ID: 220104
Uszkodzenie podłogi naczepy - jakie konsekwencje?
ID: 220104
ID: 220104
Witam,
ostatnio miała u nas w firmie następująca sytuacja: podczas załadunku wózkiem widłowym (udźwig 1, 75t, masa własna około 3. 4t, przewożony ładunek około 1t) pod prawym przednim kołem załamała się podłoga i wózek częściowo się zapadł. Nie było możliwości wyjechania oraz wyciągnięcia go innym wózkiem, w związku z czym zamówiono dźwig. Podłoga w tamtym miejscu nie była wymieniana od kilkunastu lat - miała grubość około 8 mm. Co najmniej 1-2 razy w tygodniu ta naczepa była u nas ładowana. Nasz punkt widzenia jest taki, że to przewoźnik powinien zapłacić za wynajęcie dźwigu + ewentualną naprawę wózka, a on się upiera, że my powinniśmy ponieść koszt naprawy podłogi. Jak to wygląda prawnie? Operator wózka nie jest w stanie sprawdzić każdego centymetra podłogi, a o jej stanie najwięcej powinien wiedzieć kierowca.
Witam,
ostatnio miała u nas w firmie następująca sytuacja: podczas załadunku wózkiem widłowym (udźwig 1, 75t, masa własna około 3. 4t, przewożony ładunek około 1t) pod prawym przednim kołem załamała się podłoga i wózek częściowo się zapadł. Nie było możliwości wyjechania oraz wyciągnięcia go innym wózkiem, w związku z czym zamówiono dźwig. Podłoga w tamtym miejscu nie była wymieniana od kilkunastu lat - miała grubość około 8 mm. Co najmniej 1-2 razy w tygodniu ta naczepa była u nas ładowana. Nasz punkt widzenia jest taki, że to przewoźnik powinien zapłacić za wynajęcie dźwigu + ewentualną naprawę wózka, a on się upiera, że my powinniśmy ponieść koszt naprawy podłogi. Jak to wygląda prawnie? Operator wózka nie jest w stanie sprawdzić każdego centymetra podłogi, a o jej stanie najwięcej powinien wiedzieć kierowca.
~hollyas*.internetdsl.tpnet.pl
*.internetdsl.tpnet.pl
Posty (47)
~hollyas | jak w temacie... | |||
~Junior | Wina leży po stronie właściciela naczepy pod warunkiem jedynym, a mianowicie każda naczepa ma określoną nośność podłogi, jeśli takowa została przekroczona odpowiada załadowca. | |||
~Zakręcony | Wydaje mi się, że odpowiednio przeszkolony wózkowy powinien wiedzieć, że z takim ciężarem jeździ się tylko środkiem naczepy. | |||
~maro | Zakręcony przeczytaj sobie specyfikacje naczepy. | |||
~maro | Jest określony max nacisk na oś wózka widłowego. | |||
300D
| dobre- nie raz widziałem jak takie wózki jeżdżą nawet po doppelstock-ach. Pytanie kto głupszy- szef czy jego kierowca/y. | |||
Smyk91
| Większym było wjechać, a potem pretensje do kiero albo przewoźnika. Naczepa ma określoną trwałość podłogi. Jeśli ma aktualne badania techniczne to jeszcze będziecie płacić za remont podłogi. | |||
300D
| No ja na coś takiego patrzeć nie mogę. Alle z drugiej strony, jak to nie moje, to niech se jeżdżą. | |||
Smyk91
| Nie jestem pewien ale na mojej naczepie są naklejki chyba 450 kg na os wózka, więc o czym ta rozmowa 4 tonowy wózek z paleta. A potem płacz. I szukanie winnych | |||
~z. | Tia, jeszcze dźwig se zamówili i myślą, że przewoźnik zapłaci :D Było dźwigiem ładować od razu. | |||
300D
| Smyk91- Nas wyśmieją na firmach i rampach. Ich problem. | |||
~zzx | podłoga grubości 8 mm - i ktoś (kierowca) dopuścił by wózkowy na to wjechał? normalna podłoga ma 32 i więcej mm i na taka można wózkiem wjeżdżać. w moim zestawie podłoga ma nacisk 8 ton i grubość 45 mm - jak wózek wjeżdża to tylko trzeszczy. | |||
~Smyk 91 | Wiem że w tych nowszych naczepach jest do 450 kg na os wózka, a to pewnie jakaś starsza i płacz :-) jeszcze zapłacą za remont podłogi. Niedługo to będziemy musieli za zaladunki płacić :-P ha ha :-) | |||
~z. | Specyfikacja to jedno. Zawsze pozostaje zarzut dotyczący stylu jazdy wózkiem. | |||
~Smyk 91 | Zzx skąd masz pewność że kiero był na magazynie, w niektórych firmach nie wolno nam wejść na magazyn, skąd mamy wiedzieć czym lądują, albo ile waży dany wózek? To leży w obowiązkach wozkowego | |||
~JeremiKlakson | styl nie ma nic do tego. tara wózka plus ładunek. Prawdopodobnie ktoś sobie wymienił podlogę na sklejkę podobną do orginalu... /wodoodporną/ bo te z atestem i o odpowiedniej gęstości są drogie. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.