ID: 74413
Dlaczego są takie niskie stawki za frachty?
ID: 74413
ID: 74413
Ciągle widzę wątki z tym pytaniem, a sprawa wydaje się być oczywista. Ano dlatego, że jest nadpodaż firm transportowych, a co za tym idzie część z nich jest na granicy upadłości. Nikt w takich firmach nie robi żadnej kalkulacji, bo w nich ważniejsze jest wyrwanie kilku stówek, żeby było za co auta zatankować na następny dzień, niż jakieś kalkulacje opłacalności. Rozumowanie w takich przypadkach jest proste: „ tak długo jak prowadzę działalność mam jeszcze szanse wyjść z dołka, może zdarzy się cud, a jak się nie uda to czy dług będzie wysokości pół miliona, czy 2 milionów, to już nie ma żadnego znaczenia. I tak nie będę w stanie go spłacić”
Tak więc na siłę ciągną jak długo się da i biorą wszystko bez względu na stawkę.
Nadzieja umiera zawsze jako ostatnia.
Części z nich być może nawet się uda, ale to nie będzie więcej niż 2, 3%. Pozostałe 97% upadnie i dopiero wtedy sytuacja ulegnie poprawie i stawki zaczną rosnąć. Największe szanse na przeżycie mają ci, co mają stałych i dobrych zleceniodawców, czyli w przeważającej części większe firmy, jak również firmy jednoosobowe, gdyż w takich firmach odpada koszt kierowcy, więc zawsze będą o te kilka tysiaków do przodu w stosunku do tych, co tych kierowców zatrudniają. Jedni i drudzy mają leasingi, a więc amortyzacja jest pokrywana i te same koszta, tyle że ci zatrudniający muszą „ wyciągnąć” miesięcznie minimum te 5, 6 klocków z auta, żeby móc opłacić kierowcę, czyli wyjść na zero. Natomiast ci jednoosobowi nawet jak będą mieć 3, 4 tysiące po odciągnięciu kosztów to przeżyją, kiedy to zatrudniający przy takim poziomie dochodów z auta, zaczynają być już na minusie.
Konkluzja – ciężkie czasy idą dla kierowców, pracy będzie coraz mniej, chyba że przesiądą się na własne zestawy.
Ciągle widzę wątki z tym pytaniem, a sprawa wydaje się być oczywista. Ano dlatego, że jest nadpodaż firm transportowych, a co za tym idzie część z nich jest na granicy upadłości. Nikt w takich firmach nie robi żadnej kalkulacji, bo w nich ważniejsze jest wyrwanie kilku stówek, żeby było za co auta zatankować na następny dzień, niż jakieś kalkulacje opłacalności. Rozumowanie w takich przypadkach jest proste: „ tak długo jak prowadzę działalność mam jeszcze szanse wyjść z dołka, może zdarzy się cud, a jak się nie uda to czy dług będzie wysokości pół miliona, czy 2 milionów, to już nie ma żadnego znaczenia. I tak nie będę w stanie go spłacić”
Tak więc na siłę ciągną jak długo się da i biorą wszystko bez względu na stawkę.
Nadzieja umiera zawsze jako ostatnia.
Części z nich być może nawet się uda, ale to nie będzie więcej niż 2, 3%. Pozostałe 97% upadnie i dopiero wtedy sytuacja ulegnie poprawie i stawki zaczną rosnąć. Największe szanse na przeżycie mają ci, co mają stałych i dobrych zleceniodawców, czyli w przeważającej części większe firmy, jak również firmy jednoosobowe, gdyż w takich firmach odpada koszt kierowcy, więc zawsze będą o te kilka tysiaków do przodu w stosunku do tych, co tych kierowców zatrudniają. Jedni i drudzy mają leasingi, a więc amortyzacja jest pokrywana i te same koszta, tyle że ci zatrudniający muszą „ wyciągnąć” miesięcznie minimum te 5, 6 klocków z auta, żeby móc opłacić kierowcę, czyli wyjść na zero. Natomiast ci jednoosobowi nawet jak będą mieć 3, 4 tysiące po odciągnięciu kosztów to przeżyją, kiedy to zatrudniający przy takim poziomie dochodów z auta, zaczynają być już na minusie.
Konkluzja – ciężkie czasy idą dla kierowców, pracy będzie coraz mniej, chyba że przesiądą się na własne zestawy.
Posty (193)
jacek-kuba
| Nie wiem o co chodzi ale stawki na dzień dzisiejsze są wręcz imponujące. Za kwartał połowa wraca do wideł. | -1 | ||
~Rysiek777 | Pod 2e/km są frachty i to nie żaden wymyśl a realia rynku europejskiego a na krótkich linkach i 3e dostaniesz | 1 | ||
jacek-kuba
| Chyba na dystansie 100km. Po co koledzy którzy nigdy nie załatwiali frachtów zabierają głos? Zapewniam was, że giełda np. leży i kwiczy. Ale naturalnie biznesmeni forumowi mają ładunki z 1 ręki -stawki 4 razy wyższe minimum. | -1 | ||
~skg dk | bziku chcialbym pracowac z kims takim jak ty | 1 | ||
~Półkośnik | Dk ty zwykłą fraj erską kapotą jestes. To ty nie wiesz ze z takimi pieskami tylko pedaraste chodza? To mu rowa wychlap jak taki zakochany jesteś w tym bziku hahah. Co za typy nie ogarniam | 1 | ||
~skg dk | ty chyba spisz w nogach i cie kiedys w koszyku przyniesli co za przyglup ja nie moge | 1 | ||
kiero82
| s://businessinsider. com. pl/twoje-pieniadze/p raca/barometr-manpow ergroup-perspektyw-z atrudnienia/qer5gfm | 1 | ||
kiero82
| Macie panowie coś ciekawego. To jaka cyferkavna wypłatę ma teraz być? Cały czas obstajecie przy 12000zl na miesiąc? | 1 | ||
~skg dk | ja tobie tez jakby co ale dzieki za dobre checi | 1 | ||
kiero82
| Nino Nadchodzi kryzys, więc miejsca wolnego tak szybko zapewne nie będzie. Każdy będzie się trzymał tego co ma. | 2 | ||
~Półkośnik | Nie dziwo ze DK sie rozgląda za 28 gr z kilometra yo ciężko ma chłopak nie mówiąc juz o swoim piesku | 1 | ||
~Busiarz | Zatrudnijcie sobie spedytora i sami dla siebie pracujcie bez złodziejskich firm spedycyjnych a stawki będziecie mieli o niebo większe. | 1 | ||
~Busiarz | skg dk dalej imbecylem jesteś, kiedy zmądrzejesz? Jak tam Twoje super wyścigowe bryki że sklepu z zabawkami? | 1 | ||
~DYSPOZYTOR | Jestem pierd... ym dyspozytorem Panem waszego zycia odemnie zalezy czy bedziecie mieli czas odlac sie na kolo o kapieli i spaniu nie wspomne, to ja daje wam prace i chleb trzymam was na kagancu majac w reku bat w postaci kilometrowki, wasz los w moich rekach tylko od mojego widzimisie i chumoru zalezy czy bedziecie kiblowac, a jak ktorys podskoczy to nawet awizacje zmienie tak zeby od stania i kiblowania zy.. ac sie chcialo, nawet szef mi niepodskoczy bo za duzo wiem i mam narzedzia dzieki ktorym moge niezle namieszac... | 1 | ||
~Transportowski | Stawki są słabe, ponieważ mamy tanich kierowców w bród. | 1 | ||
~Breaker Breaker | Ja mam na Ciebie wyje/bane. 561 nie przeskoczysz, a cokolwiek dzieje się podczas pracy - lubię to | 1 | ||
jacek-kuba
| Te dyspozytor odwaliło już całkowicie od giełdy? Właściwie nie dziwię się. | -1 | ||
~Maniek-Miedźna. (SPS) | Ponawiam apel co pytacie. Ten rok będzie NAJLEPSZY w historii transportu a stawki najwyższe. Podjazdy 1, 05-1, 25eur za km. Z ładunkiem 1, 35-1, 65eur za km i to jest MINIMUM czylli "od". Pytacie mnie wiec mówie. | 1 | ||
jacek-kuba
| to piszę o kolejną podwyżkę maniek-skoro ty tak mówisz, to widocznie tak jest. Ja patrzę na giełdę i widzę coś innego, ale widocznie coś źle patrzyłem. | -1 | ||
~Maniek-Miedźna. (SPS) | Witam Jacek-Kuba. Zobacz na giełdzie roznie ale w większości są już takie stawki i mówimy ze to juz najmniej biorą bo inaczej się nie opłaca. Ten rok będzie najlepszy od wielu wielu lat. Pzdr | 1 | ||
jacek-kuba
| Maniek nie wiem już teraz -śmiejesz się czy oszalałeś. Tak poważnie -stawki są tragiczne-poniżej rentowności często. Małe lodówki jakoś sobie radzą, gabaryty, przewozy specjalistyczne, reszta klęczy. O autokarach nawet nie wspomnę. Ale może żartujesz -nie wiem. | -1 | ||
jacek-kuba
| 1100 kg na busa szmatę, wiadomo, że przewalony. Północna italia dzisiaj 1100km 220 E z PL Mnie wychodziło średnio z małego okolice 0, 5E ale 02 nie stać mnie żeby nawet auto odpalać. Jasne, że wyjazdy są tańsze ale to nie znaczy, że mam dopłacać. | -1 | ||
jacek-kuba
| Maniuś jeszcze jedno. Tobie oddzielnie płacą podlot i km ładowne? że masz różne stawki? Co to za giełda jest? | -1 | ||
~Remik | Stawki takie są bo dziady się godzą sztylet jeździć tyle w temacie ! | 1 | ||
~Remik | Za tyle miało być ! | 2 | ||
~DYSPOZYTOR | Jestem pierd... ym dyspozytorem Panem waszego zycia odemnie zalezy czy bedziecie mieli czas odlac sie na kolo o kapieli i spaniu nie wspomne, to ja daje wam prace i chleb trzymam was na kagancu majac w reku bat w postaci kilometrowki, wasz los w moich rekach tylko od mojego widzimisie i chumoru zalezy czy bedziecie kiblowac, a jak ktorys podskoczy to nawet awizacje zmienie tak zeby od stania i kiblowania zy.. ac sie chcialo, nawet szef mi niepodskoczy bo za duzo wiem i mam narzedzia dzieki ktorym moge niezle namieszac... | 1 | ||
~zcx | Dlaczego są takie niskie stawki za frachty? Dlatego, że w Polsce transportem zajęli się sami fachowcy, stając się zarazem potęga w europie. | 1 | ||
~... | Mi dzisiaj proponowali 1., 80eur za km po Francji, ale podobny ładunek wziąłem do Hamburga za tyle samo. Powrót na Hiszpanie już mam za 2, 20 i jak tak dalej pójdzie, to będzie dobrze. | 2 | ||
~Kris | Ta a termin 80 dni i kasy nie zobaczysz | 1 | ||
~Mistrz | Juz wszędzie piszą ze w kwietniu będzie tyle roboty ze każdy powiekszy flotę | 2 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz