ID: 159544
WITD: Niewłaściwy przewóz towaru niebezpiecznego
ID: 159544
ID: 159544
W dniu 20. 01. 2015 r. podczas służby patrolowej w miejscowości Miąsowa na DK nr 7, ITD zatrzymali do kontroli samochód ciężarowy wraz z naczepą typu cysterna.
W dniu 20. 01. 2015 r. podczas służby patrolowej w miejscowości Miąsowa na DK nr 7, ITD zatrzymali do kontroli samochód ciężarowy wraz z naczepą typu cysterna.
~etransport.pl
Posty (18)
~edi | pewnie przejechał juz 1000 km a do celu miał 5 km a tu taki broblem został zrobiony zeby zarobić na przewożniku bo wszystkie służby mają premie od mandatu | -2 | ||
~Przewoźnik | Boję się dzisiaj otworzyć lodówkę. Chyba będę pracował bez śniadania. No bo jak otworzę lodówkę a tam wyskoczy Paweł i będzie szukał kierowców? Co wtedy? | |||
jaro1973
| i co by niepowiedziec wszyscy maja racie | |||
ADR-ADVISER
| Napełnianie, nadanie lub przewóz towaru niebezpiecznego w cysternie, który nie jest dopuszczony do przewozu w cysternie - 6000 zł. Zapłaci przewoźnik i nadawca. : ( Czasami zastanawiam jakie kompetencje posiadają osoby prowadzące taką działalność. | |||
~smutny | w polsce nadal funkcjonuje a może się uda przewiezć bez kontroli | 2 | ||
~kiki | smutny, nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj. Kierowca w niczym nie zawinił! | |||
~jacek | kiki nie pisz głupot. Smytny ma rację. Nasza mentalność jest jednoznaczna - jakoś to będzie. A tak naprawdę musisz znać swoje obowiązki za które dostajesz kasę. A ITD jest od tego aby egzekwować to w jaki sposób wykonujemy przewozy a już szczególnie ADR | 2 | ||
~jacek | kiki, jeżeli wozisz ADRy to wiesz, że Przewoźnik ma obowiązek: upewnić się, że towary niebezpieczne przeznaczone do przewozu są dopuszczone do przewozu zgodnie z ADR; upewnić się, że wszystkie informacje wskazane w ADR odnoszące się do towaru niebezpiecznego, który ma być przewożony, zostały przez nadawcę przekazane oraz że w jednostce transportowej znajduje się wymagana dokumentacja. sprawdzić wzrokowo, czy pojazdy i ładunek nie mają oczywistych wad oraz czy nie występują wycieki lub nieszczelności, braki w wyposażeniu, itp. upewnić się, że w pojeździe znajduje się wyposażenie wymienione w pisemnych instrukcjach dla kierowcy. Kierowca ma obowiązek odmówić załadunku sztuk przesyłki z oczywistymi wadami do czasu ich usunięcia. Za oczywistą wadę można uznać m. in. : użycie opakowań z tworzyw sztucznych po terminach wskazanych w ADR, braki w oznakowaniu sztuk przesyłki, umieszczenie sztuk przesyłki, np. w opakowaniu zbiorczym, niezgodnie ze wskazaniami strzałek kierunkowych. sprawdzić, czy pojazdy nie są nadmiernie załadowane; upewnić się, że na pojazdach umieszczone zostało wymagane oznakowanie i nalepki ostrzegawcze. Kierowca jest odpowiedzialny za umieszczenie, a po rozładunku zdjęcie lub zakrycie oznakowania jednostki transportowej. Czynności, o których piszę powinny być wykonane odpowiednio w oparciu o dokumenty przewozowe i dokumenty towarzyszące oraz sprawdzenie wzrokowe pojazdów, kontenerów i ładunku. Jeżeli wykonując czynności sprawdzające, o których mowa przewoźnik (kierowca) stwierdzi naruszenie wymagań ADR, to nie powinien on rozpoczynać przewozu do czasu usunięcia stwierdzonych naruszeń. | 2 | ||
~jacek | i na koniec kiki, nie tłumacz, że kierowca nie zawinił... . nieznajomość prawa nie zwalnia nas z jego stosowania.. ... sorry, takie mamy prawo, europejskie prawo :) Pozdrawiam i szerokości :) | 2 | ||
Szakal
| Jacek wytłumacz mi jakim prawem ta substancja znalazła się w tej cysternie. Kierowca mógł nie wiedzieć że ta beczka do tego się nie nadaje ale załadowca?? Załadowca jest pierwszym i najważniejszym ogniwem które kontroluje stan techniczny i wyposażenie pojazdu przed załadunkiem i to on powinien wychwycić że ta beczka nie nadaje się do załadunku tego towaru. | |||
~jacek | Szakal, obydwaj są mocni. Kierowca, musi wiedzieć co może zabrać do cysterny. Ma to zapisane w świadectwie z czerwonym piaskiem lub i na tabliczce znamionowej. A załadowca? Kolejny znawca przepisów, który nie zna swoich obowiązków. Nie sprawdził czy cystrna spełnia wymogi ADR | 2 | ||
ADR-ADVISER
| qrcze, Jacek ma rację. Napełniający cysternę nie ma prawa napełnić cysterny nieodpowiedniej dla danej substancji. A przewoźnik nie ma prawa zabrać czegoś co jest nieodpowiednie dla tej cysterny. A co by było, gdyby to byłaby klas 8, które np. weszłaby w reakcję z armaturą? | 1 | ||
ADR-ADVISER
| Przewóz towarów niebezpiecznych w cysternach stałych, cysternach odejmowalnych, kontenerach-cysterna ch, pojazdach-bateriach i MEGC jest dozwolony wówczas, gdy podany jest kod cysterny, który składa się i cyfr w ustalonej kolejności. Kod cysterny jest umieszczony w punkcie 9. 5 świadectwa dopuszczenia do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych (tzw. czerwony pasek) oraz na tabliczce znamionowej cysterny lub wprost na zbiorniku cysterny | |||
ADR-ADVISER
| Szakal, dlatego nie ma wytłumaczenia dla kierowcy i "gamonia" napełniającego :) | |||
ADR-ADVISER
| I jeszcze jedno Szakal... nie żeby wątek nosił lokowanie produktu... A gdzie DGSA Przewoźnika i Napełniającego? A nie manie takowego kosztuje jednego i drugiego 5. 000 zł :) Jakby coś polecam się i piszcie na priv. | |||
Szakal
| Nie mam uprawnień na cysterny więc takiej wiedzy nie posiadam, nie jest mi aktualnie potrzebna. ADR jednak wożę i wiem czego na zachodzie podczas i przed załadunkiem wymagają i jakie są procedury. Brakuje Ci gumki pod towar czy deski i nie załadują Cię, a takie rzeczy wychwyca szereg kontroli przed wjazdem na teren zakładu. No ale to zachód a w Polsce tak jak w artykule. | |||
ADR-ADVISER
| Tak Szakal masz rację. Niemniej i u nas szanujące się firmy, których świadomość jest na tyle duża, że wiedzą jakie konsekwencje im grożą postępują zgodnie z prawem. | |||
ADR-ADVISER
| niestety - a jest ich bardzo dużo, są też firmy, które przede wszystkim oszczędzają (głównie na pracownikach i podwykonawcom) i wtedy mamy efekty takie jak w artykule. Pozdrawiam "szakal" i życzę szerokiej drogi. A gdy będziesz potrzebował wsparcia w ADR, znajdziesz mnie w wizytówkach na portalu. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.