Łukasz Kurcbard, odpowiedzialny w Renault Trucks Polska za prowadzenie Szkoły Jazdy Racjonalnej oraz rozwiązania telematyczne, po zakończeniu finałowych zmagań podsumował wszystkie 11 edycji konkursu. Zawody zostały rozegrane ogółem w 115 lokalizacjach, a wzięło w nich udział łącznie 3112 uczestników. Kierowcy pokonali w sumie ponad 93,5 tys. konkursowych kilometrów.
W czasie 11. edycji średnie zużycie paliwa wyniosło 25,8 l/100 km, co jest wynikiem najniższym w historii rozgrywek. Towarzyszyła mu najwyższa średnia prędkość przejazdów wynosząca 64 km/h (średnia z wyników wszystkich 356 kierowców, którzy wzięli udział w tegorocznym konkursie). Podczas 11. edycji eliminacje odbyły się w 10 miejscowościach i w żadnej z nich średnie spalanie nie przekroczyło 30 l/100 km. Pierwszy raz w historii konkursu pojawił się rekordowo niski wynik - jednemu z uczestników eliminacji udało się spalić 19,6 l/100 km. Dane konkursowe obrazują nie tylko fantastyczne umiejętności kierowców, ale i rozwój techniczny pojazdów Renault Trucks.
Łukasz Kurcbard poinformował, że uczestnicy tegorocznej edycji konkursu jeździli za kółkiem najnowszych ciągników Renault Trucks T High Evo z silnikami Turbo Compound o mocy 480 KM, z którymi były sprzęgnięte naczepy Wielton Curtain Master z ładunkiem o masie przekraczającej 19 ton. Samochody poruszły się na energooszczędnych oponach Michelin oraz obręczach kół Alcoa ze stopów lekkich. W finałowej rozgrywce najlepszy balans między zużyciem paliwa i prędkością przejazdu odnalazł Tomasz Leki z firmy Leki Transport, drugie miejsce zdobył Marcin Florek (Flor-Sped), a trzecie Łukasz Ponikiewski (F.H.U. Fonka).
Więcej o tegorocznym konkursie przeczytacie wkrótce.
Utworzona: 2023-09-09