ID: 158563
Czy 8, 5 Euro/H zabije Twoją firmę?
ID: 158563
ID: 158563
W związku z wprowadzeniem z dniem 1 stycznia 2015 roku na terytorium Republiki Federalnej Niemiec ustawy o płacy minimalnej (MiLoG – Mindeslohngesetz), prezentujemy interpretację prawną przygotowaną przez PKS Gdańsk-Oliwa SA we współpracy z dwiema niezależnymi niemieckimi kancelariami.
W związku z wprowadzeniem z dniem 1 stycznia 2015 roku na terytorium Republiki Federalnej Niemiec ustawy o płacy minimalnej (MiLoG – Mindeslohngesetz), prezentujemy interpretację prawną przygotowaną przez PKS Gdańsk-Oliwa SA we współpracy z dwiema niezależnymi niemieckimi kancelariami.
~etransport.pl
Posty (414)
~terex | zły, ale będę w stanie odłożyć jeszcze na własną rękę. A jeśli nie chcemy wybiegać tak daleko w przyszłość, to przyjrzyjmy się kwestii zwolnienia chorobowego czy urlopu w ramach najniższej krajowej. | |||
~zly | terex ze średniej krajowej odłożysz? ? a teraz z sustki Ci nic nie zostaje? Co do chorobowego masz racje ale dostajesz wiecej do reki wiec ubezpiecz się prywatnie. z 7000 stać Cię na to w przeciwieństwie do innych grup pracowników fizycznych | |||
g-a
| "Czy 8, 5 Euro/H zabije Twoją firmę?" Śmiech na sali... o "noclegach w hotelach" jakoś już ucichło. Proponuje zacząć poszukiwania następnego tematu którym będzie można się podniecać. | -1 | ||
~zly | Ale kto by pomyslał najważniejsza fura lans i chlanie na parkingu | |||
~zly | w USA nie ma wogóle ubezpieczenia na operacje bierzesz kredyt | |||
g-a
| ~zly (2015-01-10 12:24:17) w USA nie ma wogóle ubezpieczenia na operacje bierzesz kredyt niekoniecz nie, ubezpieczenia kosztów leczenia też tam istnieją | |||
~zly | Istnieja ale w wiekszości prywatne każdy sie martwi o siebie. | |||
~astrolog | dute koncerny wykupuja ubezpieczenia zdrowotne dla pracownikow | |||
~ku-ku | astrolog - szlifuj tłoka ! | |||
~astrolog | ku ku ciagnij zawory | |||
~XXXXX | TO JUZ KONIEC Z DZIADAMI | |||
~xxxxxx | FRAJER Z DZIALALNOSCJA I PO BULU PRZYKLAD Rejon: mazowieckie Wymagan e kategorie prawa jazdy: BCE Wymagan e doświadczenie w kierunkach: - Europa zachodnia Wymagane umiejętności porozumiewania się w językach: - niemieckim Informac je dodatkowe: Zatrudni my kierowcę z doświadczeniem Praca ciągnik + firanka Wymagana działalność gospodarcza. Oferujemy b. dobre warunki finansowe, stabilna pracę i terminowe wypłaty. Kontakt Tomasz Cieślak tel. 665800665 | |||
~xxxxxx | fakture niemiaszki podesla dziadowi kierowcy na dzialalnosci | |||
~sid | xxxx ogloszenie jest co z tego jak nikt nie dzwoni | |||
~XXXXX | NIE NIE ŻEBY ZAPŁACIĆ NA DZIAŁALNOŚCI TO TEZ TRZEBA ZAROBIĆ | |||
~lisek | Teraz Zolle będą miały naprawdę co robić. Oj będzie się działo. Dziad będzie próbował starej polskiej taktyki - ominąć. To może podstawić jakiś świstek kierowcy do podpisania. Tylko jedna rzecz dziady! Niemcy to nie polska. Przekraczając most na Odrze kończy się ku-restwo, oszustwo, zakłamanie. Tu możecie sobie sobie kiwać innych przy akompaniamencie polskich sądów i podpierać się świstkami. Myślę że Zolle sobie wszystko sprawdzą w polskim ZUS, US, od czego jest, lub było płacone, jaka stawka wyjdzie z tego, a z karty i tarczki odczytają czas pracy w Niemczech. | 1 | ||
~zly | lisek skad to wiesz jezeli ministerstwo wie mniej i srodowiska prawniecze. Albo jestes idiota albo prowokatorem | -1 | ||
~lisek | zly - kto tu jest idiotą zweryfikuje czas. Wiedz jedno: w polsce, polscy tzw. prawnicy i ich kancelarie, tudzież sądy, firmy transportowe mogą mówić i interpretować sobie co chcą i jak chcą - to dziki kraj i tu mają pole do popisu. Ale ich słodkie pier-dzenie kończy się tam, gdzie zaczyna się drugi brzeg Odry. Tam mogą już sobie tylko we własnych majtkach porządzić. Niemcom w Niemczech na ich prawo mogą odpowiedzieć tylko trzy słowa: Ja. OK. Danke. | |||
~Pawlo | Ale ten >lisek> to musi być baran. Jak z karty odczytasz ile czasu spędziłeś na terenie auschwitz. | |||
karzełreakcji
| Wy zobaczycie, że jak zaczną kombinować Nasi pracodawcy, to Niemiec wymyśli coś, że bardziej będzie Wam się opłacało jechać przez włochy do francji, niż wjechać do DE. Oby tak dalej. | |||
~lisek | Pawlo ty to musisz być baran czytałeś artykuł? Ty myślisz że to będzie takie wyzwanie? Może idealnie co do minuty nie wyliczy nikt, ale są min. delegacje. Z karty również dowiesz się w jakim kraju rozp. pracę i w jakim kończyłeś? Kogo ty chcesz kiwać? Spróbuj tylko kiwania z Niemcami. | |||
~kierowca | Mylisz się transport przez Niemcy przejmą niemieckie firmy, ich stać zapłacić polskiemu kierowcy 8, 50 euro. Nikt nie będzie jeździł przez Włochy. | |||
karzełreakcji
| Wcale nie muszą z karty. ZAraz wejdzie przepis, że ToolCollect, to "urządzenie do rozliczania kiermana w US". Mogą to zrobić. A Tobie jeżeli to nie będzie odpowiadało, to jednak, w brew temu co napisał ~~kierowca, pojedziesz przez włocha. | |||
~lisek | karzełreakcji: też tak może być. Racja. | |||
~szofer1961 | Niemieckie prawo wykończy polskich przewoźników? Nowe niemieckie prawo uderzyło polskich przewoźników po kieszeni. Od 1 stycznia firma, która wysyła kierowcę do pracy za naszą zachodnią granicę, musi mu zapłacić minimum 8, 5 euro za godzinę - tak zdecydowało tamtejsze ministerstwo polityki socjalnej. - To ręczne sterowanie rynkiem. Obawiamy się też zastosowania tej stawki w odniesieniu do przewoźników, którzy korzystają z terytorium Niemiec tylko tranzytem. W takim przypadku wydaje się, że taki przepis może być tylko i wyłącznie błędem legislacyjnym, o który nigdy Niemców nie podejrzewaliśmy - powiedział w Radiu dla Ciebie Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych. Jego zdaniem regulacje nie powinny dotyczyć kierowców, którzy przez terytorium Niemiec przejeżdżają jedynie tranzytem. Nie wykluczył jednak, że służby kontrolne naszego sąsiada będą czytały ten przepis inaczej. Polscy przewoźnicy boją się, że wyrównanie stawek zniszczy ich konkurencyjność. W tej chwili średnia stawka, którą dostają nasi transportowcy wynosi 12 złotych za godzinę. Na razie firmy przewozowe nie podwyższyły stawki tym, którzy jeżdżą do Niemiec. Nie można wykluczyć, że spornymi przepisami zajmą się niemieckie sądy, do których trafią sporne sprawy. Wyrok w sprawie zakresu obowiązywania stawek stworzy precedens, który będzie obowiązywał wszystkich przewoźników. Przedstawiciele związku deklarują, że zapewnią pomoc prawną polskim przewoźnikom. Pod koniec zeszłego roku ministerstwo infrastruktury i rozwoju zwróciło się do swojego niemieckiego odpowiednika o interpretację przepisów o płacy minimalnej w odniesieniu do przewoźników. Do tej pory jednak nie ma odpowiedzi. Źródło: IAR | |||
~Szwagier | A co z kierowcami którzy jeżdżą z "doskoku" ich to nie będzie dotyczyć? Czy będą dostawać umowę zlecenie z informacją o wynagrodzeniu? | |||
Driver55
| Przeczytałem kilka wpisów i uważam, że 8, 5 Euro to nic wielkiego, są tematy dużo bardziej interesujące. Od blisko 40 lat jestem zawodowym kierowcą i można powiedzieć, że przeszedłem niemal wszystkie etapy ewolucji w tym zawodzie. Rzeczywiście jak zaczynałem pracę to trudno byłoby sobie wyobrazić żeby młody kierowca nie działał tak jak inni starsi jego koledzy. Były normy na paliwo, oczywiście zawyżone, były "bączki" do dobijania kilometrów na licznikach, różnego rodzaju układy dające kierowcy dorobienia do pensji i tak działał ten system. Pracowałem w jednej firmie ponad 32 lata i pracowałbym do dzisiaj, ale firma została najpierw sprywatyzowana, a później zlikwidowana. Kierowcy musieli się pomału przyzwyczajać do zmieniających się reguł gry, odeszły w niepamięć sprawy paliwa, lewych kursów itp. rzeczy. Niestety pracodawcy w dalszym ciągu uważają, ze kierowca ich i tak okrada, dlatego nie są skłonni więcej płacić, płacą tyle ile muszą (w innym przypadku kierowca by odszedł), ale nie tyle ile mogą i ile powinni. Państwo daje im narzędzia do ręki którymi sprawnie, zgodnie z literą prawa okradają swoich pracowników. Przykłady, proszę uprzejmie : samozatrudnienie coraz bardziej powszechna i LEGALNA forma zatrudnienia polskiego kierowcy, kilometrówka, procent od frachtu i wiele innych wyrafinowanych sposobów okradania, ale cały czas powtarzam zgodnego z prawem działania. Cały dzisiejszy świat opiera się na obłudzie, oszustwie, szukaniu nowych coraz bardzie kreatywnych (złodziejskich) form działania by na pozór zgodnie z wykładnią demokracji móc oszukiwać innych i nie odpowiadać za to przed sądem. Przykłady- bardzo proszę; diety dla przypomnienia do końca 2004 roku każdy pracownik zatrudniony w tym kraju musiał mieć w przypadku delegacji za granicę wypłaconą dietę w wysokości zgodnej z rozporządzeniem Min Finansów np. Francja 48 Euro, Niemcy 45 Euro itd. Po tej dacie za sprawą bardzo sprawnego lobbingu grupy osób związanych z polskimi firmami transportowymi przepis zostaje zmieniony na nowy zapis, który stare zasady pozostawia jedynie w stosunku do grupy osób zatrudnionych w tzw. budżetówce reszta zaś zgodnie z prawem może otrzymać 30 złotową dietę. Przykład drugi Rozporządzenie 561 Rozdział III Art 10 " Przedsiębiorstwo transportowe nie może wypłacać kierowcom zatrudnionym lub pozostającym w jego dyspozycji żadnych składników wynagrodzenia, uzależnionych od przebytej odległości i/lub ilości przewożonych rzeczy, jeżeli ich stosowanie może zagrażać bezpieczeństwu drogowemu lub zachęcać do naruszeń niniejszego rozporządzenia" Bardziej obłudnego zapisu trudno jest odszukać bo to tak jakby np. w Prawie o Ruchu Drogowym zapisano, że w obszarze zabudowanym nie wolno przekraczać prędkości 50 km/h, ale wolno nam szybciej jeździć jeżeli nie stwarzamy zagrożenia. Myślę, że i tak za dużo napisałem, czekam na komentarze. | |||
~edzio | skoro diety się nie należą, to dlaczego dają druczek do podpisu? i do tego "in blanco" przecież to tylko dla budzetówki. | |||
~edzio | dlaczego polacy to C. I. U. L. E. i podpisują diety a jeżdzą od km, frachtu, czy na procencie? | |||
~zly | Driver55 Korwin Mikke powiedzial ze jesli uwarzamy ze nasz rzad to zlodzieje to jeszcze nie znamy tych w Brukseli. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.