Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

To przewoźnicy powinni finansować sanitariaty - zaskakująca niemiecka propozycja

Utworzona: 2024-07-21


Dostęp do wody pitnej i urządzeń sanitarnych to podstawowe prawo człowieka. Fakt ten został uznany przez ONZ już w 2010 roku. Zdaniem stowarzyszenia Verein Sozialmaut, prawo to powinno więc dotyczyć także kierowców zawodowych na niemieckich autostradach, podobnie jak w innych krajach.

Stowarzyszenie domaga się, aby wszyscy kierowcy ciężarówek na niemieckich autostradach, podobnie jak w innych krajach mieli wreszcie swobodny dostęp do wody pitnej, toalet i pryszniców, aby móc korzystać z niezbywalnych praw człowieka. Chcą też niedrogiej i zdrowej żywności oraz dostępu do niezbędnej opieki medycznej. Swój apel kierują do Bundestagu oczekując wdrożenia tych podstawowych praw oraz nałożenia na wszystkie firmy zajmujące się dalekobieżnym transportem towarowym na niemieckich autostradach obowiązku finansowania tych potrzeb swoich pracowników. Jeśli popieracie powyższe postulaty możecie podpisać petycję, którą przygotowało niemieckie stowarzyszenie Verein Sozialmaut .

Link do petycji 📌

Jak wygląda sytuacja na niemieckich autostradach?

Jak wskazuje Verein Sozialmaut, wiele firm spedycyjnych wykorzystuje kierowców. W krajach takich jak Polska czy Litwa często zatrudniani są kierowcy z całego świata. Tamtejsze firmy płacą im zaledwie kilka euro za godzinę. Ponadto często spędzają miesiące w trasie rozwożąc towary po Europie. Nie stać ich na opłacanie drogich usług na parkingach. Często nie mówią po niemiecku i nie znają swoich praw. Ich praca zapewnia funkcjonowanie gospodarki i dobrobyt społeczeństwa podczas gdy oni sami żyją na marginesie w nieludzkich warunkach.

Co z podstawowym prawem do wody i toalety?

2,2 miliarda ludzi na całym świecie żyje bez dostępu do czystej wody pitnej, a 3,4 mld ludzi nie ma dostępu do odpowiednich urządzeń sanitarnych.

Co może zrobić niemiecki rząd?

Tymczasem w Niemczech, przy okazji podwyżki opłaty drogowej pobieranej od ciężarówek nie udało się wprowadzić jednego centa opłaty socjalnej za przejechany kilometr ciężarówką. A przecież rząd federalny jest dzierżawcą obszarów usługowych. Koncesje na ich prowadzenie są przyznawane za pośrednictwem rządowej spółki Autobahn GmbH. Należy zatem uzupełnić warunki udzielania tych koncesji zgodnie z powyższymi postulatami i dostosować już obowiązujące umowy. Podobne regulacje należy wprowadzić w przypadku parkingów dla ciężarówek na niemieckich autostradach. Refinansowanie można przeprowadzić np. ze środków pochodzących z już podwyższonej opłaty drogowej.

Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Hellmann


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels