ID: 218262
Jechał bez koła
ID: 218262
ID: 218262
Podczas przeprowadzania czynności związanych z kontrolą stanu technicznego pojazdu, okazało się, że w naczepie brakuje jednego koła.
Podczas przeprowadzania czynności związanych z kontrolą stanu technicznego pojazdu, okazało się, że w naczepie brakuje jednego koła.
~etransport.pl
Posty (161)
ese
| uszkodzone koło jest unoszone na wysokość około 3 cm, tak by pojazd mógł bez problemu dalej poruszać się po drodze, dojechać do serwisu | |||
ese
| Gdzie więc problem?? | |||
~puchatek61 | Ese U gustava i dobrego kolegi. Trza umic chcieć. Dobrej nocy. | |||
ese
| Moze być problem i dylemat.. Bo rozwiązanie by podnieść oś / koło i tak dalej jechać wymyśliła Prawdziwa Zagraniczna/Zachodni a Firma. Prawdziwy Zachodni Urząd dopuścił do stosowania na Prawdziwych Zachodnich drogach, w tym autostradach. Więc jednak można jechać z podniesionym kołem/osią. | |||
~volvo | przy nadmiernym obciążeniu opony ta z dużym prawdopodobieństwem wystrzeli. może tu? | |||
300D
| 2017-06-10 20:47:41 Właśnie w takim momencie wychodzi bylejakość polskiego transportu. Szofer pracuje na akord i zrobi wszystko (poradzi sobie) byle jechać, szef "ledwo przędzie" i nie wyda złotówki na serwis, tym bardziej mobilny. Dojedź na "bazę" i zobaczymy. Zobaczymy czy Wiesiek to naprawi czy pojedziesz dalej!!! -1 300D 2017-06-10 21:33:55 No dobra gustav. Może rzuć jakiś pomysł. Co zrobić w takiej sytuacji? Przypomnę , akcja ma miejsce na S7 na wysokości Jaworznia. Co robić... serwis mobilny jedyne co zrobi, to podwiesi te ośkę. Najbliższe serwisy w okolicach Radomia. Co robić gustav, co robić? Co doradzisz? 300D 2017-06-10 21:40:21 ... oczywiście w opcji : (wychodzi bylejakość polskiego transportu. Szofer pracuje na akord i zrobi wszystko (poradzi sobie) byle jechać, szef "ledwo przędzie" i nie wyda złotówki na serwis, tym bardziej mobilny. Dojedź na "bazę" i zobaczymy. ) ... oczywiście jesteś świadomy własnego tekstu. a to tak, byś czkawki dostał gustav. | |||
gustav
| No i u tych beznadziejnych krokodyli, dziwne, że nie pozwolili jechać bez koła. ITD do likwidacji! | |||
gustav
| 300 masz jakiś zawód? Wiem, że próbowałeś za fajerą busa ale punkty karne uniemożliwiły kontynuowania kariery. Masz jeszcze jakieś ciekawe życiowe doświadczenia? Np. z budowy albo pracy na roli? | |||
~volvo | pełny ładunek, 2 opony mogą nie dać rady. wystrzeli druga, a potem trzecia, albo obie na raz w krótkim odstepie czasu. dlaczego kilkusettonowe gabaryty są na stu i więcej oponach? | |||
ese
| Może dlatego, by się nacisk na jezdnię rozłożył? | |||
ese
| A jak to się ma do dopuszczalnej DMC w Holandii 50 ton? Jak wtedy wygląda nacisk na oś/koło? Strzelają masowo opony? | |||
~volvo | 50 ton przy ciągniku 3 osiowym. na bliźniaka masz 11 ton. na każdą oś naczepy masz 9 ton. opona ma 9 atmosfer ciśnienia, przy nadmiernym nacisku ciężaru na opone, ciśnienie to sie zwiększa co w konsekwencji rozsadzi gume, opona eksploduje | |||
~volvo | ciśnienie sie zwiększa bo nacisk ciężaru na opone powoduje mniejszą objętość dla pierwotnego ciśnienia | |||
ese
| I ponieważ eksploduje, to nikt 50 ton DMC nie bierze pod uwagę? | |||
domingosz
| Przeżyłem to dwa razy. Padło łożysko, zaślepiłem przewód do poduchy monetą 1 gr, oś na pasy, koło na pakę i poszedł dalej... oczywiście na serwis i jechałem na pusto muszę dodać. | |||
~volvo | dlaczego opony w naczepie wybuchają ( między innymi ) ? bo przy trzech, w jednej z nich jest za mało powietrza i wtedy sąsiednia '' robi za dwóch '' i czasem jest to praca ponad siły. a wtedy JEB ! błotnik, poduszka... mi raz wyrwało klamry, te co zapinają plandeke do ramy | |||
MarcinSE
| Nie wiem czy mi się uda ale spróbuję was pogodzić - sytuacja z wątku jest już po prowizorycznej naprawie przez kierowcę, nie wiemy gdzie to robił, na pewno nie na autostradzie... to jak z tym mobilnym, mobilny przyjeżdża do konkretnej awarii czyli musi mieć info co lub mniej więcej co, jakie osie czy zacisk czy piasta, łożysko... I tu kłania się wiedza kierowcy czy da radę to rozszyfrować, możemy bawić się w % co nie zmienia sytuacji, że mobilny wymienia łożysko bez problemu, jeśli nie robi prowizore i jedzie z tyłu odpowiadając za ten odcinek przejazdu. A teraz wszystkie cfaniaki piszące o rurkach i piz/dach niech napiszą co robią, dzwoni kierowca stoję na 3 pasmowej autostradzie czerwona piasta ruch jak cholera, co szef robimy??? Naczepa pełna rozpałki do grilla... I znów procenty - ilu komandosów wejdzie w tym miejscu pod naczepę nawet jak szef zagrozi zwolnieniem??? :) :) | |||
gustav
| Reasumując. W tym ITD pracują ludzie nie znający życia. Naprawdę śmieszne, że zabronili zdolnemu kierowcy jazdy bez koła. W PGRze jeździli traktorem bez PRZEDNIEGO koła i ludziom się żyło dostatnio!!! | -2 | ||
MarcinSE
| gustav - ale dodaj, że wkładało się klocek drewniany... A właśnie może zrobimy zagadkę z której strony ten klocek trzeba było włożyć od strony koła czy bez koła?? :) :) :) | 1 | ||
~puchatek61 | Gustav. To co zrobił ten kierowca, to napisałem na początku. Partanina. | 1 | ||
~Pan Kierowca | Panowie sprawa jest prosta, rozumiem taka prowizoryczna naprawa (szumnie nazwana) jest dobra aby zjechać do najbliższego parkingu i tyle w temacie... nie piszcie o *ach w rurkach ponieważ to jest bezcelowe... pytanie moje jest jedno czy odważycie się tak pojechać w kraju wroga? bądź w Holandii tudzież innych podobnych krajach??? odpowiedź jest prosta nie odważycie się tam tak pojechać ponieważ kara byłaby większa od kosztów wezwania serwisu... i nie piszcie że z rosji tak zjeżdżaliście ponieważ to było 10-15 lat temu bądź jeszcze wcześniej... | |||
ese
| ~Pan Kierowca 2017-06-11 09:59:02 ".. pytanie moje jest jedno czy odważycie się tak pojechać w kraju wroga? bądź w Holandii tudzież innych podobnych krajach??? odpowiedź jest prosta nie odważycie się tam tak pojechać ponieważ kara byłaby większa od kosztów wezwania serwisu.. "- ://greifus. de | 1 | ||
300D
| 2017-06-11 00:34:28 Proste i oczywiste. Szukam w necie mobilnego serwisu w okolicach. Przyjeżdząją, diagnozują, zlecam im podwieszenie ośki i bryka zjeżdża, gdzieś. Z tą wymianą łożyska, to nie jest takie proste. | 2 | ||
~rao | Jeszcze przy okazji dodam, że niektórzy sefowie wyposażają auta w... nic oprócz narzędzi dostarczonych przez producenta samochodu. I czym takie auto naprawić? Akcja z niedawna. Śruba w oponie naczepy. Szef pół roku proszony o zakup klucza przekładniowego, zwykłym nie idzie. Radź sobie. Pożycz. Nie zawracaj doopy. Sytuacja sprzed 2 lat. Jedno kółko do niemiec - pęknięte 2 tarcze hamulcowe w naczepie. Narzędzi w aucie brak, bo po co? Przecież auto nowe (naczepa 10 lat). Radź sobie. | |||
ese
| Fakt... A taki klucz to ze sto złotych kosztuje. Inwestycja, przed którą trzeba się zastanowić. I pewnie wyjdzie, że lepiej ponarzekać | |||
MarcinSE
| Noo, ese ma rację, klucza nie kupi taki szef za 100 zł a potem będzie narzekał, że serwis musiał wezwać... prawda ese :) :) | |||
ese
| Pewnie tak. Osobiście zamiast stękac jakie to może mnie nieszczęście spotkać na drodze, wolałbym równowartość piw na jedne weekendowe obrady na klucz przeznaczyć. I wiedzieć, że przynajmniej jeden problem na drodze mam z głowy. | |||
silwio
| ese-tutejszy kiero miałby zamiast piw na obrady uniwerkowe, klucz zakupić?Toż to obraża miszcza kierownicy:) :) | |||
~gość | A jak oś jest poniesiona automatycznie, to Ok. Porąbane jest to wszystko ! | |||
~rao | Ależ oczywiście. Kiero będzie kupował dziadowi narzędzia. Oj dziady dziady, całkiem was popirdoliło. Mało, że z reguły przynosi swoją nawigację, ciuchy do roboty, czasem nawet cb, to jeszcze narzędzia. A może tak połowę wypłady dziadowi odda? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.