ID: 216257
dwutygodniowy czas pracy kierowcy = 90h
ID: 216257
ID: 216257
90h?
90h?
~kapitankoks*.vm43.cable.virginm.net
*.vm43.cable.virginm.net
Posty (163)
~maro | Rozp 561 to nie to samo co ustawa o czasie pracy kierowców. | |||
~Pawel / kierowca | Co by niebylo sa pewne ograniczenia w godzinach pracy kierowcow to niejest tak jak mysla spedytorzy ze 3 dni masz czas pracy na 15 h i 9 godzin pauzy i 3 dni czas pracy ponizej 13 godzin i 11 godzin pauzy. Spedytorzy i maro zawsze znajdzie swoje rozporzadzenie i ustawe ze jest inaczej i mozna charowac na maksa ile tacho pozwoli :) Byle by nie przekroczyc 90 godzin jazdy dwutygodniowki | |||
~maro | Prawo jest prawem. | |||
barracuda
| ~Pawel / kierowca 2017-09-10 13:21:05 Zajrzyj do ustawy. Nie wszystko w 15-stu, czy 11-stu godzinach-jest pracą, w rozumieniu prawa. Szczególnie polecam art. 7. Tam jest dokładnie napisane co pracą NIE JEST. | |||
~maro | Może definicja dyżuru na początek. | |||
barracuda
| Puchatek61, to wiem. Ale ja zwykle w weekendy jestem w domu. A nawet jak nie, wolę pojeździć składakiem po okolicy, albo coś poczytać. Nie grozi mi więc relegowanie. :-) W trasie też w ogóle nie piję "ankoholu"- a to warunek konieczny do wstępu na rzeczony Uniwersytet. :-) | |||
~maro | Pawel ile masz godzin dyżuru w ciągu miesiąca pracy? Zero? | |||
~Donn Diego | 561/2006 art 6 punkt 2 a potem w punkcie 2: art 4 a Litery znasz? | |||
wwwgitdgovpl
| Oto odpowiedź GITD, tak jak obiecałem: Co prawda zajeło ok 6 miesięcy, w tym odpowiedź po ponad 4, 5 miesiąca od odebrania listu poleconego, niemniej zakończone sukcesem. Oto treść: - W związku z pismem z dnia 30. 10. 2017 r., którym Pan Tomasz Dulak zwrócił się z prośbą o interpretację przepisów dotyczących czasu pracy kierowców, na wstępie Główny Inspektorat Transportu Drogowego informuje, że odpowiedzi udzielane na zapytania prawne nie stanowią wiążących wykładni przepisów prawa, lecz są informacją na ich temat oraz wyjaśnieniem w zakresie ich stosowania. Odnosząc się do pytania podniesionego we wskazanym piśmie należy przede wszystkim odróżnić tygodniowy czas pracy kierowcy od tygodniowego czasu jazdy kierowcy. Zgodnie z art. 6 Ustawy o czasie pracy kierowców z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1155) czasem pracy kierowcy jest czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, która obejmuje wszystkie czynności związane z wykonywaniem przewozu drogowego, w szczególności: 1) prowadzenie pojazdu; 2) załadowywanie i rozładowywanie oraz nadzór nad załadunkiem i wyładunkiem; 3) nadzór oraz pomoc osobom wsiadającym i wysiadającym; 4) czynności spedycyjne; 5) obsługę codzienną pojazdów i przyczep; 6) inne prace podejmowane w celu wykonania zadania służbowego lub zapewnienia bezpieczeństwa osób, pojazdu i rzeczy; 7) niezbędne formalności administracyjne; 8) utrzymanie pojazdu w czystości. 2. Czasem pracy kierowcy jest również czas poza przyjętym rozkładem czasu pracy, w którym kierowca pozostaje na stanowisku pracy kierowcy w gotowości do wykonywania pracy, w szczególności podczas oczekiwania na załadunek lub rozładunek, których przewidywany czas trwania nie jest znany kierowcy przed wyjazdem albo przed rozpoczęciem danego okresu. 3. Do czasu pracy kierowcy wlicza się przerwę w pracy trwającą 15 minut, którą pracodawca jest obowiązany wprowadzić, jeżeli dobowy wymiar czasu pracy kierowcy wynosi co najmniej 6 godzin. W myśl art. 11 ust. 1 ustawy o czasie pracy kierowców czas pracy kierowcy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 15 ust. 1 i 3-5. Zgodnie z art. 12 ustawy o czasie pracy kierowców tygodniowy czas pracy kierowcy, łącznie z godzinami nadliczbowymi, nie może przekraczać przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy. Tygodniowy czas pracy, o którym mowa w ust. 1, może być przedłużony do 60 godzin, jeżeli średni tygodniowy czas pracy nie przekroczy 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy. Wymiar czasu pracy określony w ust. 1 i 2 obowiązuje także kierowcę zatrudnionego u więcej niż jednego pracodawcy. Stosownie do art. 3 Dyrektywy 2002/15/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego z dnia 11 marca 2002 r. (Dz. Urz. UE. L Nr 80, str. 35) 8222; czas pracy8221; oznacza: 1) w przypadku pracowników wykonujących czynności związane z przewozem: czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, w którym pracownik wykonujący czynności związane z przewozem znajduje na swoim stanowisku pracy, jest w dyspozycji pracodawcy i wykonuje swoje funkcje lub czynności, to znaczy: - czas poświęcony wszelkim czynnościom związanym z przewozem w transporcie drogowym. Czynności te, w szczególności, obejmują: i) kierowanie; ii) załadunek i rozładunek; iii) pomaganie pasażerom we wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu; iv) sprzątanie i konserwację techniczną; v) każdą inną pracę (8230; ). Przepisy dotyczące czasu prowadzenia pojazdu przez wszystkich kierowców (nie tylko związanych z pracodawcą stosunkiem pracy) są uregulowane w Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 oraz Umowie Europejskiej sporządzonej w Genewie dnia 1 lipca 1970 dotyczącej pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe (AETR) (Dz. U. z 2014 r. poz. 409). Zgodnie z powyższymi przepisami kierowca dzienne może przejechać 9 godzin, natomiast okres ten może w ciągu jednego tygodnia przedłużyć do 10 godzin. Po sześciu kolejnych okresach prowadzenia pojazdu kierowca musi bezwzględnie wykorzystać odpoczynek tygodniowy, w ciągu jednego tygodnia pojazd przez kierowcę może być prowadzony przez okres 56 godzin natomiast w ciągu dwóch tygodniu okres prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 90 godzin. Odnosząc się do kwestii czasu pracy kierowcy wskazać należy, ze jest to czas od rozpoczęcia przez danego kierowcę pracy do jej zakończenia. Obejmuje on normy wynikające z rozporządzenia (WE) nr 561/2007 jaki i ustawy o czasie pracy kierowców oraz Dyrektywy 2002/15/WE. Organ podziela stanowisko zaprezentowane w wyroku Sądu Najwyższego z dnia w którym wskazano, że czas prowadzenia pojazdu przez kierowcę jest dla niego czasem pracy od chwili wyjazdu z miejsca stałego postoju, co oznacza, że w niektórych przypadkach kierowca już od wyjazdu z domu (raczej z garażu lub z podwórka) może wykonywać pracę, jeśli parkuje pojazd służbowy w miejscu zamieszkania (por. wyr. SN z 19. 2. 2007 r., I PK 232/06, OSNP 2008, Nr 78211; 8, poz. 95). Tak więc planując rozkład pracy dla danego kierowcy należy respektować zarówno maksymalne normy prowadzenia pojazdu jak normy odnoszące się do czasu pracy. Oznacza to, że maksymalny dopuszczalny czas jazdy kierowcy w ciągu jednego tygodnia kalendarzowego nie może przekroczyć 56 godzin a jednocześnie nie jest możliwym przekroczenie maksymalnego tygodniowego czasu pracy wynoszącego co do zasady 48 godzin, które mogą zostać pod warunkiem określonym w art. 12 ustawy o czasie pracy kierowców wydłużone do 60 godzin w danym tygodniu. Oznacza to, że przykładowo, jest możliwa sytuacja w której w danym tygodniu kierowca prowadzi pojazd 56 godzin a 4 godziny zostały zużyte na inną pracę lub oczekiwanie na załadunek lub rozładunek. Łączny czas pracy tego kierowcy nie przekroczy wtedy 60 godzin. Jednakowoż w kolejnych tygodniach zawierających się w okresie rozliczeniowym wynoszącym 4 miesiące tygodniowy czas pracy kierowcy winien zostać odpowiednio skracany do normy 48 godzin lub krótszej aby zrekompensować poprzednio wykorzystane 60 godzin pracy w uprzednim tygodniu. Maksymalny tygodniowy czas jazdy kierowcy winien być w tych tygodniach odpowiednio krótszy. Tytułem uzupełnienia organ wyjaśnia, że wymiar okresów rozliczeniowych ( czyli 24 godziny lub 30 godzin) dla odpoczynków dziennych określonych przepisami rozporządzenia nr 561/2006 WE nie jest powiązany bezpośrednio z wymiarem tygodniowego czasu pracy oraz tygodniowym maksymalnym czasem jazdy. Na marginesie organ wskazuje, że w obecnym stanie prawnym organy Inspekcji Transportu Drogowego nie mają możliwości sankcjonowania podczas kontroli naruszeń związanych z czasem pracy kierowców zatrudnionych na podstawie stosunku pracy. Odnośnie kwestii użytkowania przez kierowcę siedzącego w miejscu pasażera pasów bezpieczeństwa, organ wyjaśnia, że muszą one być zapięte gdy kierowca przebywa w kabinie pojazdu a sam pojazd znajduje się w ruchu wykonując przejazd po drodze publicznej. | |||
~Zakręcony | I w związku z nadchodzącym nowym taryfikatorem może być gorąco. Wielu kierowców nauczy się czasu pracy kierowcy. | -1 | ||
~zcx | pojęcie tygodnia i dwóch tygodni powinno zniknąć, bo sprowadzają całą to dyrektywę do granic absurdu. | |||
wwwgitdgovpl
| Odpowiedź otrzymałem późno jako, że za powód przyjęto nieodebranie przeze mnie listu, który został zwrócony. Ja z kolei nie wiedziałem o żadnym liście. W prawdzie brak było odpowiedzi na moje wiadomości e-mail przez co byłem już pogodzony z niemożnością uzyskania odpowiedzi... Jeżeli chodzi o pasy: DYREKTYWA 2002/15/WE Art. 3 poz. 2 b). 8222; b) 8222; okresy gotowości8221; oznaczają: -... - dla pracowników wykonujących pracę w trasie, którzy jeżdżą w zespole, czas spędzony na siedzeniu obok kierowcy lub na kuszetce, gdy pojazd jest w ruchu; 8221; I stąd pytanie. Powodzenia wszystim. | |||
~Zakręcony | wwwgitdgovpl 2018-0 3-20 14:05:16 Oto odpowiedź GITD, tak jak obiecałem: Co prawda zajeło ok 6 miesięcy, w tym odpowiedź po ponad 4, 5 miesiąca od odebrania listu poleconego, niemniej zakończone sukcesem. Oto treść: - W związku z pismem z dnia 30. 10. 2017 r., którym Pan Tomasz Dulak zwrócił się z prośbą o interpretację przepisów dotyczących czasu pracy kierowców, na wstępie Główny Inspektorat Transportu Drogowego informuje, że odpowiedzi udzielane na zapytania prawne nie stanowią wiążących wykładni przepisów prawa, lecz są informacją na ich temat oraz wyjaśnieniem w zakresie ich stosowania. Odnosząc się do pytania podniesionego we wskazanym piśmie należy przede wszystkim odróżnić tygodniowy czas pracy kierowcy od tygodniowego czasu jazdy kierowcy. Zgodnie z art. 6 Ustawy o czasie pracy kierowców z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1155) czasem pracy kierowcy jest czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, która obejmuje wszystkie czynności związane z wykonywaniem przewozu drogowego, w szczególności: 1) prowadzenie pojazdu; 2) załadowywanie i rozładowywanie oraz nadzór nad załadunkiem i wyładunkiem; 3) nadzór oraz pomoc osobom wsiadającym i wysiadającym; 4) czynności spedycyjne; 5) obsługę codzienną pojazdów i przyczep; 6) inne prace podejmowane w celu wykonania zadania służbowego lub zapewnienia bezpieczeństwa osób, pojazdu i rzeczy; 7) niezbędne formalności administracyjne; 8) utrzymanie pojazdu w czystości. 2. Czasem pracy kierowcy jest również czas poza przyjętym rozkładem czasu pracy, w którym kierowca pozostaje na stanowisku pracy kierowcy w gotowości do wykonywania pracy, w szczególności podczas oczekiwania na załadunek lub rozładunek, których przewidywany czas trwania nie jest znany kierowcy przed wyjazdem albo przed rozpoczęciem danego okresu. 3. Do czasu pracy kierowcy wlicza się przerwę w pracy trwającą 15 minut, którą pracodawca jest obowiązany wprowadzić, jeżeli dobowy wymiar czasu pracy kierowcy wynosi co najmniej 6 godzin. W myśl art. 11 ust. 1 ustawy o czasie pracy kierowców czas pracy kierowcy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 15 ust. 1 i 3-5. Zgodnie z art. 12 ustawy o czasie pracy kierowców tygodniowy czas pracy kierowcy, łącznie z godzinami nadliczbowymi, nie może przekraczać przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy. Tygodniowy czas pracy, o którym mowa w ust. 1, może być przedłużony do 60 godzin, jeżeli średni tygodniowy czas pracy nie przekroczy 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy. Wymiar czasu pracy określony w ust. 1 i 2 obowiązuje także kierowcę zatrudnionego u więcej niż jednego pracodawcy. Stosownie do art. 3 Dyrektywy 2002/15/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego z dnia 11 marca 2002 r. (Dz. Urz. UE. L Nr 80, str. 35) 8222; czas pracy8221; oznacza: 1) w przypadku pracowników wykonujących czynności związane z przewozem: czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, w którym pracownik wykonujący czynności związane z przewozem znajduje na swoim stanowisku pracy, jest w dyspozycji pracodawcy i wykonuje swoje funkcje lub czynności, to znaczy: - czas poświęcony wszelkim czynnościom związanym z przewozem w transporcie drogowym. Czynności te, w szczególności, obejmują: i) kierowanie; ii) załadunek i rozładunek; iii) pomaganie pasażerom we wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu; iv) sprzątanie i konserwację techniczną; v) każdą inną pracę (8230; ). Przepisy dotyczące czasu prowadzenia pojazdu przez wszystkich kierowców (nie tylko związanych z pracodawcą stosunkiem pracy) są uregulowane w Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 oraz Umowie Europejskiej sporządzonej w Genewie dnia 1 lipca 1970 dotyczącej pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe (AETR) (Dz. U. z 2014 r. poz. 409). Zgodnie z powyższymi przepisami kierowca dzienne może przejechać 9 godzin, natomiast okres ten może w ciągu jednego tygodnia przedłużyć do 10 godzin. Po sześciu kolejnych okresach prowadzenia pojazdu kierowca musi bezwzględnie wykorzystać odpoczynek tygodniowy, w ciągu jednego tygodnia pojazd przez kierowcę może być prowadzony przez okres 56 godzin natomiast w ciągu dwóch tygodniu okres prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 90 godzin. Odnosząc się do kwestii czasu pracy kierowcy wskazać należy, ze jest to czas od rozpoczęcia przez danego kierowcę pracy do jej zakończenia. Obejmuje on normy wynikające z rozporządzenia (WE) nr 561/2007 jaki i ustawy o czasie pracy kierowców oraz Dyrektywy 2002/15/WE. Organ podziela stanowisko zaprezentowane w wyroku Sądu Najwyższego z dnia w którym wskazano, że czas prowadzenia pojazdu przez kierowcę jest dla niego czasem pracy od chwili wyjazdu z miejsca stałego postoju, co oznacza, że w niektórych przypadkach kierowca już od wyjazdu z domu (raczej z garażu lub z podwórka) może wykonywać pracę, jeśli parkuje pojazd służbowy w miejscu zamieszkania (por. wyr. SN z 19. 2. 2007 r., I PK 232/06, OSNP 2008, Nr 78211; 8, poz. 95). Tak więc planując rozkład pracy dla danego kierowcy należy respektować zarówno maksymalne normy prowadzenia pojazdu jak normy odnoszące się do czasu pracy. Oznacza to, że maksymalny dopuszczalny czas jazdy kierowcy w ciągu jednego tygodnia kalendarzowego nie może przekroczyć 56 godzin a jednocześnie nie jest możliwym przekroczenie maksymalnego tygodniowego czasu pracy wynoszącego co do zasady 48 godzin, które mogą zostać pod warunkiem określonym w art. 12 ustawy o czasie pracy kierowców wydłużone do 60 godzin w danym tygodniu. Oznacza to, że przykładowo, jest możliwa sytuacja w której w danym tygodniu kierowca prowadzi pojazd 56 godzin a 4 godziny zostały zużyte na inną pracę lub oczekiwanie na załadunek lub rozładunek. Łączny czas pracy tego kierowcy nie przekroczy wtedy 60 godzin. Jednakowoż w kolejnych tygodniach zawierających się w okresie rozliczeniowym wynoszącym 4 miesiące tygodniowy czas pracy kierowcy winien zostać odpowiednio skracany do normy 48 godzin lub krótszej aby zrekompensować poprzednio wykorzystane 60 godzin pracy w uprzednim tygodniu. Maksymalny tygodniowy czas jazdy kierowcy winien być w tych tygodniach odpowiednio krótszy. Tytułem uzupełnienia organ wyjaśnia, że wymiar okresów rozliczeniowych ( czyli 24 godziny lub 30 godzin) dla odpoczynków dziennych określonych przepisami rozporządzenia nr 561/2006 WE nie jest powiązany bezpośrednio z wymiarem tygodniowego czasu pracy oraz tygodniowym maksymalnym czasem jazdy. Na marginesie organ wskazuje, że w obecnym stanie prawnym organy Inspekcji Transportu Drogowego nie mają możliwości sankcjonowania podczas kontroli naruszeń związanych z czasem pracy kierowców zatrudnionych na podstawie stosunku pracy. Odnośnie kwestii użytkowania przez kierowcę siedzącego w miejscu pasażera pasów bezpieczeństwa, organ wyjaśnia, że muszą one być zapięte gdy kierowca przebywa w kabinie pojazdu a sam pojazd znajduje się w ruchu wykonując przejazd po drodze publicznej. Gratuluję wytrwałości. Pozdrawiam. | |||
~JOHNY | Panowie. Proste pytanie i proszę o jednoznaczną odpowiedź. Ile godzin pracy może mieć kierowca w czasie jednego tygodnia pracy? Jeżeli jest 3×15 i 2×13 jest dozwolone co daje 71 godzin to dlaczego w przepisach jest ujęte tylko 60? Pozdrowienia dla hektarów :-D | |||
~fryc | Jeżeli jest 3×15 i 2×13 jest dzozwolone" Te godziny to nie są godziny pracy. Jest to max czas aktywności między dwoma odpoczynkami dziennymi. | 1 | ||
~Jan | jakie 60h? max 48h wraz z nadliczbowymi | |||
barracuda
| Proponuję zobaczyć w ustawie o cpk, w art. 7 co czasem pracy NIE JEST. Najogólniej-czesm pracy (w 15-stu lub 13-tu godzinach), jest jazda, inna praca i 15 min. pierwszej przerwy. Jeśli było np. 8 godz. jazdy 1 godz. innej pracy-to CZAS PRACY wynosi; 8+1+0, 15=9, 15. Taki czas pracy nie narusza nawet przepisów o porze nocnej. Czas dyżuru nie jest czasem pracy, chyba że kierowca z w/w aktywności, nie uzyskał 8 godzin. wtedy brakujący do 8 godz. czas dyżuru, liczy się do czasu pracy (nie wyrabia się czas np. w załodze-bo czas jazdy kierowcy nieprowadzącego, jest czsem dyżuru). Nie mam pojęcia, czemu kierowcy uważają, że CAŁY CZAS pomiędzy dwoma odpoczynkami jest czasem pracy. Chyba z wykładów na Garbsenie-po dbrej wódzie. | 1 | ||
~pepe | barracuda, tak dobrze wychodzi tobie liczenie, to weź policz taką pracę: kierowca rano ruszył z parkingu na załadunek, zrobił 30min jazdy, na załadunku spędził 3h40min, załadunek, zabezpieczenie towaru, papiery. Potem jechał 2h i zrobił 30min pauzy, pojechał kolejne 1h50min i zrobił 30min pauzy. Następnie pojechał 4h10min i dojechał na rozładunek, tam spędził 1h30min. Odjechał na parking i zakończył dzień. Ile godzin? Pamiętaj, że kierowca nie tylko jeździ po 9h i ma pauzy. Ładuje, rozładowanie i wykonuje setki innych czynności związanych z transportem. | |||
~fryc | czika czyli pierwsza przerwa wyszła po 7 godzinach pracy. A powinna być po ilu? | |||
~pepe | fryc, z matematyką masz spore problemy, ale idzie to jeszcze nadrobić, 0. 30+3. 40+2=6. 10, a powinien po 6. Przegapiłem 10min. | |||
~pepe | Jak kierowca jest mądry, to przypilnuje każdą minutę. Nie zmienia to faktu, że często rzeczywisty czas pracy kierowcy wynosi po 10, 11, 12 czy nawet 13 godzin. | |||
~fryc | To zależy od specyfiki pracy Są trasy gdzie masz 30godzin jazdy i 3 godziny innej pracy. | |||
~fryc | Pomyliłem się w liczeniu tych godzin, ale chodziło mi o przekroczenie 6 godzin pracy bez przerwy. | |||
~pepe | fryc, oczywiście, że zrozumiałem doskonale o co tobie chodzi, ale spodziewaj się, że jeżeli ty szukasz miejsca, żeby tylko włożyć szpilkę, to i ty przygotuj miejsce na przyjęcie szpilki. | |||
~fryc | Nie odbieraj tego tak drastycznie. | |||
~pepe | fryc, nie odbieram. Przyczepiłeś się do 10min pracy, a nie odniosłeś się do przekazu postu. Ja wytknąłem Tobie liczenie, a nie odniosłem się do obowiązujących przepisów prawa pracy. | |||
~fryc | Chciałem tylko zwrócić uwagę na konieczność zrobienia tej przerwy, bo często jest to ignorowane. Nic więcej. | |||
~Profesor | baracuda nie ogarnia że dyżur może być dopiero po regulaminów czasie pracy. Nie w czasie pracy. Na garbsenie tego nie wiedzą | |||
~pepe | Podałem tylko przykład, jak może wyglądać czas pracy kierowcy. Ja przez pięć lat jeździłem na linii, gdzie tylko przepinałem na parkingu naczepę i powrót do domu. Całkowity czas wynosił 8. 30h, z tego 7h jazdy, 1h pauzy a reszta, to podpięcie naczepy, przepięcie na parkingu i odpięcie po powrocie. Wszystko jeszcze ze sporym luzem. Każda praca ma swoją własną specyfikę. | |||
~fryc | Taka linia to chyba strasznie monotonne robota? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.