ID: 263780
Pytanie o tachograf
ID: 263780
ID: 263780
Początkująca podwójna obsada prosi o pomoc. Wpisując kraj rozpoczęcia i zakończenia pracy z tego co wiemy zawsze wpisujemy tylko na początku i końcu pracy. A tu przy zmianie karty po 4, 5h jazdy nie ma szans cofnąć backspacem kraju zakończenia tylko tachograf wymaga podania kraju zakończenia bo inaczej wraca do początku i trzeba robić wszystko od nowa. Czy to jest normalnie i czy nie będziemy mieli problemu przy kontroli jak raz na początku podamy kraj rozpoczęcia a w trakcie drogi przy zmianie kart zanim zakończymy faktycznie dzien pracy jeszcze z 2 razy podamy kraj zakończenia i rozpoczęcia podczas zamiany??
Początkująca podwójna obsada prosi o pomoc. Wpisując kraj rozpoczęcia i zakończenia pracy z tego co wiemy zawsze wpisujemy tylko na początku i końcu pracy. A tu przy zmianie karty po 4, 5h jazdy nie ma szans cofnąć backspacem kraju zakończenia tylko tachograf wymaga podania kraju zakończenia bo inaczej wraca do początku i trzeba robić wszystko od nowa. Czy to jest normalnie i czy nie będziemy mieli problemu przy kontroli jak raz na początku podamy kraj rozpoczęcia a w trakcie drogi przy zmianie kart zanim zakończymy faktycznie dzien pracy jeszcze z 2 razy podamy kraj zakończenia i rozpoczęcia podczas zamiany??
~Podwójna obsada*.cust.telenor.se
*.cust.telenor.se
Posty (31)
~tacho spec | a co robiliscie na szkoleniu? i dlaczego uwazasz ze jestes madrzejszy od tachografu? ? | |||
focc
| tak ma być. podczas wkładania i wyciągania karty z tacho za każdym razem trzeba wpisać kraj rozpoczęcia i zakończenia. Pozdrawiam. | |||
~dnfhffhfu | ~Podwójna obsada "... przy zmianie karty... nie ma szans cofnąć backspacem kraju zakończenia... Czy to jest normalnie... ? " Podobno nie inaczej jak masz tachograf cyfrowy VDO DTCO wersji - 4, a on właśnie tak ma. Cytat z instrukcji (strona 46) : "... WSKAZÓWKA Jeśli kraj nie zostanie wprowadzony w ciągu jednej minuty, wysunięcie karty zostanie przerwane... " h t t p://www. vdo. lontex. pl/pliki/4. 0. pdf (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) Jako dodatkowa informacja. REKOMENDUJĘ popatrzeć. Zmiana kart podwójna obsada h t t p s://www. youtube. com/watch?v=V2LNf55d J80 (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) Nie ma przepisów zabraniających mieć kilka rozpoczynań i zakończeń w jednej zmianie pracowniczej. Jest tylko kiedy należy obowiązkowo zrobić wpis symbolów państw (jak przykład, "I> PL", "I>I PL" i t. d. ) w tachografie cyfrowym (na początku i w końcu dziennego okresu pracy; od dnia 2 lutego 2022 r. - również po przekroczeniu granicy, oprócz wyjątku "... jeśli tachograf rejestruje automatycznie dane dotyczące lokalizacji... ", Roz. nr 165/2014/2020 Art. 34 ust. 7) i możliwa ilość zapamiętywania tych wpisów w pamięci karty kierowcy (42-56 par wpisów, w zależności od typu karty). Jak przykład, tachograf cyfrowy w swojej pamięci pamięta 365 par tych wpisów (Rozp. (WE) nr 1360/2002). W związku z ograniczonej możliwości karty kierowcy zapamiętywać tylko 42-56 par (zależy od typu karty) wpisów symbolów państw ("I> kod kraju" / "I>I kod kraju"), wiele firm transportowych sczytuje dane z kart kierowców co tydzień przed tygodniowym odpoczynkiem. Wcześniejsze niż bezpośrednio przed 28 dniami (z tych czy innych przyczyn) sczytywanie danych z karty kierowcy ani jak nie zabrania się, jednakowo jak i z tachografu cyfrowego wcześniej niż bezpośrednio przed 90 dniami. W pamieńci sczytującego urządzenia, które nie drogo kosztuje, dane zawsze bęndą (są mnóstwa możliwości szybko przekazać daną informacje kontrolującemu inspektorowi) i tego starczy żeby uniknąć kary / mandatu. REKOMENDUJĘ dokładnie zapoznać się z tym co wcześnie podpisywałeś przy zatrudnieniu i później. "Pracodawca" mógł "podłożyć się" (wprowadzić obowiązek sczytywania KK na kierowcę) podsuniętym do podpisania oświadczeniem. Jak wariant: OŚWIADCZEN IE Oświadczam, że zostałem zapoznany z zasadami przechowywania danych z karty kierowcy podczas wykonywania przewozu drogowego w ilości pozwalającej udokumentować 28 dni począwszy od dnia bieżącego. Oświadczam, iż zgodnie z art. 36 Rozporządzenia nr 165/2014 WE w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym oraz § 3 i 4 rozporządzenia ministra transportu z dnia 23 sierpnia 2007 r. w sprawie częstotliwości pobierania danych z tachografów cyfrowych i kart kierowców oraz warunków przechowywania tych danych ZOBOWIĄZUJE SIĘ SCZYTAĆ SAMODZIELNIE DANE Z KARTY KIEROWCY oraz PRZEKAZAĆ JE osobie uprawnionej z ramienia Pracodawcy lub Pracodawcy lub udostępnić uprawnionej z ramienia Pracodawcy lub Pracodawcy dane do pobrania w niżej wymienionych sytuacjach: 1) co najmniej raz na 28 dni; 2) przed ustaniem stosunku pracy łączącego mnie z Pracodawcą; 3) w przypadku utraty ważności karty kierowcy. Jednocześnie zobowiązuję się do podjęcia wszelkich działań niezbędnych do zachowania przez Pracodawcę terminów pobierania danych z tachografu cyfrowego w następujących sytuacjach: 1) natychmiast: a) przed trwałym bądź okresowym przekazaniem pojazdu innemu podmiotowi, b) w sytuacji wadliwego funkcjonowania bądź uszkodzenia tachografu cyfrowego, umożliwiających jednakże pobranie zarejestrowanych w nim danych, c) w przypadku wycofania pojazdu z tachografem cyfrowym z użytkowania; 2) w oznaczonym terminie - w przypadku żądania zgłoszonego przez uprawnione organy administracji publicznej lub uprawnione podmioty, w tym również do wskazywania Pracodawcy zaistnienia okoliczności oraz terminów powodujących konieczność pobierania danych z tachografu cyfrowego, zgodnie z przepisami przywołanymi na wstępie. Oświadczam, iż zostałem poinformowany o GROŻĄCYCH MI KONSEKWENCJACH PRAWNYCH w przypadku niezastosowania się do powyższych zasad łącznie Z MOŻLIWOŚCIĄ ROZWIĄZANIA UMOWY O PRACĘ jak również o GROŻĄCEJ MI ODPOWIEDZIALNŚCI KARNEJ z tytułu popełnienia przestępstwa przywłaszczenia ww. danych. Zostałem także poinformowany o MOŻLIWOŚCI POCIĄGNIĘCIA MNIE DO ODPOWIEDZIALNOŚCI za zniszczenie, uszkodzenie, ukrycie lub zgubienie karty kierowcy. Oświadczam, iż przyjmuje do wiadomości i akceptuje powyższe obowiązki oraz zobowiązuje się do ich stosowania w trakcie trwania stosunku pracy. ... (czytelny podpis pracownika) | |||
~zcx | Uuuu, szoszon, coś króciutko z nowym rokiem. | |||
~vkdjdnsofnf | Nie wstydź się skrzywdzony prowokator - szowinist / nacjonalisti / faszyst / ksenofob i t. d., jeszcze więcej swoim szoszokaniem potwierdź to co publicznie w miedia opowiedział polski żołnierz / dezerter - Emil Czeczko o obecności "wehrmachskiego / gestapowskiego podejścia" (strzał w łeb z zakapywaniem w lesie) niby to "panów" (nie mylić z prawdziwymi) do ludzi, nawet do swoich - do Polaków wolontariuszy (do obcokrajowców / cudzoziemców nawet i nie wspominam), i o przyczynach jego proszenia w Białorusi azylu politycznego. Niechaj każdy widzi / wie kim są współczesne polskie niby to "panowie". | |||
~kiero | OŚWIADCZEN IE Oświadczam, że zostałem zapoznany z zasadami przechowywania danych z karty kierowcy podczas wykonywania przewozu drogowego w ilości pozwalającej udokumentować 28 dni począwszy od dnia bieżącego. Oświadczam, iż zgodnie z art. 36 Rozporządzenia nr 165/2014 WE w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym oraz § 3 i 4 rozporządzenia ministra transportu z dnia 23 sierpnia 2007 r. w sprawie częstotliwości pobierania danych z tachografów cyfrowych i kart kierowców oraz warunków przechowywania tych danych ZOBOWIĄZUJE SIĘ SCZYTAĆ SAMODZIELNIE DANE Z KARTY KIEROWCY oraz PRZEKAZAĆ JE osobie uprawnionej z ramienia Pracodawcy lub Pracodawcy lub udostępnić uprawnionej z ramienia Pracodawcy lub Pracodawcy dane do pobrania w niżej wymienionych sytuacjach: 1) co najmniej raz na 28 dni; 2) przed ustaniem stosunku pracy łączącego mnie z Pracodawcą; 3) w przypadku utraty ważności karty kierowcy. Jednocześnie zobowiązuję się do podjęcia wszelkich działań niezbędnych do zachowania przez Pracodawcę terminów pobierania danych z tachografu cyfrowego w następujących sytuacjach: 1) natychmiast: a) przed trwałym bądź okresowym przekazaniem pojazdu innemu podmiotowi, b) w sytuacji wadliwego funkcjonowania bądź uszkodzenia tachografu cyfrowego, umożliwiających jednakże pobranie zarejestrowanych w nim danych, c) w przypadku wycofania pojazdu z tachografem cyfrowym z użytkowania; 2) w oznaczonym terminie - w przypadku żądania zgłoszonego przez uprawnione organy administracji publicznej lub uprawnione podmioty, w tym również do wskazywania Pracodawcy zaistnienia okoliczności oraz terminów powodujących konieczność pobierania danych z tachografu cyfrowego, zgodnie z przepisami przywołanymi na wstępie. Oświadczam, iż zostałem poinformowany o GROŻĄCYCH MI KONSEKWENCJACH PRAWNYCH w przypadku niezastosowania się do powyższych zasad łącznie Z MOŻLIWOŚCIĄ ROZWIĄZANIA UMOWY O PRACĘ jak również o GROŻĄCEJ MI ODPOWIEDZIALNŚCI KARNEJ z tytułu popełnienia przestępstwa przywłaszczenia ww. danych. Zostałem także poinformowany o MOŻLIWOŚCI POCIĄGNIĘCIA MNIE DO ODPOWIEDZIALNOŚCI za zniszczenie, uszkodzenie, ukrycie lub zgubienie karty kierowcy. Oświadczam, iż przyjmuje do wiadomości i akceptuje powyższe obowiązki oraz zobowiązuje się do ich stosowania w trakcie trwania stosunku pracy. ... (czytelny podpis pracownika) Szoszon Pavel SPM | |||
~kiero | Nawet gdy jakis idiota podpisze coś takiego, to w żaden sposób nie zwalnia to przedsiębiorcy z odpowiedzialności za brak pobrania danych z karty kierowcy. Kara będzie nałożona na przedsiębiorcę i nie może on przerzucić tej kary na kierowcę. Szoszon znów klamie | |||
~kiero | Co do problemu założyciela wątku. W nowszych tacho tak jest, że się nie da i nic na to nie poradzisz. Karty przełożyć trzeba. | |||
~kiero | Wyjmując kartę wybierasz kraj zakończenia, bo inaczej nie wyjdzie. Natomiast logując ją z powrotem nie wybierasz kraju rozpoczęcia, tylko kontynuację zmiany czyli wpis inna praca na czas wyjęcia karty ( minuta lub dwie przeważnie) Na koniec dnia zrób sobie kolego wydruk i sprawdzisz ilość wpisów o kraju zakończenia/rozpoczę cia. | 1 | ||
~kiero | Na posty szoszona o podpisywaniu jakiś tam oświadczen proszę nie zwracać uwagi. Pozdrawiam | 1 | ||
~Podwójna obsada | Bardzo dziękuję koledzy za pomoc! Pozdrowionka i wszystkiego dobrego w Nowym Roku | 1 | ||
~ndjsgsgsys | Jako informacja o szoszokającym obłudniku / pajacu. Wątek "jak skończyć z dziad transami?" ~kiero 2021-04-06 09:31:53 "Płaca z kilometra to najlepsza forma wynagradzania kierowców... " 2021-04-06 11:15:48 "Moja stawka kilometrowa jest wysoka... Trza się cenić" 2021-04-09 13:48:34 To że mam z kilometra nie oznacza, że muszę wyprzedzać, bo wtedy więcej zarobię. 2021-04-15 19:14:01 "... Kierowcy podobno robią po 20tys w pojedynczej na legalu... " Wątek "Ostrzegamy przed oszustami" ~kiero 2021-08-15 23:03:35 "Uwaga na kierowców z pakietem świadectw. Ja pracuje 10 lat w jednej firmie, Jestem lojalnym bardzo dobrze zarabiającym kierowcą. Za sam staż dostaje 5000zł razem mam grubo ponad dychę. Wkurzają mnie polscy kierowcy. To ciągle jęczy, narzeka, pije, pali i nic nie umie poza tym. Już nie mogę togo słuchać. Łazicie po parkingach i ciągle gadacie to samo. W weekendy to już istna masakra. Tego nie da się słuchać. Każda nachlana mo... a klepie to samo. " Wątek "Dotkliwsze kary, tachografy - jak zmieni się transport o DMC do 3, 5 tony?" ~kiero 2021 -09-14 19:52:35 "Na hui... kierowcy diety... zarabia godziwe pieniądze... " 2021-09-14 20:04:25 "Zarabiam takie pieniądze, że nie przejmuję się wydatkami na jedzenie czy inne sprawy... od dawna... tego nawet nie liczę. " Wątek " Protest" ~kiero 20 21-09-02 20:44:56 "kierowcy są niezdolni do żadnego protestu. Dostają sraczki, że mogą spoznic się na awizacje do biedronki" Wątek "Strajk Generalny Kierowców" ~kiero 2021-09-15 08:14:29 "... Kierowcy to najsłabsza grupa zawodowa" 2021-09-1 5 08:23:52 "... nie wezmą udziału w żadnym strajku... będą... wyśmiewać strajkujących... " 2021-09-15 08:26:20 "Przykro.. . że... takie qurwy" Wątek "Wysokie zarobki to mit. Kierowcy zawodowi jedną z najniżej opłacanych grup zawodowych" ~kiero 2021-10-23 10:49:19 "Polaczki zyebali totalnie... " Wątek "Ja Ukrainiec polaku mów mi per Pan" ~kiero 2021-1 1-21 17:52:13 "... firmy wymieniły w 80% polaków na Ukraińców i te 20 % tez trzeba wymienić... " 2021-11-21 17:55:48 "Powiedzci e korą firma zatrudnia jeszcze polskich szoferów? NIKT! Jesteście nic. nie warci... Zniknięcie całkiem. Znaczycie tak mało, że nikt się wami nie przejmuje. A poczekajcie jak Niemcy sprawdzą Ukraińców. Polsk icieć kieroffca wyleci na dobre z kabiny. Jak na was patrzę bierze mnie na mdłości. Na szczęście już was prawie nie ma dziady szofery !" 2021-11-21 20:14:00 "Polki pracodawca ma solidnych pracowników z Ukrainy. Niemiec ma... parobków z Polski, dlatego tak marnie im płaci. " | |||
~jdgfvfrubfgcj | Jako informacja o szoszokającym niby to "znawcy" / "doradcy". Wątek " Przerwa po 6 godzinach pracy" ~kaziu 2021 -05-02 09:16:54 "Cześć a powie mi ktoś czy moje gapiostwo moze sie skonczyc mandatem zacząłem prace o 18; 00 wyjechałem 3. 34 zrobiłem pauze 53min pozniej mialem 2. 01 jazdy 1. 15 praca 12 min jazda 1. 24 praca 16 min jazda 55 min pracy 24 min jazdy i zakończyłem o 7; 11 rano" ~kiero 2021 -05-02 09:22:37 "Masz w porządku wszystko. " 2021-05-02 09:23:32 "O ile możesz jeszcze mieć 9 czyli skrócony odpoczynek dzienny. " Wyjaśnienie (dla tych które nie zrozumiały o co chodzi). "... zacząłem prace o 18; 00 wyjechałem 3. 34 zrobiłem pauze 53min... " Tu jest OK. "... 2. 01 jazdy 1. 15 praca 12 min jazda 1. 24 praca 16 min jazda 55 min pracy 24 min jazdy... " Tu jest ŹLE (przekroczenie dozwolonych maksymalnych 6 godzin pracy ("jazda"+"młotki") bez przerwy na odpoczynek (Uoczpk Art. 13), czyli w sumie tu jest 6 godzin i 27 minut pracy - za to jest mandat). Od "... zacząłem prace o 18:00... " do "... zakończyłem o 7:11 rano" (w okresie czasu 13 godzin i 11 minut) jest 10 godzin i 1 minuta pracy ("jazda"+"młotki") - tu też jest ŹLE (maksymalny czas pracy w porze nocnej - 10 godzin w dobie; Uoczpk Art. 21). Wątek "Dwuosobowa" ~Janus z 2021-06-26 17:51:49 "Jeżeli zaczynam pracę w dwuosobowej i po 6 godz przesiadam się do innego kierowcy, mam dalej dwuosobowa, czy już nie? Ten, do którego się dosiadłem, pracował już 4h" ~kiero 2021- 06-26 20:34:05 "Nie, pracujecie każdy już jako pojedyncza. Czyli po 13/15 godzinach pracy jednego z kierowców auto na parking i odbiór odpoczynku. " Wyjaśnienie. Są niuanse. Jeśli ten kierowca (w innym pojeździe), do którego dosiadłeś, też pracował 4h w załodze to dalej macie załogę (od początku w tym pojeździe była stworzona załoga i nadal trwa), licząc czas (21h) od twego rozpoczęcia (masz więcej (6h) wypracowanych godzin zmiany pracowniczej). Czyli w przypadku gdy, pracę w załodze rozpoczyna pierwszy i drugi kierowca i, powiedzmy (jak wariant), po 4 godzinach pierwszy kierowca opuszcza auto a na jego miejsce wchodzi kierowca nr. 3 i kontynuuje dalej pracę z drugim kierowcą to maksymalny czas w którym ta załoga musi rozpocząć okres odpoczynku mija po upływie 21 godzin od rozpoczęcia pracy w pierwszej załodze kierowców (w twoim przypadku, od rozpoczęcia pracy twojej pierwszej załogi - masz więcej (6h) wypracowanych godzin zmiany pracowniczej). Jeśli ten kierowca (w innym pojeździe), do którego dosiadłeś, pracował 4h w pojedynczej to dalej, chociaż faktycznie ty nadal pracujesz w załodze a on tylko dopiero od teraz w załodze, już was obowiązuje 13/15h zmiana pracownicza (od początku w tym pojeździe nie była stworzona załoga), licząc czas (13/15h) od twego rozpoczęcia (masz więcej (6h) wypracowanych godzin zmiany pracowniczej). REKOMENDUJĘ zapoznać się (różne przykłady z rysunkami pracy kierowców w załodze). s://blog. etransport. pl/transe*spert/publ ikacja, 227, cala_prawda_o_zalodz e_czyli_jak_prawidlo wo_policzyc_czas_pra cy. html (żeby link zadziałał trzeba: z przodu do niego dodać h t t p, zamienić * na x, usunąć w nim wszystkie odstępy) Na ten link powołuje się wiadomość : "Cała prawda o załodze, czyli jak prawidłowo policzyć czas pracy?" Utworzona : 2012-12-27 Źródło : etransport. pl Też REKOMENDUJĘ zapoznać się (wyjaśnienie Rozp. (WE) nr 561/2006 ułatwiające zharmonizowane egzekwowanie przepisów podczas kontroli drogowych; strona 49-50 "... Przykłady dotyczące załogi kilkuosobowej... ", są rysunki). s://ec. europa. eu/transport/sites/d efault/files/modes/r oad/social_provision s/doc/trace_explanat ory_text_pl. pdf (żeby link zadziałał trzeba: z przodu do niego dodać h t t p, usunąć w nim wszystkie odstępy) Wątek "Niemal 122 tysiące euro tytułem kaucji zabezpieczających - kolejna akcja BAG" ~kiero 2021-0 9-17 16:33:34 "... wszyscy którzy w ubiegłym tygodniu mają prawidłowo odebrany odpoczynek regularny, to nie mogą być być ukarani w tym tygodniu za odpoczynek w kabinie dłuższy niż 45 godzin. " Wyjaśnienie. Rozp. (WE) nr 561/2006/2020. Art. 8. 8. REGULARNE tygodniowe okresy odpoczynku ORAZ DOWOLNY tygodniowy okres odpoczynku trwający PONAD 45 GODZIN wykorzystywany jako rekompensata za wcześniejsze skrócone tygodniowe okresy odpoczynku NIE MOGĄ BYĆ wykorzystywane W POJEŹDZIE. Muszą one być wykorzystane w odpowiednim dla każdej płci miejscu zakwaterowania wyposażonym w odpowiednią infrastrukturę noclegową i sanitarną. Wszelkie koszty zakwaterowania poza pojazdem pokrywa pracodawca. Maksymalny dzienny okres odpoczynku - 23:59h Maksymalna rekompensata za skrócenie tygodniowego odpoczynku - 21h Razem - 44:59h Czyli jakikolwiek dowolny odpoczynek ponad 45 godzin automatycznie jest co najmniej tygodniowym okresem odpoczynku wykorzystywanym jako rekompensata za wcześniejsze skrócone tygodniowe okresy odpoczynku bo a priori innym być nie może. Mandaty za 45 godzin odpoczynku w pojeździe : Niemcy Mandat 500 EUR dla kierowcy i 1500 EUR dla przewoźnika (60 EUR za każdą godzinę dla kierowcy i 180 EUR dla przewoźnika) Francja Mandat średnio 2300 EUR dla przewoźnika (maksymalna kara to 30 000 EUR, rok pozbawienia wolności) Belgia Mandat do 1800 EUR (przy postępowanio sądowym do 60 000 EUR) Niderlandy Mandat do 1500 EUR Wielka Brytania Mandat 300 GBP Hiszpania Mand at 2000 EUR Włochy Mandat do 1700 EUR oraz konieczność odebrania pełnego odpoczynku tygodniowego poza kabiną pojazdu. Źródło: h t t p s://blogtransportowy . pl/tag/odpoczynek-ty godniowy/ (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) REKOMENDUJĘ, jak przykład, popatrzeć ten film (mandat za 45 godzin odpoczynku w kabinie pojazdu w Nienczech). h t t p s://www. youtube. com/watch?v=SAYyd14H DrI (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) Wątek "Zjazd z ronda i przepisy wg Pani w BMW" h t t p s://www. youtube. com/watch?v=R32g_ViD PAE (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) ~kiero 2021-0 9-21 21:13:22 Sprawa jest prosta. Wjeżdżający na rondo nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu pojazdowi BMW, który poruszał się po rondzie. 2021-09-23 20:38:49 "... Cwaniaczek nie ustąpił i wyebal się na prawy pas blokując BMW możliwość bezpiecznego zjazdu z ronda" Wyjaśnieni e. 20 21-09-24 16:59:46 "... Spojrzyj na początku tego filmu, jakie auto stoi na lewym pasie obok "filmowca". To moim skromnym okiem pani w "bawarce". A jeśli to ona, zmienia to całkowicie ocenę sytuacji. Ona nie była w ruchu po skrzyżowaniu. Wystartowała jak rakieta z lewego i wcięła się przed nos "filmowcowi"... " 2021-09-2 4 18:28:14 "Nawet czerwona strzałka (dla wątpliwych) w nagrywaniu z lewej strony wskazuje że to jest te same BMW... " Wątek "Jak jest płacona dniówka na busach?" ~kiero 20 21-09-29 07:23:33 "A kilka lat temu zez bredził, ze czas jazdy w jednej dobie to 10 godzin i tylko 2 razy w, tygodniu" Wyjaśni enie. Przykład - "... Powedzmy ruszyles o 00. 00 godzinie. Marz w ciongu 11 godzin powedzmy 9 godzin jazdy. Po pauzie 9 godzin chcerz zaczonc prace o 20. 00 godzinie. Od 20. 00 do 24. 00 godziny morzesz jechac tylko 1 godzine, rzeby nie przekroczyc 10 godzin jazdy w jednej dobie co dozwolone tylko dwa razy w tygodniu... ", wzięty z wątku "Pauza 9 godzin a praca 13godzin" (PavelSPM 201 8-08-23 08:28:08) jako odpowiedź na pytanie ~Slaws72 "Czy po 11godzinach pracy mogę skrócić pauza do 9 czy muszę robić 11" Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 6. 1. "Czasem pracy kierowcy jest... w szczególności: 1) prowadzenie pojazdu (czyli jazda) ;... " Art. 2. 6a) pora nocna - okres czterech godzin pomiędzy godziną 00:00 i godziną 07:00; definicję pory nocnej zawartą w tym przepisie stosuje się wyłącznie do celów ustalania czasu pracy; Art. 21. W przypadku gdy praca (przypomnę, jazda - to jest praca) jest wykonywana w porze nocnej (przypomnę z przykładu, "... ruszyles o 00. 00 godzinie. Marz w ciongu 11 godzin powedzmy 9 godzin jazdy... "), czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej DOBIE. Art. 8. 1 "... przez DOBĘ należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. " Rozporzą dzenie (WE) nr 561/2006/2020. Art. 6. 1. "... dzienny czas prowadzenia pojazdu (czyli jazda) może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu. " Art. 4. k) "dzienny czas prowadzenia pojazdu" oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku; i) "tydzień" oznacza okres od godz. 00. 00 w poniedziałek do godz. 24. 00 w niedzielę; | |||
~tdjfkfnfhfgv | Tak, między innymi (jako informacja), żeby każdy widział / wiedział kim jest "hermafrodyta" (~kiero / AgaGora / Pan_Ordynator - w profilu Agnieszka Gor... ) vel imitator (podszywacz). Wątek "Pauza 9 godzin a praca 13godzin" AgaGora (w profilu Agnieszka Gorec... ) 2018-08-23 11:44:44 "... nie pisz o czyms, jesli tego nie rozumiesz. " Wątek "Zmiany w karach za przekroczenia czasu pracy od 1 stycznia 2020" Pan_Ordynator (w profilu Agnieszka Gorec... ) 2019-11-28 00:31:53 "Mój nick i podpis pod nickiem jest wybrany celowo, tak by głupi miał zagwozdkę. I wielu wciąż sie na to łapie. " Wystrzegajcie się złośliwej "chimery". | |||
~Ordynator oddziału et. | Ale kołchoźnik dopiertolił. | |||
~osnfmfghri | Nie obrażaj żonę i szwagra z wszystkimi ich krewnymi, które mieszkają w Białorusi, "szlachetnego pana" Łysego bo zaraz odezwie się, zdenerwuje się i nie daj Bóg jeszcze dostanie zawal serca. Jak wtedy Polska będzie bez "prawdziwego" syna ziemi polskiej... Wątek "Ile kierowca powinien zarabiać?" ~Łysy ("specjalista" od lokówki, dychlofosu i zachowania "szlachetnego pana") 2020-07-23 20:55:00 "... Szwagier pod Mińskiem... ma... plantacje borówki amerykańskiej... " 2020-07-24 23:05:44 "... po takich... dziadkowie mojej żony na koń wsiadali. Pod Kobryniem dzięki dziadkom ze sześćdziesiąt rodzin kmieci... żyło... " 2020-07-25 21:59:15 "... moja żona... Jest z "tych Pieńkowskich " spod Kobrynia... " 2020-07-25 21: 57: 05 "Mądrzejsi Polacy... uciekli (z Białorusi)... Kto został? Czworakowa hołota... " Lepiej powiedz jak Polacy okazały się i pozostały "pod ruskimi" w Białorusi? Jak "bawienie" rządu polskiego w politykę doprowadziło do rozdziału kraju, jak rząd polski w banicji (w Anglii) walczył za polskie ziemie i swoich ludzi, jak 75-tysięcznej "armii Andersa", nabranej w 1941r. z Polaków znajdujących się w związku radzieckim (w tym uciekinierzy-uchodźc y, internowani Wojska Polskiego i amnestiowane więźniowie), zabronił wyzwalać Polskę na wschodnim froncie (armia rządem polskim była wysłana w 1942r. na więcej niż rok do Iranu "opalać się" a potem w 1944r. do Włoch na zagładę - Monte Cassino), jak po wojnie "pomagał" rodakom (ludziom polskiej narodowości) przeprowadzić się na "odnowione" (podarowane Stalinem) polskie ziemie że aż tak wiele pozostało "pod ruskimi" i t. d? To znam nie z pogłosek a z własnej rodzinnej tragedii. No dawaj, nie wstydź się, przecież tak lubisz wspominać o Polakach z tak zwanych "wschodnich kresów" które niby to są "kołchoźnikami". Pryzpomnę, jak zapomniałeś lub nie wiesz, te tak zwane "kolchozniki" (Słowianie i inne narody z wschodu) nie raz w historii dawali odpór niby to "szlachetnym" agresorom - kolonizatorom z zachodu (jak przykład, napoleonowców, w tym 120 tysięcy polskiej narodowości, gnały aż do Paryża, hitlerowców, w tym pól miliona polskiej narodowości, do Berlina). Popamiętaj, jeśli trzeba będzie, to oni bez wahania jeszcze raz to powtórzą. Co do konkretnie "kołchoźników" Białorusi to ten wielonarodowy naród (w tym i polskiej narodowosci) jeden z dwóch (drugi to były jugosłowiański) który faktycznie sam wyzwolił od hitlerowców swój kraj przed przyjściem armii czerwiennej. O awanturniczej próbie samodzielnego wyzwolenia chociażby Warszawy (1 sierpnia - 3 października 1944) "panami szlachcicami" rusofobami pod przywództwem Tadeusza Bór-Komorowskiego (nie powiadomienie o czasie i planach powstania nawet częściom polskich pospolitaków lojalnych związkowi radzieckiemu oraz Anglii - Churchilla i Rosji - Stalina, proszenie i błaganie podczas powstania o pomocy Churchilla i Stalina, haniebna kapitulacja przed hitlerowcami po powstaniu z wnioskiem o przyznaniu statusu branców wojskowych tylko dla żołnierzów armii krajowej i t. d. ) nawet i nie wspominam. Gdyby nie te "kolchozniki" to przy hitlerowcach polski naród (jako też słowiański) ukończył by pod postacią skóry na garbarskich fotelach lub popiołu jako nawóz albo w lepszym wypadku pachołkami - niewolnikami (odtajniające niemieckie i inne archiwa jednoznacznie o tym mówią - plan "Ost"). Wbij to sobie do pustej główy i przekaż innym. Tak że nie ci (skrzywdzony pański / unijny pachołek szowinista), kraj którego teraz znany jako walczący metodami gestapo z martwymi, pomnikami, historią jak i z zaproszonymi Unią Europejską migrantami / uciekinierami, z zarozumiałością wspominać o "kołchoźnikach". Tym zachowaniem tylko hańbisz siebie i cały naród swojej narodowości. | |||
~Ordynator oddziału et. | Ale dojepał. Kołchoźnik. | |||
~cmok cmok | szoszon sie nakreca :D | |||
~gndjvgfuf | Jak widać, wyzywanie, jak i łotrowska i podła treść, to jest "wizytówka" niby to "panów szlachciców" (nie mylić z prawdziwymi) ta jeszcze szowinistów. Jak to jest śmieszne gdy ktoś z skrzywdzonych prowokatorów próbuje kogoś wyzywać szoszonem wtenczas gdy sam szoszoka, przeprzeka i cocoka. Oj jak "bogato" pracownik z "czubem" na pożegnanie "odwdzięczył" swoim "trójzębem" niby to "pana szlachcica" (nie mylić z prawdziwym) pseudo "pracodawcę" w jego "tyłek". Jak widać, "pan" w gumiakach z wystającą słomą od "zadowolenia" stale szoszoka i szoszoka, cały czas. Nie kompleksuj. Przecież jesteś w wspierającej LGBT części Europy, czyli wśród swoich "tylno-napędzonych". Trochę "tyłek" po boli i przestanie (gdy się ma wysoki poziom edukacji to dużo się zna / wie). | |||
~kiero | Czyżby szoszon znów zafajdał cały wątek? Tak. To jedyne co potrafi | |||
~fdrshjsbsabl | Czyja by krowa muczała o "zafajdaniu wątków" (2022-01-02 15:49:12) jak i o jedynym potrafieniu kogoś (2022-01-02 15:52:49) a szoszokającego obłudnika / pajaca, niby to "znawcy" / "doradcy" (~kiero / AgaGora / Pan_Ordynator - w profilu Agnieszka Gor... vel imitator / podszywacz), by pomilczała. Tak do szoszokającego wyjątkowo "utalentowanego" forumowicza, jak widać, i nie dochodzi że czym więcej stara się z kimś "zadierać się", tym jeszcze więcej jest "oblany swoimi pomyjami". Co za mentalność... :-) | |||
~Esenizacja | I gówno się wylało | |||
~gdfrcddhgg | Trzymaj się z daleka żeby więcej nie ubrudzić się, ta i nie zapominaj że to wylane niby to "gówno", jako informacja, jest taksyczne i zakaźne, prowokują nawet u niektórych zaostrzenie chorób psychicznych. :-) Uwaga!!! Inform acje te zostały zbudowane na bazie adresu IP, należy wziąć pod uwagę, że piszący mógł korzystać np. z kawiarenki internetowej lub innego miejsca publicznego. ostatnio posługuje się nickami: ~Esenizacj a użyte: 2022-01-03 07:29:27 ~cmok cmok użyte: 2022-01-02 20:12:30 ~zcx użyt e: 2022-01-02 03:00:24 ... | |||
~kdnfjffnj | 30 lat jak już nie ma w Białorusi kołchozów, a ten bredniasz wciąż nadal sieje propagandę o jakichś tam kołchoźnikach. Co za pośmiewisko. :-) | |||
~kiero | Kołchozow nie ma? Ale mentalność kolchoznika nadal tkwi w ludziach tego typu ci szoszon. | |||
~fhdbdjieek | Nie bez przyczyn niektórych, niby to "panów" / "pań" (nie mylić z prawdziwymi), w starej Europie i nie tylko traktują jako świń (zwierzów). Te, które nie przyznają / nie szanują jak i przygnębiają / okradają nawet swoich rodaków (ludzi jednej narodowości) / krajanów, poprawnie zasługują stosunku / traktowania wszystkimi w całym świecie nie inaczej jak do świń. Nic dziwnego że Polacy żyjące poza Polską rzadko przyznają się (nawet rodakom) że mają polską narodowość. I to są współczesne realia polskiej tolerancji wśród rodaków (ludzi jednej norodowości) / krajanów, o niby to "tolerancji" do ludzi innych narodowości (o szowinizmie / ksenofobii pod postacią antysemityzmu / rusofobii) nie ma sensu nawet i wspominać. Wstyd i hańba. | |||
~kiero | Jak przestaniesz szoszona pilnować w pracy to będzie udawać, że pracuje. | |||
~dkbfgfgdj | A jeszcze coś śmiesznego, głupiego i kłamliwego szoszokniesz albo chociaż cokniesz i/lub przekniesz, przecież potrafisz, co? No, rozśmiesz publiczność. Pokaż się w pełnej i całej "piękności". Niechaj każdy widzi kim jesteś. :-) | |||
~kiero | Szoszon jest jak koń. Jak nie powiesz wio to będzie stał choćby się waliło. Powiesz wio to bedzie szedł po krzakach dopóki nie powiesz prrr. A podstawa to że zarówno koń jak i szoszon musi czuć bat nad sobą. Wtedy będą uczciwie pracować. | |||
~sjddghwswow | Oj jak niby to "panowie" (nie mylić z prawdziwymi) nisko spadliście i coraz niżej spadacie. Jak widać, łotrowska i podła treść niektórych nie zna poziomu dna. Nie skręcajcie z tego kierunku. Niechaj każdy widzi / wie kim jest współczesny polski niby to "pan". Świat musi poznać "etalonny standard". :-) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.