamiczne, z odpowiednią, SELEKTYWNĄ, zmianą biegów, jest bardziej ekonomiczne!!!
~gtr
Wyobraź sobie, że najnowszy streamline potrafi obliczyć sobie kiedy opłaca mu się toczyć na luzie ze spalaniem
~gtr
to forum jest też jakieś fajne inaczej
-
ze spalaniem
~katharsis
gtriderxc, szacun. Szkoda tylko, że mało komu będzie chciało się przeczytać Twoją wypowiedź w całości. W najlepszym razie "najzacniejsi" doczytają do momentu "że jazda 89 zamiast 80 może uratować nam ostatnie wolne miejsce na parkingu przy autostradzie" i wówczas odpuszczą. Przecież "najmądrzejsi" wszystko "wiedzą", a ten fragment potwierdza ich "wiedzę". Czego im więcej trzeba? Kursów? Czytania? Wolne żarty... niestety. Mam nadzieję, że chociaż garstka ludzi zatrzyma się chwilę przy temacie i poduma o swoich umiejętnościach, które zawsze można (i trzeba) weryfikować i doskonalić.

2

~gtr
no nie da się dokończyć :-) cały papier zużyłem :-)
~prowokator
gdxxgua
pindolisz cosik o ecoroli a nie wiesz sam co piszesz, do czego to służy. i na jakiej zasadzie to działa.

czekam na twoja mądrą wypowiedz.. i oświeć mnie bom ciemny. :)
~gtr
chętnie ale to zacne forum nie pozwala nie wkleić treści dłuższej od dwóch linijek nawet po wylogowaniu i zmianie IP ale mam pomysł. W końcu co można robić w jedyny wolny, słoneczny dzień w tygodniu, niż się powymądrzać i pokłócić z kolegami na forum. Dziewczyny już i tak dawno o nas zapomniały:)
~gtr
na luzie ze spalaniem
~gtr
nie da się:-) idę na to słońce, może mi się polepszy:-) Pozdrowienia dla wszystkich na parkingach!
~west
wlasnie, i-shift2 w volvie już dawno pozwala na luzie się toczyc, wszystkich rozumow nie pozjadales ale cos tam wiesz gtriderxc
januss
najlepsze jest zdjęcie Młodzież uczy weterana ; -D

-1

~prowokator
wiecie co to jest ekonomika jazdy oraz trasy.? ??:).
kierowca007
gtriderxc jak taki pokorny jesteś to przeczytaj mój drugi wpis, a co do szkolen jestem za ale niech mnie czegoś nauczą, a nie jak zacząłem zadawać pytania trudne to odpowiedzi nie dostałem, za to wykład o spalaniu na trasie polska holandia polska śmiech tym się panowie chwalili jak i mało pali, wtedy poprosiłem o rozliczenie z pewnej trasy z dani i panom szczeny opadły zrobiłem lepszy wynik z 24tonami jak oni, po tym nawet rozmawiać nie chcieli, a szef mnie poprosił że bym do domu jechał i nie utrudniał, jedziesz po ludziach nie znając nikogo a sam lepszy nie jesteś napisałeś to po to że by się pochwalić czy reklamę zrobić swojej szkole jazdy? ??
~ku-ku
Wy sie znacie na maszynach ale do szycia!
~prowokator
ja oprucz tego znam sie na prostowaniu lemieszy
nawet L ysol swoje pogięte przywozi do mnie aby je zregenerować. :)
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.145.173.112

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels