ID: 233622
Równa płaca za równą pracę stała się rzeczywistością unijną
ID: 233622
ID: 233622
Walka o transport międzynarodowy jeszcze trwa.
Walka o transport międzynarodowy jeszcze trwa.
~etransport.pl
Posty (256)
~arek | walczcie walczcie. już dwa lata temu pisałem, że nikt nie kupi tych waszych płaczliwych kłamstw. jak się nie opłaca to zmykać te dziadtransy nikt nie będzie za wami płakał, a wkrótce prace nad unijną inspekcją pracy i zasady dobrej reputacji nauczą pokory bo w Polsce wciąż to nie działa. ale tylko takie moje pisanie. | 1 | ||
~DZIADTRANS | AREK, JESZCZE ZATĘSKNISZ ZA POLSKIM DZIADTRANSEM, BO JAK SIĘ ZAMKNIE PÓJDZIESZ ZA PAROBKA DO NIMCA CZY FRANCA I DOM ZOBACZYSZ RAZ NA 3 MIESIĄCE A TO CO ZAROBISZ WYDASZ NA LEGALNY POBYT W MIEJSCU PAROBKOWANIA | 1 | ||
karzełreakcji
| Dziadtrans, spotkałem ostatnio chłopaka z UA. Jezdził u polskiego pracodawcy w systemie 56tygodni w budzie, na 8 tygodni w domu. Taka mała, dygresja, odnośnie polskiej patologii. | -2 | ||
~German | KOLEGO DZIADTRANS Może i wyda ale za to jest jakaś szansa na emeryturę godną a nie od najniższej krajowej śmieszne i żałosne i nikt nie będzie parobkiem chyba że na własne życzenie jak co nie którzy kombinatorzy typu magnes dwie karty kilometry frachty niech jeszcze akord wprowadzą dla nich pozdro dla normalnych kierowców a jeszcze tacy są i jest ich coraz więcej | 1 | ||
~tur49 | Podmioty gospodarcze z innych krajów UE rejestrują działalność gospodarczą w Polsce i zatrudniają Polaków. Problem polega jednak na tym, że za tę samą pracę wykonywaną w tych samych warunkach (obie grupy pracują poza granicami swojego kraju, rozwożąc towary po całej Europie) kierowcy z kraju macierzystego przedsiębiorstwa otrzymują dużo większe wynagrodzenie niż Polacy. Formalnie kierowcy z innego kraju UE oraz polscy kierowcy są zatrudnieni w innych podmiotach - spółka działająca w Polsce nie jest oddziałem spółki zagranicznej, a podmiotem, którego założycielem jest spółka zagraniczna. Istnieją jednak między nimi powiązania kapitałowe i osobowe. Czy takie zachowanie podmiotu zagranicznego nie narusza art. 12 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską (w wersji skonsolidowanej uwzględniającej zmiany wprowadzone traktatem z Nicei)? Działanie pracodawcy nie jest przecież niczym uzasadnione - kierowcy z obu państw wykonują tę samą pracę, w tych samych godzinach, z takim samym natężeniem. Jedynym uzasadnieniem - moim zdaniem nie do przyjęcia - jest fakt pochodzenia z różnych państw, a to w mojej opinii wyczerpuje znamiona dyskryminacji ze względu na przynależność państwową. Zgodnie z art. 39 Traktatu WE oraz rozporządzeniem Rady (EWG) nr 1612/68 (1) obywatele UE pracujący w innym państwie członkowskim muszą być traktowani w porównaniu z ich kolegami będącymi obywatelami tego państwa w sposób nienoszący znamion dyskryminacji w odniesieniu do zatrudnienia, wynagrodzenia i innych warunków pracy. Przepisy wspólnotowe dotyczące swobodnego przepływu pracowników stosują się do pracowników migrujących będących obywatelami jednego z państw członkowskich UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), którzy przenieśli się ze swojego kraju pochodzenia do innego państwa członkowskiego w celu podjęcia tam pracy. Przepisy te znajdują również zastosowanie w przypadku pracowników migrujących powracających do swojego kraju pochodzenia po skorzystaniu z prawa do swobodnego przemieszczania się. Jednakże osoby, które nie skorzystały z prawa do swobodnego przemieszczania się, nie są objęte tymi przepisami. Wydaje się, że taka sytuacja ma miejsce w przypadku opisanym przez Pana Posła. Polscy kierowcy pracujący dla polskiej firmy (podmiotu mającego siedzibę w Polsce) nie skorzystali z prawa swobodnego przepływu pracowników. Różnice w wynagrodzeniu pracowników wykonujących swój zawód w różnych państwach członkowskich wynikające z dysproporcji pomiędzy systemami krajowymi nie są objęte zasadą równego traktowania. To jest pytanie i odpowiedz Z 2007 roku, może coś w tym temacie? Wówczas było ok, a teraz nie ok. Jesteśmy tylko tanią siła robocza dla UE. Tu chodzi o to, żeby z Polaka zrobić niewolnika. | 1 | ||
~kierowca | Pisałem wczoraj, powtrórzę. Ostatnio co chwila dzwonią do mnie z propozycją zatrudnienia. Niestety wszystkie te firmy pracują na działalności i km albo %. Dlaczego mają wakaty? Bo ludzie uciekają do firm, gdzie pracownik jest uczciwie wynagradzany za swoją pracę. | -1 | ||
~kiero | Tak naprawdę to cała ta walka z unią nie idzie o zarobki kierowcy, bo te się w wielu firmach zrównały z zachodnimi. Cały ten jazgot jest o podstawowy zarobek, czyli też o składki ZUS. | |||
~Ordynator ku-ku | Uderz w stół a gumofce się odezwą. Ostatnio domeną dziadtransów zostało wywoływanie strachu. "Jeszcze zatęsknicie... "Pytam sie za czym?Za Wieśkiem i Jaśkiem w gumofilcach?Patologi ę należy zwalczać. Bruksela pokazuje coraz wyraźniej środkowy palec. Tyle w temacie dziadygi. | |||
~dobry kolega | polak by chcial mieszkajac w polsce zarabiac jak niemiec albo francuz wystarczy sie przeprowadzic do jednego z tych krajow i zarobki tez wzrosna i nie trzeba bedzie koczowac miesiac w budzie prosta logika a dziwicie sie ukraincom | |||
~DZIADTRANS | CZY NAPRAWDĘ WIERZYCIE ŻE NIEMCY I FRANCUZI WPROWADZAJĄ TE WSZYSTKIE OGRANICZENIA PO TO BY DAĆ ZAROBIĆ KIEROWCOM Z POLSKI CZY RUMUNII... JA BYM JAKO CEL OBSTAWIAŁ WYRZUCENIE ICH ZE SWOJEGO RYNKU. ONI NIE WSPIERAJĄ POLSKICH KIEROWCÓW TYLKO CHCĄ ROZWINĄĆ SWÓJ TRANSPORT PRZEZ USUNIĘCIE KONKURENCJI | |||
~Ordynator ku-ku | Prawidłowa reakcja. | |||
~Seff | Dziadtrans nie tłumacz de*ilom oni maja swoj swiat niech idą i zarabiają miljony euro szkoda klawiatury | |||
~Franz Maurer | Seff/Tadziu DZIADTR ANS/Aruś jakiś problem w zaszeregowaniu kierowców, haa | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.