ID: 238726
Pytanie na temat tachografu - Stary temat prosze skasować.
ID: 238726
ID: 238726
witam, jestem na parkingu robie 9 zakonczylem juz dzien w tacho. zaczołem ją robić o 23 ale czas mam do 24 bo rozpoczecie dnia robiłem o 9. 00. Podchodzi do mnie gościu zawraca * abym przesuną auto, zajmuje to od 5 min do pół godziny ale z czasem sie zmieszcze do 23. jak to sie ma do idt? Niby dzien zakonczyłem a mimo to autem jeszcze jezdziłem. Jest jakis legalny sposób aby nie zapisywac takich manewrów na tacho jeśli poruszam sie po własnym parkingu?
witam, jestem na parkingu robie 9 zakonczylem juz dzien w tacho. zaczołem ją robić o 23 ale czas mam do 24 bo rozpoczecie dnia robiłem o 9. 00. Podchodzi do mnie gościu zawraca * abym przesuną auto, zajmuje to od 5 min do pół godziny ale z czasem sie zmieszcze do 23. jak to sie ma do idt? Niby dzien zakonczyłem a mimo to autem jeszcze jezdziłem. Jest jakis legalny sposób aby nie zapisywac takich manewrów na tacho jeśli poruszam sie po własnym parkingu?
~mrxardas*.dynamic.gprs.plus.pl
*.dynamic.gprs.plus.pl
Posty (57)
~mrxardas | jak w temacie... | |||
~mrxardas | edit; *zmieszcze sie do 24 | |||
~zztop | Legalnie to robisz rozpoczęcie i po manewrach zakończenie. | -1 | ||
~a co za cholera? | co jest " wlasny parking "? | |||
~cieć | Tak jak parking ma 24 metry, to się zmieścisz. | |||
~mrxardas | własny parking chodzi mi o baze teren prywatny, czyli w za korzystanie z trybu out na terenie prywatnym nie dostane mandatu jak itd mnie skontroluje? Mam jeszcze jedno pytanie, czy jak robie np. pauze weekendowa mogę wyciagnac karte i pojechac samym ciagnikiem do sklepu czy jest to legalne? | |||
~mrxardas | a jeszcze jedno, jak sie wylogować z tacho? trzeba wyciagnac karte do tego trybu out czy jest to gdzies w opcjach? | |||
~o ja pier | idz na szkolenie okresowe, albo na powtorna kwalifikacje. szkoda czasu na ciebie. takiego dna dawno tutaj nie bylo | |||
~Marian | mrxardas... z tym wylogowaniem, zalezy jakie masz tacho... vdo jest najprostsze -wylogo wanie zawsze o rownej godzinie! -przygotu j mlotek 3kg i 5kg (gdyby 3kg byl za slaby) -srubokret plaski Srubokret wsadzasz do slotu i krecisz dwa w lewo i trzy w prawo... slot, to taka szparka, lub tacka, gdzie wkladamy karte... wlacz zaplon i obserwuj wyswietlacz tacha, jak zaczyna migac, to znak, ze mozesz przejsc do nastepnego etapu, czyli 3kg w lapke i napierniczasz w tacho (okolice wyswietlacza) az wypluje karte... proste. 5kg wykorzystaj, zeby na koniec pier... sie nim w czolo. Koniec | |||
~mrxardas | na szkoleniu okresowym tego nie ucza robiłem je 2m temu, nic o obsludze tacho. | |||
~mrxardas | generalnie jezdze 3 tygodnie dlatego sie pytam nie znam sie na tachografie | |||
~Bogaty. | W tym przypadku nie możesz stosować funkcji out. | |||
~Pan Ordynator | Nie?Na podwórku obowiązuje 561? | |||
~Bogaty. | Jego w tym przypadku obowiązuje. Nawet gdy wyjmij kartę i wcisnie out to ten czas pracy zostaje doliczony na jego konto. | |||
~Nie interesuj sie | To teraz jest zakaz zadawania pytań na kursie? Przepisy cię o owiazujace są objęte tajemnica i nie można ich ściągnąć z netu i przeczytać? Spytaj szefa. Niech wie jakiego ma ciemniaka | |||
~mrxardas | moj szef nie mowi ani po polsku ani po angielsku, i dobrze wie że jestem ciemny. kurs robiłem przez internet widocznie panowie nigdy na nim nie byli skoro takie odpowiedzi tu padaja. Myslałem ze jak zapytam sie leszych od siebie na tamat poruszania sie po parkingu wlasnym tak aby nie przegiac potem z czasem pracy to dostane fachowa i konkretna odpowiedz, no ale widac cieżko. w necie znalazłem tylko podstawy na temat tachografu. | |||
~ja ja | najbardziej fachowa i konkretna odpowiedz : przeczytaj przepisy koniec przepisy, ciemniaku, nie komentarze takich jak ty. | |||
~ja ja | tak nawiasem. pewnie firma nie jest polska, wiec polskie przepisy cie nie obowiazuja. idz pytaj na fora w kraju gdzie jestes zatrudniony. oni znaja swoje przepisy | |||
~zcx | Ile taka kwalifikacja wstępna kosztuje? Bo po ilości tematów od osób co go nie dawno ukończyli, ni zapłaciłem za taki kurs więcej niż 100 złotych. | |||
~mrxardas | przepisy na temat czasu pracy są jednolite we wszystkich krajach ciemniaku, a koszt kwalifikacji to 2700zł mi nie chodzi o przepisy tylko bardziej o obsługe tacho i to jak dziala bo ile jechac moge to wiem. | |||
~Tlumacz | Przepisy na temat czasu pracy nue są jednolite w Unii Europejskiej Każdy kraj ma swoje Cuemniaku To przepisy odnośnie kierowania I odpoczynku są jednakowe de*ilu | |||
~mrxardas | chyba w * byłeś i gówno widziałeś bo przepisy na temat "kierowania" są różne pajacyku, a jakie są przepisy na temat czasu pracy inne bo nie kumam? Moze mnie oswiecisz? | |||
~matematyk | no wlasnie. jakie cwoku znasz ustawy, rozporzadzenia, ktore cie obowiazuja. wymieniaj | |||
~zcx | ~mrxardas 2018-12-2 1 20:07:33 przepisy na temat czasu pracy są jednolite we wszystkich krajach ciemniaku, a koszt kwalifikacji to 2700zł mi nie chodzi o przepisy tylko bardziej o obsługe tacho i to jak dziala bo ile jechac moge to wiem. widać po tobie, że to kasa wyrzucona w błoto i zmarnowany czas. a po ilości zakładanych tematów przez osoby kończące ten kurs wnioskuje że trwa zdecydowanie za krótko. ciemniaku. | |||
~Jaśniok | Jężdże 3 tyg, nie znam się. Hah. Jężdżąc potwierdzasz znajomość ustaw, urządzeń i technik. Tak Ci wytłumaczy ins. Na pierwszej kont. Twojej znajomości czasu parcy po sprawdzeniu karty. Gratulacje. Na busy, dniówka 170, tachobuk, jak zaznajomisz to wróć. Opcja, aut'' występuje na budowach, mleczarniach i innych męczarniach wymienionych w którymś punkcie do562. Czy to właściwa liczba? Hah! | |||
~mrxardas | skoro tacy mądrzy to proszę o źródło, lub podstawe prawną na temat obsługi tachografu. chodzi mi konkretnie o to co napisałem w temacie. co w sytuacji jak zakoncze dzien mam jeszcze czas jazdy i musze kawałek przejechać. | |||
PavelSPM
| ~mrxardas Jeśli masz jeszcze czas jazdy i nie przekroczony ogólny dzienny okres pracy (zmiany) w dobie to śmiało czyń na nowo kraj rozpoczęcie i po manewrze/przejeździe kraj zakończenie. Jeśli zakończył się czas jazdy i/lub dzienny okres pracy (zmiany) to po wymuszonym manewrze/przejeździe zrób wydruk i opisz przyczynę manewru/przejazdu żeby usprawiedliwić się później przy kontroli za przerywanie odpoczynku. Jeśli inspektor przyzna przyczynę manewru/przejazdu uzasadnionej to karę nie otrzymasz. Dla manewrów/przejazdów na własnym parkingu wystarczy wylogować (wyjąć) kartę z tachografu, omijając wpisywanie kraj zakończenia, żeby nie przerwać odpoczynek i włączyć funkcję OUT w tachografie. Teoretycznie manewrować/przejeżdż ać, w tym wypadki, musi drugi człowiek ponieważ ty dalej odpoczywasz. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.