ID: 74413
Dlaczego są takie niskie stawki za frachty?
ID: 74413
ID: 74413
Ciągle widzę wątki z tym pytaniem, a sprawa wydaje się być oczywista. Ano dlatego, że jest nadpodaż firm transportowych, a co za tym idzie część z nich jest na granicy upadłości. Nikt w takich firmach nie robi żadnej kalkulacji, bo w nich ważniejsze jest wyrwanie kilku stówek, żeby było za co auta zatankować na następny dzień, niż jakieś kalkulacje opłacalności. Rozumowanie w takich przypadkach jest proste: „ tak długo jak prowadzę działalność mam jeszcze szanse wyjść z dołka, może zdarzy się cud, a jak się nie uda to czy dług będzie wysokości pół miliona, czy 2 milionów, to już nie ma żadnego znaczenia. I tak nie będę w stanie go spłacić”
Tak więc na siłę ciągną jak długo się da i biorą wszystko bez względu na stawkę.
Nadzieja umiera zawsze jako ostatnia.
Części z nich być może nawet się uda, ale to nie będzie więcej niż 2, 3%. Pozostałe 97% upadnie i dopiero wtedy sytuacja ulegnie poprawie i stawki zaczną rosnąć. Największe szanse na przeżycie mają ci, co mają stałych i dobrych zleceniodawców, czyli w przeważającej części większe firmy, jak również firmy jednoosobowe, gdyż w takich firmach odpada koszt kierowcy, więc zawsze będą o te kilka tysiaków do przodu w stosunku do tych, co tych kierowców zatrudniają. Jedni i drudzy mają leasingi, a więc amortyzacja jest pokrywana i te same koszta, tyle że ci zatrudniający muszą „ wyciągnąć” miesięcznie minimum te 5, 6 klocków z auta, żeby móc opłacić kierowcę, czyli wyjść na zero. Natomiast ci jednoosobowi nawet jak będą mieć 3, 4 tysiące po odciągnięciu kosztów to przeżyją, kiedy to zatrudniający przy takim poziomie dochodów z auta, zaczynają być już na minusie.
Konkluzja – ciężkie czasy idą dla kierowców, pracy będzie coraz mniej, chyba że przesiądą się na własne zestawy.
Ciągle widzę wątki z tym pytaniem, a sprawa wydaje się być oczywista. Ano dlatego, że jest nadpodaż firm transportowych, a co za tym idzie część z nich jest na granicy upadłości. Nikt w takich firmach nie robi żadnej kalkulacji, bo w nich ważniejsze jest wyrwanie kilku stówek, żeby było za co auta zatankować na następny dzień, niż jakieś kalkulacje opłacalności. Rozumowanie w takich przypadkach jest proste: „ tak długo jak prowadzę działalność mam jeszcze szanse wyjść z dołka, może zdarzy się cud, a jak się nie uda to czy dług będzie wysokości pół miliona, czy 2 milionów, to już nie ma żadnego znaczenia. I tak nie będę w stanie go spłacić”
Tak więc na siłę ciągną jak długo się da i biorą wszystko bez względu na stawkę.
Nadzieja umiera zawsze jako ostatnia.
Części z nich być może nawet się uda, ale to nie będzie więcej niż 2, 3%. Pozostałe 97% upadnie i dopiero wtedy sytuacja ulegnie poprawie i stawki zaczną rosnąć. Największe szanse na przeżycie mają ci, co mają stałych i dobrych zleceniodawców, czyli w przeważającej części większe firmy, jak również firmy jednoosobowe, gdyż w takich firmach odpada koszt kierowcy, więc zawsze będą o te kilka tysiaków do przodu w stosunku do tych, co tych kierowców zatrudniają. Jedni i drudzy mają leasingi, a więc amortyzacja jest pokrywana i te same koszta, tyle że ci zatrudniający muszą „ wyciągnąć” miesięcznie minimum te 5, 6 klocków z auta, żeby móc opłacić kierowcę, czyli wyjść na zero. Natomiast ci jednoosobowi nawet jak będą mieć 3, 4 tysiące po odciągnięciu kosztów to przeżyją, kiedy to zatrudniający przy takim poziomie dochodów z auta, zaczynają być już na minusie.
Konkluzja – ciężkie czasy idą dla kierowców, pracy będzie coraz mniej, chyba że przesiądą się na własne zestawy.
Posty (193)
jacek-kuba
| Nie wiem o co chodzi ale stawki na dzień dzisiejsze są wręcz imponujące. Za kwartał połowa wraca do wideł. | -1 | ||
~Rysiek777 | Pod 2e/km są frachty i to nie żaden wymyśl a realia rynku europejskiego a na krótkich linkach i 3e dostaniesz | 1 | ||
jacek-kuba
| Chyba na dystansie 100km. Po co koledzy którzy nigdy nie załatwiali frachtów zabierają głos? Zapewniam was, że giełda np. leży i kwiczy. Ale naturalnie biznesmeni forumowi mają ładunki z 1 ręki -stawki 4 razy wyższe minimum. | -1 | ||
~skg dk | bziku chcialbym pracowac z kims takim jak ty | 1 | ||
~Półkośnik | Dk ty zwykłą fraj erską kapotą jestes. To ty nie wiesz ze z takimi pieskami tylko pedaraste chodza? To mu rowa wychlap jak taki zakochany jesteś w tym bziku hahah. Co za typy nie ogarniam | 1 | ||
~skg dk | ty chyba spisz w nogach i cie kiedys w koszyku przyniesli co za przyglup ja nie moge | 1 | ||
kiero82
| s://businessinsider. com. pl/twoje-pieniadze/p raca/barometr-manpow ergroup-perspektyw-z atrudnienia/qer5gfm | 1 | ||
kiero82
| Macie panowie coś ciekawego. To jaka cyferkavna wypłatę ma teraz być? Cały czas obstajecie przy 12000zl na miesiąc? | 1 | ||
~skg dk | ja tobie tez jakby co ale dzieki za dobre checi | 1 | ||
kiero82
| Nino Nadchodzi kryzys, więc miejsca wolnego tak szybko zapewne nie będzie. Każdy będzie się trzymał tego co ma. | 2 | ||
~Półkośnik | Nie dziwo ze DK sie rozgląda za 28 gr z kilometra yo ciężko ma chłopak nie mówiąc juz o swoim piesku | 1 | ||
~Busiarz | Zatrudnijcie sobie spedytora i sami dla siebie pracujcie bez złodziejskich firm spedycyjnych a stawki będziecie mieli o niebo większe. | 1 | ||
~Busiarz | skg dk dalej imbecylem jesteś, kiedy zmądrzejesz? Jak tam Twoje super wyścigowe bryki że sklepu z zabawkami? | 1 | ||
~DYSPOZYTOR | Jestem pierd... ym dyspozytorem Panem waszego zycia odemnie zalezy czy bedziecie mieli czas odlac sie na kolo o kapieli i spaniu nie wspomne, to ja daje wam prace i chleb trzymam was na kagancu majac w reku bat w postaci kilometrowki, wasz los w moich rekach tylko od mojego widzimisie i chumoru zalezy czy bedziecie kiblowac, a jak ktorys podskoczy to nawet awizacje zmienie tak zeby od stania i kiblowania zy.. ac sie chcialo, nawet szef mi niepodskoczy bo za duzo wiem i mam narzedzia dzieki ktorym moge niezle namieszac... | 1 | ||
~Transportowski | Stawki są słabe, ponieważ mamy tanich kierowców w bród. | 1 | ||
~Breaker Breaker | Ja mam na Ciebie wyje/bane. 561 nie przeskoczysz, a cokolwiek dzieje się podczas pracy - lubię to | 1 | ||
jacek-kuba
| Te dyspozytor odwaliło już całkowicie od giełdy? Właściwie nie dziwię się. | -1 | ||
~Maniek-Miedźna. (SPS) | Ponawiam apel co pytacie. Ten rok będzie NAJLEPSZY w historii transportu a stawki najwyższe. Podjazdy 1, 05-1, 25eur za km. Z ładunkiem 1, 35-1, 65eur za km i to jest MINIMUM czylli "od". Pytacie mnie wiec mówie. | 1 | ||
jacek-kuba
| to piszę o kolejną podwyżkę maniek-skoro ty tak mówisz, to widocznie tak jest. Ja patrzę na giełdę i widzę coś innego, ale widocznie coś źle patrzyłem. | -1 | ||
~Maniek-Miedźna. (SPS) | Witam Jacek-Kuba. Zobacz na giełdzie roznie ale w większości są już takie stawki i mówimy ze to juz najmniej biorą bo inaczej się nie opłaca. Ten rok będzie najlepszy od wielu wielu lat. Pzdr | 1 | ||
jacek-kuba
| Maniek nie wiem już teraz -śmiejesz się czy oszalałeś. Tak poważnie -stawki są tragiczne-poniżej rentowności często. Małe lodówki jakoś sobie radzą, gabaryty, przewozy specjalistyczne, reszta klęczy. O autokarach nawet nie wspomnę. Ale może żartujesz -nie wiem. | -1 | ||
jacek-kuba
| 1100 kg na busa szmatę, wiadomo, że przewalony. Północna italia dzisiaj 1100km 220 E z PL Mnie wychodziło średnio z małego okolice 0, 5E ale 02 nie stać mnie żeby nawet auto odpalać. Jasne, że wyjazdy są tańsze ale to nie znaczy, że mam dopłacać. | -1 | ||
jacek-kuba
| Maniuś jeszcze jedno. Tobie oddzielnie płacą podlot i km ładowne? że masz różne stawki? Co to za giełda jest? | -1 | ||
~Remik | Stawki takie są bo dziady się godzą sztylet jeździć tyle w temacie ! | 1 | ||
~Remik | Za tyle miało być ! | 2 | ||
~DYSPOZYTOR | Jestem pierd... ym dyspozytorem Panem waszego zycia odemnie zalezy czy bedziecie mieli czas odlac sie na kolo o kapieli i spaniu nie wspomne, to ja daje wam prace i chleb trzymam was na kagancu majac w reku bat w postaci kilometrowki, wasz los w moich rekach tylko od mojego widzimisie i chumoru zalezy czy bedziecie kiblowac, a jak ktorys podskoczy to nawet awizacje zmienie tak zeby od stania i kiblowania zy.. ac sie chcialo, nawet szef mi niepodskoczy bo za duzo wiem i mam narzedzia dzieki ktorym moge niezle namieszac... | 1 | ||
~zcx | Dlaczego są takie niskie stawki za frachty? Dlatego, że w Polsce transportem zajęli się sami fachowcy, stając się zarazem potęga w europie. | 1 | ||
~... | Mi dzisiaj proponowali 1., 80eur za km po Francji, ale podobny ładunek wziąłem do Hamburga za tyle samo. Powrót na Hiszpanie już mam za 2, 20 i jak tak dalej pójdzie, to będzie dobrze. | 2 | ||
~Kris | Ta a termin 80 dni i kasy nie zobaczysz | 1 | ||
~Mistrz | Juz wszędzie piszą ze w kwietniu będzie tyle roboty ze każdy powiekszy flotę | 2 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.