Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Pomocy!! Wysokie spalanie Daf xf 105 2010r

ID: 210015


Witam Potrzebuje pomocy. Mam Data 105. 460 automat. Przebieg 760000 KM. W zeszłym tygodniu wymienione sprzęgło, filtry, dwa zawory od retardera, ustawione zawory. Dodam że wszystko na oryginalnych częściach. Auto nie schodzi poniżej 36l i straciło troszkę na mocy. Turbo OK, WISKO OK. Jeżdżę sam i wcześniej auto paliło max 32 przy tej pracy. Co jest. Pomocy

Posty (10)

fh16700xl
jak w temacie...
utkm
1. czujnik doładowania turbiny
2. zacisk hamulcowy może nie odbija i "trzyma"
300D
(W zeszłym tygodniu wymienione sprzęgło, filtry, dwa zawory od retardera, ustawione zawory)
to chyba już się samo wyjaśniło, typowa fuszerka, teraz pewnie będą ci wciskać taki kit: Panie, teraz zawory muszą się ułożyć.
Piotrekk
Po pierwsze sprawdź tak jak napisał utkm sprawdź czujnik doładowania turbiny ( czy nie jest okopcony? ). Jakie ciśnienie turbo pokazuje Ci komputer podczas jazdy z obciążeniem? Czy filtr paliwa nie był np. kolejny parafina? Smok był sprawdzany/czyszczon y? Na koncu smoka jest gęste sitko (a przynajmniej powino być, bo lubi odpadać) może jest zaklęcie.
Piotrekk
*zaklejone miało być.
darekl74
kolego sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej, bo jak on będzie walnięty to będzie dawał złe sygnał do komputera a komputer wtedy zwiększy dawkę paliwa ale najlepiej podjechać do diagnosty i nich podłączy pod kompa i będzie wszystko jasne bo zobaczy parametry rzeczywiste i będzie wszystko wiedział
fh16700xl
Ale jak samochód był podłączony pod kompa to z automatu powinno wyjść że jest walniety czujnik doładowania cisnieniA. to cześć elektroniczna i powinno ja pokazać
teksas
może kierowca? najlepsi są najmłodsi, nie przesiąknięci PRLem i z białymi zębami od wody, nie ropy :)
teksas
ah, teraz doczytałem że jeździsz sam. ciśnienia w oponach ok? może zmieniałeś na jakieś chińczyki? hamulce w naczepie też ok? nic nie robi oporów?
Piotrekk
Błąd wyskoczy Ci tylko jak czujnik będzie całkiem "walnięty". W przypadku kiedy zaniża pomiary w skutek np. zabrudzenia nic nie pokaże.
Test czujnika komputerem musi odbyć się podczas jazdy z obciążeniem-wtedy widać czy czujnik przekazuje dobre wartości.
Osobiście uważam, że warto poświęcić 10 min, rzucić kabinę, wykręcić czujnik i sprawdzić czy jest czysty i ewentualnie podmienić na drugi-koszt nie jest wielki
Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels