ID: 196606
przełożenie karty w trakcie pauzy dziennej
ID: 196606
ID: 196606
Witam panowie takie pytanie mam. Kiero zaczal pauze 7 rano (dzienna skrocona bo 9h chcial zrobic) ale w trakcie zmienila sie sytuacja ja musialem jego autem jechac wiec on zabral swoja karte w wlozyl do innego auta dalej stal na pauzie ja. Zrobilem trase pare h wrocilem zabralem swoja karte a on znowu przelozyl swoja do auta w ktorym rano zaczal pauze. Czy przekladanie tej karty przerwalo mu pauze?
Witam panowie takie pytanie mam. Kiero zaczal pauze 7 rano (dzienna skrocona bo 9h chcial zrobic) ale w trakcie zmienila sie sytuacja ja musialem jego autem jechac wiec on zabral swoja karte w wlozyl do innego auta dalej stal na pauzie ja. Zrobilem trase pare h wrocilem zabralem swoja karte a on znowu przelozyl swoja do auta w ktorym rano zaczal pauze. Czy przekladanie tej karty przerwalo mu pauze?
~mody*.146.69.224.mobile.internet.t-mobile.pl
*.146.69.224.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (25)
~mody | jak w temacie... | |||
~ktosik | Teoretycznie tak ponieważ czynności wykonywane w związku z wykonywaniem pracy nie są odpoczynkiem. Ale może inspektor uzna taki odpoczynek. To zależy tylko od kontrolujacego | 2 | ||
SoloUk
| Bzdura. Jeśli po włożeniu karty do drogiego auta zrobił wpis manualny i zaznaczył pauze to nic mu nie przerwalo i to było zgodne z przepisami | -3 | ||
gustav
| Solo w/g jakich przepisów? Są jakieś specjalne dla angielskich solówek? | 1 | ||
gustav
| W tym momencie pojawia się odwieczny problem z nieznajomością przepisów i strachem. Jaki problem wyciągać kartę na odpoczynek dobowy czy, o zgrozo, tygodniowy? Ileż mniej problemów!!! | |||
SoloUk
| Europejskie przeisy. Najlepiej koleś zrobiłby gdyby wogule nie wkladal pomiędzy tylko na końcu. Tzn przed rozpoczęciem pracy włożył by do właściwej ciężarówki i dokonał ręcznego wpisu | -1 | ||
~z. | wydruk opisać sensownie i po sprawie | -1 | ||
gustav
| Zacytuj te "Europejskie przepisy", z dziką rozkoszą nauczę się czegoś nowego na starość!!! | |||
gustav
| Może na początek lektura Rozporządzenia (WE) 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady? Warto się zastanowić w tym wypadku nad znaczeniem sformułowania "nie przerwany"!!! Czy logowanie się (dwukrotne) i wylogowywanie się (dwukrotne) nie jest obsługą tachografu? Czy obsługa tachografu nie jest pracą? Stawiam flaszkę whisky każdemu inspektorowi który zaprzeczy!!! Wiem, że nie stracę. | |||
~rysiu | To przegrales a jesli zrobił to ktoś inny jak on sam i zamienił mu karty robiąc wpis Kto ci udowodni że ty zmieniales kartę na bazie | -3 | ||
gustav
| rysiu, szczęście ty moje. Najpierw lektura, potem dyskusja. Szofer ma obowiązek pilnować swojej wykresówki, nikt NIE MOŻE NIĄ DYSPONOWAĆ, bez znaczenia czy z jego, czy bez jego wiedzy. Ty też piórnik i legitymację szkolną zostawiasz na ławce? Na którą jutro masz do szkoły? | |||
gustav
| Wykresówki, stare nawyki, ale karty dotyczyło... W sumie to samo. | |||
visitors
| rysiu - teoretyzowac sobie mozesz. na parkingu. 7. Karta kierowcy nie może, w okresie swojej ważności, zostać cofnięta ani zawieszona, chyba że zostanie uznana przez właściwe organy państwa członkowskiego za sfałszowaną lub gdy kierowca korzysta z karty, której nie jest posiadaczem, wkleje ci ciut mniej, zebys sie nie pogubil : 7. Karta kierowcy może, w okresie swojej ważności, zostać cofnięta (... ) gdy kierowca korzysta z karty, której nie jest posiadaczem, masz jeszcze jakies genialne pomysly zeby udostepniac komus karte kierowcy? | 2 | ||
~rysiu | Masz bo mało życia znasz więc nie gadaj mi takich glupot | -1 | ||
~rysiu | A dwa przerabialem to więc komu te bajki | -1 | ||
~ktosik | tak tak. takie smety to lykaja idioci na parkingu po kilku glebszych | 1 | ||
~rysiu | Napisał ci ze brał jego auto więc aby dalej krecila się pauza zmienił ja do innego auta | -1 | ||
~ktosik | kazda czynnosc wykonywana przy aucie a zwiazana z praca nie jest odpoczynkiem. logowanie do tacha jest praca a nie odpoczynkiem. tylko kontrolujacy moze w kazdym idywidualnym przypadku podjac decyzje czy ukarac czy nie | 1 | ||
BartekSG
| rysiu... a jakim prawem on wylogował się z jego tacho, to gdzie był kierowca? spał na łóżku, powiedział, wez mnie wyloguj bo dostanę mandat, poszedł do jego auta, wsadził kartę, krecił pauzę, połozył się, Ty za kilka h przyjechałeś jego autem, znów go wylogowałeś, przeniosłeś do jego auta, położyłeś, zalogowałeś... Tu może akurat dobry w ciebie człowiek, że nosisz kumpla na rękach-może postawi ci za to flaszkę. Ale, to nie tak jak myślisz... Przerabiałeś, może i tak... tylko pamiętaj-traktor nie ma tachografu:-) | |||
BartekSG
| poprawka, jakim prawej wylogowałeś go z jego tacho... | |||
~kierowca | a jak to by było gdybym 8h kręcił pauze, wyjmuje kartę, potem wsiada gość i jedzie dalej a ja idem do domu, 100m obok, to dopiero po kolejnych 9 h mogę ruszać? czy już za godz nast autem | |||
BartekSG
| Teoretycznie za 1h... bo wkładając kartę dokonasz wpisu manualnego, tacho się ciebie "zapyta" od kiedy pauza, czyli od tych 8h +ew 1 h... czy inaczej, potwierdzisz- możesz jechać. Podczas kontroli, Pan inspektor napewno się zainteresuje ową sytuacją i zapyta co było powodem wyciągnięcia karty po 8h... to dokręć sobie 9h w tym aucie, wyciagnij i przełóż do następnego auta-proste. A najlepiej gdy masz podejrzenie, że ktos może jechać tym autem, wyciagaj kartę za kazdym razem po zakończeniu pracy... i rób wpisy manualne od kiedy do kiedy był odpoczynek. Unikniejsz min godzinki wyciecej z zyciorysu z Panem inspektorem | |||
Ad_Nys
| Tak jak wyżej kolega GUSTAV prawi bardzo dobrze każda czynność przy tachografie zaliczana jest do pracy więc TEORETYCZNIE powinieneś po tym wyjęciu dalej kręcić 9h ale PRAKTYCZNIE pamiętajcie o tym, że takie manewry jak np wyżej opisane wystarczy mądrze opisać i problem jest z głowy.. papier przyjmie wszystko im więcej wody lejesz tym lepiej dla Ciebie a pisać można wszystko co tylko zapragniesz a w razie problemu z inspektorem to się później możesz kłócić i gówno on ci może zrobić jeżeli to wszystko jest dobrze opisane i wytłumaczone.. | |||
BartekSG
| Tylko im wiecej papieru tym bardziej moze sie cos zatkac... jak to mowia... wazne zeby z glowa to robic | |||
~kierowca | wyjąc kartę można, ale chodzi mi co przepisy mówią a nie jak se radzić. bo będąc w pojeździe karta ma byc w tacho, tak wg przepisów, dlatego pytam jak to niby jest. a jest tak ze teraz co prawda na krążki jeżdżę i po rozmowie z itd jak oni to widzą dowiedziałem sie ze kończę prace, tacho rysuje np wspomniane 8h wyjmuje krążek zakreślam resztę pauzy i jest ok. ma byc udokumentowany okres aktywności kierowcy ale nigdzie nie jest napisane ze albo zaznaczam ręcznie cała pauze albo ze rysowana musi byc przez tacho. można to podzielić. część rysuje tachograf a resztę można manualnie. nie wiem jakby to było jakbym od razu przełożył krążek do innego autka. wg mnie to pauza idzie sie dymac, bo wykonuje sie juz czynności związane z pracą.. zmieniasz stanowisko a to juz praca |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.