ID: 211374
Podnoszenie osi w praktyce
ID: 211374
ID: 211374
Witam z tytulu iz zaczynam przygode na wiekszych autach (ciagnik+naczepa)
I jestem niedoswiadczonym swiezakiem :)
Mam pytanie.
Prosze i odpowiedziec na chlopski prosty sposob w jakim celu podnosimy badz opuszczamy jedna os na naczepie.
Kwestie bezpieczenstwa wiem ze przy zaladowanym trzeba takze oposcic wiem.
A czy sa jeszcze jakies dodatkowe powody dla ktorych warta badz nie warto jej opuszczac/podnosic?
Prosze o normalne odpowiedzi dziekuje za odpowiedz kierowca ktorzy urodzili sie z papierami w reku i w wieku 3lat ciagali przyczepy za rowerem!
Pozdrowi onka i szerokosci wszystkim zycze!!!
Witam z tytulu iz zaczynam przygode na wiekszych autach (ciagnik+naczepa)
I jestem niedoswiadczonym swiezakiem :)
Mam pytanie.
Prosze i odpowiedziec na chlopski prosty sposob w jakim celu podnosimy badz opuszczamy jedna os na naczepie.
Kwestie bezpieczenstwa wiem ze przy zaladowanym trzeba takze oposcic wiem.
A czy sa jeszcze jakies dodatkowe powody dla ktorych warta badz nie warto jej opuszczac/podnosic?
Prosze o normalne odpowiedzi dziekuje za odpowiedz kierowca ktorzy urodzili sie z papierami w reku i w wieku 3lat ciagali przyczepy za rowerem!
Pozdrowi onka i szerokosci wszystkim zycze!!!
~Swiezak*.starachowice.vectranet.pl
*.starachowice.vectranet.pl
Posty (75)
~Swiezak | jak w temacie... | |||
~Junior | Oszczędność opon i paliwa mniejsze opory toczenia. | |||
~Swiezak | Dzieki junior z tym tez wiedzialem o co chodzi a czy np. Na zakretach ma to roznice jakas? | |||
~Junior | Ma, jeśli oś jest podniesiona naczepa robi mniejszy łuk, pamiętaj o tym zwłaszcza gdy jest wąsko. | |||
~ktosik | Junior - a czym są są spowodowane zmniejszone opory toczenia? Przecież ten ciężar który był na podniesionej osi musiał się rozłożyć na inne osie więc tamte mają większy opór. Jedyna zaletą podniesienia osi jest oszczędzanie opon. I tyle. Oczywiście podczas normalnej jazdy Bo podnieść można również po to by odciążyć os ciągnące by wyjechać z trudnego terenu. | |||
~ktosik | Dociazyc os ciągnąca Ehhh te słowniki | 1 | ||
~Swiezak | Junior mniejszy luk wiec w ciasna uliczke trudniej wejsc na podniesionej osi trzeba zabrac wiecej wiekrzy zakret? Dobrze rozumiem. | |||
~ktosik | Albo opuścić oske | |||
~Swiezak | Dzieki chlopaki za pomoc. Wrazie jakis jeszcze ciekawostek mozecie pisac. Szerokosci | |||
~Jacek | ktosik opór toczenia zawsze jest niższy przy mniejszej ilości osi, przy tym samym obciążeniu. | |||
Powell13
| Jacek ostatnio posługuje się nickami: ~Jacek użyte: 2017-01-17 13:05:45 ~ktosik u żyte: 2017-01-17 11:56:27 ~jeep uży te: 2016-07-20 10:54:37 ~assam uż yte: 2015-10-29 19:15:27 ~chojnicza nin użyte: 2015-09-17 18:19:35 ~lolek uż yte: 2015-06-08 10:39:05 ~xxx użyt e: 2015-04-18 09:57:41 ~radek uż yte: 2015-03-11 07:28:55 | |||
Powell13
| Jacek ktosik opór toczenia zawsze jest niższy przy mniejszej ilości osi, przy tym samym obciążeniu. Czytaj ~ktosik A lbo opuścić oske Czytaj ~ktosi k Dociazyc os ciągnąca | |||
Powell13
| Lupa prawdę ci powie??? | |||
~z. | Podnosisz np żeby dociążyć oś napędową - przydatne w zimie. Albo jak masz lekko i oszczedzasz opony :) Opuścić też musisz ja masz wąski zakręt przed sobą - na podniesionej bardziej "zachodzi". | |||
~ktosik | ~Swiezak 2017-01-17 10:58:28 jak w temacie... ~Junior 2017-01-1 7 11:07:24 Oszczędnoś ć opon i paliwa mniejsze opory toczenia. 1 ~Swiezak 2017- 01-17 11:14:07 Dzieki junior z tym tez wiedzialem o co chodzi a czy np. Na zakretach ma to roznice jakas? ~Junior 201 7-01-17 11:37:31 Ma, jeśli oś jest podniesiona naczepa robi mniejszy łuk, pamiętaj o tym zwłaszcza gdy jest wąsko. 1 ~ktosik 2017-0 1-17 11:46:42 Junior - a czym są są spowodowane zmniejszone opory toczenia? Przecież ten ciężar który był na podniesionej osi musiał się rozłożyć na inne osie więc tamte mają większy opór. Jedyna zaletą podniesienia osi jest oszczędzanie opon. I tyle. Oczywiście podczas normalnej jazdy Bo podnieść można również po to by odciążyć os ciągnące by wyjechać z trudnego terenu. ~ktosik 2017-01-1 7 11:48:08 Dociazyc os ciągnąca Ehhh te słowniki 1 ~Swieza k 2017-01-17 11:54:02 Junior mniejszy luk wiec w ciasna uliczke trudniej wejsc na podniesionej osi trzeba zabrac wiecej wiekrzy zakret? Dobrze rozumiem. ~ktosik 2017-01-1 7 11:56:27 Albo opuścić oske ~Swiezak 2017 -01-17 12:34:48 Dzieki chlopaki za pomoc. Wrazie jakis jeszcze ciekawostek mozecie pisac. Szerokosci ~Jacek 2017-01-17 12:58:04 ktosik opór toczenia zawsze jest niższy przy mniejszej ilości osi, przy tym samym obciążeniu. Serio? Na pewno to przemyślałes? Bo to jakieś nowe prawo fizyki by było |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.