ID: 31353
Bus do 3, 5t + laweta. Potrzebe tacho na Niemcy?
ID: 31353
ID: 31353
Witam. Panowie doradźcie jak w temacie. Czy do busa do 3, 5t nie posiadającego oryginalnie tacha jak podepnę lawetę muszę mieć tacho jadąc na Niemcy czy nie? Zaznaczam że nie mam firmy, jazda na własny użytek. Mam również pytanie jakie papiery były by potrzebne gdybym otworzył działalność (czy potrzebne było by pozwolenie na przewóz rzeczy itp. ) Za sensowne odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam.
Witam. Panowie doradźcie jak w temacie. Czy do busa do 3, 5t nie posiadającego oryginalnie tacha jak podepnę lawetę muszę mieć tacho jadąc na Niemcy czy nie? Zaznaczam że nie mam firmy, jazda na własny użytek. Mam również pytanie jakie papiery były by potrzebne gdybym otworzył działalność (czy potrzebne było by pozwolenie na przewóz rzeczy itp. ) Za sensowne odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam.
~Mariusz*.internetdsl.tpnet.pl
*.internetdsl.tpnet.pl
Posty (87)
visitors
| a od kiedy jest zakaz w weekend w niemczech? | |||
~Alicja | nie wiem dlatego pytam | |||
visitors
| to sobie poczytaj: trafficba n. com/country. germany. vehicles. 135. pl. html usun spacje z linka | |||
~Alicja | dziękuję ! | |||
~m. m. | Witam. Co w przypadku, gdy sprinter do 3, 5t od nowowci nie miał tacho, później miał założone, to czy jeśli je ściągnę to mogę bez obaw jechać na niemcy zestawem nie przejmując się jakakolwiek kontrola? (autolaweta + laweta) | |||
~Nowy | witam mam pytanie czy w DE można jeździć dostawczakiem (dostawczy przerobiony na lawetę) na kat. B ( oczywiście z przewożonym autem nie przekracza 3, 5 T) i czy wystarczy tylko książka pracy? | |||
ese
| ~Nowy (2015-04-22 10:02:00) witam mam pytanie czy w DE można jeździć dostawczakiem (dostawczy przerobiony na lawetę) na kat. B ( oczywiście z przewożonym autem nie przekracza 3, 5 T) i czy wystarczy tylko książka pracy?- (.. oczywiście z przewożonym autem nie przekracza 3, 5 T.. "- To nie ma znaczenia. Znaczenie ma DMC | 1 | ||
look
| jakby co to dodatkowe informacje (proszę o usunięcie spacji z linku) ://witd. szczecin. pl/niemcy/ | |||
~Adam Wagner | Panowie. Wybieram się auto lawetą przez Niemcy i Szwecję do Norwegii. W jedną stronę jadę na pusto a wracam z samochodem odkupionym ze szrotu. Co powinienem wiedzieć o czym pamiętać? Nie chce płacić kar. Wolę się wcześniej przygotować. Wiem o nieprzekraczaniu dozwolonej prędkości wiem tez o ilości paliwa jakie można przewozić. Co z winietami? Gdzie szukać rzetelnej informacji na ten temat? | |||
~Gienas | Najważniejsze, aby wszystko wyglądało, że auta kupiliśmy dla siebie!!! Jeśli jest faktura to zawsze można na drogę wypisać umowę i po sprawie. W Niemczech niestety każdy pojazd lub zestaw powyżej 2, 8tony powinien mieć tacho. Wiem to z doświadczenia, ponieważ miałem przyjemność kilka razy z POLIZEI, BAG. Mandat za brak tacho był w taryfikatorze 1500euro. Można jak najbardziej prowadzić książkę czasu pracy kierowcy lecz za źle wypełnioną jest większy mandat niż za brak. Generalnie nie wszyscy policjanci do końca wiedzą o co chodzi. Jeśli okażesz się fakturami na kogoś czy różne osoby, zestaw Twój to ewidentnie jedziesz zarobkowo i musisz na tacho. Brak tacho w takim przypadku=mandat!!! Wszystko zależy od człowieka, na kogo trafisz... BAG kiedyś zatrzymała mnie Kobieta, dała mandat za prędkość (aż 15 euro hehe... ), poinformowała, że jest tego świadoma, że jadę zarobkowo i poradziła zamontowanie tachografu bo może być kiedyś problem. | |||
kiero-k1
| Gienas a odnosnie tej ksiazki, myslisz ze na tej polskiej ksiazce tez mozna jezdzic po niemczech? Mysle ze twoj sposob na tzw umowy jest zdecydowanie lepiej ale roznie to bywa.. Szerokosci | |||
~kasztan | Gienias Twoja wypowiedz jest jedyna sensowna. Widac ze w przeciwienstwie do innych umiesz czytac bo to wszystko co napisaleś jest napisane w ustawach. 15 eur to dostałeś pewnie po zlosci bo policjantka widziala ze trafila na cwanego lisa, który śmiga za autami ale umowy ma popisane na siebie i moze Ci skoczyć. Inni jak maja kontrole to są brani na huki i wyskakują z fakturami nie na siebie i juz jest powód do kary. | |||
~Boss | Mozesz jechac bez tacha. Tylko auto które bedziesz wiózł musi byc dla ciebie. Czyli prywatna jazda. wypisz tylko tageskontrol blat. i nik ci nic nie zrobi. | |||
~Ellipsis | Witam, Sytuacja następująca, kupiliśmy z kolegą auta w Niemczech i pojechaliśmy je odebrać. Pożyczona autolaweta + laweta. Autolaweta zarejestrowana na osobę prywatną ale posiadająca tachograf, co okazało się kluczowe.. Auta zapłacone, wystawione, więc przez noc jechał jeden, załadowaliśmy, wsiadł drugi i w drogę powrotną. W drodze powrotnej kolega wysiadł przed granicą bo miał odebrać jeszcze jedno auto, a ja miałem poczekać na granicy po stronie Polskiej, niestety zanim tam dotarłem zatrzymała mnie Czeska Celni Sprawa. Do jednego auta był komplet dokumentów, do drugiego tylko umowa bo odebraliśmy dokumenty wcześniej, oczywiście celnicy je znaleźli i podobnież tarczkę z tachografu i się zaczęło... Tarczka przepracowała 20 godzin.. umowa na inną osobę więc wykonuję transport - Eurolicencja na transport... i jeszcze jakieś mniej istotne rzeczy.. Próbowałem się tłumaczyć, że auto jest kolegi i moje, ale że on wysiadł po jeszcze jedno auto ale nie poskutkowało, ale największy problem był o tarczkę z 20 godzinami. Nałożono na mnie karę w wysokości w przeliczeniu 2000 Euro... Kosmos jak dla mnie bo na auto trzeba było sporo odkładać... Kara płatna od razu albo zatrzymanie transportu, nie mogliśmy sobie na to pozwolić bo i autolweta i laweta pożyczone na doby więc wogóle byłby bankrut... Więc pożyczyłem pieniądze i zapłaciłem. Teraz czeka mnie sprawa cywilna, bo dodatkowo okazuje się, że to jest przestępstwo... i będę mógł się tłumaczyć w sądzie ( z tego co zrozumiałem ). Teraz moje pytania : doczytałem, że jeśli jechałem sobie to nie obowiązuje mnie limit godzin pracy, wiem że to nie tłumaczy 20 godzin na tarczce ale nigdy wcześniej żadne z nas nie jechał z takim urządzeniem i nie znalismy jakie zasady obowiązuję nas.. wiem, że nieznajomość prawa szkodzi, ale jednak była to jazda prywatna, niehandlowa.. I tu druga sprawa - nie świadczyłem i nie świadczę usług transportowych, ani nie posiadam firmy więc Eurolicencji nie potrzebuję... Wypowiedzcie się proszę koledzy, czy uważacie, że jest jakakolwiek szansa na to, żeby pieniądze z kaucji odzyskać? ? Auto i tak już przepadło, bo musiałem sprzedać żeby oddać pożyczone na kaucję, więc.. Niemniej jednak stracić prawie 10 tys złotych za jeden "dil" to dla mnie tragedia... Proszę o każde posiadające merytoryczne podstawy rady.. P. S. Z góry dziękuję za zgryźliwe komentarze typu pojechał polaczek i go ustawili, bo takie już też słyszałem, interesują mnie tylko rzeczowe wypowiedzi, bo naprawde jestem w sporych opałach w tym momencie i obawiam się o konsekwencje.. Z góry dziękuję również za wszelkie odpowiedzi na mój wpis. | |||
~123 | mysle, ze jakbys wypisal wczesniej fikcyjne umowy na siebie to by bylo wporzadku. A na Twojej umowie widnialy inne dane niż Twoje. I tu pies pogrzebany... | |||
ese
| W drodze powrotnej kolega wysiadł przed granicą bo miał odebrać jeszcze jedno auto, a ja miałem poczekać na granicy po stronie Polskiej, niestety zanim tam dotarłem zatrzymała mnie Czeska Celni Sprawa. - W podwójnej obsadzie nie może żaden wysiąść wcześniej. | 1 | ||
ese
| Chciałoby się powiedzieć coś pocieszającego, ale gdy się oddzieli suche fakty, to nie wyglądają zbyt optymistycznie. Może właśnie nieświadomością próbować się tłumaczyć, oraz opowiedzieć historię jak ona wyglądała. Do czego niezbędny będzie ktoś mówiący w tamtym języku. Bo "na sucho" to paragraf za paragrafem... | 1 | ||
~Kupiec | Chociażby tutaj ://kuta-autoserwis. pl/transport/ działają praktycznie na terenie całej EU. | |||
~Krygier | Ta firma również świadczy tego typu usługi ://glinski-hol. pl/kontakt/. tanio | |||
~Macieja | Jak szukacie lawety to zgłoście się do ://rak-pomocdrogowa. pl/oferta | |||
~Marcin | Jak od kiedy jest zakaz. Jechałem busy + przyczepa i dostałem 50 euro cwaniaku piszesz w odpowiedzi od kiedy jest zakaz w Niemczech znalazł się taki co przepisów nie zna | |||
~Piotrs | Panowie, mam autolawetę DMC 3, 5t + przyczepę DMC 2500 bez tachografu. Zestaw jest zarejestrowany na mnię, nie prowadzę działaności Jakbym chciał pojechać tym na Niemcy po dwa auta dla siebie to jak mam udowodnić przy kontroli że jest to transport na użytek własny. Pozdrawiam | |||
~kierowca | Piotrs: otoz wlasnie musisz zapomnieć o tym ze to jest transport na potrzeby własne, bo do takiego potrzeba i tachograf i zaświadczenia i kursy. Jak tego nie masz to w gre wchodzi prywatny transport na niehandlowe potrzeby, czyli przede wszystkim dokumenty zakupu musza być wystawione na ciebie osobe prywatna, Auto jak nie jest twoje musi mieć umowę użyczenia tez wypisana na ciebie prywatna osobe. Jeśli będziesz mieć ktorakolwiek z tych rzeczy wypisana nie na ciebie lub choćby na twoja firme, to lezysz i kwiczysz. | |||
ese
| ~Piotrs (2015-11-12 23:08:28) - Fakturami zakupu najpierw | |||
~Piotrs | Dzięki za pomoc, Czyli jak auto będzie zarejestrowane na mnie, ja jestem osobą prywatną to jest ok, nie potrzeba mi tachografu? | |||
~Transkor1000 | Witam Miałem kontrole w Niemczech, moje auto to bus osobowy, 9 miejsc, 3, 5 t DMC + laweta. Brak tacografu skutkował mandatem 793 euro i zatrzymaniem przyczepy do czasu zapłaty mandatu. Pozdrawiam | 1 | ||
~Adrian | Mam pytanie Procuję w budownictwie i wożę towar z Polski do Niemiec busem do 3, 5t + przyczepą z plandeką wszystko na kat B+E i pytanie potrzebne mi tacho towar zawsze jest na mnie? Nie miałem jeszcze nigdy kontroli :) | |||
~Boss | ludzie jakie wy tempe jestescie. Powyzej 3, 5 DMC musi byc tacho i viatoll. Jezdzicie i czasmi sie uda az przyjdzie monent i kara 10000 zł za brak licencji. | |||
~kierowca | Boss: Ludzie jaki ty chamem jesteś. Pouczasz innych a sam nie masz zielonego pojęcia o prawie. Krotko i na temat - tacho nie obowiazuje przy niehandlowym prywatnym przewozie na potrzeby własne typu ty jako osoba prywatna kupieles auto na siebie i sam go sobie sciagasz. Adrian: w twoim przypadku tacho cie obowiazuje ponieważ to co robisz robisz w związku z dzialalnoscia gospodarcza, czyli nie jest to przejazd prywatny. Koszty twojej niewiedzy sa bardzo wysokie. | |||
~Kraker | Sprawa wyglada następująco do 7. 5 Tony osoba prywatna i transport na potrzeby własne nie zarobkowy nie swiadczy sługi nie potrzebuje TACHO Licencji. Osoba ktora prowadzi działalność lub transportuje zarobkowo powyzej 3. 5 T musi posiadac tacho oraz licencję na transport |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.