ID: 159098
"Europejska" płaca minimalna w Niemczech a dyrektywa wykonawcza 2014/67/UE
ID: 159098
ID: 159098
Kwestionowanie zgodności niemieckiej ustawy z prawem unijnym może okazać się mniej oczywiste niż to większość komentatorów podnosi.
Kwestionowanie zgodności niemieckiej ustawy z prawem unijnym może okazać się mniej oczywiste niż to większość komentatorów podnosi.
~etransport.pl
Posty (658)
kristrucking
| kierowca a 8. 5 euro to tylko Polacy mają płacić? Co ty myślisz że litwin czy słowak wytrzyma taką stawke? Jeżeli weszło by to w życie i było by to respektowane to padnie 80% firm transportowych z nowej unii. | |||
Ambrozy
| Jeszcze się pocieszcie w ten wasz chory sposób, a potem do roboty! | |||
~kierowca | no cóż firma, niczego konkretnego nie znalazłem pod podanym przez ciebie linkiem. mają się tym zająć, obiecują gruszki na wierzbie' | |||
~firma | no i głąby siofery mogą zapomnieć o 16000zł /mc bez zus i diet i ryczałtów pffffffffffffff a teraz drogie sioferaki napełniać miski wodą i praćgacie bo z radości większość was sobie majty pobrudziła widząc te 8, 5 eur /h bez diet. Ciekawe czy po takiej radości te gacie dopierzecie pajace | -1 | ||
~Paweł | To powiedzcie mi na jakiej zasadzie utrzymują się firmy w niemczech które płacą czasem dużo więcej niż 8, 5e? | |||
~firma | 20. 01. 2015 (IAR) - Komisja Europejska jeszcze w tym tygodniu ma rozpocząć procedurę przeciwko Niemcom o naruszenie unijnego prawa. Chodzi o nowe przepisy dotyczące podwyższenia płacy minimalnej - informują nieoficjalnie współpracownicy unijnej komisarz Elżbiety Bieńkowskiej. Rząd w Berlinie chce zastosować przepisy także wobec zagranicznych kierowców, co wywołuje niepokój polskich przewoźników. Przepisy wywołały sprzeciw nie tylko w Polsce, bo zaprotestowały przeciwko nim także kraje bałtyckie, Rumunia i Węgry. Wszystkie państwa argumentowały, że jest to naruszenie unijnego prawa, że nie można stosować zasad dotyczących płacy minimalnej wobec kierowców podróżujących po Europie i przejeżdżających przez Niemcy. Współpracownicy polskiej komisarz mówią, że takie też jest przekonanie w Komisji Europejskiej. Dlatego pojutrze ma ona zażądać od władz w Berlinie wyjaśnień. Co więcej Bruksela będzie domagała się szybkiej odpowiedzi. Niemcy będą miały 2 tygodnie na odpowiedź, a nie 70 dni jak przewidują unijne reguły. Teoretycznie sprawa może zakończyć się pozwem do unijnego trybunału i karami finansowymi nałożonymi na władze w Berlinie, jednak Bruksela chce dać im możliwość wycofania się z przepisów. Nie będzie więc publicznych połajanek, bo Niemcy to duży i ważny kraj w Unii. Komisja, jak można usłyszeć w kuluarach, chce załatwić sprawę szybko i po cichu. IAR/B. Płomecka/Bruksela/mc m/ | 1 | ||
~firma | tu też nic nie znalazłeś? | |||
~michał | a le te szefy ładnie szczekają hał hał wow wow firma w niemczech obowiązuje JUŻ obowiązek meldowania kierowców oraz stosowne przepisy a ty już sie podnieciłeś że po sprawie bo POLACY SIĘ DOPIERO TYM ZAJMĄ? ! czyli mamy obowiązujące prawo vs. obietnice polskich urzędników że się tym zajmą... | |||
~kierowca | mi się wydaje, że tylko polacy, węgrzy i rumunii zgłosili swój sprzeciw, o pozostałych państwach nie było mowy. no dobra. upadnie 80%firm, w ich miejsce powstaną nowe, które będą funkcjonować inaczej niż to się dzieje obecnie. | |||
~kiero100 | Jeżeli barany myślicie, że Niemcy wymyślili ten przepis po, to, żeby pomóc polskiemu kierowcy, to gratuluję głupoty. Przepis powstał, żeby ograniczyć polski transport na terenie unii. Nie podniecajcie się buraki bo dzięki temu "dziadtransy" jak ich nazywacie padną, a wy z powrotem wrócicie na wieś. To forum, to ściek, gdzie piszą "marzyciele i frustraci", którzy nawet nie wiedzą, co, to porządna firma transportowa, gdzie porządnie się pracuje, a właściciel szanuje i płaci. Takich firm i kierowców jest mało ale są. Niestety pracują bo nie mają czasu na bzdurzenie w internecie. | |||
~kierowca | firma, to ma się dopiero stać, a informacje już czytałem chyba przed wczoraj, tak więc póki co nie obiecuj sobie zbyt wiele po tych działaniach. | |||
~michał | ~firma (2015-01-20 19:31:54)... bo Niemcy to duży i ważny kraj w Unii. Komisja... ROZUMIESZ CO CYTUJESZ? ! angela tupnie, włąściwie już tupnęła i tyle... pakuj sie i chowaj dobytek przed komornikiem nie zgłosiłeś kierowcy? i dobrze - do 30000 euro za brak zgłoszeni | |||
~michał | firma transportowa NIE RÓWNA się z miejscem pracy - was może setki paść, dla nas pracy nie zabraknie tym bardziej że ok 2022 wg bedzie brakować 150000 kierowców !! kierowców !! nie przewożników, kapujecie róznice? ! | |||
~Paweł | W mojej firmie kierowca który pracuje tu 22lata ma 32e/h. Po 36h zaczynają się nadgodziny-czyli ma już 150% stawki. Szefowi dalej się opłaca. Ja mam połowe stawki tego gościa co jest prawie dwukrotnością tego śmiesznego 8, 5e. Tylko, że u nas cała kasa trafia na konto firmowe, a szef ma normalną tygodniówkę jak każdy inny pracownik.. Pewnie jest to kosmiczna tygodniówka, ale ten człowiek jest na bazie po 15h dziennie. Mój szef jeździ 7-letnim autem i sam często jeździ pod załadunek/rozładunek .. W pl Wasz szef też ma stare auto i pracuje fizycznie? Mój mieszka w domu ( tak na oko) 30-letnim.. A Wasz? | |||
~kierowca | kiero, jeżeli jesteś porządną firmą i płacisz i masz dobrych kierowców to nie padniesz, no chyba że nie płacisz to możesz paść. pracę trzeba sobie tak zorganizować, żeby był czas na relaks, nie tylko pracą człowiek żyje kapito? | |||
Ambrozy
| W tym temacie jest już zawarte wszystko co potrzeba aby Polskie firmy dalej działały, tylko że rozwydrzonym kierowczykom się nawet nie chce przeczytać, bo i po co skoro wszystkie rozumy pozjadali. | |||
~już nie kiero | Proste każdy będzie jeździł do granicy i tam przepinki naczep, jak za dawnych czasów, kto nie miał wizy to tylko po kraju latał. Teraz będzie cyrk. | |||
Ambrozy
| 32 € na godzinę plus minimum 50% ubezpieczeń, to daje przy 8 godzinnym dniu pracy 384 €, a przy 22 dniowym miesiącu 8448€. Może on w kabinie operacje plastyczne przeprowadza? Fantaści | |||
~kierowca | Paweł sietnie to ująłeś. nasi są byli i będa zawsze nienażarci. im zawsze mało, kroją nas ile wlezie. dziwią się, że kierowcy są przeciwko ichmościom. a czego się spodziewacie? macie to, na co przez tyle lat pracowaliście, czyli tylko myśleliście o sobie. | |||
~michał | ambroży " POLSKIE firmy " dalej działały, czyli co siadacie za kierownice i sami będziecie jeżdzić? ! | |||
Ambrozy
| Przeczytaj, ułatwię, bo byś musiał stronę cofnąć, a to nie łatwe. ://europa. eu/legislation_summa ries/employment_and_ social_policy/employ ment_rights_and_work _organisation/c10508 _pl. htm | |||
Ambrozy
| Jeszcze ułatwię, chodzi o ten punkt: Obliczanie płacy Świadczenia właściwe delegacjom są uznawane za część minimalnej płacy, o ile nie są przewidziane jako zwrot rzeczywistych kosztów poniesionych z powodu oddelegowania. | |||
jacek-kuba
| Firma Twój język -to już kataklizm, dno i żenada. Obniżasz poziom tego forum. Gdybyś miał minimalne pojęcie o tym co się dzieje, widziałbyś na giełdach, wymóg meldunku lub własnego auta. Uważam, na zdrowy rozsądek, że nie będzie żadnego 8, 50E -ale opamiętaj się, nie ekscytuj się tak, bo pęknie żyłka i będzie kłopot. Natomiast póki co, będziemy przejmować wasz majątek. Pamiętaj, że na 8 nie skończymy | |||
jacek-kuba
| dojdziem do 17 spokojnie na dniach | |||
~michał | czyli bedziesz wliczał SOBIE diete do minimalnej płacy. . sam siebie chcesz oszukiwać? | |||
Ambrozy
| Dobrze dobrze, macie racje. :) | |||
~michał | czyli diete tez opodatkujecie? tez dobrze... tak czy siak będziemy do przodu, zawsze to jakis krok w kierunku normalności | |||
~Paweł | Ambrozy o jakich ubezpieczeniach do mnie piszesz? | |||
~kierowca | ambroży to też już jest coś, bo większość firm płaci najniższą podstawę plus kilometrówkę. teraz będzie musiało być czarno na białym, że płaci diety, ryczałty jednym słowem komplet. tak czy siak to się poprawi większości kierowcom, | |||
Ambrozy
| Składki emerytalne, zdrowotne i takie tam płatności o których nie macie pojęcia. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.