Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Skracanie pauzy weekendowej

ID: 209692


Kiedy oddawać pauze weekendowa

~Bartek2104
*.146.20.24.mobile.internet.t-mobile.pl

Posty (208)

~Gnębca gamoni
po jakim czasie prowadzenia mozna zrobic 15min przerwę?
nie trzeba prowadzic by zrobić 15min pauzy
visitors
2016-12-10 21:24:31

dlatego :
wszytkie sytuacje ktore nie sa jasno okreslone w przepisach, sa rozpatrywane na korzysc kierowcy.


zachecam do rozmowy z inspektorem na ten temat
visitors
Bartek2104
2016-12- 10 21:25:29 Visitors a dobrze pisałem że maksymalnie muszę oddać pauze do 18. 12?


nie wiem.
nie wiem jakie i kiedy miales wczesniej odpoczynki. skrocony miales na przelomie tygodni, wiec lapiesz sie pod przepis art8 pkt9
visitors
Gnębca gamoni
2016-12-10 21:25:12 czyli co kierowca wybiera sobie na zeznaniach ITD do którego tygodnia zaliczyć te 10h?


nie na podstawie zeznan, lecz na podstawie tego ile i kiedy jechal 10h
visitors
Gnębca gamoni
2016-12-10 21:25:55 po jakim czasie prowadzenia mozna zrobic 15min przerwę?
nie trzeba prowadzic by zrobić 15min pauzy


trzeba, aby zaliczylo przerwe wg przepisu art7
PrzPrz
Visitors: Moim zdaniem i w oparciu o moje przykre doświadczenia - nie można się opierać o wypowiedzi ustne...
Przepis mówi wyraźnie o czynności przedłużenia - której to czynności nie można w dowolny sposób przenosić na poprzedni lub następny tydzień...
Niestety - tu nie ma żadnej a*alogii do odpoczynku tygodniowego przypadającego na przełomie tygodni - bo w tamtym przypadku uznaniowość (dowolność) jest wyraźnie zapisana w stosownym przepisie.
Tu przepis jest sztywny i wyraźnie określony - przedłużenie nie może mieć miejsca częściej niż dwukrotnie w tygodniu.
~Gnębca gamoni
a jak sobie postoje 3h na młotkach bez jazdy to co przerwy 15min nie mogę zrobić ; )
PrzPrz
~Gnębca gamoni: Oczywiście, że możesz - jednak jeżeli w tym momencie Twój dzienny czas prowadzenia pojazdu wynosił 0h00m - to ta przerwa nie będzie traktowana jako pierwsze 15 minut z przerwy dzielonej wynikającej z R561/2006 (natomiast będzie ona jak najbardziej liczona w kontekście Uocpk i Dyrektywy 2002/15/WE).
~Bartek2104
Jeszcze jedno gdy robię pauze
24
45
24
T o czy ta druga pauze skrócona muszę oddac w tym samym terminie co pierwsza?
~Gnębca gamoni
musisz oddac wszystkie pauzy do 3 tyg które robiłeś od momentu skrócenia pierwszej

-1

~Bartek2104
Dzięki Gnebco za info
PrzPrz
~Bartek2104: Każdy z tych odpoczynków jest odrębny - więc rekompensaty też mogą być odbierane odrębnie... Ważne, żeby każda z nich była odebrana w całości (jednorazowo) po dowolnym (ODS, ODR, OTS, OTR) odpoczynku trwającym co najmniej 9 godzin - i nie później niż przed końcem trzeciego tygodnia nastepującego po tygodniu, do którego dana rekompensata się odnosi...
PrzPrz
~Gnębca gamoni - No chyba niekonieczne...
~Gnębca gamoni
czy można zrobić tak:
24
24
45
24 + 21 oddane
24 + 21 oddane?
~Gnębca gamoni
a może tak
24
24
45
45+21

45+21
MANnalegalu
ok bawciw sie placicie albo nie powodzenia
PrzPrz
~Gnębca gamoni: Rozgranicz (określ) tygodnie, w których poszczególne odpoczynki miały miejsce.

Zakładając, że wszystkie przypadały na przełomie tygodni - masz co najmniej jeden okres dwutygodniowy, w którym nie masz minimum (OTR+OTS lub OTR+OTR)
PrzPrz
~Gnębca gamoni: Rekompensaty wcale nie musisz dołączać do 45 czy 24, może być nawet 9...
Chyba, że bierzesz pod uwagę, że ani OTR, ani rekompensata nie są dopuszczone do odbioru w kabinie przez art. 8 ust. 8 R561/2006 - to zwracam honor... ; )
~Gnębca gamoni
ale jeśli wezniemy pod uwagę art. 16 ust 10 r561/2006 to nic nie można
PrzPrz
~Gnębca gamoni: Nie ma 10 ust. w art. 16 R561/2006. Nie wiem, co miałeś na myśli.
~Gnębca gamoni
no właśnie ze nic nie można ; )
PrzPrz
~Gnębca gamoni: Odpoczynek dzienny można skrócić do 9 godzin nie częściej niż trzykrotnie pomiędzy odpoczynkami tygodniowymi.
Z tej przyczyny - zdarzało mi się odbierać dodatkowy OTS (>24h) w środku tygodnia, aby w ciągu tygodnia kalendarzowego mieć sześć odpoczynków dziennych skróconych (właściwie - chodziło mi o możliwość sześciu szycht po 15h; miałem wówczas rozładunki i załadunki bez mojego udziału, więc mnóstwo dyspozycyjności, a nie limitowanego czasu pracy).
Oczywiście - OTS sprawia, ze jest konieczna rekompensata, jednak np. w tygodniu wolnym przy systemie 3/1 jest wystarczająco dużo czasu do podziału.

Wbrew temu, co napisałeś- można zatem bardzo wiele... :)
Jednak podstawowa kwestia - to dokładne rozrysowanie wszystkiego w kalendarzu. Bez tego - bardzo łatwo o naruszenia...
barracuda
PrzPrz, nie dyskutuj z gamoniem. On i tak o niczym nie ma pojęcia. On nawet nie jest kierowcą.
visitors
2016-12-10 18:50:47 bartek - najlepszym dla ciebie rozwiazaniem bedzie jesli albo otworzysz sobie kalendarz, ale rozrysujesz to sobie na kartce, albo np w jakim arkuszu kalkulacyjnym.
~helmut...
panowie ten gamoń nawet niewie o co chodzi... szkoda się wysilać, on nawet nie jest kierowcą,
wesolek
o to je to
mamy przykład kierowcy PrzPrze, jak nie nalezy robić.
ty tak, w stan dyspozycyjności przechodziłeś często.
w takim razie sam siebie okradałeś..
brawo brawo. ::)
PrzPrz
wesolek: Mylisz się. Pracuję w UK, jako kierowca agencyjny. Tu soą inne zasady niż w PL.
Płatne są wszystkie godziny - niezależnie, czy rejestrowana jest jazda, czy praca, czy dyspozycyjność (odejmowane jest jedynie 45 minut przerwy).

Niemniej - dyspozycyjność rejestruję tylko i wyłącznie wtedy, gdy:
- nie wykonuję żadnej pracy, lecz jedynie bezczynnie oczekuję (na załadunek, rozładunek, papiery etc. ) ;
- przewidywany czas oczekiwania jest mi znany z góry;
- nie muszę przebywać na miejscu pracy - lecz jedynie muszę być gotowy do oodpowiedzi na wezwanie do kontynuowania pracy.

Przeczytaj proszę przepisy Dyrektywy 2002/15/WE... :)
wesolek
PrzPrz... (L).
to cza było tak od razu. ::)
PrzPrz
wesolek: Rozmowa była o odpoczynkach i rekompensatach - a te przepisy dotyczą całej UE... :)

Natomiast w odniesieniu do rejestrowanych aktywności podczas bezczynnego oczekiwania przez kierowcę...
Dyrektywa 2002/15/WE (i w ślad za nią R165/2014 oraz Uocpk, a także obowiązująca w UK RTR 2014) nie pozostawia wyboru, i jeżeli podczas oczekiwania zachodzi co najmniej jedna z poniższych przesłanek:
- kierowca nie może opuścić miejsca pracy;
- długość czasu oczekiwania nie jest kierowcy znana z góry;
- kierowca wykonuje jakąkolwiek pracę (w tym jest nie tylko udział w załadunku, ale nawet wypisywanie papierów),
to czas oczekiwania podlega rejestrowaniu jako "INNA PRACA".

Rzeczywiście, polska specyfika jest taka, że "DYSPOZYCYJNOŚĆ" jest traktowana jako czas dyżuru, płatny jedynie podstawową stawką godzinową.
W przypadku rejestrowania "INNEJ PRACY" - w rezultacie najczęściej dochodzi do pracy w nadgodzinach, co skutkuje (a w każdym razie - powinno... ) dodatkowym wynagrodzeniem (+50 lub +100% stawki godzinowej).
Ale to już dygresja... ; )
wesolek
noo!!::)
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 52.15.190.187

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels