ID: 169230
Zarobki dla Kierowcy C+E w ruchu międzynarodowym
ID: 169230
ID: 169230
Dzień dobry,
Od kilkunastu miesięcy prowadzę firmę transportową. Zasięgałam wielu porad i rozmawiałam z wieloma Kierowcami, nie tylko przez telefon, ale i na parkingach, gdyż od czasu do czasu sama jeżdżę ciężarówką. Obecnie zatrudniam 12 Kierowców, jednak nie każdy z nich jest zadowolony z warunków płacy. Chciałabym podzielić się z Wami problemami związanymi z wyszukiwaniem Kandydatów na stanowisko Kierowcy oraz wymaganiami Kierowców.
Otóż od początku swojej działalności postawiłam sobie za cel godne traktowanie Pracowników oraz indywidualne podejście do każdego z nich. Różnie bywało, jedni narzekali na ciężki system pracy (3/1, 4/1), inni na weekendy w kabinie, a jeszcze inni oczywiście na płacę ( podstawa + diety od poniedziałku do niedzieli).
Proszę mi powiedzieć: skoro płacę podstawę w wysokości 1350 zł oraz 45 Eur za każdy dzień pobytu za granicą, co daje za pełny miesiąc około 7000 zł na czysto, to czy to są małe zarobki, albo niegodne traktowanie, jak w ostatnim czasie zdarzyło mi się słyszeć?
Zdarzało mi się nawet słyszeć, że to, co oferuję, to minimalna płaca krajowa w porównaniu do zarobków w ruchu krajowym.
Panowie, nie bądźmy śmieszni. Porozmawiajmy zatem jak kierowcy, bo jesteśmy na tym samym poziomie.
Podam najświeższy przykład z dnia dzisiejszego: Pan Kierowca: jakby dała mi pani 4000 za miesiąc, będę jeździł. Ewelina: 4000zł to trochę mało jak na ruch międzynarodowy, oferuję Panu podstawę i dietę w wysokości 45 Eur za każdy dzień pobytu na UE. Pan Kierowca: to ja się jeszcze zastanowię...
Serdecznie pozdrawiam i czekam na wpisy godne Kierowcy-Gentlemana, a nie opluwaczy i nazywania mnie Dziad-Transem. Traktuję ludzi dobrze i sama chcę być tak traktowana.
Dzień dobry,
Od kilkunastu miesięcy prowadzę firmę transportową. Zasięgałam wielu porad i rozmawiałam z wieloma Kierowcami, nie tylko przez telefon, ale i na parkingach, gdyż od czasu do czasu sama jeżdżę ciężarówką. Obecnie zatrudniam 12 Kierowców, jednak nie każdy z nich jest zadowolony z warunków płacy. Chciałabym podzielić się z Wami problemami związanymi z wyszukiwaniem Kandydatów na stanowisko Kierowcy oraz wymaganiami Kierowców.
Otóż od początku swojej działalności postawiłam sobie za cel godne traktowanie Pracowników oraz indywidualne podejście do każdego z nich. Różnie bywało, jedni narzekali na ciężki system pracy (3/1, 4/1), inni na weekendy w kabinie, a jeszcze inni oczywiście na płacę ( podstawa + diety od poniedziałku do niedzieli).
Proszę mi powiedzieć: skoro płacę podstawę w wysokości 1350 zł oraz 45 Eur za każdy dzień pobytu za granicą, co daje za pełny miesiąc około 7000 zł na czysto, to czy to są małe zarobki, albo niegodne traktowanie, jak w ostatnim czasie zdarzyło mi się słyszeć?
Zdarzało mi się nawet słyszeć, że to, co oferuję, to minimalna płaca krajowa w porównaniu do zarobków w ruchu krajowym.
Panowie, nie bądźmy śmieszni. Porozmawiajmy zatem jak kierowcy, bo jesteśmy na tym samym poziomie.
Podam najświeższy przykład z dnia dzisiejszego: Pan Kierowca: jakby dała mi pani 4000 za miesiąc, będę jeździł. Ewelina: 4000zł to trochę mało jak na ruch międzynarodowy, oferuję Panu podstawę i dietę w wysokości 45 Eur za każdy dzień pobytu na UE. Pan Kierowca: to ja się jeszcze zastanowię...
Serdecznie pozdrawiam i czekam na wpisy godne Kierowcy-Gentlemana, a nie opluwaczy i nazywania mnie Dziad-Transem. Traktuję ludzi dobrze i sama chcę być tak traktowana.
Posty (61)
szmergiel
| 7 to teraz malo. wymagania sa na conajmniej 10 i to w pelni ozusowana. to takie czasy kiero teraz tovsie ma za lepszego niz ordynator w szpitalu. ps. ile nie zaoferujesz i tak bedzie malo | 1 | ||
visitors
| jesli tak placisz, to placisz wiecej niz inni. jesli to co uslyszalas jest prawda, to szczescie dla ciebie ze de*il musi sie zastanowic, jak sie zastanowi to mu powiedz ze juz nieaktualne no chyba ze nie przeszkadza ci ze zatrudnisz de*ila | 1 | ||
GIENIA65
| ile nie zaplacisz to i tak nierobom nie pasuje place swoim po 20 tysi ponadgabaryty a nieroby by chcieli 30 tysi | |||
KIEROWCA-ZABKI
| Jeżeli na 4-ośce można zarobić 4000-5000 zł, być codziennie w domu. To macie odpowiedź na te 7000 zł i zarejestrowanie na 1350 zł netto. Następne koszty życia w UK wzrosły i na zachodzie również. Nie obwiniam was za nasze państewko. Kwota wolna od podatku w normalnych krajach jest 10 razy wyższa niż u nas. Więc trzeba się również zastanowić czy chciałabyś (chciałbyś ) pracować za te pieniądze. Wiemy jaka jest sytuacja w naszym kraju i za ile osoby pracują (śmiech) . Lecz np w biedronce przy zarobkach około 2000 zł netto już (warszawa ) mają 12, 5 zł na godzinę. Nie mają kosztów 2 euro, czy 3 euro za prysznic. Nie muszą kupować prowiantu na drogę 3 tygodnie. Jeść jak pies i spać w budzie, oczywiście uważam że kierowca to nie zawód. To jest hobby, nie piszę tutaj o zarobkach. | |||
KIEROWCA-ZABKI
| Jeszcze jedno, pewnie Pan miał na mysli ubezpieczenie od 4000 zł brutto (chociaż ) | |||
Mikolokol
| Hobby. . . nie wiem czy to dobrze powiedziane. I nie oszukujmy się ten kraj jest dobry dla kombinantow i ludzi którzy jadą na innych. Dają umowę o dzieło bez przyszłości, a na stare lata to nawet bez emerytury zostaniesz. Bo niby za co ma ona być? Dlatego ja wolę podstawę + inne bonusiki. Osobiście odkładam kilka groszy na przyszłość by mieć lepszą emeryturę. I tak nie wiem jak to będzie, bo niby teraz coś tam jest ale jak to kiedyś będzie to nie wiadomo. A do końca życia nie będę robił, prawda? Dlatego wolę takich ludzi jak Pan gdzie jest umowa + zus i firmy takie jak LINK. Gdzie 1 jest podstawa 2 godna praca 3 samochodu którymi można jeździć | |||
KIEROWCA-ZABKI
| Dobra, może hobby połączone z survival-em :) | |||
czesiek1
| .. Pani Ewelino.. pani POMYLIŁO sie to o czym pani by chciała pisac... , sama pani pisze " PODSTAWA (1350) + DIETY... !!!, jesli prowadzi pani "firme" to powinna pani ROZRÓŻNIAĆ... !!!, co jest PŁACĄ.. !!!, a co ZWROTEM z tytułu poniesionych KOSZTÓW (zgodnie z ustawa) przez KIEROWCE.. !!!, cóż pani pojecie o ZNAJOMOSCI przepisów sa.. ZEROWE.. !!, i dlatego ten PYTAJACY kierowca o prace woli sie ZASTANOWIC... gdyż DOMYSLIŁ sie po pani wypowiedzi iż jest pani 100 % DZIADOSKA firemką (było mi to przykro napisac). . | -1 | ||
Eweline
| Panie Czesiek1, jeśli jest Pan tak bardzo w temacie, to bardzo proszę o zacytowanie tejże ustawy :) Na pewno ustawa ta nie dotyczy wyłącznie Kierowców, a ogólnie delegacji służbowych. Ponadto DIETA jak sama nazwa wskazuje to rozliczenie kosztów podróży. Jestem ciekawa, czy Pan jako Firma? Czy jako Pracownik? Płaci składki od zarobionej sumy. | -1 | ||
irish_dude
| Ewelina - z większości postów na tym forum wynika, że jakakolwiek będzie płaca, to i tak będzie za mało, więc szkoda Twojego czasu na dyskusje z tutejszymi "geniuszami". Inna sprawa, że większość udzielających sie tutaj nie ma kompletnie nic wspólnego z transportem, a ciężarówkę widzieli kilka razy przez okno albo w telewizji. A to że ktoś nazwał Cię dziadem, to świadczy o jego ilorazie inteligencji. Pozdrawiam. P. S. Ja nie pracuję w Polsce - żeby była jasność. | |||
irish_dude
| I jeszcze jedno - rozumiem, że kierowca ciężarówki chciałby być dobrze wynagradzany za swoją ciężką pracę (to, że jest ciężka uważam za bezdyskusyjne - jeżdżę już 30 lat). Rozumiem też, że właściciel firmy chciałby mieć jak największy zysk ze swojej działalności. Moim zdaniem, największym problemem w Polsce są bandyckie instytucje fiskalne (urząd skarbowy i zus), które każą sobie płacić horrendalne haracze na utrzymanie całej rzeszy darmozjadów. W normalnych krajach wygląda to zupełnie inaczej, ale to już inna bajka. | |||
KIEROWCA-ZABKI
| irish dude, to samo uważam w drugiej części. Tylko że zarobki kierowców niw podniosły się od 7-8 lat. Wszyscy dostają podwyżki pielęgniarki, policjanci itd. Więc co jest nie tak w tym państwie. Po drugie dlaczego wyjechałeś, jak tutaj są takie dobre zarobki. O podatkach w tym kraju wiemy. Kierowcą byłem i nigdy już w tym kraju nie będę. Nie mam zamiaru na emeryturze jeść chleba ze smalcem. To moze opłacicie hotele, wyzywienie i zostanie to co dajecie w rzeczywistości. Zobaczymy kto przyjdzie pracować. Nie dziw się Ewelina że ludzie chcą więcej zarabiać za tułaczkę po świecie | |||
Locio
| Mała podstawa. | |||
pietro_holenderrr
| Proszę się nie dziwić, kierowcy który stwierdził, że się zastanowi. Pochodzę z zachodniej polski i naprawdę to nie jest oszałamiająca pensja. Dziś prawie każdy płaci te 45 eur i ogłoszeń jest masa. Ciężko coś podpowiedzieć i doradzić, jedynie modlić się o kolejny kryzys to sytuacje się odwrócą, | |||
niewpolsce
| praca dla kierowców C+E Miejsce pracy: okolice Chemnitz transpor t maszyn niemiecka krajówka praca od poniedziałku do piątku prawo jazdy C+E oraz kartę kierowcy komunikaty wna znajomość języka niemieckiego gotowo ść do podjęcia pracy od zaraz atrakcyjne wynagrodzenie składające się z podstawy 23008364; i diet dziennych niemiecki e ubezpieczenie i świadczenia socjalne pracę w stabilnej finansowo firmie możliwość podjęcia pracy od zaraz adres oferty: ://www. niewpolsce. pl/2015/08/05/kierow ca-krajowy-ce-gabary ty-chemnitz-2300e/ | |||
irish_dude
| Nigdzie nie napisałem, że w Polsce sa dobre zarobki - wręcz przeciwnie - była to jedna z przyczyn mojego wyjazdu. Tyle tylko, iż uważam, że do zmiany tego stanu potrzeba zmiany przepisów prawa i świadomości Polaków. Natomiast dyskusje na forum z ludźmi nie mającymi pojęcia o transporcie do niczego nie prowadzą - co najwyżej od czasu do czasu ktoś rzuci jakimś epitetem. | |||
KIEROWCA-ZABKI
| irish :będzie strajk 20 sierpnia, czy nie będzie :) | |||
A+b+c+d+be+ce+de
| witam odpowiedź na temat zarobków :proponuję lekturę całego art 77 kodeksu pracy i przepisów powiązanych pozdrawiam adam | |||
A+b+c+d+be+ce+de
| wysokość diety wypłacanej dla kierowców PL nie może być mniejsze niż dla pracowników sfery budżetowej PL w poszczególnych krajach europy i tak np w Niemczech dieta nie mniej niż 49 euro USTAWODAWCA TAK SKONSTRUOWAŁ PRZEPIS ŻEBY PRACOWNICY POZA BUDŹETOWI DOSTAWALI TYLE SAMO LUB WIĘCEJ NIŻ PRACOWNICY, BUDZETÓWKI" A W PRAKTYCE JEST TAK ŻE KIEROWCY DOSTAJĄ MNIEJ, NIŻSZE DIETY PYT: KTO JEST UCZCIWY NIE KRADNIE KIEROWCA CZY PRACODAWCA??? POZDR AWIAM ADAM | -2 | ||
Bob1954
| Czytam wpisy jednych Kierowców i drugich kierofcuf. Fakt faktem, często wypowiadamy się na tematy, o których nie mamy pojęcia, ale cóż. Taka już nasza natura. Z uśmiechem na twarzy wspominam czasy nie tak dawne, bo choćby rok 2014, gdzie częstym wpisem było zdanie - podstawa + dieta - kiedy przyjdą te czasy, gdy kierowca będzie mógł godnie pracować... Tak było rok i więcej temu. Dziś rzeczywistość jest inna. 4000, 5000, 6000, 8, 9, 10, 12... i tak dalej. Za mniej nie ma się nawet co fatygować. Cwaniactwo i Uniwersytet Parkingowy, szczególnie w weekendy na Luxie, robią swoje. Pamiętam łzy wielu kierowców na Forum, że jeżdżą za stawkę kilometrową z podstawą 1200 zł lub bez, albo za 12% frachtu, którego ceny nikt do końca nie zna, bo są prowadzone 2 zeszyty. Lub rozpisują nam delegacje, które musimy podpisać, bo grożą niewypłaceniem pieniędzy za przepracowany czas. Dziś jest nieco inaczej. Niektóre firmy płacą podstawę ( choćby 1750 brutto ), dają umowę o pracę i diety w wysokości ok. 45 EUR. Mamy to? Mamy. Mało. pasowałby ryczałt za nocleg. Mamy to? Mamy. Mało... jakiś dodatek by się przydał... może paliwowy... od czasu do czasu szef coś tam rzuci. No ale jest... mamy to? Mamy... mało... jak spuszczę parę litrów to nikt nie pozna, bo są górki na Francji. Może być 200 litrów na miesiąc. I takim oto sposobem dochodzimy do momentu, kiedy nie bardzo jest już do czego się przyczepić. I co wtedy robi kierowca psujący robotę innym? Wchodzi na forum i pisze, że mało zarabia, a jego szef to ostatni s$$#%%@, nie mówiąc o tym, że jeździ BMW X6. Za moje przecież jeździ! Czyści mnie, gdy widzę takie wpisy ze stawkami i zarobkami nie mającymi nic wspólnego z rzeczywistością. Jak się komuś nie podoba, niech idzie do Szweda, Norwega, czy Niemca. Zobaczymy, czy tam będzie tak kolorowo. Faktem jest, że podstawa u nich jest inna, ale tylko przelicznik z EUR na PLN daje tę satysfakcję, że jest wyższa, niż u nas. Co do Eweliny: osobiście uważam, że stawka jest OK. Zawsze będzie nam mało, bo kierowca to poliglota, mechanik, prawnik i encyklopedia wiedzy w jednym, stąd te 7 i więcej tysięcy za miesiąc pracy. Mam syna, który jest radcą prawnym, a zarabia około 4 tysięcy. Pamiętajmy jednak o tym, że dawniej nie było tacho, a zapierdzielało się za 4000 max na międzynarodówce, gdzie nikt nie narzekał, że firanka - a fe, że chłodnia - to be, a ruchoma podłoga - to wyższa szkoła jazdy. Moi drodzy, w firmie, w której jeżdzę od lat, mam płacone 250 zł za każdy dzień. od 29 lat jeżdzę międzynarodowo. 5 miesięcy temu przyszło 2 chłopaków z Omega Pilzno. za 4 tygodnie jeden dostał rzekomo 2000 zł, drugi 2300. Oboje za zwolnienie się dostali po 1500 zł mniej z racji odbytego szkolenia, które trwało około godziny. Proszę pamiętać, że jeździli tam na własnej działalności. Podejrzewam, że stawkę mieli podobną do mojej, gdyż właściciel nie robi zbytniej różnicy w kadrach i każdy zarabia mniej więcej tyle samo. Co zrobiło tych dwóch? Zwolnili się i poszli z powrotem do Omegi, bo dostali nowe Volvo. Wiem to od nich samych. I mogą być 2 dni w domu w miesiącu, podczas gdy u nas panuje system 3/1 - 4/1. Zanim zaczniecie pisać o szanowaniu się, zastanówcie się w jakiej sytuacji Wy Państwo jesteście i sami się szanujcie. Jest tyle firm do wyboru, stawki można uzgodnić, a błotem to najłatwiej kogoś obrzucić. Ludzi to trzeba szanować. | -2 | ||
Bob1954
| I tyle w temacie. | |||
KIEROWCA-ZABKI
| Pamiętasz ile czasu spędziłeś na granicy BOB, powiedz nam jaką będziesz miał emeryturę. Ja nikogo nie wyzywam, ewentualnie jak ktoś źle pisze o kierowcach. Każdy ma swój cennik i wie za ile mu się opłaca iść do pracy. A tak ludzie wyjeżdżają bo mają dosyć wiecznego kryzysu. Wiesz ile u mnie metr wody kosztuje 17 zł, 13 lat temu płaciłem 6 zł. Jeżeli chcesz za te same stawki jeździć całe życie. To pracuj dalej, Twój wybór. Pozdro BOB, wiem jak kiedyś jelczami i starami zapiep,... po Polsce (bez tacha ) 3 dni, bez dopalaczy | |||
Bob1954
| Prawda, Kierowca-ZABKI. Rację masz. Emerytury nie będę miał dużej zapewne, na szczęście doładuje mi konto amerykańska emerytura, tak to wsparcie miałbym w dzieckach zapewne. | |||
Sergiej-TG
| Podgląd konta EwelineEweline (2015-08-06 15:56:44) " (... ) płacę podstawę w wysokości 1350 zł" A czy, Ty byś była zadowolona z tego, że pracodawca Ci płaci/ wykazuje wynagrodzenie jako najniższa krajowa? | 1 | ||
KIEROWCA-ZABKI
| Bob, zobacz sobie ceny ziemi ile poszły w górę. Chciałbym żeby każdy zapracował na swój kąt. Kiedyś dostawali ludzie od państwa (oczywiście łapówkarstwo, układy itd. ) Budowali się ludzie z normalnej pracy również, tylko że kradli albo dobrze kombinowali. Niech każdy policzy sobie że musi spłacać kredyt mieszkaniowy plus życie swoje i odłożenie. Tyle Polak powinien zarabiać, oczywiście rozumiem że w dużej mierze państwo nas okrada również. Czym więcej będziemy zarabiać, tym więcej będziecie wozić. Nie tylko mowa o kierowcach Poczytajcie sobie kto najwięcej zarabia w kryzysie. | |||
marek
| podstawa 1950 brutto? Ale pieniądze! "Państwo szefostwo" zapomniało, że pensja, to PENSJA! a diety są, aby mieć za co godnie żyć za granicą! Inna sprawa, że większość kierowców, to psy spuszczone z łańcucha i jak nie czują bata nad sobą, to głupieją. Należy, tylko mieć KIEROWCÓW, a nie "trzymaczy kierownicy"... poczekamy jeszcze 2-3 lata i wtedy będziecie białorusinów i ukraińców zatrudniać, bo nikt normalny nie wsiądzie za fajerę za takie ochłapy... | |||
KIEROWCA-ZABKI
| Czy może Pani skomentować to co wszyscy napisali. Pani Ewelino | |||
Eweline
| Cóż mogę powiedzieć, Panie Kierowca-ZABKI. Wiem, że jaka by nie była stawka dzienna, czy podstawa, dieta, czy nawet ozusowana stała kwota 8000 zł netto miesięcznie, to i tak będzie za mało dla godnego życia Kierowcy. Schemat się trochę odwrócił, bo w dzisiejszych czasach to nie ludzie szukają pracy, nie rozmawiają o ewentualnym pobycie za granicą, tylko oświadczają, że tyle i tyle będą jeździć, w przeciwnym wypadku nie załadują towaru, a wrócą do Polski na pusto. Mało tego, to pracodawca musi dzwonić za pracownikiem z ofertą pracy i pytać, czy takie a takie warunki mu odpowiadają. Może to jest też tak, że państwo, w którym żyjemy, bardziej chroni Pracownika i to sprawia, że czuje się on mocny i pewny siebie? Nie mówię, że to złe, bo Pracownik powinien być chroniony, ale czy niektórzy tego prawa nie nadużywają? Odnos zę również wrażenie, że pracodawcy bywają niesprawiedliwie postrzegani jako ci, którzy chcą oszukać, "poobcinać", pracodawca to ten, na którego się zapier... dosłownie, bo przecież "ktoś, kto otwiera firmę transportową, nic innego w życiu nie potrafi", jak miałam zaszczyt kiedyś usłyszeć. | |||
irish_dude
| Ewelina - państwo nie chroni pracownika, państwo żeruje na przedsiębiorcy (us, zus). Policz sobie, że gdybyś płaciła 15% podatku od działalności i nawet 10% składki ubezpieczeniowej plus emerytalnej, to jak wtedy wyglądałyby Twoje finanse. Mogłabyś dać większą podstawę do opodatkowania? Z pewnością. Wiem, zaraz ktoś napisze, że i wtedy znaleźliby się "dziady", którym mało i którzy chcą dorobić się szybciej, ale dyskusja dotyczy normalnych ludzi, nie patologii. Można obrzucać sie nawzajem - kierowcy pracodawców, że złodzieje i dziady, pracodawcy kierowców, że pijaki i brudasy - jednakże to nie zmieni faktu, że to system prawny okrada jednych i drugich. | |||
trucking
| masz racje irish, dlatego poki co ucieklem do Niemca, pracuje 3/1, w przeliczeniu mam 7200, ktos powie ze malo a jak dla mnie pasuje, plus Kindergeld do tego na dwojke dzieci, w Polsce na dzieci nie ma nic |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.