ID: 61817
Hamowac biegami?
ID: 61817
ID: 61817
Czy są jakieś przeciwwskazania hamowania biegami? zarówno w osobówce jak i ciężarowce?
Czy są jakieś przeciwwskazania hamowania biegami? zarówno w osobówce jak i ciężarowce?
~pryzmat*.swiatlowod.elomza.pl
*.swiatlowod.elomza.pl
Posty (105)
~ktosik | poczytaj czym jest " wolne kolo " gdzie napisalem zeby jezdzic na " N "? kazde auto dotyka to samo prawo - wieksze opory toczenia = wieksze zuzycie paliwa. hamowanie silnikiem powoduje zwiekszone opory toczenia ( patrz wyzej ) silniki, skrzynie biegow sa czesto modernizowane i ulepszane ze swoja watpliwa wiedza jestes w erze kamienia pocieranego. | |||
~lubiący browara | o Losie !!! w MP 4 nie ma automatycznej skrzyni, jest skrzynia z automatyzowana !!! | |||
~osiem | No dobrze, by automacie wolnym kole to tak, ale co z reczna skrzynia biegow, wyrzucasz na luz? Bo ja wole mimo wszystko miec kontrole nad autem to raz a dwa mniej pali niz na luzie, choc wiem ze na luzie dluzej dojedzie. Ale auto wtedy jest zupelnie bez kontroli - mam przynajmniej takie uczucie. A dojezdzac zestawem na swiatlach na luzie to trzeba w ogole miec nasrane. Pozdrowionka | |||
~ktosik | oczywiscie ze wrzucam na luz z manualna skrzynia biegow ( zebys nie mial nd czym myslec to pisze o osobowym ) dlaczego? bo mam mniejsze spalanie ja tez mam kontrole. bo wiem kiedy moge wrzucic na luz, a kiedy nie. ty tego nie wiesz, dlatego nie robisz tego tak na wszelki wypadek. zauwazylem ze jezdzac w ten sposob zmniejszylem spalanie w osobowce z silnikiem 2, 5l o prawie 1, 5l. wiec jest to skuteczne | |||
~osiem | Rozumiem ze nie we wszystkich sytuacjach wrzucasz na luz, to w jakich wrzucasz? Mowiac o osobowym aucie nie wrzucam na luz w zadnej sytuacji. | |||
zibi1906
| Ciekawostką może być to że zdażył się" powrót do przeszłości". W dzisiejszych pojazdach wykorzystano technologię z poprzedniego wieku (z dwusówów bloku wschodniego, Trabant, Wartburg, Syrenka... ) i po to aby zmniejszyć spalanie. | |||
~ktosik | w takich w ktorych wiem ze moge. czyli miedzy innymi : dluga prosta zjazd ze wzniesienia dojazdy do skrzyzowania przeja zdy kolejowe i inne. generalnie przed miejscami gdzie czy to z warunkow na drodze, czy przepisow wynikac moze ze sie zatrzymam | |||
~ktosik | jadac ciezarowym nie mysle o tym, bo auto samo to robi. wystarczy zdjac noge z gazu | |||
~osiem | No wszystko super w kwesti oszczednosci, a co w kwestii bezpieczenstwa. Jak mam wrzucic na luz to czuje, ze "nie czuje" w ogole auta. No i co... ? chyba ze droga pusta jak lotnisko - nic nie wyjedzie nic nie przejedzie, nic sie stac nie moze. A drogi wiadomo jakie sa, czasami sytuacje wymagaja natychmiastowej reakcji i co wtedy szukac biegu? he... ? | |||
~ktosik | nic. bezpieczenstwo sie nie zmienia, a wrecz rosnie ( mniejsza predkosc = wieksze bezpieczenstwo ) to ze nie " czujesz " to swiadczy tylko o twoich zdolnosciach kierowcy co wtedy? hamowac. auto duzo szybciej reaguje na hamulec niz na przyspieszenie. nawet veyron | |||
~osiem | W ogole nie wyobrazam sobie puscic 40tonowego kolosa w manualu na luzie. Dla mnie to "funking impossible" | |||
Struś92
| Vistors nie jezdziłem jeszcze niczym w euro6. A automatów staram sie unikać (Nie lubię aut które myślą za mnie. a co do przepisu to chyba nie ma takiego ale jazda na luzie stwarza zagrożenie. otóż dlatego gdyż auto może zgasnąć i tracisz wszystkie wspomagania mowa o starszych autach ale i w obecnych tracisz część kontroli. | |||
~osiem | Pozdrawiam Ktosik, dobrej nocy :) dzieki za dyskusje | |||
~ktosik | to wciaz swiadczy tylko o tobie ( pomijam fakt ze manuale raczej sie zacieraja po jezdzie na luzie ) ale to tylko i wylacznie kwestia rozwiazania smarowania skrzyni biegow. nic ponad to | |||
~ktosik | strus - przeciez szybciej zgasnie na biegu, bo jest ryzyko ze go zadusisz niewlasciwym biegiem ( za wysokim ) w jaki sposob zdlawisz auto jesli jest na luzie?? | |||
~osiem | Struś92 - w osobowce nigdy nie wrzucam luzu, co dopiero w 40 tonowej maszynie. Pal licho luz, ale auto inaczej sie zachowuje jak zjezdzam na "parciu" z gorki czyli skrzynia wspomaga prace kierowcy jak na luzie. Hamulce moment do wymiany, o czym my rozmwiamy nie mowiac o bezpieczenstwie - tak jak dokladnie napisales. Dzis na "L" - nauka jazdy mozna dostac po lbie dojezdzajac na luzie do skrzyzownia, co dopiero jadac jako kierowca zawodowy na luzie. Noz sie otwiera | |||
~ktosik | a co do myslenia, to tez jestes w bledzie. " myslenie " skrzyni biegow ( w automacie ) jest wypadkowa wielu lat pracy inzynierow a to tylko z racji samego nazewnictwa stawia kierowce bez szkoly na straconej pozycji | |||
~osiem | Dziekuje za dyskusje, ja wysiadam. DOjezdam na skrzyzowaniu na biegu - wiem wiem, amator ze mnie. Co ja tam wiem. pozdrawiam Was :) | |||
~ktosik | nie no, pelen profesjonalizm je dziesz, piszesz na forum, luz. na pewno jestes bezpiecznym dla innych uzytkownikiem drogi | |||
~osiem | Te inzyniery to wiedza jak kasiore lupic, golf II silniki po 600tys prosily o wymiane pierscieni olejowych, dzis jedzie przed Toba 2008 - 2012 rocznik i kopci jak lokomotywa lub daje na niebiesko ze bardziej by sie przydal jako przetwornica dymu na dyskotece. He he he... | |||
~osiem | Nie jade chlopie, siedze w domu i pisze z Toba. To ze masz taki zwyczaj to mam nadzieje, ze zmienisz zwyczaje. Ja jezdze inaczej i nie pamietam kiedy zmienialem klocki hamulcowe a na przegladzie hamulce mam żyletka. Pozdrawiam | |||
~ktosik | ja juz od dziesieciu lat nie zmienialem klockow ani w ciezarowce, ani w naczepie. tak sie mozemy licytowac do rana | |||
~teraz polska | żeby dobrze wyhamować trzeba zawsze wrzucić wsteczny !!! | |||
Struś92
| Ktosik jeśli jadę na danym biegu i puszcze gaz to nie zdusi sie od razu a jak zredukuje to obroty jeszcze skoczą i do mniejszej prędkości bedę mógł tak się turlać. a jeśli ty wolisz aby ci twoi inżynierowie myśleli za ciebie to twój wybór ja się staram tego unikać. Kończę również mam szybki strzał autkiem w manualu. powodzenia. aha i nie neguje całkiem jazdy na luzie choć sam osobiście tego unikam. | |||
~osiem | Ja tez unikam, sam nie jezdze, ale nie lubie jadac jako pasazer jak ktos wrzuca na luz przed swiatlami na przyklad. Mam awersje do tego. Ale skoro Ty tak jezdzisz i uwazasz ze jest Tobie ok - to ok. No to do jutra! | |||
~ktosik | moze jeszcze raz wam powtorze zeby bylo bardziej widoczne. o jezdzie na " luzie " ( czyli tzw wolnym kole ) napisalem w odniesieniu do automatycznych skrzyn biegow. raczej w zadnej manualnej skrzyni biegow stosowanej w ciezarowce nie ma czegos takiego jak wolne kolo dlaczego? bo manualna skrzynie biegow obsluguje kierowca, istnieje wtedy ryzyko uszkodzenia skrzyni biegow. tam gdzie za kierowce mysli komputer, mozna pozwolic sobie na wiecej | |||
~ktosik | inzcej wyglada sprawa w osobowkach. tam nie ma wolnego kola przy automacie. za to zawsze mozna sobie wyrzucic na luz w manualnej skrzyni biegow | |||
~osiem | w manulanu nie wyobrazam sobie by ktos przy 40ton DMC wrzucil na luz. Paranoja, nie powiesz mi KTOSIK ze bys odwalil taki manewr. Pal go licho osobowke, ale w ciezarowce z ladunkiem? | |||
~ktosik | umiesz czytac? to przeczytaj te posty powyzej | |||
~ktosik | i jak juz piszesz o ladunku, to nie 40 ton DMC tylko 40t RMC bo zestaw ma z reguly troche wiecej niz 40t DMC |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.