~prowokator
| michał
moje gratulacje z powodu wczesnego ojcostwa.
w dzisiejszych czasach pociagniety byłbyś to odpowiedzialności o uwiedzenie nieletnie lub ketnia o uwiedzenie ciebie jako dzieciaka.. HHaa:) | | | |
~prowokator
| mundry ktosik
czy ty sobie wyobrazasz, że polscy psiewożnicy robiacy przerzuty lub majacy tam zarejstrowane firmy jeżdżą za 2. 80 zł. jak w polsce.. ? ?? | | | |
~pic
| Dość dużo czasu spędzam z końmi.
Te zwierzęta są inteligentniejsze od polskich kierowców. | | | |
~ktosik
| polska firma zarejstrowana w niemczech?
hmm, no cos nowego
a jaka to jest np? | | | |
~michał
| ktosik - znowu mylisz pojęcia
ad. kamper
~Tylda111
(2015-01-02 09:24:55) no więc dzwoniłem do inspekcji. sprawa wygląda następująco każdy kto prowadzi działalność gospodarczą i wsiadzie do pojazdu powyżej trzech i pół tony musi używać tachograf uz wyłączeniem transportu czysto prywatnego na przykład kupienia sobie kanapy w ikei do domu. każdy też musi posiadać prawo jazdy z kodem 95 wyjątkiem tego transportu czysto prywatnego z kanapą. muszę mieć też to zaświadczenie o przewozie rzeczy na użytek własny europejskie
ad. miejsca pracy
NIE MYL, NIE WIĄŻ MIEJSCA PRACY KIEROWCY Z FIRMĄ TRANSPORTOWĄ / SZEFEM
firma czy nawet sto może upaść i nie ma to wpływu na miejsca pracy kierowcy bo ilość towary do przewezienia się nie zmienia, kierowcy zmienia firme / bandere i tyle, na miejsce zlikwidowanych firm powstana nowe lub już istniejące zwiększą tabor żeby obsłużyć tę samą ilość towaru które przewoziły zamknięte firmy, i tyle | | | |
~michał
| jeszcze ad kamper
Podgląd konta Tylda111Tylda111
(2015-01-02 09:28:42) A zapomnialem dodac iz z ta kanapa to do 7. 5 t. dmc. czyli generalnie to zwolnienie do siedmiu i pół tony dotyczy tylko samochodów prywatnych nie na firmę którzy kupują towar zmiana firmy i nie jest to towar handlowy czyli tak naprawdę dotyczy prywatnych laweciarze ciągnących pojazdy z zagranicy którzy kupują te auta na osoby prywatne kropka hej | | | |
~ktosik
| michas - ale jak ja jestem przewoznikiem i zabiore paczke kawy po drodze, bo ktos mial chec ja wyslac komus do hiszpani?
to ja zalozylem to tacho | | | |
~prowokator
| ktosik
mało jeszcze wiesz
widać, żeś szczawik.
jak myslisz adar to gdzie miewdzy innymi jest zarejstrowany na magagaskarze.. ? ? | | | |
~ktosik
| firma czy nawet sto może upaść i nie ma to wpływu na miejsca pracy kierowcy bo ilość towary do przewezienia się nie zmienia, i tyle, na miejsce zlikwidowanych firm powstana nowe lub już istniejące zwiększą tabor żeby obsłużyć tę samą ilość towaru które przewoziły zamknięte firmy, i tyle
ta.
tyle ze to beda obsugiwac firmy z np bulgarii lub rumunii.
"firma czy nawet sto może upaść i nie ma to wpływu na miejsca pracy kierowcy"
takiej glupoty to nie bede komentowal, bo po co?
ilosc miejsc pracy sie zmieni. zmniejszy sie.
w dziure po polskim transporcie wejdzie inny przewoznik. nie polski. ze swoimi kierowcami.
a kto za to zaplaci?
konsument.
bo im drozszy transport, tym drozszy towar w sklepie.
taka glupia zaleznosc.
( w druga strone raczej malo spotykane. tzn. im tanszy transport tym tanszy towar w sklepie ) | 1 | | |
~michał
| 10000 ton żwiru w ciągu roku może przewiżc jedna firma z np. 100 pojazdami lub sto firm z jednym samochodem, co by się nie stało i ile firm nie padnie do przewieziania tego żwiru potrezba bedzie stu kierowców, a czy będą oni pracowac w tej jednej dużej czy w stu małych, dla kierowcy to bez różnicy
bułgarzy, rumuni, ukraińcy, filipińczycy (? ) polska jest największą potęgą w europie w transporcie i nikt nas ( kierowców ) nie jest w stanie zastapić | | | |
~xxxx
| ~ktosik
(2015-01-18 12:57:38) tylko widzisz michal - nie mozesz pojac zasadniczej sprawy.
zadnej polskiej firmy nie bedzie stac na wyplacanie takich stawek jakie wymyslili sobie niemcy.
skąd masz takie info | | | |
~prowokator
| ktosik
nareszcie zaczynasz mysleć jak rasowy ekonomista.
60% wpływu na cene produktu ma transport oraz pojembani pośrednicy..
wyeliminować złodziejskie spedycje, większość pośredników, ustalić stawkę za ładowny kilometr, powiedzmy jak na warunki polskie 3, 80 i nie będzie zadnych problemów | | | |
~ktosik
| narazie jest.
od marca moze nie byc.
dlaczego?
bo ta potega polska jezdzi glownie po niemczech lub przez niemcy.
"100 pojazdami lub sto firm z jednym samochodem, co by się nie stało i ile firm nie padnie do przewieziania tego żwiru potrezba bedzie stu kierowców"
oczywi scie. tyle ze to wcale nie musi byc 100 polskich pojazdow, ani 100 polskich kierowcow | | | |
~ktosik
| xxxx - z kalkulatora.
prowokator
(2015-01-18 13:21:52) ktosik
nareszcie zaczynasz mysleć jak rasowy ekonomista.
60% wpływu na cene produktu ma transport oraz pojembani pośrednicy..
wyeliminować złodziejskie spedycje, większość pośredników, ustalić stawkę za ładowny kilometr, powiedzmy jak na warunki polskie 3, 80 i nie będzie zadnych problemów
no to eliminuj tych posrednikow.
ustal sobie stawke 3, 8 i za mniej nie jezdzij. | | | |
~michał
| my jako kierowcy w odróznieniu do prawie każdej innej profesji nie jesteśmy przywiązani do lokalizacji pracodawcy, i tak pracując dla polaka jeżdzimy m. in. z niemiec do angli czy włoch, więc nie ma absolutnie najmniejszego związku czy nasz pracodawca znajduje się w polsce czy portugalii z miejscem wykonywania pracy, i tego boja się nasi szefowie, że wykonując tę samą pracę w tym samym miejscu ( na zachodzie ) możemy pracowac dla każdego innego zagranicznego szefa, i to jest największa róznica między kierowcami a innymi zawodami, że my faktycznie fizycznie przebywamy/ pracujemy na zachodzie a zarabiamy jak na wschodzie | | | |
~ktosik
| dlatego juz kilkanascie ( kilkadziesiat ) postow wczesniej ci napisalem - juz skladaj CV do zagranicznego przewoznika, | | | |
~xxxx
| xxxx - z kalkulatora.
to masz kiepski ten kalkulator | | | |
~ktosik
| no.
a wg twojego kalkulatora jaki bedzie koszt utrzymania pracownika przy proponowanych stawkach przez niemcy, oraz wyplacajac to co w polskiej ustawie stoi? | | | |
~michał
| ~ktosik
(2015-01-18 13:22:18)
oczywi scie. tyle ze to wcale nie musi byc 100 polskich pojazdow, ani 100 polskich kierowcow
oczywiś cie, tylko w związku z tym że jest nas tak dużo pracujących w m. in. niemczech, nie da się nas zastapić, tym bardziej że trend jest taki że ok. 2022 roku w niemczech będzie brakować ok 150000 kierowców wg. dekry | | | |
~ktosik
| da sie zastapic.
kazdego sie da zastapic | | | |
~michał
| zadnej polskiej firmy nie bedzie stac na wyplacanie takich stawek jakie wymyslili sobie niemcy.
I TO JEST PROBLEM
bo normalny człowiek / inteligentny najpierw liczy koszty działalności a potem tak działa ( jeżdzi za takie stawki, szuka takiej pracy / frachtów ) żeby wyjść na plus
a w polsce jest odwrotnie
najpierw jest stawka / fracht / praca a potem szef próbuje jakoś wyjść na plus? !! i kradnie gdzie się da, a najłatwiej na pracowniku, bo za paliwo musi zapłacić a o podatki us sie sam upomni | | | |
~ktosik
| ceny dyktuje rynek
nie widzimisie | | | |
~ktosik
| "bo normalny człowiek / inteligentny najpierw liczy koszty działalności a potem tak działa ( jeżdzi za takie stawki, szuka takiej pracy / frachtów ) żeby wyjść na plus "
a niby jak jest teraz?
szef wychodzi na plus? wychodzi
pracowniko w ma zadowolonych z pensji? ma, bo inaczej nie mialby pracownikow
to gdzie widzisz problem?
a ze niemieccy przewoznicy nie wytrzymuja konkurencji, to dlaczego za to ma placic polski przewoznik?
wystarczy ze niemiecki obnizy koszty uslugi i jest git | | | |
~michał
| podliczenie kosztów + zarobek = to jest właśnie cena rynkowa
1) 1680 brutto + koszta + zarobek szeryfa = rynkowa cena usługi
2) 1680 brutto + koszta + zarobek szefa = rynkowa cena usługi
tyle że w drugim przypadku to 1680 euro
inaczej to co robisz to jest jak udowadnianie że transport padnie jak paliwo bedzie po 8 złoty, nie, nie padnie, transport nigdy nie padnie, ale będzie droższy i tyle | | | |
~xxxx
| ~ktosik
nie jestem księgowym tylko kiero ale już od 15 lat mam w przeliczeniu ok 1500 eur brutto + delegacje
polska firma i stać ją na to a nawet się rozwija, kondycyjnie też ma się dobrze | | | |
~michał
| no pracownicy raczej nie sa zadowoleni z pensji - przynajmniej na ET, chociaz ja jestem a nawet nie, bo teraz mam za dużo : ( | | | |
~lisek
| Witam! Tak jak pisałem wcześniej. Nie ma opcji by Niemców wykiwać. Niemcy to nie Polska. Gdyby w Niemczech stosowali polskie "prawo", to wyglądałoby tam życie tak jak w Polsce, byłby po prostu taki bu-rdel jak w Polsce. I nie pomogą prośby, groźby polaków i szczekanie na niemiecki rząd. Zaskarżajcie lepiej Polskę do Trybunału, bo to co ten rząd wyprawia to jawna dyskryminacja, złodziejstwo i oszustwo. Niemców zostawcie w spokoju. Ordnung muss sein! | | | |
~podwykonawca
| a lisek gdzie tera pracujesz? rtc -wywalony, bielinski-wywalony, jego kolega -wywalony - kogo teraz wywalasz na kase? słyszałem, że siedzisz w Berlinie | | | |
~ktosik
| ~xxxx
(2015-01-18 13:40:55) ~ktosik
nie jestem księgowym tylko kiero ale już od 15 lat mam w przeliczeniu ok 1500 eur brutto + delegacje
i od tej kwoty masz zus?
ja sie nie pytam ile masz na wyplate, tylko jakie beda koszty utrzymania pracownika.
a dlaczego nie masz nadgodzin i ryczaltow? | | | |
~lisek
| podwykonawca nie odpowiadam na "argumentację" ad personam. | | | |