12 ultraniskopodłogowych ciągników siodłowych eTGX trafiło do kierowców bezpośrednio z zakładu MAN Truck & Bus w Monachium i zostało rozlokowanych w całych Niemczech. Ponadto firma Müller Fresh Food Logistics w Holandii korzysta z eTGX od grudnia 2024 roku, po przejęciu tej firmy przez DACHSER w 2023 roku.
Obserwujemy, że przejście na bezemisyjne układy napędowe w logistyce staje się rzeczywistością, gdy duże firmy, takie jak DACHSER, modernizują swoje floty. Elektryczna ciężarówka MAN została zaprojektowana z modułową koncepcją akumulatorów, umożliwiając dostosowanie do różnych zastosowań transportowych. Dzięki temu nasi klienci nie muszą rezygnować z wydajności w porównaniu do konwencjonalnych ciężarówek. MAN eTGX jako ciągnik siodłowy o ultraniskiej podłodze oferuje maksymalną pojemność akumulatora, co pozwala na zasięg około 500 kilometrów powiedział dr Zohm podczas oficjalnego przekazania pojazdów.
DACHSER systematycznie wdraża e-ciężarówki
Realizując strategię ochrony klimatu i koncentrując się na wydajności, innowacyjności oraz odpowiedzialności, firma rozwija zrównoważoną logistykę we współpracy z klientami i partnerami. Wdrożenie akumulatorowo-elektrycznych pojazdów rozpoczęło się w 2015 roku od dostaw do centrów miast przy zerowej emisji lokalnej. Firma posiada trzy centra e-mobilności w Niemczech, gdzie testuje bezemisyjne ciężarówki w logistyce drobnicowej oraz bada interakcje między systemami fotowoltaicznymi, magazynowaniem baterii, inteligentnym ładowaniem i infrastrukturą ładowania.Obecnie, z dwunastoma nowymi MAN eTGX, operator logistyczny posiada już ponad 120 e-ciężarówek w swojej europejskiej flocie transportu krótko- i długodystansowego.
Od 2021 roku stosujemy w naszej sieci wyłącznie naczepy o większej wysokości wewnętrznej, które są bardziej ekonomiczne i zasobooszczędne. Możliwość ich holowania przez elektryczne MAN eTGX to kolejny krok ku zrównoważonej logistyce Stefan Hohm, Chief Development Officer w DACHSER.
MAN e-truck: Innowacje technologiczne kluczem do sukcesu
Elektryczna ciężarówka MAN eTGX ultra-low-liner jest pionierem w swojej klasie. Charakteryzuje się wysokością montażową wynoszącą zaledwie 950 mm, bardzo krótkim rozstawem osi (3,75 m) oraz maksymalną pojemnością akumulatora, co zapewnia zasięg około 500 km. Jest to idealne rozwiązanie dla transportu, w którym kluczowa jest maksymalna objętość ładunkowa do 3 metrów wysokości wewnętrznej. Dzięki modułowej koncepcji akumulatorów – do wyboru cztery, pięć lub sześć zestawów – oraz poziomom mocy 449 i 544 KM, MAN eTGX można dostosować do różnych potrzeb transportowych. Standardowo wyposażony w technologię ładowania CCS (do 375 kW), może być również zamówiony z nowym standardem MCS o mocy do 1 megawata, co umożliwia szybkie ładowanie podczas przerwy kierowcy. Oprócz ciężkich MAN eTGX i eTGS oferta elektrycznych pojazdów MAN obejmuje również eTGL, przeznaczony do lekkiego transportu dystrybucyjnego.Źródło: DACHSER