ID: 166201
problem z dzieloną przerwą ( 45 min )
ID: 166201
ID: 166201
Witam!
Jestem świeżakiem w branży i chyba sobie narobiłem sporego kłopotu bo źle zinterpretowałem dyrektywę oraz skrypty z czasu pracy kierowców. Poniżej opisze swój problem.
Po 11 godzinach przerwy dziennej ruszyłem ciężarówką i jechałem 33 minuty, potem miałem przerwe 4, 5 godziny po czym jechałem jeszcze 3 godziny 36 minut i zrobiłem przerwę 30 minut licząc że te wczesniejsze 4, 5 godziny mogę traktować jako 15 minut. Po 30 minutowym odpoczynku ruszyłem w trasę i jechałem 4 godziny 30 minut.
Totalnie zawaliłem temat czy moze nie? W internecie interpretacji jest sporo ale nigdzie nie pisze ile maxymalnie moze mieć pierwsza przerwa pisze tylko ile musi mieć minimum pierwsza i druga... dyrektywa nie opisuje też w jakim okresie czasu muszą być wykonane przerwy... dzisiaj ktoś uswiadomił mi że to musi się zmieścić w okresie 4, 5 godziny pracy i że przewaliłem czas 3 godziny bo źle dobrałem przerwe.
Proszę o konkretne odpowiedzi i bez zbędnych wyśmiewających świeżaka tekstów :)
Witam!
Jestem świeżakiem w branży i chyba sobie narobiłem sporego kłopotu bo źle zinterpretowałem dyrektywę oraz skrypty z czasu pracy kierowców. Poniżej opisze swój problem.
Po 11 godzinach przerwy dziennej ruszyłem ciężarówką i jechałem 33 minuty, potem miałem przerwe 4, 5 godziny po czym jechałem jeszcze 3 godziny 36 minut i zrobiłem przerwę 30 minut licząc że te wczesniejsze 4, 5 godziny mogę traktować jako 15 minut. Po 30 minutowym odpoczynku ruszyłem w trasę i jechałem 4 godziny 30 minut.
Totalnie zawaliłem temat czy moze nie? W internecie interpretacji jest sporo ale nigdzie nie pisze ile maxymalnie moze mieć pierwsza przerwa pisze tylko ile musi mieć minimum pierwsza i druga... dyrektywa nie opisuje też w jakim okresie czasu muszą być wykonane przerwy... dzisiaj ktoś uswiadomił mi że to musi się zmieścić w okresie 4, 5 godziny pracy i że przewaliłem czas 3 godziny bo źle dobrałem przerwe.
Proszę o konkretne odpowiedzi i bez zbędnych wyśmiewających świeżaka tekstów :)
~świeżak z problemem*.protonet.pl
*.protonet.pl
Posty (53)
~ktosik | świeżak - nie do ciebie należy interpretowanie przepisów. Ty masz je przestrzegać. A o tym jak się je powinno stosować to po to robiłeś kw i tam trzeba było pytać o interpretację. Na drodze to już za późno. na drodze się dużo więcej płaci za naukę, bo na drodze masz kurs indywidualny | |||
~świeżak z problemem | No ja rozumie... zetek masz rację!... ale czy jest jakieś wyjście żeby zapłacić jak najmniej albo wcale? | |||
~ktosik | Jest - urlop 28 dni lub nie zatrzymywać się do kontroli | |||
~świeżak z problemem | na KW nie ma takich rzeczy... jest za to mnostwo innych *ł | |||
~ktosik | Był tam wykładowca? Jest jakiś zakaz uczenia się samemu przepisów które są ogólnie dostępne? | |||
~świeżak z problemem | a nie istnieje coś takiego jak dobrowolne przyznanie się np że jebłem się i zapomniałem zmienić na selektorze łóżka na młotki ( chyba jest 200 zł za coś takiego )? | |||
~ktosik | Nie ma czegoś takiego. O karze decyduje kontrolujacy | |||
~świeżak z problemem | ktosik własnie się jednego nauczyłem... a z tych wszystkich madrych informatorow i przeczytania ustawy wynikł mój błąd. | |||
~ktosik | Poza tym co by to zmieniło? Przerwy wciąż nie masz | |||
~lisek | świeżak ty jechałeś w końcu na tarczkach czy na cyfrówce? Pytam bo po tej 30 min przerwie i następnie jeździe tacho cyfrowe przy 4. 15 zaczyna migać a po przekroczeniu masz sierżanty, więc nie rozumiem jak mogłeś nie zauważyć? jedynie przy tarczkach można się pogubić w tej sytuacji. | |||
zetek
| W razie kontroli poinformuj o przewinieniu, zanim sie dopatrzą. W moim przypadku poskutkowało, beagowiec" wyrozumiale pokiwał głową-). Choć az takowej przewałki nie miałem. Sensownie opisałem. Modliłem sie też do św. Krzysztofa-) | 1 | ||
~ktosik | Błąd wynikl dużo wcześniej. | |||
~świeżak z problemem | lisek było tak jak mowisz... ale szczerze wierzyłem że mu sie coś pochrzaniło... i dopiero dzisiaj doszedłem o co chodzi. No cóż teraz bede siedział i wszystko czytał po 15 razy... a z moim szczesciem to mi chyba św. Krzysztof nie pomoże. | 3 | ||
~ktosik | nie jest tak zle z twoim szczesciem. w koncu masz go na tyle ze trafiles na to forum. i na mnie :D:D | 1 | ||
~lisek | powtarzam nikt normalny nie powinien ci dać mandatu, jeśli wszystko inne masz ok. Można to traktować jako zbyt długi okres prowadzenia a można jako skrócenie przerwy, wszystko zależy od inspektora. Miałem taką samą sytuację w D. Policjant to zauważył i machnął ręką. Wszystko inne miałem ok. zrób sobie ten wydruk na odczepne dla służb i opisz. | |||
~ktosik | nie rozumiem po co tak pieprzycie. mandat dostanie na bank, niezaleznie kto go bedzie kontrolowal. nie ma nic gorszego niz brak odpoczynku podczas pracy ( jazdy ) | 2 | ||
zetek
| ktosik-skromnie i trafnie ujął, zawsze pomoże-) To dopiero szczęście. | |||
~lisek | ktosik może sam pieprzysz. powtórze. identyczną sytuację miałem w niemczech. jechałem na tarczkach. Polizei to zauważył i pokazał mi, ale zobaczył że wszystkie pozostałe tarcze mam spoko. Nie dostałem mandatu, gliniarz machnął ręką. Jak nie wierzysz twoja sprawa. | |||
~ktosik | 4. 2. Przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy o czas powyżej 15 minut do 30 minut oraz za każde następne rozpoczęte 30 minut 150pln czy li jesli ma 3, 5h to wysokosc mandatu wyniesie : 1050 pln | |||
~ktosik | tak lisek. ja jechalem na slikach, mialem zaladowany kombajn bez zadnych pasow i podczas kontroli pani beagowiec machnela na to wszystko reka, bo mam ujmujacy usmiech. nie wierzysz? twoja sprawa | |||
~lisek | ktosik nie musisz wierzyć. nie uprawiam poklasku tak jak ty na forum. udzielałem koledze tylko informacji. | |||
~ktosik | jakiej? co tobie sie przytrafilo? no i co z tego? a mnie podejrzewac o poklask na tym forum, to jak ksiedza o celibat i wstrzemiezliwosc :D | |||
~lisek | ktosik dziękuję za rozmowę. | |||
~ktosik | spoko. ale wpadnij jeszcze | |||
zetek
| s/s://www. google. pl/search?q=obrazek+ czas+pracy+kierowcy+ czas+prowadzenia& ;biw=1366&bih=64 3&espv=2&tbm =isch&tbo=u& source=univ&sa=X &ei=w2BnVejvH-_b sATJjIGwAg&ved=0 CB8QsAQ Tez może się przydać. Dobrze, że zapytał autor. Jazda bez wymaganych przerw to razace naruszenie. Moze obejdzie sie bez kontroli, nauczka na przyszłosc. | 1 | ||
~ktosik | zetek - nawet mi sie nie chce tego kopiowac i otwierac, a co dopiero ktos swiezy, kto nie wie jak to zrobic :D | |||
zetek
| Faktycznie, pora na bajki-) Trzeba chcieć się zmusić i przyswajać zawiłości czasów itd, ITD może zweryfikować-). Na naukę nigdy nie jest za późno. D | 1 | ||
~daro | Ja bym to opisał złe operowanie selektorem zaznaczyć tam za np po 30 min tej 4. 5pauzy np zapisz ze od 14 do 14 30 pauza potem od 14 30 do momentu ruszenia praca a tłumacz się że nie za uwazyles ze się nie przyłączyło może przejdzie bez mandatu | |||
~///////////// | 45 minut odcina poprzedni okres jazdy i rozpoczyna nowy tak że trzymaj sie za kieszeń jak będziesz miał kontrol ale plus tego jest taki droga szkoła to dobra szkoła | |||
~świeżakz problemem | Dzięki za odpowiedzi. Co do polskiego taryfikatora to widziałem go już przed napisaniem postu... bardziej interesują mnie kwoty kar w innych państwach za takie wykroczenie. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.