ID: 79161
zasilanie laptopa w aucie
ID: 79161
ID: 79161
witam kolegów. mam pytanie, zabieram w trase laptopa i jestem ciekawy co z zasilaniem? zasilacz czy przetwornica. co jest tańsze i lepsze no i czy baterie dają rade na weekendzie. pozd
witam kolegów. mam pytanie, zabieram w trase laptopa i jestem ciekawy co z zasilaniem? zasilacz czy przetwornica. co jest tańsze i lepsze no i czy baterie dają rade na weekendzie. pozd
~kapral*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (27)
~guma | witam a propo zasilaczy to na allegro widze za 16zl bedzie to działać???/ | |||
~ktosik | bedzie. ale jak dlugo i kiedy spali kompa i uszkodzi baterie - tego nikt nie wie | |||
~ktosik | jedynym slusznym wyborem jest zakup ZASILACZA na 24V ( i/lub na 12V ) wtedy masz jakas gwarancje ze jesli sie zasilacz uszkodzi, to nie zepsujesz kompa za kilka tysiakow | |||
~guma | yyy bateria to juz lipa wgl nie trzyma yyy to co polecisz? ?? | |||
~ktosik | zasilacza z odpowiednimi zabezpieczeniami, rzecz jasna. ale takie kosztuja ceny zaczynaja sie od 100 - 150 pln | 1 | ||
~guma | to est tylko na 12v i w aucie tylko uzwam 12 v | |||
~guma | no dobra to chyba lepiej kupic przetwornice? ? | |||
~ktosik | czyli zle. bo po jakiego uja robic z 24V - 12V, tylko po to zeby zasilic kompa napieciem 19 V? | |||
~ktosik | przetwornice? kol ejna glupota z 24v robisz 230V. tylko po to zeby zrobic 19v.. nie wspomne o tym, ze przetwornice nie nadaja sie do zasilania urzadzen bazujacych na tranformatorach | |||
~guma | aha czyli tylko zasilacz? ?? | |||
~ktosik | zasilacz jest NAJLEPSZYM rozwiazaniem. najlepszym dla kompa i aku w aucie | |||
~guma | a no to dzięki za podpowiedz | |||
LUBIĄCYBROWARA
| Ładuję laptopa z przetwornicy, ale na cały czas ładowania wyłączam lapka i po 1h ładowania legalnie mam 3h zasilania z baterii. | |||
~ktosik | nie musisz wylaczac. to nic nie zmienia. uklad kontrolujacy ladowanie baterii w lapku dziala niezaleznie od wlaczonego lapka | |||
~guma | a widzisz mi potrzeba np na weekendzie zeby cały czas był zasilany | |||
zetek
| Zarówno ~kiero (2011-03-05 11:10:06) jak i ktosik mieli rację. Zasilacz to optymalne rozwiązanie, nie zżera baterii (nie powoduje nadmiernych strat w zużyciu) | |||
LUBIĄCYBROWARA
| -ktosik raz przez pomyłkę odpaliłem motor na podłączonym lapku i bateria poszła na h/u/j a że była gwarancja to biedy nie było, ale jak odbierałem laptop z serwisu to chłopak powiedział żebym więcej na podłączonym laptopie motoru nie odpalał i tego się trzymam !!! | |||
~ktosik | widzisz guma, tyle ze zasilacz pracuje z taka moca jaka jest aktualnie potrzebna. ja mam wlaczonego lapka przez 12h i napiecie na aku wynosi po tym czasie 24V mam aku 230 A/h | |||
~ktosik | lubiacy - bo zrobiles kilka rzeczy ktorych sie nie robi kupiles szmelc przetwornice odpala les auto przy wlaczonej szmelc przetwornicy i wlasnie dlatego kupuje sie zasilacz, ktory nie dopusci do takich bledow | |||
LUBIĄCYBROWARA
| -ktosik ale kabina to jest potrzebna dla kierowcy a nie na generator prądu ! | |||
~ktosik | ale zasilacz zajmuje mniej miejsca niz przetwornica i zasilacz. | |||
LUBIĄCYBROWARA
| spadam, Paka !!! | |||
~edo | Najwięcej energii z akumulatorów traci się jako efekt uboczny pracy dodatkowych urządzeń czy to zasilacz, czy przetwornica i zasilacz. Tym efektem ubocznym jest po prostu ciepło, grzanie się tych urządzeń. Używam od 4 lat zasilacz podłączany do gniazda zapalniczki 24V. Dzięki temu, że jest skonfigurowany pod konkretny model komputera 98% energii pobieranej z akumulatorów trafia do laptopa. Kupiłem go na serwisie aukcyjnym od użytkownika "remki", który je wytwarza pod konkretny model komputera i prąd zasilania 12 lub 24V | |||
~edo | cena 80zł | |||
~edo | przetwornica się nie nadaje. Bez sensu podwyższać napięcie, aby go później obniżyć | |||
~Sławo | Dołożę swoje 3 grosze - może moja wiedza komuś pomoże. Opcja 1 - dedykowany zasilacz. Plusy: - zajmuje mniej miejsca w porównaniu do opcji 2 - tylko jednokrotna konwersja napięcia, więc trochę mniej strat niż w opcji 2 (jest to ważne, jeśli mamy malutki akumulator w osobówce a chcemy długo korzystać z laptopa na postoju). Minusy: - zasilacz jest dedykowany tylko do jednego konkretnego modelu laptopa. Jeśli weźmiemy laptopa innego producenta to z reguły nie będzie pasowała wtyczka albo napięcie wyjściowe albo moc. - zasilacze samochodowe są z reguły kiepskiej jakości bo to nie tylko chińszczyzna ale jeszcze projektowana przez chińskie firmy - więc chińszczyzna do kwadratu. A oryginalnych (DELL, HP itp) raczej nie spotyka się na rynku. Opcja 2 - przetwornica z napięcia samochodowego (12V lub 24V) na 230V plus użycie oryginalnego zasilacza do laptopa. Minusy: - mamy 2 urządzenia, które zajmują więcej miejsca. - podwójna konwersja napięcia: najpierw z pokładowego na 230 a potem z powrotem w dół na dedykowane dla laptopa. W związku z tym są większe straty energii. Ale tez nie ma co rozpaczać - te straty to kilka watów więcej niż w opcji 1 (przy mocy pobieranej przez laptop około 70 W i pracy przetwornicy ze sprawnością 90% wychodzi ~8W więcej - dla ciężarówki to prawie nic). Zalety: - używamy oryginalnego zasilacza do laptopa co na pewno odbije się pozytywnie na żywotności akumulatorów w laptopie. - zmienimy laptopa na inny i nadal możemy podłączyć do "starej" przetwornicy. - do przetwornicy możemy również podłączyć inne urządzenie zasilane z 230V, przy czym polecam kupować na wszelki wypadek takie przetwornice, które mają na wyjściu tzw czysty sinus a nie sinus modyfikowany. Mam nadzieję, że komuś pomogłem. | 1 | ||
~Melasa | Ale że co, nie można rzucić kluczykami? Akumulatory to podstawa. Dobre akumulatory są w stanie wytrzymać calutki weekend bez przepalania w zimie mając włączone Webasto, światło i laptopa. Mowa o Manie w innych autach podobne. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.