ID: 282881
Actros vs Scania vs Man
ID: 282881
ID: 282881
Witam przymierzam się do zakupu nowego ciagnika i rozważam Scania 2021, Mercedes MP5 też 2021 lub Nowy Man 2021 ale chciałem zapytać tylko o usterki układu AdBlue ewentualnie DPF z reszta zawsze idzie sobie poradzić ale mój wybór padnie na Pojazd który według wiekszosci najmniej cierpi na usterki układu AdBlue i DPF
Będę bardzo wdzięczny za konkretne odpowiedzi osób które znaja temat i użytkują tego typu pojazdy
Witam przymierzam się do zakupu nowego ciagnika i rozważam Scania 2021, Mercedes MP5 też 2021 lub Nowy Man 2021 ale chciałem zapytać tylko o usterki układu AdBlue ewentualnie DPF z reszta zawsze idzie sobie poradzić ale mój wybór padnie na Pojazd który według wiekszosci najmniej cierpi na usterki układu AdBlue i DPF
Będę bardzo wdzięczny za konkretne odpowiedzi osób które znaja temat i użytkują tego typu pojazdy
Posty (13)
liwtrans
| jak w temacie... | |||
~!!!iiii | MAN z 21r od razu bym odrzucił. Dopiero po 23r (480-520KM). Scania NTG będzie ok tylko bez nowego tacho firmy stonerige. Mercedes też będzie OK. MAN nowego dziś można kupić w dobrej cenie i dobrej cenie kontraktów tylko ten ze skrzynią ZF. Scania SUPER ma dużo problemów a ta po lifcie to już porażka, bo stare problemy wycieków i skrzyni zostały a do tego ciągle choinka na desce lub w ogóle czarne tablety, bo nie funkcjonują. | |||
~Mariusz GoPro | Witam, mam many z 2021roku, 2022roku, 2023 roku, największe przebiegi z nich mają po 350tyś km, nie padło nam nic jeżeli chodzi o adblue, przy 510tce jednej padły popwychacze wtrysków, co zostało zrobione na gwarancji w jeden dzień, w jednym padł nox 3 lata temu po 40tu tyś km, w jednym pompka od webasta rok temu i w dwóch autach były wymieniane dwie poduszki od zawieszenia kabiny ponieważ amortyzatory padły. Ciągniki typu mega, jak wiozą lekko do 15stu ton masz spalanie 21litrów, jak wożą tylko lekko to więcej jak 20 nie spalą, jak wiozą ładunki mieszane zmieszczą się w średnim spalaniu 25litrów. Trasy Niemcy, Szwecja, Czechy, Austria, Francja i beneluxy. silniki mamy 470tki, 480tki, 510tki, 520tki jezeli chodzi o te nowe modele. Jeżeli chodzi o usterki to myśle, ze byly to pierdy naprawdę, co do zmian oleju, robimy co 120km w serwisie, a na naszym warsztacie co 60tyś km oleje plus filtry. Robimy tak z dafami również, chociaż jezeli miałbym wybrać to wybieram mana ponieważ jest tańszy w utrzymaniu. Znajomi z mercedesów poprzechodzili na many, a scania wiadome, jak ktoś chce wydać na zajechaną scanie tyle co za nowego mana i umie liczyć, to weźmie mana. miałem Rki 420, 440 i 450tki i np ja wymieniłem te samochody ponieważ nie widzę sensu przepłacać za volvo czy scanie, skoro tak samo pojadą, spalania mają wszystkie marki porównywane, a do 600tyś km pojedziesz bez problemów żadnych każdą marką. silniki do 450tyś km masz na gwarancji. | |||
~Mariusz GoPro | Przepraszam, za pomyłkę, w jednym padł nam nox po 40tu tyś km ponieważ napisałem żę z adblue nie było problemu. Pamiętaj kolego jedną najważniejszą rzecz, jeżeli chcesz kupić z przebiegiem 350tyś km to co miało wyjść w tym aucie na początku, to już dawno wyszło i zostaje Tobie tylko jeździć i lać paliwo. | |||
~Viento | i to jest konkretna odpowiedź z argumentami, a ni jak wiekszość, szkanio i szkanio, i szkanio, a ja szkanio, i szkanio, a psuja się te motory na potęgę, nie mówiąc o ramie, zobacz ramę scanai po paru latach. | |||
liwtrans
| Aktualnie posiadam same Many i z awaryjnością nie az takiego problemu tylko tonstatsze roczniki i trochę więcej pala to była ich główna wada ale podobnonw nowych z spalaniem jest rzeczywiście o niebo lepiej to raz a dwa Mana też już na swoj sposób znam, wiem czego się spodziewać i fakt sa tańsze. Stać mnie raczej na takiego właśnie około 350 -400 tyś zreszta wszystkie takie kupowałem i służą mindo dzisiaj a maja po 800-900 tyś Scania NTG kolega ma na myśli ta do 2022 rok? Odnosnie Mercedesa bardzo ciężko coś poszukać o awaryjności ukladu oczyszczania spalin Myślę że Man dużo zbliżył się ze spalaniem do Scani jedenego i drugiego oglądałem już parę razy na placach i sprawdziłem historię tylko czy w tankowaniu wychodzi to samo co pokazuje komputer 129300; | |||
liwtrans
| Kolego ~!!!iiii oraz Viento może coś więcej o Scani co boli te roczniki od 2020 do 2022 | |||
~!!!iiii | Tak NTG to była nowa kabina ale stary silnik z lekkimi zmianami do EU6 st. D. Ciężko powiedzieć, bo mam zawsze auta z kontaktami na 5 lat. Co sobie przypominam, to retarder z wyciekami i w jednej walnęła mi turbina na 480tkm. w kolejnych prewencyjnie zostały mi wymienione przy 500-550tkm | |||
~dziad | tylko iveco | |||
~Liwtrans | ~!!!iiii Czyli NTG nie byly najgorsze poza drobnymi usterkami? | |||
~Liwtrans | ~!!!iiii Niby mana skreślasz a dlaczego? Ale jednocześnie w tej samej wypowiedz jak byś dawał do zrozumienia że nie jest zły z skrzynią ZF | |||
~!!!iiiii | Tak dzisiejsze nowe lub roczne MAN z silnikami 480/520 są jak na razie bezawaryjne i jeśli chodzi o spalanie jest na poziomie Scanii a spalanie AdBlue na poziomie 1, 3-1, 7l czyli 50% tego co Scania. | |||
JoannaW4U
| Naprawa- diagnostyka: - sterowników silnika S6 S7 S8 EMD1 - koordynatorów COO7/ COO6 - sterownika skrzyni biegów OPC4/ OPC5 - sterownika ADBLUE EC3 - systemów ADBLUE -chip tuning Dojazd do klienta 24h POLSKA- UE Truck Electric kontakt (24h) +48 608 376 472 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.