ID: 159424
Prawda o transporcie
ID: 159424
ID: 159424
Po pierwsze należy na samym początku zaznaczyć iż kierowcy pracujący w transporcie międzynarodowym z regóły pracują na najniższej krajowej i ci wszyscy którzy twierdza za kierowca zarabia od 4tys do 7tys. zł na miesiąc, jest to tylko część prawdy, bo nieważne jak naliczane jest kierowcy przez pracodawcę wynagrodzenie w skali miesięcznej to według prawa musi być to podstawa wynagrodzenia plus djety z tytułu wyjazdów służbowych do innych krajów i djeta ta musi być w wysokości obowiązującej danego kraju (np. Francja 45 euro ).
W związku z tym jesli policzymy dni spędzone na terenie europy razy stawka djety plus podstawa wynikająca z umowy o prace daje kwotę kilku tys. zł, ale djeta to nie pensja tylko zwrot kosztów podróży!!! więc oficjalnie i prawnie kierowcy z regóły zarabiają na dzień dzisiejszy 1720 zł brutto, i taka jest prawda
Po drugie oczywiste jest to że przewoźnicy biją na alarm bo jest to w ich interesie 9 większość firm dużych jest w władaniu polityków lub nieoficjalnie stoją za właścicielami takich firm) - dlaczego przykład który jest normą w firmach na zachodzie. Firma X-Europa aby powstać i rozrosnąć się do 50 aut potrzebuje kilku lat i sporego kapitału a w Polsce jeśli masz układy i trochę gotówki max 2 lata bo kiepsko są opłacani kierowcy a zysk przewoźnika duży w porównaniu do firmy zarejestrowanej w europie. Efektem tego jest to że Polskie firmy mają najliczniejszy tabor oraz praktycznie najnowszy, ale za razem znacząco zaniżają frachty przez co przewoźnicy z krajów Europy mają mniej pracy bo mają wyższe koszty pracy, ubezpieczeń oraz inne które to u na s są mniejsze.
To jest początek problemów branży transportowej w Polsce, Litwie i krajach podobnych, bo już w grudniu ubiegłego roku do Brukseli wpłyneła petycja z związków zawodowych Francji (a tam związki są bardzo silne i potrafią zatrząść Europą, nawet nasi górnicy to przy nic dzieci z gwizdkami) aby wyrównać pensje kierowców w całej UE do poziomy 2000 eur. Dziś kierowcy np. Niemiec zarabiają około min. 2200 Eur. Francuz 2400-2750 Eur. bez dodatków w postaci djet a Polak 410 Eur. , i wszyscy jadą na podobnych stawkach.
Po pierwsze należy na samym początku zaznaczyć iż kierowcy pracujący w transporcie międzynarodowym z regóły pracują na najniższej krajowej i ci wszyscy którzy twierdza za kierowca zarabia od 4tys do 7tys. zł na miesiąc, jest to tylko część prawdy, bo nieważne jak naliczane jest kierowcy przez pracodawcę wynagrodzenie w skali miesięcznej to według prawa musi być to podstawa wynagrodzenia plus djety z tytułu wyjazdów służbowych do innych krajów i djeta ta musi być w wysokości obowiązującej danego kraju (np. Francja 45 euro ).
W związku z tym jesli policzymy dni spędzone na terenie europy razy stawka djety plus podstawa wynikająca z umowy o prace daje kwotę kilku tys. zł, ale djeta to nie pensja tylko zwrot kosztów podróży!!! więc oficjalnie i prawnie kierowcy z regóły zarabiają na dzień dzisiejszy 1720 zł brutto, i taka jest prawda
Po drugie oczywiste jest to że przewoźnicy biją na alarm bo jest to w ich interesie 9 większość firm dużych jest w władaniu polityków lub nieoficjalnie stoją za właścicielami takich firm) - dlaczego przykład który jest normą w firmach na zachodzie. Firma X-Europa aby powstać i rozrosnąć się do 50 aut potrzebuje kilku lat i sporego kapitału a w Polsce jeśli masz układy i trochę gotówki max 2 lata bo kiepsko są opłacani kierowcy a zysk przewoźnika duży w porównaniu do firmy zarejestrowanej w europie. Efektem tego jest to że Polskie firmy mają najliczniejszy tabor oraz praktycznie najnowszy, ale za razem znacząco zaniżają frachty przez co przewoźnicy z krajów Europy mają mniej pracy bo mają wyższe koszty pracy, ubezpieczeń oraz inne które to u na s są mniejsze.
To jest początek problemów branży transportowej w Polsce, Litwie i krajach podobnych, bo już w grudniu ubiegłego roku do Brukseli wpłyneła petycja z związków zawodowych Francji (a tam związki są bardzo silne i potrafią zatrząść Europą, nawet nasi górnicy to przy nic dzieci z gwizdkami) aby wyrównać pensje kierowców w całej UE do poziomy 2000 eur. Dziś kierowcy np. Niemiec zarabiają około min. 2200 Eur. Francuz 2400-2750 Eur. bez dodatków w postaci djet a Polak 410 Eur. , i wszyscy jadą na podobnych stawkach.
~Były przewożnik*.27.204.45.ipv4.supernova.orange.pl
*.27.204.45.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (58)
jacek-kuba
| ile lat należy chodzić do szkoły, żeby w miarę poprawnie pisać? Stawiam na 3-4 więc pytam-ile doktorzy do szkół chodzili??? | |||
jacek-kuba
| Proszę mi nie tłumaczyć, że się czepiam i jestem niegrzeczny. To świadczy jedynie o braku jakiegokolwiek szacunku, do czytających. To jest chamstwo, które należy likwidować w zarodku. | |||
szkoti66
| Połączenie ze szef ma. kasę jak ma 50zestawo... dorobił się na waszej krzywdzić to zróbcie jak on... otwórzcie firmy i dajcie kierowca 10tys. Złoty wypłaty pokażcie innym lub jeszcze lepiej jako kierowca jedziecie naraz 50zestawo i juz macie rozwiązanie 50zestawo x 5tys. Wypłaty... Liczyć szefa kasę z kilkunastu zzestawów co kur... Chcielibyście żeby mu zostało 5tys. Tyle co wam... | |||
~Darek3M | Jak nie dochodowy ten transport to zamknij go czasy frajerstwa sie skonczyly szkoti | |||
jacek-kuba
| Co nas Niemcy czy Francuzi interesują. Polacy są najmądrzejsi, jesteśmy najlepszymi kierowcami, najuczciwsi, najlepiej dbamy o powierzony sprzęt, oprócz tego jesteśmy najlepiej wykształconą grupą społeczną i dlatego należy nam się min 3tys E | |||
jacek-kuba
| kurna za mało napisałem -5 tys E się należy, ale za 3/1 | |||
jacek-kuba
| A tym Panom z wielkich stanów pieniędzy jest dość Robotniku suchotniku jeno skóra kość Natomiast tak poważnie-jest już więcej ogłoszeń-dam pracę niż szukam pracy, więc tragedii nie ma | |||
~SCANIA | POLSKI - PSIEWOŻNIK to największa * A i ZŁODZIEJ Europy !!! | |||
~Darek3M | Jacek-kuba bedzie jeszcze wiecej ogloszen mlodym sie nie chce a starych natura wezwie u niemcow tez duzo starych powoli sie konczy | |||
~kierowca | ~ktosik (2015-01-24 19:06:20) no jak można mnożyć 9h x 8=72h!!! jedziemy przez de 9h i mnożymy przez 8. 5eu/h=76. 5eu x 4. 2=321PLN gdzie ty chłopie masz rozum? idź się jeszcze dokształcić, wiedza nie boli | |||
~Darek3M | Scania nie przesadzaj Sa lepsi w europie | |||
~kierowca | 321, 3PLN x 20dni średnio w mies = 6420PLN, czy któryś z kierowców ma taką podstawę, że śmiesz twierdzić, że nam nic nie grozi, że i tak mamy więcej?jesteś głupol do potęgi entej | |||
~ren | ~kierowca ( 9118. 24 zł ) tyle by kosztowała pensja od twoich 6420 netto czy ty myślisz że kogoś na to stać | |||
~akazamis | Do stanwexu, do stanwexu rodacy tłumem ! Tam zobaczycie co to praca. Za dużo tu ogłupionych że transport się nie opłaca itp... Klient dyma spedycje, spedycja dyma małego przewoznika a przewoznik dyma kierowcę. Żaden się nie spojrzy w drugą stronę, każdy patrzy na niższe oczko łańcucha pokarmowego. jacek-kuba chcesz nam powiedzieć że gebels czy gulden paliwa nie bierze? He He. | |||
~mmm | Nikt nikomu chleba niezabiera. Kazdy z was kierowców moze zalozyc firme i zobaczyc jak jest naprawde i po co pisac takie glupoty ze az sie zyg... chce. NIema zadnych ograniczen kazdy moze zdac licencje kupic auto i jezdzic i zobaczy jakie to kokosy szef zarabial nanim. zenada... | |||
~Prawdaprawda | 1720 zł brutto to idealne wynagrodzenie dla pracownika fizycznego, jakim niewątpliwie jest kierowca ciężarówki, więc nie wiem o co tyle burzy. Jak chcecie mieć większą płace to na emigracje, o 8. 5Euro/H możecie zapomnieć. | |||
~Gracz | Popieram, żeby nam w koncu żyło sie dobrze!!! | |||
~DzN | Wkońcu ktoś prawdę napisał... | |||
~woytek | Gowno prawda ktora zalezy od punktu siedzenia ! | |||
~polski kierowca | Jestem kierowcą i wykonuje swoją prace najlepiej jak umiem, a umiem wiele więc prace wykonuje dobrze, więc chcę zarabiać dobre pieniądze. Przynajmniej takie jakie gwarantuje Kodeks Pracy, a nie ciągle być w szarej strefie, bo tak wszyscy płacą. W czym mam być gorszy od Niemieckiego czy Francuskiego kierowcy? | |||
rak
| Prawdaprawda możesz uważać kierowcę za tyko pracownika fizycznego i płacić mu 1720 brutto, ale tyle to powinien zarabiać kierujący taczką. | |||
~akazamis | rak, to się nazywa " Wysoce wykwalifikowany operator wozidła ręcznego ", tylko taki operator za 1720zł to wiesz i na koparkę ręczną ma glejty i na dzwig do cegieł też ręczny... Co to tam prawko, doświadczenie. Przy porannym klocku można sobie jedynie tyłek tym wytrzeć. Firma RoTrans Wyszków dzisiaj znajomemu bez żadnego doświadczenia zaoferowała 200zł za tydzień pracy przez pierwszy miesiąc... | |||
SmokyDRFT
| PrawdaPrawda chłopie ty chcesz płacic zawodowemu kierowcy 1720 brutto? ?? ta oci.. pia.. łeś | |||
SmokyDRFT
| niech wreszcie godnie nam płaca !!! a nie grosze daja i to z wielką łaską... nie tak dawno facet sie przez gnoja szefuncia powiesił bo mu wypłaty nie dał a rodziny nie miał z czego utrzyma i co kur... wa ilu chłopaków z busów nie wróciło bo spedytorzy w garniturkach ścigają ooo jest przykład pare miewsiecy temu d1 letni chłopak zgina zasna za kierownicą zostawił narzeczona i dziecko do tego firma za przeproszeniem miała rodzine w du.. pie i do tego jeszcze nie wypłaciła pieniedzy rodzinie ani ciała nie sprowadziła... o czym my tu gadamy NALEZĄ SIE NAM TE PIENIADZE JAK PSU BUDA DO JASNEJ CHOLERY... !! | |||
~akazamis | SmokyDRFT masz u mnie dobrą flaszkę za te słowa. | |||
Driver55
| Czego Wy chcecie pseudo kierowcy? Godzicie się na samozatrudnienie, płacę minimalną, inblanco podpisujecie puste kartki, godzicie się jeździć na "dwa asy" i nagle chcecie godnie zarabiać i żyć. To nie w tym wcieleniu. Wykorzystują Was bo jesteście nawet nie pół a ćwierć inteligentami. Stoicie na tych parkingach w weekendy i co? Chlacie tą wódę bez umiaru, narzekacie, ale między sobą, ale już przed szefem kulicie ogon pod siebie i zapi... cie za parę groszy. Chcecie zmian to się zastanówcie jak się zjednoczyć i działać we wspólnym interesie, a nie prymitywne, bez sensu opinie pisać na farach dla zabicia czasu i poprawienia swojego nadwątlonego samopoczucia. | 1 | ||
~6666 | trzeba wprowadzic Przepis -W PRZYPAKU UDOWODNIONEGO OSZUSTWA SZEFA -PRZEPADEK FIRMY NA RZECZ KIEROWCY I PO KLOPOCIE! | |||
ese
| SmokyDRFT (2015-01-27 19:14:38) niech wreszcie godnie nam płaca !!! a nie grosze daja i to z wielką łaską... nie tak dawno facet sie przez gnoja szefuncia powiesił bo mu wypłaty nie dał a rodziny nie miał z czego utrzyma. . "- Sytuacja tragiczna, ale znam niestety przypadki gdy w ten sposób kończyli właściciele firm któym nagle splajtował strategiczny zleceniodawca. A wierzyciele, włącznie z pracownikami przecież chcą swego. A zobowiązania rzędu kilkuset tysięcy nie da się odrobić idąc na parę miesięcy na przerzuty. | |||
~adaś | A ja trafiłem w toto-lotka. po latach "tułaczki" trafiłem na firmę CUD!! Codziennie w domku max wymiar pracy 12 h a że pracujemy wg kodeksu pracy to wszystko powyżej 8h mam nadgodziny. Jestem codziennie u Niemca to i diety dochodzą. Ogólnie to ok 4500 pln to chyba nie mam co narzekać. Do firmy 1km | |||
~adaś | wczoraj start 16 i już w domku |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.