ID: 74413
Dlaczego są takie niskie stawki za frachty?
ID: 74413
ID: 74413
Ciągle widzę wątki z tym pytaniem, a sprawa wydaje się być oczywista. Ano dlatego, że jest nadpodaż firm transportowych, a co za tym idzie część z nich jest na granicy upadłości. Nikt w takich firmach nie robi żadnej kalkulacji, bo w nich ważniejsze jest wyrwanie kilku stówek, żeby było za co auta zatankować na następny dzień, niż jakieś kalkulacje opłacalności. Rozumowanie w takich przypadkach jest proste: „ tak długo jak prowadzę działalność mam jeszcze szanse wyjść z dołka, może zdarzy się cud, a jak się nie uda to czy dług będzie wysokości pół miliona, czy 2 milionów, to już nie ma żadnego znaczenia. I tak nie będę w stanie go spłacić”
Tak więc na siłę ciągną jak długo się da i biorą wszystko bez względu na stawkę.
Nadzieja umiera zawsze jako ostatnia.
Części z nich być może nawet się uda, ale to nie będzie więcej niż 2, 3%. Pozostałe 97% upadnie i dopiero wtedy sytuacja ulegnie poprawie i stawki zaczną rosnąć. Największe szanse na przeżycie mają ci, co mają stałych i dobrych zleceniodawców, czyli w przeważającej części większe firmy, jak również firmy jednoosobowe, gdyż w takich firmach odpada koszt kierowcy, więc zawsze będą o te kilka tysiaków do przodu w stosunku do tych, co tych kierowców zatrudniają. Jedni i drudzy mają leasingi, a więc amortyzacja jest pokrywana i te same koszta, tyle że ci zatrudniający muszą „ wyciągnąć” miesięcznie minimum te 5, 6 klocków z auta, żeby móc opłacić kierowcę, czyli wyjść na zero. Natomiast ci jednoosobowi nawet jak będą mieć 3, 4 tysiące po odciągnięciu kosztów to przeżyją, kiedy to zatrudniający przy takim poziomie dochodów z auta, zaczynają być już na minusie.
Konkluzja – ciężkie czasy idą dla kierowców, pracy będzie coraz mniej, chyba że przesiądą się na własne zestawy.
Ciągle widzę wątki z tym pytaniem, a sprawa wydaje się być oczywista. Ano dlatego, że jest nadpodaż firm transportowych, a co za tym idzie część z nich jest na granicy upadłości. Nikt w takich firmach nie robi żadnej kalkulacji, bo w nich ważniejsze jest wyrwanie kilku stówek, żeby było za co auta zatankować na następny dzień, niż jakieś kalkulacje opłacalności. Rozumowanie w takich przypadkach jest proste: „ tak długo jak prowadzę działalność mam jeszcze szanse wyjść z dołka, może zdarzy się cud, a jak się nie uda to czy dług będzie wysokości pół miliona, czy 2 milionów, to już nie ma żadnego znaczenia. I tak nie będę w stanie go spłacić”
Tak więc na siłę ciągną jak długo się da i biorą wszystko bez względu na stawkę.
Nadzieja umiera zawsze jako ostatnia.
Części z nich być może nawet się uda, ale to nie będzie więcej niż 2, 3%. Pozostałe 97% upadnie i dopiero wtedy sytuacja ulegnie poprawie i stawki zaczną rosnąć. Największe szanse na przeżycie mają ci, co mają stałych i dobrych zleceniodawców, czyli w przeważającej części większe firmy, jak również firmy jednoosobowe, gdyż w takich firmach odpada koszt kierowcy, więc zawsze będą o te kilka tysiaków do przodu w stosunku do tych, co tych kierowców zatrudniają. Jedni i drudzy mają leasingi, a więc amortyzacja jest pokrywana i te same koszta, tyle że ci zatrudniający muszą „ wyciągnąć” miesięcznie minimum te 5, 6 klocków z auta, żeby móc opłacić kierowcę, czyli wyjść na zero. Natomiast ci jednoosobowi nawet jak będą mieć 3, 4 tysiące po odciągnięciu kosztów to przeżyją, kiedy to zatrudniający przy takim poziomie dochodów z auta, zaczynają być już na minusie.
Konkluzja – ciężkie czasy idą dla kierowców, pracy będzie coraz mniej, chyba że przesiądą się na własne zestawy.
Posty (193)
~Mistrz riposty | DYspozytot hi hi... a*alfabetyzm to ja miałem w szkole podstawowej i widzę że, uważa się i że nie możecie to sie rozpedzic i w łeb sobie przypi... Z takiego dyspozytora to jeszcze większe tłoki kierowcy mają ubaw na parkingach | 2 | ||
~DYSPOZYTOR 2 | Przecierz nie widzidzicie że dyspozytor lacha drze z was pajace nawet uzywa prostego języka zebyscie zrozumieli choc czesc z tego co pisze to prawda o szefach co maja w nosie swoja firme tylko kase umieja liczyc o kierowcach leniach stad te dyspozytory panosza sie po firmach i robia co ćhcą, . kierowca z doswiadczenie 12000 na reke no musi byc pewnie ze musi i bedzie ale kopow na pusty leb zanim jeden z drugim zrozumieja ze sa tylko narzedziem zwyklym przekaznikiem miedzy spoconym zapierdzialym fotelem a kolkiem | 2 | ||
~G Karlsson Vaxjo | MARCO ty chyba gdzies na slasku stoisz i czekasz na jakąś krajowke. palancie Brennero jest w zasadzie zamkniete, kolejka ponad 100 km do Brennera, o pociągu zapomnij. a ty wyskakujesz 2300 chyba ze na busa i przez gory... ze takie de*ile siedzą przy klawiaturze | 2 | ||
~G Karlsson Vaxjo | Dyspozytor od zaprzegów konnych i kombajnow rolniczych podaj mi swoj nr timo jesli ojszymurku wiesz co to znaczy | 2 | ||
~Maniek-Miedźna. (SPS) | NISKIE STAWKI: 2. 20-2. 50eur plandeka. Chłodnia 2. 75-3. 15eur za km. Ceny "od" na Włochy. To są "niskie stawki"-Koledzy kto chce zakłamać prawde co się dzieje czy jak jest na rynku. | |||
~taki-tam | co do stawek panowie jest tak... w tyg znajomy mnie prosil cobym mu wystawil jego robote z zaglebia do pl 1100km... bo mu cos wypadlo 900e mial na to bez szalu... wystawilem to po kolezensku... przewoznicy zaczeli sie przebijac skonczylo sie po ok 40min ze jakis frajezyna wziol to za caluskie 680e... | 2 | ||
~Marco | ~G Karlsson Vaxjo 2020-03-15 14:33:52MARCO ty chyba gdzies na slasku stoisz i czekasz na jakąś krajowke. palancie Brennero jest w zasadzie zamkniete, kolejka ponad 100 km do Brennera, o pociągu za To z Ciebie fachura skoro tylko Brenner znasz. W środę jechałem z Werony i przejechałem bez problemu. | 2 | ||
~Marco | Jutro znowu ładuje powrót do Polski za 3200 euro. | 2 | ||
~Maniek-Miedźna. (SPS) | ~Marco. Ile kilometrów?. | 1 | ||
~Łukasz | Plus talon na węgiel | 2 | ||
~Marco | 1300 kilometrów chłodnią. | 2 | ||
~Maniek-Miedźna. (SPS) | ~Marco. No i to by się zgadzało-ok. 2, 45eur za km chłodnia a są i wyższe. Dobrze ze ktoś jeden pisze PRAWDE i podaje realne stawki na dziś. | 2 | ||
POwazny
| Tyle wiecie o stawkach na chłodnie co śmieciarz o onkologii. Płacą wam za HEJT? | 1 | ||
~Marco | Pisze jak jest, we Włoszech nie ma chłodni więc stawki poszły w górę bo towar w Polsce się szybko sprzedaje. | 1 | ||
~Marco | Niech wam nikt nie wciska że ma ładunek do Polski i sprzeda to komuś innemu za 1 euro. | 1 | ||
POwazny
| Połowa z was by chciała tyle płacić... Koszt utrzymania zestawu za 1 km to jest około 2 lub 2. 05 eurocenta plus agregat. | |||
~Maniek-Miedźna. (SPS) | ~POwazny. Dlatego masz takie stawki takie jak napisałem wyżej. | 1 | ||
~DYSPOZYTOR | Timocom teleroute trans itp... plus wewnetrzne gieldy spedycyjne | 1 | ||
~DYSPOZYTOR | Prawda jest taka że ten transport to jedno wielki błędne koło kierowca chce powiedzmy nawet te w cudzysłowiu sławne 12000 ok zgadzam się z tym wykonuje ciężką prace niejednokrotnie skacząc po naczepach z pasami zmęczony niewyspany z dala od rodziny slabe zarobki powoduja frustracje niechec do pracy slaba wydajnosc niedyspozycje, w dalszej kolejnosci mamy | 1 | ||
~DYSPOZYTOR | To forun nie pozwala na pisanie dlugich tekstow zaraz dopisze reszte | 1 | ||
~Aka | 2. 50 euro za km stawka dobra. ale czy spedycja to wypłaci jak będzie termin, 60 lub 45 dni czekać na swoje pieniądze. których prawdopodobnie nie dostaniecie w terminie, nie ma co sie podniecać. | 1 | ||
~Kris | No właśnie. Zatankujesz zapłacisz autostrady kierowcę. A za 60 dni się okaże że spedycji nie ma albo powie ze klient im nie zapłacił. I ch. j ze było 3 euro za km. Ja jeżdżę bezpośrednio w dużej, mega dużej firmie i już od miesiąca się spóźniają po 2-3 dni a wcześniej płacili przed terminem | 1 | ||
~Maniek-Miedźna. (SPS) | ~Aka. 2. 50eur chłodnią dziś to minimum-szczególnie dziś na Włochy są takie stawki wzwyż. | |||
~Damos | D.. ostatnio szukał przewoźników 13, 6m na transie do stałej współpracy 2, 8zł/km po kraju. Nie spotkałem się jeszcze z Spedycją która płaci więcej niż 3 pln/km na kraju. | |||
~Janusz | Apeluje Dlaczego Kible Na Stacjach Benzynowych Są Pozamykane. Mamy S.. C Po Krzakach. Wtedy Dopiero Będzie Wesolo | |||
~skg dk | we francji od zjazdu z a6 na n70 potem n79 i n80 nie ma ani jednego czynnego kibla na dlugosci 145 km do wjazdu na a71 | |||
~Gąsior | 99% kierowcow ma problem z uzaleznieniem od wódki hazardu erotomanizmu, 99% pracodawcow ma problem z piondzami, 99% spedycji chce zrobic w ch... a :-) | |||
~Gąsior | Jak kible pozamykane a zjezdzasz na baze to lej w szoferce na podloge lub w okolice drzwi zjezdzaj na baze czym predzej i zglos mechanikowi ze cos cieknie nagrzewnica czy cos to wymyje dodatkowo szoferke, a jesli chodzi o knebdzenie to ja mam pojemniki po miesie klade jeden w drugi i na pace knebdze do worka siedzac na pojemnikach pojemniki pozniej do paleciary a wory z kneblami do smieci na cpn daje ewentualnie na firmie na plocie wieszam jak ciagle kubly pelne | |||
~Gąsior | W mlodych czasach na busie jak ciagle jedzilem bez przerwy to oddawalem plyny do termosow baniek na rope butelek po piwie wódce po napojach itp zawartosc wylewalem na firmie, pozniej jedzilem solowka tam zrobilem pewien system komfortu przewiercilem dziure w kabinie na zewnatrz zamontowalem szlauf ktory poprowadzilem pod szoferka na zewnatrz szlaf byl zasylikonowany wiec uszczelniony nie wialo donkabiny i byl zatykany korkiem podlanczalem do niej specjalna kaczke i oddawalem plyny bezposrednio z kabiny na zewnatrz a ze plyny cieple to niezamarzalo jedynie pod autem plama | |||
~Gąsior | Najbardziej lubie zalatwiac swe potrzeby w okolicach gdzie stoja panie grzybiarki ah te okrzyki wrzaski zachety czuje sie tak swojsko |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.