ID: 172892
Początki jako kierowcy
ID: 172892
ID: 172892
Jakie były wasze początki, jak sobie radziliście zagranicą, wypisywanie CMR, czas pracy, na jakie parkingi stawać na pauzy. Czas pracy znam, ale mam obawy gdy pojadę sam to mogę pomylić, a wiadomo że kary są potężne gdy pomyli się. Mam obawy jeżeli chodzi o wypisywanie CMR, Mam obawy też o porozumiewanie się w obcym kraju, rozwiązywanie problemów podczas kontroli. Najważniejsze jak sobie radzicie w czasie zimy gdy jest ślizgo na drodze. Czas pracy mniej więcej znam, ale wiadomo że rzeczywistości jest inaczej. Nieznajomość prawa szkodzi, gdy jest zagranicą.
Jakie były wasze początki, jak sobie radziliście zagranicą, wypisywanie CMR, czas pracy, na jakie parkingi stawać na pauzy. Czas pracy znam, ale mam obawy gdy pojadę sam to mogę pomylić, a wiadomo że kary są potężne gdy pomyli się. Mam obawy jeżeli chodzi o wypisywanie CMR, Mam obawy też o porozumiewanie się w obcym kraju, rozwiązywanie problemów podczas kontroli. Najważniejsze jak sobie radzicie w czasie zimy gdy jest ślizgo na drodze. Czas pracy mniej więcej znam, ale wiadomo że rzeczywistości jest inaczej. Nieznajomość prawa szkodzi, gdy jest zagranicą.
~umiem_jezdzic*.lebork.vectranet.pl
*.lebork.vectranet.pl
Posty (20)
~umiem_jezdzic | jak w temacie... | |||
~Mily | Te forum sie juz nie zmieni, najwieksze chamy sie tu zlatuja a chlopak grzecznie zapytal | |||
~TrzeźwyWpiątek | Dokładnie Mily, te forum najlepiej ukazuje obraz polskiego społeczeństwa, chamstwo, bractwo, sloma z butów. | |||
~umiem_jezdzic | ku-ku, ja do kibla nie lecę, tylko idę za potrzebą. | |||
~kiero | Czas pracy mniej więcej znam, ale wiadomo że rzeczywistości jest inaczej. A co to masz na myśli? Może kamyk, lub pstryczek? Nie radzę, w F możesz skończyć w kryminale. | |||
~mlody | Nie obawiaj sie bo nie ma zadnych sytuacji bez wyjscia. grunt to spokoj i opanowanie. nie sluchaj mgr z akademii parkingowej jak to jest trudno i przejeba... na początek i tak pojedziesz w podwójnej i wszystko zobaczysz. bedziesz sie czul na siłach pojedziesz sam. przepisów przeszczegaj, magnesu nie kupuj i bedzie wszystko oki. powodzenia! | |||
~umiem_jezdzic | kiero, mam na myśli że w rzeczywistości, nie da radę pojechać według książki o czasie pracy. Tam piszą że po 4, 5 godzinach przerwa 45 minutach. A w rzeczywistości, nawet po godzinie jazdy trzeba np. zrobić pauzę. Oto mi chodziło, | |||
irish_dude
| Najważniejsze jest "przeszczeganie przepisów zagranicą, zwłaszcza, kiedy jest ślizgo na drodze". Reszta, to bułka z masłem:) | |||
~Były A+W | Jak pisze młody. Spokój i opanowanie oraz dobry atlas + mapy. Nawi lubi zgubić sygnał :) ją tak zaczynałem. Na początku trochę strach ale później już z górki :) | |||
~kiero | Jeśli robisz po godzinie 45 to znów możesz jechać 4, 5 godziny. | |||
~umiem_jezdzic | młody, wiem że w niektórych firmach to kierowcy zmieniają opony. W osobówce zmieniałem. Nie wiem jak to wymienia się w ciężarówce, żeby niczego nie zepsuć. Tylko skąd młody kierowca ma wiedzieć o takich rzeczach. Np. zmiana opony, awaria świateł. awaria hamulców na naczepie. Niektórzy pracodawcy chcą żeby kierowca potrafił to zrobić. | |||
~umiem_jezdzic | Muszę to przezwycieżyć bo inaczej będę stał w miejscu. | |||
~kiero | możesz tez zrobić po godzinie jazdy minimum 15 minut pauzy, a do 4, 5 godzin jazdy pozostałe 30 minut. | |||
~mlody | za duzo myslisz. idz na poczatek to jakiegos kouchozu, tam Cie nauczą co i jak, a awarie usunie serwis. | |||
~kiero | Żarówkę chyba potrafisz wymienić, reszta to serwis powinien zrobić, jak będziesz miał problem to poproś o pomoc Ukraińca, Białorusina, Polak nie pomoże. | -1 | ||
starteer
| @umiem_jezdzic - Ja od początku kariery jeżdżę sam (nigdy nie byłem na przyuczeniu w podwójnej) na międzynarodówce. Co do Twoich pytań - w internecie są poradniki jak wypisać CMR, widziałem też jak paru kolegów opowiadało o tym na vlogach na youtube, poszukaj a znajdziesz. Tak jak napisał mlody - nie słuchaj bzdur opowiadanych przez innych kierowców. Tzn... słuchać możesz, bo czasem się trafi ktoś ogarnięty co pomoże, ale traktuj te informacje z dystansem. Parkingi? Nie ma reguły - jak się ma coś stać to się stanie czy to na płatnym czy darmowym, czy przy stacji czy na dzikusie. Najważniejsze to nie wychodzić z budy jak się coś dzieje, udawaj że Cię nie ma - nie ma sensu stracić zdrowie lub życie dla ładunku czy paliwa. Co do kar za niezgodności z tacho - zaraz po każdym przekroczeniu czasu jazdy lub pracy rób wydruki (najlepiej dwa - jeden dla Ciebie, drugi dla firmy) i opisuj na drugiej stronie co jak i dlaczego (jakie przekroczenie, czemu, na jakim odcinku jakiej drogi). Jak przekroczenie będziesz miał raz na jakiś czas to mała szansa, że dostaniesz jakąkolwiek karę. Ja na mojej pierwszej kontroli (po 2 tygodniach jazdy) miałem kilkanaście wydruków i namieszane w tacho, ale powiedziałem grzecznie panu z BAG, że dopiero zaczynam, nie wszystko mi szło jak chciałem, ale z uwagi że miałem wydruki to nie dostałem żadnej kary. Zawsze przed ruszeniem wrzucaj tacho na 5 minut na młotki - wtedy sprawdź sobie autko - oświetlenie, opony, czy korki od kotłów masz dokręcone (często bywa że ktoś się interesował w nocy i tak zostawił - jak nie dopilnujesz to zgubisz korki), sprawdź przed odjazdem czy pasy na naczepie ponaciągane, czy nie pocięta plandeka, czy nie ma ciapatych gdzieś ukrytych - niby z pozoru oczywiste oczywistości, ale wiadomo jak jest w okresie gdy zimno... woli się zostać w ciepłej kabinie niż marznąć na dworzu. Ale warto sobie taki nawyk wyrobić, czasem ratuje bardzo skórę przed późniejszymi konsekwencjami. Porozumiewanie się? Nie da się znać wszystkich języków, ale warto znać jakikolwiek język obcy - angielski lub niemiecki, z resztą na migi, pismem obrazkowym - jak będą się chcieli dogadać, to się dogadacie. Co robić jak jest ślisko? Delikatnie z pedałem gazu i ruchami kierownicą. Nie trzymaj nóg na żyrandolu, jak to niektórzy robią, bo jak wpadniesz w poślizg to scyzoryk się złamie i nie wyratujesz, jak będziesz trzymał nogi tam gdzie trzeba i obie ręce na kierownicy to duża szansa, że nawet z poślizgu wyjdziesz. I odstępy - nie wiś nikomu na zderzaku - w niemczech za to są srogie mandaty, a i podczas awaryjnego hamowania przynajmniej masz czas zareagować. Powodzenia. | |||
~umiem_jezdzic | Z kolegą jechałem, miałem też kontrolę Policji w Austrii, ponieważ ktoś zadzwonił na mnie że jadę wężykiem. Były tam wąskie drogi, nie chciałem zahaczyć lusterkiem. Mandatu nie wlepili. | |||
~umiem_jezdzic | Dzięki za porady, jechałem dostawczakiem w zimę, udało mi wyprowadzić z poślizgu. | |||
~Wiki | Umiem jeździć chłopów ile ty jeszcze wątków zalozysz??? Masz na prawdę pokryty łeb. Już nie szukasz pracy jako magazynier na busa??? | |||
~umiem_jezdzic | Wiki, ja teraz szukam wszędzie pracy, żeby chociaż ona była, oraz pracownik był normalnie traktowany. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.