Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Wdrożą na szeroką skalę bezzałogowe ciężarówki

Utworzona: 2024-01-11


Continental i Aurora sfinalizowały projekt pierwszego na świecie skalowalnego autonomicznego systemu transportu ciężarowego.

Obie firmy ogłosiły osiągnięcie kluczowego etapu prac mających na celu szeroko zakrojoną komercjalizację autonomicznych pojazdów ciężarowych. Zakończono projektowanie architektury przyszłego systemu transferu kontroli w razie awarii oraz osprzętu Aurora Driver – autonomicznego systemu jazdy na poziomie 4 SAE, którego produkcję Continental planuje rozpocząć w roku 2027. Kluczowy etap osiągnięto niecały rok po nawiązaniu przez obie firmy pierwszego w branży partnerstwa mającego na celu seryjną produkcję autonomicznych systemów transportu ciężarowego.

Wprowadzanie nowego sprzętu na rynek jest procesem złożonym i czasochłonnym, który często zajmuje lata. Zdając sobie sprawę z tego wyzwania, Aurora nawiązała współpracę z Continental. Przez partnerstwo firma zamierza wprowadzić na rynek autonomiczne ciężarówki bez kierowcy pod koniec 2024 r. Dzięki doświadczeniu firmy Continental w zakresie rozwoju i produkcji samochodów, przyszły system Aurora Driver zostanie zaprojektowany w taki sposób, aby umożliwiać przebiegi do 1.6 mln km.

Technologie jazdy autonomicznej stwarzają największą szansę na zmianę zachowań kierowców od czasu powstania samochodu. Osiągnięcie tego etapu otwiera przed nami drogę do wprowadzenia na rynek łatwych w obsłudze autonomicznych systemów transportu ciężarowego powiedział Philipp von Hirschheydt, członek zarządu ds. sektora motoryzacyjnego w firmie Continental.
Aurora współpracuje z zespołem inżynierów Continental, aby stworzyć system transferu kontroli w razie awarii, który ma wejść do produkcji w 2027 r. Aby pojazdy autonomiczne mogły bezpiecznie działać bez kierowcy, potrzebują wbudowanych układów nadmiarowych, które mogą doprowadzić pojazd do bezpiecznego zatrzymania gdyby doszło do awarii części lub czujnika. Jednym z takich układów nadmiarowych jest system transferu kontroli, który jest w stanie przejąć kontrolę w przypadku wystąpienia awarii w systemie podstawowym.

4-letni plan partnerstwa, które ma doprowadzić do komercjalizacji tysięcy ciężarówek autonomicznych przewiduje następujące etapy:

🔸 2023 — Planowanie i projektowanie: Aurora i Continental dopracowują szczegółową architekturę systemu, kluczowe wymagania i szczegółowe specyfikacje techniczne systemu Aurora Driver oraz nowego systemu awaryjnego. Ta faza została zakończona.
🔸 2024–2025 – Budowa i testowanie: Continental zbuduje wstępne wersje sprzętu do testów w swoim nowym zakładzie w New Braunfels w Teksasie.
🔸 2026–2027 – Finalizacja, rozpoczęcie produkcji i integracja: Firma Continental opracuje proces produkcji i testowania jakości systemu Aurora Driver oraz systemu awaryjnego przed rozpoczęciem produkcji w swoich zakładach. Sprzęt będzie wykorzystywał szereg produktów motoryzacyjnych Continental, w tym czujniki, jednostki automatycznej kontroli jazdy (ADCU), komputery o wysokiej wydajności (HPC), jednostki telematyczne. Osprzęt i system awaryjny zostaną wysłane do partnerów produkcyjnych Aurory zajmujących się produkcją ciężarówek w celu ich montażu w pojazdach przygotowanych do jazdy autonomicznej. Na tym etapie firmy ustalą też zakres usług i stworzą sieć serwisową dla klientów Aurory.
🔸 2027 i dalsze lata – Wdrożenie na dużą skalę: tysiące ciężarówek wyposażonych w system Aurora Driver gotowych do realizacji autonomicznego transportu towarów po całych Stanach Zjednoczonych.

Źródło: Continental
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels