ID: 176138
OGROMNE SPALANIE SCANIA R 500
ID: 176138
ID: 176138
Proszę o porady co jest nie tak, spalanie 39 L, jestem kierowcą ponad 25 lat i jeździć potrafię ale tej scani nie potrafię ogarnąć. Szczelność intercoolera dobra, turbo też jak i wtryski, po wymianie filtrów i nadal spalanie kosmos. Mam jedynie problem z adblue i może przez to? Proszę o poważne odpowiedzi.
Proszę o porady co jest nie tak, spalanie 39 L, jestem kierowcą ponad 25 lat i jeździć potrafię ale tej scani nie potrafię ogarnąć. Szczelność intercoolera dobra, turbo też jak i wtryski, po wymianie filtrów i nadal spalanie kosmos. Mam jedynie problem z adblue i może przez to? Proszę o poważne odpowiedzi.
~Artipolo*.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
*.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Posty (29)
~Artipolo | jak w temacie... | |||
~Lel | Jak dobrze jeździsz, to chłopie, c* cie za przeproszeniem obchodzi ile ten gruchot pali. Ty robisz swoją robotę dobrze i tyle. | |||
~Marcin SE | Bo scania 500 to taki twór-jedyny w swym rodzaju gdy trafisz model to jedzie jak 620 a gdy nie trafisz to tylko masz znaczek V500... i pusty portfel!Prawdziwa kobieta z humorami :-) Sprawdź to adblue a potem dalej trzeba szukać (czasem nawet w szwedzkich serwisach im ręce opadają) :-) | |||
~janek | Jakos volvo 740 sie nie przyjelo Co to ma byc szybcy i wsciekli | |||
~Marcin SE | janek-a co ma wspólnego stare osobowe volvo 740 z ciezarowkami??:-) | |||
~janek | O ale jaja | |||
~janek | 7 setki i 7set piendziesiatki tez sie nie przyjely Marcinku ; ) | |||
~Marcin SE | Nooo teraz prawidłowo janeczku... ale czy ja wiem czy się nie przyjęły... zależy gdzie i do czego:-) Ja tam wolę moc z "rzędu" :-) | |||
~Artipolo | Tyle tylko szczęścia ze paliwo wychodzi netto poniżej 3 zł. to nie daje tak po kieszeni jak kiedyś, ale co z tego jak stawki teraz są po 2 zł. z kilometra TO JUŻ JEST CHORE bo TAXI z takimi stawkami jeżdżą. | |||
colect
| Który rok, masz tej, Scani, AdBlue pobiera czy nie? | |||
artipolo
| Z 2007 roku a AdBlue nie pobiera | |||
colect
| To, jeszcze te roczniki nie miały ogranicznika AdBlu który wpływał na moc, sprawdzałeś regulację pompowtrysków, zaworów, moja Scania po takiej regulacji w serwisie zeszła 3 litry, ale teraz zimą i tak pali koło 34-35, jak mam lekko to spali 29, ale jak są górki i 24 tony to 34 litry, jest z 2008 roku i mam nakulane 790 tyś. | |||
~Piotr | A wg. Twojego "odczucia" moc ma czy jest raczej mułowata? Jeżeli brakuje jej mocy to sprawdź czujnik doładowania turbiny. Może wystarczy przeczyścić a może trzeba już wymienić, bo zakłamuje odczyty. | |||
artipolo
| Odczyt doładowania ma dosyć dobry, pokazuje około 3/4 na wyświetlaczu przy maksymalnym obciążeniu a co do mocy to raczej normalnie, nie mam porównania z inną SCANIĄ bo nie jeździłem ale w porównaniu z VOLVO FH13 480 to porównywalnie, lepiej trochę od DAFA XF 105 460-ki. Mam wrażenie że coś trzyma silnik, jak wrzucę na luz to toczy się lekko a jak wrzucę bieg to mam wrażenie że go wyhamowuje. | |||
~boluś | Czujnik doładowania a zegar to nie to samo. | |||
~kajos | mniej na magnesie jezdzic bedzie palila znacznie mniej | |||
~Piotr | Przy zabrudzonym/padający m czujniku jest właśnie objaw jak to nazwałeś "trzymania". Tak miałem w 105tce i ostatnio w mp4. Najlepiej jakbyś miał na podmianę taki czujnik, bo nawet nietrzymający swoich parametrów czujnik nie wyrzuci Ci błędu -musiałby paść całkowicie. | 1 | ||
~Piotr | A co do odczytu na zegarze to pokazuje on doładowanie turbiny a czujnik odpowiada za to ile powietrza ma ona dmuchać przy danym obciążeniu silnika. Zły pomiar =większe doładowanie=większe spalanie | |||
artipolo
| Jednak bez serwisu się nie obędzie niech podepną komputer i tak prawdopodobnie powiedzą że wtryski i zawory, czujniki i wiele innych a na koniec trzeba zapłacić kilkanaście tysięcy złotych a ja wyjadę z nieznalezionym problemem | |||
artipolo
| Ale faktycznie czujnik zobaczę i ewentualnie wymienię jak radzi Piotr | |||
~Piotr | U Ciebie auto ms już pewien przebieg to mogą na to zgonić. Ja swoim Roburem zajechałem na serwis z przelotem 15tys km. Spalanie na pusto z chłodnią 30l załadowany 33-35l. Podpięli kompa, zero błędów oczywiście. Panie, wszystko jest dobrze. Może złe paliwo, może za szybko pan jeździsz. Podniosłem kabinę, wykręciłem czujnik przeczyściłem. Łącznie 10 min roboty. Moc się odnalazła, spalanie spadło na pusto do 23/24l załadowany 29-33l | |||
~volv | nie wiem kto nie umie jezdzi moze i ja albo raczej taki co sie chwali ze jezdzi 25lat i co to nie on ale mi volvo euro 5 z przebiegiem ponad 900tys wychodzi w kolku 24lit pol pelno maksymalna waga pol pusto. | |||
~kiero | volv, słaby jesteś kierowca, mi na volvie wychodzi średnio 21 litr. | |||
~michu | a mi pali 19 przy pelnym ladunku na pusto w 10 sie zamknie | |||
~cosik | a mi to jeszcze mni bo ci i tak dużo poli | |||
~Obecny | mniej spuszczaj paliwa | |||
~cosik | znałem takiego co dolewał ale uczciwość go zabiła pomnika do dziś nie ma | |||
~Adam | Kolego Artipolo. Może być tak ze retarder zawiesił się na pierwszym stopniu i jak jedziesz na luzie to nie jest to może tak bardzo odczuwalne ale na biegu już tak. Sprawdź jeszcze dławiący na wydechu bo tez może być w części zamknięty. | |||
~hgfv | retarder sie zawiesil dobre |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.