ID: 210962
DAF XF ATe czy DAF Euro 6. Co lepsze?
ID: 210962
ID: 210962
Potrzebuję zakupić auto. Wybór padł na DAFa. Mam do wyboru : SSC Ate automat z 2013r lub SSC automat Euro 6 z końcówki 2014. Różnica w cenie to około 60 tys zł, ale to przeżyję. Chodzi mi o awaryjność, porównanie spalania itd. Czy warto przepłacać? Różnica w maucie to pareset złotych w skali w miesiąca póki co. Autem będę jeździł sam. Jeździłem parę lat XF Euro 5 i poza tym, że był z nieszczęśliwego początku produkcji to z auta byłem zadowolony. ATe nie jeździłem, E6 zrobiłem trasę więc poza tym, że ciszej, ładniej i na pewno oszczędniej w porównaniu do "mojego olejarza" to różnic nie zauważyłem.
Z góry dziękuję za opinie użytkowników, a forumowych matołów uprasza się o nie zabieranie głosu.
Potrzebuję zakupić auto. Wybór padł na DAFa. Mam do wyboru : SSC Ate automat z 2013r lub SSC automat Euro 6 z końcówki 2014. Różnica w cenie to około 60 tys zł, ale to przeżyję. Chodzi mi o awaryjność, porównanie spalania itd. Czy warto przepłacać? Różnica w maucie to pareset złotych w skali w miesiąca póki co. Autem będę jeździł sam. Jeździłem parę lat XF Euro 5 i poza tym, że był z nieszczęśliwego początku produkcji to z auta byłem zadowolony. ATe nie jeździłem, E6 zrobiłem trasę więc poza tym, że ciszej, ładniej i na pewno oszczędniej w porównaniu do "mojego olejarza" to różnic nie zauważyłem.
Z góry dziękuję za opinie użytkowników, a forumowych matołów uprasza się o nie zabieranie głosu.
Posty (26)
Piotrekk
| jak w temacie... | |||
~Pablo | Miałem taki sam dylemat. ATE z 2013r to bardzo dobrze dopracowane auto ale wolałem nowe. Nie polecam e6 2014r ale jak najbardziej polecam 2015 - jest dużo poprawione, eksploatuję 2szt | |||
Piotrekk
| Dzięki Pablo. Słyszałem, że E6 z 2013 i do któregoś miesiąca 2014 mają choroby wieku dziecięcego. Ten jest z listopada 2014 i ma jeszcze do listopada '17 gwarancję. Najlepszy byłby nowy, ale przy starcie firmy i wpłacie rzędu 20% to już spora kwota. | |||
~Pablo | Od stycznia 2015r mają wgraną topografię terenu, inną pompę wody, podobno troszkę inne rozpylacze paliwa, MXa 3 stopniowego o sile hamowania 500KM | |||
~Pablo | Nie wiem z jakiego rejonu PL jesteś. Nowego DAFa z 2016r w dużej kabinie można kupić za 72000e. Musiałbym dopytać jaka jest cena w średniej kabinie | |||
przemoprzemo
| jeździłem eev a teraz jeżdżę euro 6 oba do przebiegu 160 tys euro 6 średnie spalanie wyszło litr mniej ogólnie euro 6 pali na pewno mniej przy lekkich ładunkach i bez wietrznej pogodzie oba to low decki w eev teraz przy ponad 300 tys padło coś od ad blue i ok 3000 na serwisie razem kosztowało i webasto padlo w euro 6 silniczek spryskiwacza padł oba modele w low deckach tna opony od zewnątrz na michelin energy | |||
Piotrekk
| Ścięte opony na kierującej to chyba standard w DAFie. Praktycznie w każdym z którym miałem styczność były mniej lub bardziej podcięte. Ostatnio patrzyłem u kolegi w półrocznym XFie i już też zaczynało brać. | |||
~Pablo | Na przód proponuję balony | |||
~teksas | Ate jest minimalnie oszczędniejsze mowa o wersji 460km poza tym w e5 byly problemy z adblue a jeździłem różnymi dafami z jednego rocznika 13/14 i w każdym to padalo po ok 150tys km poza tym super auto | |||
~Pablo | 105kę 2007r mam od 630000km, przy 1100000km poszedł moduł dozujący adblue. E6 2015r na 180000km, świeca żarowa ogrzewania postojowego i planowe przeglądy. Drugi 2015r 105000km planowy przegląd. | |||
Piotrekk
| Dzięki Panowie za rzeczowe opinie. Trzeba się przespać z tematem i jutro podjąć decyzję. | |||
~sas | bierz ATE ! 106 sie sypie te z pierwszych lat | |||
~Samter | Witam, mam podobny dylemat czy wziąsc 106 z 11-2014 od Wanicki po kontrakcie serwisowym przebirg 210. 000km, czy nowa? | |||
~Pablo | Samter, lepiej weź nowy, z 2016r trochę taniej niż z 2017 ale nowy. Jak pisałem wcześniej. DAF w 2015r dużo zmienił, dopracował... ja 2014r bym nie wziął, mam 2szt 2015r i nie żałuję. a jak już używkę to bym szukał 2015r ale pewnie będzie ciężko, chyba że jakieś demo | |||
~Samter | Dzięki za info, jadę w środę zobaczyć bo mają też demo z 2016, opiszę co postanowiłem, pozdrawiam | |||
Piotrekk
| Tak informacyjnie.. po przeczytaniu opinii, przemyśleniach zrobiłem tak jak radził Pablo i wziąłem nową E6. Załapałem się na wyprzedaż rocznika i SSC w niezłym wyposażeniu + doposażenie min. w Slim Cool czy Night Lock został skalkulowany w bardzo dobrych pieniądzach. Dziękuję za pomoc. | |||
~Ziom | Najlepiej to dafem po górkach się jedzie wyprzedzają mnie Many Volva i Scanie jedynie Mercedesy mnie nie objezdzaja | |||
~Pablo | warto dobrać kontrakt ten średni 430-450zł / mc | |||
~kierowca | Ja osobiście uważam że nie ma lepszego złoma jak FH12 tzw chińczyk w automacie od 440 do góry. Cena pokazuje że za coś płacisz. Najszybsza skrzynia, pali mało, nie odwiedzasz servisów. W xxl jest miejsca na 8tc 50 cali i 8 worów ziemniaków w szafkach. Zajeb... lodówka, łózko, webasto. Wszystko pod ręką. de*ile piszący że szyba pod skosem, mała kabina, nigdy w fh nie siedzieli. | |||
Piotrekk
| Wiesz Ziom wątek nie dotyczy jakby tematu, że nie potrafisz odnaleźć tych 460km w aucie, którym jeździsz. Podpowiem.. zerknij na krzywą momentu obrotowego i jest takie coś jak manualny tryb pracy skrzyni biegów :D i na tej górce znajdziesz się znacznie szybciej. Jeździłem mp4 i zdarzało się dzięki temu nawet kogoś po górkę wyprzedzić. A do tego że e6 są słabsze niż euro 5 trzeba się przyzwyczaić. Nawet Volvo w e6 jest już odczuwalnie słabsze niż takie samo w eev. | |||
Piotrekk
| kierowca wiesz mi, że szukałem FH13 z końcówki produkcji długo, ale problem w tym, że nie było czego kupić. | |||
Piotrekk
| *wierz | |||
~Pablo | ciekawy jestem jakie wyposażenie za jaką cenę wynegocjowałeś ale nie wiem czy wskazane o tym tutaj pisać | |||
Piotrekk
| Jak sam się orientujesz na tym forum 80 % to oszołomy więc nie wskazane. Zostaw jakiegoś maila czy coś i mogę Ci napisać co i za ile. | |||
~Samter | Piotrek, proszę podaj mi na maila co udało się wyhandlowac, samter adres rucie@interia. pl |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.