ID: 256137
Odprawy celne - UK/CH
ID: 256137
ID: 256137
Dzień dobry
chciałbym zaznaczyć na wstępnie, iż proszę wyłącznie o konkretne odpowiedzi. Jestem zwykłym spedytorem, który organizuje ładunki z giełd Trans. eu, TimoCom, itp. dla własnej floty. Główne obszary działania mojej firmy to DE/NL/BE/SK/CZ/PL/LU X, od czasu do czasu również wysyłałem auta do Anglii.
Niestety, nie miałem jeszcze przyjemności, aby wysłać któregoś z kierowców poza UE.
Stąd mam kilka pytać i mam nadzieję, że ktoś będzie mógł mi rzetelnie odpowiedzieć na poniższe pytania.
Jeżeli któreś z poniższych pytań jest "głupie", to z góry przepraszam, ale chciałbym się doszkolić.
1. Od czasu do czasu pozyskuję od Klienta ładunek; miejsce załadunku w NL, następnie odbiór dokumentów w agencji celnej w DE, odprawa celna w CH i powrót do tego samego magazynu w NL. Wiem, jak to ogarnąć, ale o co w tym chodzi? :) Po co jechać po odbiór dokumentów z NL do DE, odprawiać towar w CH, aby go później z powrotem przewieźć do NL?
2. Wiem, że w przypadku odprawy celnej, należy dany fakty wywozu lub przywozu towaru zgłosić w jakimś systemie elektornicznym, ale jak to będzie wyglądać w praktyce od 01. 01. 21 r. dot. UK? Czy jeśli pozyskam z Trans. eu ładunek, np. z Warszawy do Londynu, to wysyłam kierowcę na załadunek, on tam dostaje wszystkie dokumenty przygotowane przez wysyłającego, następnie normalnie jedzie do Dunkierki/Calais, przeprawia się, robi odprawę celną w Dover i jedzie na rozładunek do Londynu. W sensie, czy wtedy jako przewoźnik muszę coś gdzieś rejestrować, samodzielnie generować numer MRN, wprowadzać specyfikację towaru, itp.? Czy tylko biorę zlecenie, kierowca dostaje w wyznaczonym miejscu (po załadunku, np. podjeżdża do jakiejś spedycji/firmy zewnętrznej) wszystkie dokumenty, jedzie do GB, odprawa i rozładunek?
3. Czym się różni T1 od T2? Wysyłam czasami auta do IT z NL/BE i zazwyczaj kieruję je na Monachium/Brennero. Natomiast, znajomy wysyła auta w tej relacji przez CH i mówi, że wtedy potrzebny jest dokument T2, czyli rozumiem, że można podjechać do urzędu celnego na granicy CH, poprosić o T2 i śmigać przez terytorium CH, zamiast Brennero? (Pomijam kwestię opłat drogowych, bo wiem, że drogo).
Gdyby ktoś zechciał odpisać w sposób rzetelny na wszystkie trzy pytania, to z chęcią prześlę flaszkę.
Pozdrawiam i przepraszam, jeżeli pytania są dla kogoś nielogiczne.
Dzień dobry
chciałbym zaznaczyć na wstępnie, iż proszę wyłącznie o konkretne odpowiedzi. Jestem zwykłym spedytorem, który organizuje ładunki z giełd Trans. eu, TimoCom, itp. dla własnej floty. Główne obszary działania mojej firmy to DE/NL/BE/SK/CZ/PL/LU X, od czasu do czasu również wysyłałem auta do Anglii.
Niestety, nie miałem jeszcze przyjemności, aby wysłać któregoś z kierowców poza UE.
Stąd mam kilka pytać i mam nadzieję, że ktoś będzie mógł mi rzetelnie odpowiedzieć na poniższe pytania.
Jeżeli któreś z poniższych pytań jest "głupie", to z góry przepraszam, ale chciałbym się doszkolić.
1. Od czasu do czasu pozyskuję od Klienta ładunek; miejsce załadunku w NL, następnie odbiór dokumentów w agencji celnej w DE, odprawa celna w CH i powrót do tego samego magazynu w NL. Wiem, jak to ogarnąć, ale o co w tym chodzi? :) Po co jechać po odbiór dokumentów z NL do DE, odprawiać towar w CH, aby go później z powrotem przewieźć do NL?
2. Wiem, że w przypadku odprawy celnej, należy dany fakty wywozu lub przywozu towaru zgłosić w jakimś systemie elektornicznym, ale jak to będzie wyglądać w praktyce od 01. 01. 21 r. dot. UK? Czy jeśli pozyskam z Trans. eu ładunek, np. z Warszawy do Londynu, to wysyłam kierowcę na załadunek, on tam dostaje wszystkie dokumenty przygotowane przez wysyłającego, następnie normalnie jedzie do Dunkierki/Calais, przeprawia się, robi odprawę celną w Dover i jedzie na rozładunek do Londynu. W sensie, czy wtedy jako przewoźnik muszę coś gdzieś rejestrować, samodzielnie generować numer MRN, wprowadzać specyfikację towaru, itp.? Czy tylko biorę zlecenie, kierowca dostaje w wyznaczonym miejscu (po załadunku, np. podjeżdża do jakiejś spedycji/firmy zewnętrznej) wszystkie dokumenty, jedzie do GB, odprawa i rozładunek?
3. Czym się różni T1 od T2? Wysyłam czasami auta do IT z NL/BE i zazwyczaj kieruję je na Monachium/Brennero. Natomiast, znajomy wysyła auta w tej relacji przez CH i mówi, że wtedy potrzebny jest dokument T2, czyli rozumiem, że można podjechać do urzędu celnego na granicy CH, poprosić o T2 i śmigać przez terytorium CH, zamiast Brennero? (Pomijam kwestię opłat drogowych, bo wiem, że drogo).
Gdyby ktoś zechciał odpisać w sposób rzetelny na wszystkie trzy pytania, to z chęcią prześlę flaszkę.
Pozdrawiam i przepraszam, jeżeli pytania są dla kogoś nielogiczne.
Posty (3)
Maggione
| jak w temacie... | |||
LucTrans
| Polecam skontaktowac sie z firma Declerit ltd. powinni odpowiedziec na te pytania. s://www. facebook. com/declerituk | |||
robert2
| Stawiam że ta robota z nl to wałek żeby odzyskać VAT za eksport towaru za granicę t1 i T2 to dokumenty tranzytowe różnią się tym gdzie towar był ładowany cze eu czy poza i czy przejeżdżają przez tzw kraje EFTA np ch ale przez ch się nie opłaca bo koszt przejazdu bassel chiaso to ponad 300chf plus koszt T2 teraz pewnie ponad 50eur |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz