ID: 218860
Belgia: kara więzienia od 8 dni do roku za przeciążenie pojazdu
ID: 218860
ID: 218860
Nowy belgijski katalog kar.
Nowy belgijski katalog kar.
~etransport.pl
Posty (36)
~STARY | POLSKA: kara więzienia od 8 dni do roku za przeciążenie... BUSa | |||
~Kierooooo | *a... nieraz podpinasz naczepe w porcie i nie znasz wagi... spedytor firma zaladowca zle obliczy ladunek (drobnice) i co ciupa a jeden h.. u.. j z drugim beda w biurze kawe pic???zawsze jebi.. a najslabszego czyli kierowce a powinni zamykac cepow z biura | -1 | ||
~Olek | Zawsze jak podpinam naczepę w porcie to dostaje papiery, zazwyczaj CMR. Tam mam napisane jaka jest waga ładunku. | 1 | ||
~kierowca | Kilka lat wstecz pobrałem naczepę w porcie Zeebruge w Belgii z CMR i wagą ładunku 29 ton (mokre drzewo). Rozładunek w Belgii przy granicy z Holandią. Obciążenie na osi 15. 4 tony. Nikt nie zakwestionował tak dużego ładunku, ani port, ani spedycja, ani dyspozytor. I było dobrze. Nagle zaczęli zwracać uwagę na tonaż? | |||
~Ktosik | Kiedyś kiedy ty skakałeś z dywanu na podłogę nakładali tylko mandat za wykroczenia drogowe. Potem, nagle, z nienacka wprowadzili pkt karne. Da się jakoś wprowadzić zmiany w przepisach żeby były nie nagle? | 2 | ||
ese
| ~Olek 2017-06-23 09:07:24 Frasyniuk współwłaściciel dużej firmy transportowej, młody Tusk prowadzi firmę transportową, tych ludzi z polityki, powiązanych z transportem są setki. Odpowiedź jest jasna. "- że nie ma co czekać, tylko brać się za transport! | |||
~Krzysiek | Bardzo dobrze. Skończą się 7 tonowe busy, i naczepy w portach z ładunkami 30 ton. Bo kierowca to ma brać i jechać, a jak kontrola to problem i nie ma mądrego. Teraz jak będzie grozić więzienie- nie ruszam tego i koniec, za ciężkie. Brak cmr na naczepie? Niech wraca spowrotem do Szwecji czy Finlandii. Za ciezki ładunek na naczepie? Spowrotem. Może w końcu Skandynawowie nauczą sie, że w Europie max 24t ładunku a nie 40. | |||
~Torreador | Krzysiek, a od kiedy to 24t ladunku to max? | |||
kierowca kochanki
| Olek... i waga się zgadza naczepy z ładunkiem... z CMR??? Żartujesz chyba chłopie... sobie | |||
kierowca kochanki
| Przykład Olek... firma Jost Group Batice... zawsze maja przeładowane zestawy... ZAWSZE... jak trociny mokre to zestaw jakieś na wadze 55 ton... i co Ty na to? ?? | |||
kierowca kochanki
| 5x osiowy... nie 6 bo na 6tkę 29900 kg i dzida... | |||
~znajomy bisuarza | A ciapatych na pace też będą zaliczać do wagi ładunku? | |||
~dobry kolega | kontener beczka intermodal oficjalnie na szaszce może wazyc32t kompletny zestaw 44t jest to w papierach adr naczepy i ciagnika | -1 | ||
~Wijsk | Prędzej karę więźnia dla tego co ładuje. A jak w papierach wpiszą zmniejszoną wagę? | |||
~sebek | Kierowce wsadza do wiezienia za takie cos, a uchodzcy beda gwałćic, rabować, mo*dować, burzyć i pozostaną bezkarni... Komuś sie cos pop... doliło. I to na całego... | -1 | ||
ese
| ~Wijsk 2017-06-24 19:10:17 (... ) A jak w papierach wpiszą zmniejszoną wagę? "- No właśnie! Jak się Najlepszy Fachowiec może przed takim czymś zabezpieczyć? | |||
~Wijsk | Nie ma takiej możliwości. | |||
~Wijsk | A jak znasz to podaj, może czegoś się nauczę! | |||
~Pan kierowca | ese jesteś takim wielkim mądralińskim to napisz jak kierowca biorący naczepę z portu może się uchronić przed podpięciem przeładowanej naczepy skoro w papierach wpiszą co im się podoba, nie pytam się o przeładowanie osi a całościowo... powiedzmy że oś pędna nie będzie przeładowana a całościowo już zestaw waży 42t... wg dokumentów tylko 39, 7 co ma zrobić kierowca aby się tego ustrzec... | |||
~Apud1 | Odpowiedni wpis w rubryke nr18 w dokumencie cmr | 1 | ||
ese
| J. w. Ale do tego potrzeba więcej jak umiejętność słuchania nawigacji i kręcenia w stronę w którą akurat poleci | |||
ese
| ~Wijsk 2017-06-25 00:12:32 Nie ma takiej możliwości. "- Także j. w. | |||
~Wijsk | Wpis w rubrykę 18 nic nie da. Bo Ty i tak będziesz prowadził ten pojazd świadomy czy też nie świadomy tego. Jedyne wyjście nie podejmować jazdy tym zestawem. Pisze odnośnie tych propozycji przepisów Belgijskich. | -1 | ||
~Pan kierowca | oj ese się popłakał... tak realnie panie ese co ci da wpis w cmr skoro będziesz karany nawet za to że nie wiesz ile masz załadowane na naczepie... pytanie moje brzmiało skąd mam wiedzieć czy jestem przeładowany czy nie biorąc naczepe z portu... na osi pędnej spoko mam zegar a w naczepie??? nie ładowałem więc nie mam pojęcia jak rozłożyli towar... nie mam pojęcia ile załadowali dokładnie czy aby na pewno jest dobra waga w cmr itd wpis w pole 18 nic nie da... ale cóż kolejny myślał że zabłyśnie... | -1 | ||
~volvo | żeby skutecznie walczyć z patologią należałoby pokazać jej jakąś alternatywe. w tym przypadku byłyby to certyfikowane wagi na każdej firmie. i problem przeładowanych pojazdów do ogarnięcia, ale nie sądze aby komuś sie chciało. lepiej straszyć i karać niż kreować | |||
~volvo | a wtedy tytuł brzmiałby - 8 dni więzienia za nie posiadanie dokumentu z wagi. miałoby to większy sens pod kątem eksploatacji dróg i bezpieczeństwa. | |||
sony1969
| Zgodnie z konwencja CMR wpis w polu nr 18, jest zabezpieczeniem '' kierowcy a zarazem przewoznika przed reperkusjami na drodze i nawet jak sprawa trafi do sadu czy innej instytucji kierowca jest chroniony. Ale na pewno nie w sytuacji kiedy sam wypisze CMR i nie ma pieczatki lub czytelnego podpisu nadawcy. Czyli nie ma CMR nie jade w trase Nie ma CMR musze go wypisac nadawca, spedycjia czy magazynier musi go podpisac i potwierdzic dane w nim zawarte. I wtedy i tylko w tedy kierowca jest chroniony przed próbami mataczenia i oszukiwania o autentycznych danych ladunku. | 1 | ||
~Olek | Panowie, waga z komputerów pokładowych podawana jest z tolerancją + 400 kg, wiem że nie jest homologowana, a ale to chyba wystarczy żeby odmówić podjęcia ładunku. | 1 | ||
~... | No dobra, od kiedy to weszlo w zycie, bo mam podpiąć przeladowana naczepe, a w tym tekście nie jest napisane od kiedy to obowiazuje? | |||
~lolek | szefow firm i spedycji beda zamykac a nie kierowcow... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.